| Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
| Avtor |
Sporočilo |
MAre007
Pridružen/-a: Čet Dec 2010 10:23 Prispevkov: 605 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Tor Jan 11, 2011 12:21 Naslov sporočila: |
|
|
| DOLAR je napisal/a: | @Mare Ali ni bistveno za stišanje visokih, da se pokuri delovno moč, ki gre v visokotonec?
Verjetno je v vsaki pasivni kretnici kak upor in odločitev konstruktorja je, da pusti preveč visokih tonov skozi. Če bi bil že na kretnici upor z večjo upornostjo bi bil rezultat verjetno isti kot če dodaš še enega pred njo?
lp | Ohmski upor pred kretnico oz. zaporedno na zvočniški kabel? Če boš naredil to, boš za upornost tega upora zvišal upornost celih zvočnikov (npr. 4+1=5, ali 8+1=9). To isto narediš, če nekoliko zmanjšaš glasnost z gumbom na ojačevalcu.
Če pa želiš znižati jakost visokotonca, moraš nekaj narediti v smeri, da bo skozenj pri enaki napetosti tekel manjši tok. Bodisi z zaporedno vezavo ohmskega upora (povečaš upornost in zato pri enaki napetosti teče skozi visokotonec in dodaten upor manjši tok) ali še z dodatno vzporedno vezavo, da gre del moči, namenjene visokotoncu mimo, skupna upornost te vezave pa ostane enaka. |
|
| Nazaj na vrh |
|
 |
DOLAR
Pridružen/-a: Tor Jul 2009 14:03 Prispevkov: 746 Kraj: bUNGA bUNGA
|
|
| Nazaj na vrh |
|
 |
MAre007
Pridružen/-a: Čet Dec 2010 10:23 Prispevkov: 605 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Tor Jan 11, 2011 14:37 Naslov sporočila: |
|
|
Če imaš trisistemske zvočnike, sta na HF sponke vezana tako visokotonec kot srednjetonec. Z uporom boš dušil tudi srednjetonsko območje - kar si verjetno ne želiš - negativna posledica. Tovarne, ki izdelujejo zvočnike, verjetno njihove karakteristike umerijo s parametri kretnice. Zelo malo verjetno se "na pamet" tako dobljene karakteristike lahko izboljša. |
|
| Nazaj na vrh |
|
 |
DOLAR
Pridružen/-a: Tor Jul 2009 14:03 Prispevkov: 746 Kraj: bUNGA bUNGA
|
Objavljeno: Tor Jan 11, 2011 16:21 Naslov sporočila: |
|
|
| MAre007 je napisal/a: |
Če imaš trisistemske zvočnike, sta na HF sponke vezana tako visokotonec kot srednjetonec. Z uporom boš dušil tudi srednjetonsko območje - kar si verjetno ne želiš - negativna posledica. Tovarne, ki izdelujejo zvočnike, verjetno njihove karakteristike umerijo s parametri kretnice. Zelo malo verjetno se "na pamet" tako dobljene karakteristike lahko izboljša. |
Razen seveda, če ni moderno proizvajati "svetle" zvočnike.
Sem pa mislsil, da so srednji skupaj z basi in ne z visokimi
Čeprav nisem ravno prepričan, da je to vedno narejeno na ta način. |
|
| Nazaj na vrh |
|
 |
jernejc

Pridružen/-a: Ned Avg 2008 9:24 Prispevkov: 1044 Kraj: Novo mesto
|
Objavljeno: Tor Jan 11, 2011 18:10 Naslov sporočila: |
|
|
Dolar, morda ne bi bilo napak malo bolj razmisliti , se posvetiti poslušanju/testiranju različnih členov v audio verigi. Kdo pa pravi, da so zvočniki krivi s svojimi preglasnim visokotonci?
Na kaj ciljam?
Na začetek...
Izvor analognega signala...
CD predvajalnik s vojim D-A konverterjem enem ali več operacijskih ojačevalcev v funkciji I-V konverterja, seštevalnika diferenciranega signala, bufferja, nebodijihtreba cel kup filtrov na izhodu.
Vse to pa napajano iz najcenejših in zastarelih napetostnih regulatorjev.
Ta zgodba se ponavlja že dvajset in več let na vseh budget predvajalnikih.
Vse te debate okoli tišanja visokotoncev (pri serijskih zvočnikih), pa vplivu kablov, slabih/slabših posnetkih so lahko za nekoga blef, slepilo...če se zadeve že v osnovi ne loti na pravem koncu.
Sem imel možnost sprobat v svojem sistemu cel kup CD predvajalnikov do 700eur, med njimi so večje in manjše razlike, problem v tem segmentu ostaja. Zvokovni rezultat je podoben kot bi igral na sintetizator a-la one man band. Kot bi bili vsi višji harmoniki v glasbi umetno generirani. Gotovo ste že slišali igrati sintetizator ko generira zvok akustične kitare, klavirja, flavte, violine...
Za kozlat.
In tak je tudi zvokovni rezultat na izhodu povprečnega komerc predvajalnika.
Sikajoči, tečni, nedefinirani visoki zaradi prevelikih anomalij v zasnovi, ki so posledica neznanja, gluhosti konstruktorjev, globalne ekonomije...
Se opravičujem, če sem preveč zavil s teme, lahko nadaljujemo kje drugje.
LP Jerenj _________________ Ohm sweet ohm.
Just saw a gold plated optical fibre. Apparently the gold made it sound marvelous according to the salesman. |
|
| Nazaj na vrh |
|
 |
nomad
Pridružen/-a: Pet Maj 2009 14:01 Prispevkov: 911 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Tor Jan 11, 2011 18:19 Naslov sporočila: |
|
|
| DOLAR je napisal/a: |
Razen seveda, če ni moderno proizvajati "svetle" zvočnike.
Sem pa mislsil, da so srednji skupaj z basi in ne z visokimi
Čeprav nisem ravno prepričan, da je to vedno narejeno na ta način. |
Svetli zvočniki so sicer zelo moderni, ker potem audiofili slišijo “zrak med notami”.
Zvok pa lahko posvetlijo tudi harmonična popačenja. Slaba elektrika lahko povzroči presvetel zvok (ne tonsko ampak zaradi popačenj) in nedefinirane base. Vzrok so lahko tudi kabli. Ali pa ojačevalec, ki je vseskozi v clippingu. Če je zvok poleg tega, da je svetel še malce bolj trd ali pa utrudljiv, potem so to gotovo harmonična popačenja.
Sem ravnokar opazil, da je tudi Jernejc poslal nekaj podobnega, namreč da lahko gre za harmonična popačenja. Sam na srečo nima izkušenj s slabimi CD playerji. Tudi zaradi tega kar piše Jernejc, je v mojem sistemu razmerje cene 64 % CD player in 36 % ojačevalci in zvočniki, če zanemarim kable, druge komponente in ostalo infrastrukturo. Meni noben CD player pod 4.000 EUR ni igral niti približno sprejemljivo. Edini realtivno poceni CD player, ki se mi je zdel sprejemljiv je bil stari Quad CD 67. |
|
| Nazaj na vrh |
|
 |
vojko
Pridružen/-a: Ned Maj 2008 16:50 Prispevkov: 945 Kraj: LJUBLJANA
|
Objavljeno: Tor Jan 11, 2011 18:34 Naslov sporočila: |
|
|
[/quote]
Ko govorimo o dobrih in slabih posnetkih se zdi kot da sta to dva različna svetova. Pa ni tako, slabi posnetki niso slabi v vseh elementih in dobri tudi niso dobri kar v vsem.
Zvočno speglan posnetek, ki deluje briljantno in ima vse v pravem razmerju, mogoče nima pravega timbra in instrumenti zvenijo izumetničeno. Drug posnetek ima lahko čudne prostorske razmere, je vse malce stišano, ima pa neverjetno mikrodinamiko in glasbeniki kar oživijo pred tabo. Vsi posnetki živih nastopov so malce slabši od studijskih v nekaterih elementih, v drugih pa imajo v sebi nekaj, kar studijski ne bodo imeli nikoli. Stari posnetki pa imajo kvalitete, ki jih novodobni nimajo, pa so tehnično slabši.
Pravzaprav se meni zdi, da je večina posnetkov slabih, ne v absolutnem smislu (recimo v primerjavi z živo neamplicirano glasbo ali kaj podobnega, saj gre tu za zelo različne in popolnoma neprimerljive stvari) ampak v primerjavi s tistimi redkimi, ki se mi zdijo zares dobri (mogoče kak promil moje diskoteke).
Verjetno ste že vsi slišali znano audiofilsko frazo – ko sem dobil nov sistem sem moral na novo preposlušati vso diskoteko in si nanovo ustvariti vtis o vseh posnetkih. Tako doživljam to “razmerje” med posnetki in sistemom tudi jaz. .[/quote]
Poivsem isto menim in doživljam tudi jaz. Lahko iščemo "idealno posneto" glasbo, zame bi bil to nekompresiran master z minimalnimi korekcijami, naraven ambijent, čimbolj naravno zveneč timber, nekaj takšnega kot dela Iztok.
Ampak glasba je tudi zgodovina, duh časa, trenutka. Tudi umetnost. Tako da mi je Armstronga , berlinske filharmonike iz 1942, ljubo poslušati mono-so bili pač tako posneti. Richterjeve kalvirske koncerte, Borodin kvartet v čudni ruski produkciji posneto vse "od daleč", "v dvorani", katastrofalno avdiofilsko , na izvedbo samo pa skoncentrirano in genialno organsko. Na račun vsega ostalega. Ali pa kak rock 60-ta 70-ta zlimitrano včudno "zdemfano dinamiko" povsem brez nians, pa vseeno z genialno organskim občutkom za preigravanja muskontarjev, ki jih še najbolj dinamično prefekten posnetek danes nima.
Skratka, ta čas in patina plemenitita in pašeta zraven. Če bi iste izvedbe lahko dobil idealno sproducirane danes, bi vseeno poslušal "tastare". To je patina, gledat Giottovo fresko v frišnih živih kričerčih barvah, pohištvo iz 17 st., ki zgleda kot novo, ali pa koncert Doorsov posnet na HD digital,...mi ni včeč. Celo remasterirane stvari mi niso, imam raje original.
S tem vedno izgine nekaj magije. Kulturni kontekst, verjetno.
Poslušanje glasbe, sploh strast poslušanja stare se mi včasih zdi bližje "arhivarski strasti"- kako čimbolj ujeti avtentičnost trenutka. Vedno gre za drobce, segmente ki te potegnejo, fascinirajo in dvignejo dlake. Kako priti do sistema ki to najbolj zmore pa je druga zgodba.
To je zame velik del draži in lepote tega hobija. Če bi bilo vse idealno, bi res ta magija res izginila.
Za "glasbeni relief" pa človek ne rabi kaka bujne avdio domišljije. Takole predstavotvorno izgleda glasba;

Nazadnje urejal/a vojko Tor Jan 11, 2011 18:44; skupaj popravljeno 1 krat |
|
| Nazaj na vrh |
|
 |
vojko
Pridružen/-a: Ned Maj 2008 16:50 Prispevkov: 945 Kraj: LJUBLJANA
|
Objavljeno: Tor Jan 11, 2011 18:38 Naslov sporočila: |
|
|
| jernejc je napisal/a: | Gotovo ste že slišali igrati sintetizator ko generira zvok akustične kitare, klavirja, flavte, violine...
Za kozlat.
In tak je tudi zvokovni rezultat na izhodu povprečnega komerc predvajalnika.
Sikajoči, tečni, nedefinirani visoki zaradi prevelikih anomalij v zasnovi, ki so posledica neznanja, gluhosti konstruktorjev, globalne ekonomije...
Se opravičujem, če sem preveč zavil s teme, lahko nadaljujemo kje drugje.
LP Jerenj |
To je tudi pomoje "izvorni greh" in največji problem. Pa ne samo na povorečnih predvajalnikih, tudi unih ta dragih. |
|
| Nazaj na vrh |
|
 |
vojko
Pridružen/-a: Ned Maj 2008 16:50 Prispevkov: 945 Kraj: LJUBLJANA
|
|
| Nazaj na vrh |
|
 |
ajka
Pridružen/-a: Tor Maj 2008 10:00 Prispevkov: 3192 Kraj: Sežana
|
Objavljeno: Tor Jan 11, 2011 19:14 Naslov sporočila: |
|
|
| nomad je napisal/a: | | DOLAR je napisal/a: |
Razen seveda, če ni moderno proizvajati "svetle" zvočnike.
Sem pa mislsil, da so srednji skupaj z basi in ne z visokimi
Čeprav nisem ravno prepričan, da je to vedno narejeno na ta način. |
Svetli zvočniki so sicer zelo moderni, ker potem audiofili slišijo “zrak med notami”.
Zvok pa lahko posvetlijo tudi harmonična popačenja. Slaba elektrika lahko povzroči presvetel zvok (ne tonsko ampak zaradi popačenj) in nedefinirane base. Vzrok so lahko tudi kabli. Ali pa ojačevalec, ki je vseskozi v clippingu. Če je zvok poleg tega, da je svetel še malce bolj trd ali pa utrudljiv, potem so to gotovo harmonična popačenja.
Sem ravnokar opazil, da je tudi Jernejc poslal nekaj podobnega, namreč da lahko gre za harmonična popačenja. Sam na srečo nima izkušenj s slabimi CD playerji. Tudi zaradi tega kar piše Jernejc, je v mojem sistemu razmerje cene 64 % CD player in 36 % ojačevalci in zvočniki, če zanemarim kable, druge komponente in ostalo infrastrukturo. Meni noben CD player pod 4.000 EUR ni igral niti približno sprejemljivo. Edini realtivno poceni CD player, ki se mi je zdel sprejemljiv je bil stari Quad CD 67. |
LP
In kaj je to svetel zvočnik !?... Zame je npr. med "angleži" ravno ATC in ProAc med najbolj svetlimi s trdim kovinskim basom nasproti Spendorju ali Harbethu, ki sta izrazito umirjena z malo bolj okroglim basom, Living Voice pa nekje "vmes",ampak okusi in ušesa so različna ... Tisti, ki so rasli gor v "svetli maniri", tega ne vedno, da poslušajo !! _________________ ~ ** ~ |
|
| Nazaj na vrh |
Telefon: - |
|
 |
nomad
Pridružen/-a: Pet Maj 2009 14:01 Prispevkov: 911 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Tor Jan 11, 2011 20:30 Naslov sporočila: |
|
|
Tonskih razlik se hitro navadimo in če je zvočnik svetel se ti kmalu zdi da je nevtralen. Sam sem imel Linn Kane in meni so se zdeli čisto OK, drugi pa so si zatiskali ušesa. Kdor jih je slišal, ve kaj govorim.
Sicer pa je večina sodobnih zvočnikov svetla v tem smislu, da imajo malo preveč poudarjene visoke tone. Taki so npr. B&W.
ATC pa ni svetel zvočnik, tonsko je najbolj nevtralen zvočnik kar sem jih kdajkoli slišal, samo tako čist in kontroliran zvok ima, da mnoge to zavede. Tudi bas ni kovinski ampak je zelo definiran in kontroliran. Zvok starih Cabssejev je bil podoben in tudi ti zvočniki so se nekaterim zdeli presvetli.
Tudi zaradi dinamike in "hitrosti" zvoka (manj resonanc) je lahko vtis napačen.
Mnoge zavede tudi to, da nimajo poudarjenih srednje nizkih basov kot skoraj 90% drugih zvočnikov. Lahko pa se ti zdi svetel tudi zato ker doma poslušaš pretemne zvočnike, ki so postali tvoja "nevtralna referenca".
Problem z ATCji je predvsem v tem, da pokažejo naravo komponent pred sabo in za marsikak slab vtis so krive le te. Spendor in Harbeth pa imata rahlo nedefiniran, one note bas in zato se zdi da je okrogel. Če pa boš recimo dal gor kak posnetek od Yes, boš na ATCju lahko sledil bas kitari in nasloh bodo nizke frekvence imele dokaj dobro izoblikovan timbre. Med akustičnim in električnim basom bo zelo slišna razlika, prav tako lahko ločiš bas kitaro od bas tačke. Na Harbethu in Spendorju pa bodo Yes zveneli ritmično zlomljeno, bas kitara izgine v temu kar praviš okrogel bas. Bas tačke in bas kitare ne ločiš, preprosto nimata dovolj definiranih basov, bolj bumata kot pa igrata. Umirjen zvok pa pomeni, da nimata dovolj dinamike. In zaradi buma v basu subjektivno delujeta počasno in brez ritma. Oba pa na žalost homogenizirata posnetke in vse kar poslušaš zveni dokaj podobno. Pri ATC pa ima vsak posnetek lastno identiteto. ATC in Harbeth/Spendor pač niso v istem razredu in niso med sabo primerljivi ali zamenljivi. Harbeth/Spendor sta sodobna in skozi leta zelo dodelana verzija klasičnega BBC monitorja – z vsemi prednostmi in pomanjklivostmi. ATC pa imajo drugačne studijske korenine – so spoj dinamike klasičnih velikih monitorjev kot so stari JBL ali Kinoshita s tonsko nevtralnostjo audiofilskih zvočnikov. So najbolj natančni zvočniki kar sem jih slišal.
ATC so high energy atleti, našponani in na speedu, Harbeth pa umirjen starček s pipo v ustih in v udobnem fotelju.
Meni osebno Spendor ni preveč všeč, Harbeth pa kljub napakam zelo, saj so te napake v primerjavi z ATCji sicer očitne, v primerjavi z drugimi zvočniki pa ne.
Vendar kjub vsej kvaliteti ti zvočniki niso zame – med dinamičnimi zvočniki preprosto ne morem poslušati drugega kot papirnate membrane, vse ostalo mi je daleč preveč kolorirano. Pa škatle morajo biti zaprte in ojačevalec MOSFET v A razredu.
To je zame še vedno najboljša kombinacija za dinamične zvočnike.
Meni so bili klasični angleški zvočniki kot Rogers, Spendor, Kef ... vedno pretemni, prepočasni, ritmično zaspani, preveč kolorirani, skratka nikoli me niso prav navdušili. Harbeth ima še najmanj tega klasičnega zvoka. |
|
| Nazaj na vrh |
|
 |
zvocnik
Pridružen/-a: Čet Okt 2008 22:12 Prispevkov: 788 Kraj: Piran
|
Objavljeno: Sre Jan 12, 2011 00:58 Naslov sporočila: |
|
|
| DOLAR je napisal/a: | @zvocnik
Ko utegneš prosim razloži zakaj tišanje visokih tonov s pomočjo uporov ni priporočljivo. Meni se zdi v poplavi presvetlih zvočnikov pravi balzam.
lp |
No, v tem casu je bilo napisano ze kar nekaj odgovorov v vezi tvojega vprasanja.
Sam imam s tem izkusnje pri uporabi uporov na Magneplanerjih kjer je to izvedeno ze tovarnisko. Kot receno nacelno ni nic narobe, ko se vstavijo upori in 'stisajo' visoki toni ker, ce drugega ne se je zascitil visokotonec proti preobremenitvi. Dejansko se zvok s postavitvijo dodatnega upora v liniji visokotonca 'uredi', ti ne kricijo vec, dobis uravnotezenejso zvocno sliko... Po drugi strani samo stisanje pomeni tudi 'rezanje', ne cisto dobesedno ampak vseeno, s cimer zgubis detalje na barvah instrumentov, dihanje... Namrec supervisokotonci delajo prav to, dodajajo barve instrumentom, seveda jih 'ne slisimo' delajo pa. Vzrok za kricec visokotonec lezi nekje drugje kot v sami konstrukciji zvocnika, prostor ali katera od ostalih naprav, vkljucno s kabli. Tako bi morala biti postavitev upora zacasna resitev, dokler se sistem ne sestavi pravilno.
Tisto kar pise v 'anakdoti' o Kimber kablu kar drzi. Na zalost je celotna sestava sistema zelo zapletena rec. Kadar govorimo, da povprecen sistem spusti cez veliko informacij potem je ta ze gotovo na svetli strani. Zelo tezko je doseci 'unlimited' transparenco ob pravilno in transparentno delujocemu basu, brez da visoki toni sikajo, ker ti sikajo ze samo zaradi 'umazane' elektrike oz rfi motenj.
V info ESE Lab ima v prodajnem programu sedaj tudi majhno skatlico, ki jo imenuje 'člen' in ta se priklopi na strani zvocnikov zadaj v bananice zvocniskih kablov in kakor sem razumel delajo dve stvari, stabilizirajo upornost zvocnikov kar pomeni lazje breme za ojacevalec in pa preprecujejo vdor rfi v zvocnik. Skratka to dela. Zvok je dinamicnejsi, jasnejsi torej vse je bolj pravilo. Zadeva je 'must to have'.
Lp _________________ Information is not knowledge
Knowledge is not wisdom
Wisdom is not truth
Truth is not beauty
Beauty is not love
Love is not music
Music is the best !
FZ |
|
| Nazaj na vrh |
Telefon: 041 737 410 |
|
 |
DOLAR
Pridružen/-a: Tor Jul 2009 14:03 Prispevkov: 746 Kraj: bUNGA bUNGA
|
Objavljeno: Sre Jan 12, 2011 10:11 Naslov sporočila: |
|
|
Hvala za odgovor. Malo sicer dvomim, da lahko zvočnik pri katerem je visokotonsko območje za npr. 6 dB "pojačano", uravnotežiš s predlaganimi rešitvami. V manjši meri že mogoče. Če komu uspe npr. Dali ikon s takšnimi rešitvami pripeljati do poslušljivosti, naj mi takoj javi, da vidim to čudo.
lp |
|
| Nazaj na vrh |
|
 |
audiofrik
Pridružen/-a: Pet Dec 2008 17:19 Prispevkov: 1500 Kraj: LJUBLJANA
|
Objavljeno: Sre Jan 12, 2011 10:33 Naslov sporočila: |
|
|
DOLAR
daj ti pokaži to čudo od zvočnikov, ki odstopa za celih 6 Db na visokotonskem področju, dvomim da katerikoli zvočnik toliko poudarja na visokih tonih, vem, da danes lahko vsak proizvaja zvočnike, ampak v tako odstopanje skoraj ne verjamem, a imaš zato kak dokaz ali kar tako na pamet nakladaš.
Vsak proizvajalec vseeno voj produkt vsaj malo pomeri in to bi bilo malo preveč oziroma bi že sami na kretnici tolik0 poravnali frekvenčni odziv, da bi bil nekje do 3 Db odstopanja... |
|
| Nazaj na vrh |
|
 |
DOLAR
Pridružen/-a: Tor Jul 2009 14:03 Prispevkov: 746 Kraj: bUNGA bUNGA
|
|
| Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|
| Zadnje teme - HI-FI |
-
Dogodki v svetu HI-FI-ja, srečanja
HI-FI Ljubljana - 2025
-
CD, Vinil, DVD, Blu-ray
Kaj trenutno poslušate?
-
HI-FI dodatki
Poceni absorberji
-
CD, Vinil, DVD, Blu-ray
Tidal
-
Dogodki v svetu HI-FI-ja, srečanja
sejem plošč
-
CD, Vinil, DVD, Blu-ray
YouTube & stuff
-
CD, Vinil, DVD, Blu-ray
Kje kupujete CDje
-
CD, Vinil, DVD, Blu-ray
AKTIVA ZA PC
-
HI-FI
Pomoč-bluetooth sistem
-
HI-FI
JBL Club Slovenia members
-
HIGH-END AUDIO
Eversolo DMP-A10
-
Do-It-Yourself
TFD-SW12B
-
HIGH-END AUDIO
HOLBO gramofon
-
HIGH-END AUDIO
GRAMOFON - ROČKA - ODJEMNA DOZA - PHONO OJAČEVALEC
-
HI-FI dodatki
Izdelava SPEAKON kabla za sub (REL)
|
|