| Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
| Avtor |
Sporočilo |
pinus

Pridružen/-a: Pet Feb 2012 1:16 Prispevkov: 957 Kraj: Nova Gorica
|
Objavljeno: Pet Mar 13, 2020 20:59 Naslov sporočila: |
|
|
..samo malo.., @LghtBit - še ne tako dolgo nazaj, si v enem od tvojih postov dal izjavo, da 3D - še nisi slišal..
No, o kakšni teh tvojih poti lahko razsvetliš bralce, jaz pa se ti zaenkrat zahvaljujem - ni potrebe...
lp |
|
| Nazaj na vrh |
Telefon: 030-353370 |
|
 |
LightBit

Pridružen/-a: Pon Okt 2017 23:11 Prispevkov: 2523 Kraj: Kranj
|
Objavljeno: Pet Mar 13, 2020 21:54 Naslov sporočila: |
|
|
Jaz nisem našel ali iskal poti do tega cilja (3D).
Pravim le, da obstaja več možnosti, tako kot pri vsaki stvari.
Primer (se opravičujem ker je čisto mimo):
Američani so razmišljali o raketnih motorjih z zaprtem ciklom in ocenili, da ga ne bo mogoče narediti. Kasneje so izvedeli da so Sovjeti naredili točno to. Na drugi strani Sovjetom ni uspelo narediti večjih raketnih motorjev.
Ko sem jaz videl slike sem tudi pomislil, da so morda difuzorji preblizu stolov ob straneh. Seveda tega na podlagi slike ne vem.
Pač ponavadi ne moreš biti izbirčen pri dimenzijah sobe. Že namenska soba je redkost. |
|
| Nazaj na vrh |
|
 |
joztom
Pridružen/-a: Pon Jan 2013 11:07 Prispevkov: 1975 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Sob Mar 14, 2020 10:12 Naslov sporočila: |
|
|
Brez zavisti, iskrene čestitke k namensko urejeni sobi.
Večkanalno predvajanje filmov ima posebne zahteve in posebne efekte, ki si jih sam ob postavitvi verjetno naštudiral veliko bolj od vseh komentatorjev.
Za klasično stereo predvajanje pa sta, ne glede na mnenja, linearnost in 3D najpomembnejša. 3D ni nobena čarovnija in šele, ko ga dosežeš, razumeš, da ti vse štima. Klasična ideja je, da je v trikotniku 2,5m idealna reprodukcija. Drugačne dimenzije postavitev zvočnikov zahtevajo več individualnih poskusov in prilagajanj v dejanski situaciji.
Linearnost ima neke splošne teorije, ki so posledica širjenja zvoka. Tako je od 20-50Hz znaten manjko basov in je to treba kompenzirati ali sube rezati na max 50Hz. Od 100-400 se ponavadi dviga za cca 3dB za bolj naravni vtis vokalov. Od 7kHz pa navzgor so včasih priporočali zmeren dvig, že običajno dušenje z opremo in dekoracijo v sobi ga rado žre, torej gre samo za poravnavo in uskladitev krivulje in boljšo smerno informacijo.
Okoli subwooferjev in podpori nelinearnosti pa je že težje. Ne pomaga, če imaš le-teh več, vse pa enako pognane samo z enostavnim rezom navzdol, to pozroči nelinearno širjenje basov. Zakaj? Bas zvočniku pada od 50Hz nazaj do 20Hz približno celih 20-22dB. Pa če vežeš tudi 4 driverje, je to enako nelinearno širjenje. Pomaga ekvalizacija in tu je že en sub zadosti, pomeni zdrav sub s 15˝ in za realno sliko z resonanco (Fs) pod 20Hz. Slika od Elliotta.
 |
|
| Nazaj na vrh |
|
 |
ambasador
Pridružen/-a: Sre Feb 2011 19:52 Prispevkov: 6217 Kraj: Izola
|
Objavljeno: Sob Mar 14, 2020 11:27 Naslov sporočila: |
|
|
Meni so moteče ponavljajoče opazke o udeležencih debate. Zato:
1. vsi smo pohvalili trud in izdelek @gerchy-a
2. vsi smo izrazili zadovoljstvo za uspešen zvočni rezultat @gerchy-a
Debata se je razcepila ob ugotovitvi, da surround je eno, stereo drugo in da stereo par zvočnikov ima drugačne zahteve. Kar je logično.
Surround sistem imponira prihod zvoka iz vsaj petih smeri in z miksom petkanalnih posnetkov je željeni rezultat zagotovljen. To je bil tudi osnovni namen surround sistema, zaradi katerega je tudi nastal.
Če si se še potrudil okoli akustike imaš lahko zvok podoben kinu, ki ga 99,9% videofilov lahko samo sanja. In to se že ob pogledu fotografije @gerchy-evga privat kina lahko začuti, tudi če ne reče nič. Ponovno pohvala za končni izdelek!
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Stereo se pa mora zanesti samo na dva kanala in stereu ustrezno umestitvijo v primeren prostor, ob ustrezni sestavi hifi verige. Vsaka napaka onemogoči magijo. Vsak člen začenši s posnetkom je pomemben - ni centralnega kanala ki ti po defoltu predvaja sredino - to se mora zgraditi s samo dvema zvočnikoma. Isto kot globina scene in ambienca ki ni potlačena navzdol, medtem ko Atmos to sam po sebi naredi.
Potem je tu visoka šola stereofonije - 3D instrumentov - občutek da ni silhueta izrezana iz kartona nego ima fizično prisotnost v prostoru. Tukaj tudi ojačevalci padejo na izpitu, zvočniki redki imajo to sposobnost, vse skupaj pa začne s posnetki in izvorom zvoka.
Tudi se strinjam da se lahko spodobne rezultate doseže z manjšimi prostori, čeprav bi z večjim lahko bilo bolje
_________________ Carpe Diem
Nazadnje urejal/a ambasador Sob Mar 14, 2020 12:03; skupaj popravljeno 1 krat |
|
| Nazaj na vrh |
|
 |
gerchy

Pridružen/-a: Pon Sep 2008 10:43 Prispevkov: 672 Kraj: 01
|
Objavljeno: Sob Mar 14, 2020 11:57 Naslov sporočila: |
|
|
@joztom, hvala.
Kar si napisal, nima posebnega smisla in v praksi vsekakor ne drži. Mogoče prebereš tisti link od Harmana, pa potem še od Geddesa (https://mehlau.net/audio/multisub_geddes), ki uporablja podobno metodo glede subwooferjev v povezavi z lastnostmi posameznega prostora.
Ampak naj ostane pri mnenjih, nimam več volje za pojasnjevanje. Omenil bi samo še to, ker vidim, da večina misli, da je surround neka igračka - za razliko od sterea. Do neke mere drži, da je surround danes enostavnejši, imamo zmogljive procesorje, ki precej olajšajo delo. Uredijo večkanalni zvok v časovni domeni, popravijo timbralne anomalije in s potrebnimi korekcijami lahko dosežejo zelo dober rezultat (seveda ne v praznem prostoru). Še vedno pa je dobra stereo slika močno zaželjena, saj igrata stereo zvočnika pomembno vlogo pri dojemanju prostorskih efektov.
Ker mi je bil cilj tudi dober stereo, sem temu namenil največ časa in tudi in zato je sistem stereo reprodukcije ločen od surrounda (uporablja čisto drugačne nastavitve kot surround). Torej gre za poslušalnico in ne samo za kino.
Več ur dnevno (in več mesecev) sem testiral različne postavitve in nastavitve. Vsak subwoofer ima tako svoje nastavitve glastnosti, faze, polaritete, low-pass in high-pass filtrov. Na koncu pa še časovni zamik za zadnji par. Sprednja zvočnika ne uporabljata nobene rezne frekvence ali ostalega procesiranja in igrata polni spekter.
Surround uporablja samo časovni zamik, vsi subwooferji pa imajo enake nastavitve.
Tako da - definitivno je stereo ena zgodba (kjer je bilo hudičevo težje dobiti dober rezultat), surround pa druga. Sta pa vseeno povezana. Surround je odvisen od sterea, obratno pa ne.
Toliko besedičenja je bilo na začetku teme, pa sem jo odprl preden sem sploh dobil gradbeno dovoljenje. Če bi me danes kdo vprašal za nasvet, bi bil odgovor preprost: 50 m2. Zmanjšaš še vedno lahko, povečati ne moreš. Pa ne zato, ker se v 25 m2 ne da dobiti dobrega rezultata (mislim, da je Harmanov dokument poleg drugih to dodatno potrdil), ampak ker je veliko več manevra za prestavljanje opreme, pohištva, akustike ...
S predstavitvijo nisem iskal potrditve, ker vem, da so merila/okusi različni, to sem dojel na vsakem sejmu ali domačem obisku. Sem pa želel dodati zaključek k odprti temi. Da ima rep in glavo. Ker sem za rezultat porabil kar nekaj časa, precej težje sprejmem zmotna prepričanja o preverjenih principih, še posebej takšna, ki temeljijo na majhnem vzorcu in niso empirično podkovana. |
|
| Nazaj na vrh |
|
 |
longplay
Pridružen/-a: Sob Sep 2011 7:53 Prispevkov: 874 Kraj: Ptuj
|
Objavljeno: Sob Mar 14, 2020 12:44 Naslov sporočila: |
|
|
| To je HT sistem in zato velja se enako potruditi tako za zvok kot za sliko. Če je samo zvok dober nam nič ne pomaga če se ne potrudimo za sliko. V tem primeru bi se jaz po tolikem trudu za zvok v enaki meri posvetil sliki. Ker vem da so glede izvora slike (film) ter slikovnega formata zaslon ali platno in formata čipa izjemne razlike v nekompaktibilnosti bi za začetek vsaj namestil panamorfno lečo in dodal kinemaskopsko platno. Ker je samo en projektor na tržišču ki je 21:9 in še ta presega proračun cele poslušalnice bi z tem optično zapolnil platno po širini in se znebil črnih prog od materiala 1,85:1 dalje pa tam do 2,39:1. HT ni samo zvok in problemi z njim so tudi problemi z sliko in to ogromni če se jih le vidi. |
|
| Nazaj na vrh |
|
 |
ambasador
Pridružen/-a: Sre Feb 2011 19:52 Prispevkov: 6217 Kraj: Izola
|
Objavljeno: Sob Mar 14, 2020 12:58 Naslov sporočila: |
|
|
Uporaba štirih subov ima svoje prednosti v enakomernejši porazdelitvi odbojev brez konic in lukenj v spektru in posledično bistveno boljši resoluciji basa. Slednje tudi zaradi tega, ker se z večanjem premikov membrane resolucija zmanjšuje, popačenja pa večajo. Tako se obremenitev posameznega suba razčetveri, celota deluje lahkotneje, da o dinamiki ne govorimo. Boljša resolucija basa tudi manj izziva probleme akustike prostora, je lažje krotiti probleme.
Je pa potrebno ogromno delo to fazno uskladiti in verjamem da bo do definitvne nastavitve še kakšna sprememba, a možnosti so dane.
Ali bi z enim samim, še večjim subom dosegel podobno? Verjetno ne, vsaj kar se porazdelitev odbojev tiče ne.
Splošna ureditev akustike za surround naj bi bila podobna tisti v kinu, torej bolj zadušena kot se zahteva za stereo reprodukcijo. Ali se motim? _________________ Carpe Diem |
|
| Nazaj na vrh |
|
 |
gerchy

Pridružen/-a: Pon Sep 2008 10:43 Prispevkov: 672 Kraj: 01
|
Objavljeno: Sob Mar 14, 2020 13:39 Naslov sporočila: |
|
|
@longplay,
Menjava projektorja bo na vrsti, ko se bo videlo, kaj bo s 4K formatom. Trenutno ni visoko na prioritetni lestvici, zaenkrat predstavlja prevelik vložek za pridobljen efekt. Da bi investiral v 21:9 projektor zaradi razlike 800/1080, se mi ne zdi vredno. Obstaja kar nekaj vsebine, ki je dejansko posneta v 16:9 formatu (včeraj gledal npr. Abominable), predvsem pa se da sliko enostavno upscalati na 16:9 format. Večina vsebine je posnete tako, da porezava ob straneh ne naredi škode.
Slika je boljša kot sem na začetku pričakoval, konec koncev je platno stalo več kot projektor in tudi platno pripomore h kakovosti slike.
Na začetku sem imel v načrtu maskiranje platna, ampak me tiste črne proge ne motijo. Tudi stene in elementi, kljub sivi barvi, še vedno vsrkajo nekaj svetlobe, tako da je popolna tema je praktično nemogoča. Če bi delal še enkrat, bi najbrž iskal motorizirano platno, kjer lahko format prilagodiš s pritiskom na gumb. Priznam pa, da imam drugačna merila za sliko. Na koncu je to bolj vprašanje denarja, medtem ko dobrega zvoka ne moreš kupiti.
@ambasador,
Ne, en sub ni bil dovolj. Vsaj dva. Trije so dali že kar dober rezultat. Najbrž bi se dalo ostati na treh, ampak s štirimi je več manevra in manj bremena. Je pa to odvisno od situacije. Lahko zadoščata že dva, morda celo eden.
Uskladitev je naporna in zamudna, drži. Z novejšo/drugačno opremo bi šlo malce hitreje, ko lahko vse krmiliš preko računalnika. MiniDSP ima en tak čeden izdelek, stane 200 dolarjev in omogoča krmiljenje štirih subov. Idealno za surround in stereo sisteme, saj lahko uporabiš poljuben predojačevalnik.
Pri razliki stereo/surround se v kontekstu osebnih preferenc omenja razlika pri RT - ta bi lahko bil nižji pri surround sistemih, tam nekje med 0,2 in 0,3. Običajno pa je ta vrednost med 0,25 in 0,4 - kar je v redu tudi za stereo. Morda 0,5, če se posluša veliko klasike. Kot že omenjeno, je ta vrednost v malih prostorih težje izmerljiva in je zato bolj pomembna enakomernost. |
|
| Nazaj na vrh |
|
 |
LightBit

Pridružen/-a: Pon Okt 2017 23:11 Prispevkov: 2523 Kraj: Kranj
|
Objavljeno: Sob Mar 14, 2020 15:09 Naslov sporočila: |
|
|
| Kako nizko pa igra? |
|
| Nazaj na vrh |
|
 |
gerchy

Pridružen/-a: Pon Sep 2008 10:43 Prispevkov: 672 Kraj: 01
|
Objavljeno: Sob Mar 14, 2020 17:30 Naslov sporočila: |
|
|
Običajno merim od 15 Hz, kolikor je tudi najnižja deklarirana frekvenca subwooferja.
 |
|
| Nazaj na vrh |
|
 |
LightBit

Pridružen/-a: Pon Okt 2017 23:11 Prispevkov: 2523 Kraj: Kranj
|
Objavljeno: Sob Mar 14, 2020 19:32 Naslov sporočila: |
|
|
Odlično.  |
|
| Nazaj na vrh |
|
 |
AndrejS
Pridružen/-a: Tor Dec 2010 17:03 Prispevkov: 930 Kraj: Gorica
|
Objavljeno: Sob Mar 14, 2020 22:10 Naslov sporočila: |
|
|
Gerchy, kaksen mikrofon pa uporabljas na 15Hz?
A. |
|
| Nazaj na vrh |
|
 |
gerchy

Pridružen/-a: Pon Sep 2008 10:43 Prispevkov: 672 Kraj: 01
|
|
| Nazaj na vrh |
|
 |
AndrejS
Pridružen/-a: Tor Dec 2010 17:03 Prispevkov: 930 Kraj: Gorica
|
Objavljeno: Ned Mar 15, 2020 19:49 Naslov sporočila: |
|
|
| Hvala! |
|
| Nazaj na vrh |
|
 |
ambasador
Pridružen/-a: Sre Feb 2011 19:52 Prispevkov: 6217 Kraj: Izola
|
Objavljeno: Ned Mar 15, 2020 19:58 Naslov sporočila: |
|
|
Kaj sem našel:
http://www.film-tech.com/warehouse/manuals/DOLBYTG1994.pdf
Dolby Laborat. priporočila in SMPTE standardi okoli kino zahtev.
Tukaj so vsa priporočila kako in zakaj - vključno z akustiko prostorov in praktičnimi navodili kako to doseči od obdelave sten naprej. Pa vse tam do dimenzij platen, oddaljenost sedežev od platen, višin, vidnih kotov itd, itd. Je cela grmada za preštudirat in upoštevat.
Graf 4.3. prikazuje željeni RT 60 pri 500Hz v odvisnosti od volumna prostora.
Da ne iščete 35 cubic feet je 1m3. Torej 2000ft3 = 57m3 (ob 2,4m višine 24m2 tlorisa) - tu graf sugerira RT60 med 0,13 in 0,25.
Z večanjem volumna prostora se željeni RT povečuje.
Potem naslednji graf 4.4. sugerira željeni potek RT60 po spektru in njih tolerance.
Graf 4.7. obdeluje dimenzije prostorov (razmerja)...
Za naredit vse prav je cela štala. Kapo dol tistim ko uspejo. Je pa to zaželjeno, ipak so filmski posnetki zvokov in efektov kalibrirani za te pogoje. _________________ Carpe Diem |
|
| Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|
| Zadnje teme - HI-FI |
-
HI-FI dodatki
Poceni absorberji
-
CD, Vinil, DVD, Blu-ray
Tidal
-
Dogodki v svetu HI-FI-ja, srečanja
HI-FI Ljubljana - 2025
-
Dogodki v svetu HI-FI-ja, srečanja
sejem plošč
-
CD, Vinil, DVD, Blu-ray
YouTube & stuff
-
CD, Vinil, DVD, Blu-ray
Kaj trenutno poslušate?
-
CD, Vinil, DVD, Blu-ray
Kje kupujete CDje
-
CD, Vinil, DVD, Blu-ray
AKTIVA ZA PC
-
HI-FI
Pomoč-bluetooth sistem
-
HI-FI
JBL Club Slovenia members
-
HIGH-END AUDIO
Eversolo DMP-A10
-
Do-It-Yourself
TFD-SW12B
-
HIGH-END AUDIO
HOLBO gramofon
-
HIGH-END AUDIO
GRAMOFON - ROČKA - ODJEMNA DOZA - PHONO OJAČEVALEC
-
HI-FI dodatki
Izdelava SPEAKON kabla za sub (REL)
|
|