| Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
| Avtor |
Sporočilo |
vintagesonic
Pridružen/-a: Sre Mar 2010 17:24 Prispevkov: 1433 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Čet Sep 11, 2014 18:29 Naslov sporočila: |
|
|
| gero je napisal/a: | http://www.ebay.com/itm/Vintage-Sansui-AU-717-Integrated-Stereo-Amplifier-Worldwide-shipping-/351166554946?pt=UK_AudioTVElectronics_HomeAudioHiFi_Amplifiers&hash=item51c3286342
Hihi, pa tole je vredno 100-150 eurov. |
Dragi @gero, s kakšnim kalkulatorjem si pa izračunal to vrednost omenjene aparature?
Moram te že v naprej opozoriti da je "vrednost" nekega izdelka ekonomska katerorija, ki jo nekateri poenostavljeno enačijo s ceno izdelka.
LP |
|
| Nazaj na vrh |
|
 |
ambasador
Pridružen/-a: Sre Feb 2011 19:52 Prispevkov: 6220 Kraj: Izola
|
Objavljeno: Pet Sep 12, 2014 09:21 Naslov sporočila: |
|
|
Če odmislimo zbirateljske strasti, kjer ima dizajn ravno tako pomembno vlogo kot zvok, če ne še večjo - torej kjer je zvok glavni razlog nakupa, potem gre cena lahko toliko visoko, da mu še vedno ne najdeš para v moderni proizvodnji.
Vrednost takih izdelkov je še vedno večja, kot je njihova cena. Kadar se jih veliko puli (beri:viša ceno) za nek izdelek - tebi pa se to ne zdi vredno - potem si nekaj spregledal. Oziroma ne veš tega, kar vedo tisti, ki se grebejo.
Tukaj igra maksimalno vlogo, koliko je izdelek ohranjen. Sicer adijo performanse.
Tako je na e-bayu šel Garrard 301 za 14.000 funtov. Že tako cenjen gramofon je bil še originalno zapakiran/nikoli odprt. _________________ Carpe Diem |
|
| Nazaj na vrh |
|
 |
gero
Pridružen/-a: Sob Dec 2011 15:03 Prispevkov: 196
|
Objavljeno: Pet Sep 12, 2014 09:47 Naslov sporočila: |
|
|
| ambasador je napisal/a: | | Če odmislimo zbirateljske strasti, kjer ima dizajn ravno tako pomembno vlogo kot zvok, če ne še večjo - torej kjer je zvok glavni razlog nakupa, |
Ok, pa poglejmo,
ojačevalec je po 30. letih že precej iztrošen, torej je treba notri kaj zamenjati, recimo vsaj 20% vsebine. Novih originalnih delov ni, torej ostanejo približki. Ta ojačevalec ne bo imel nikoli več zvoka, kot ga je imel, ko je bil nov, se pravi, da zvok kot glavni razlog nakupa odpade.
Ostane samo še dizajn in vintage navdušenje.
Evo brez zezanja, meni je vreden 300eurov, zbiratelj bi dal recimo 500eur.,
ampak cena 900 funtov, ta je pa bolna.
Za tiste, ki jim pa denar ni problem in hočejo to imeti, je pa to "mala malca". |
|
| Nazaj na vrh |
|
 |
gwb
Pridružen/-a: Sob Mar 2009 9:15 Prispevkov: 508 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pet Sep 12, 2014 09:48 Naslov sporočila: |
|
|
| Čisto preprosto - vsaka stvar je "vredna" natančno toliko, kot je za njo nekdo pripravljen plačati. |
|
| Nazaj na vrh |
|
 |
ambasador
Pridružen/-a: Sre Feb 2011 19:52 Prispevkov: 6220 Kraj: Izola
|
Objavljeno: Pet Sep 12, 2014 10:28 Naslov sporočila: |
|
|
@gero: ... da zvok kot glavni razlog nakupa odpade.
---------------------------------------------------------------------
Se ne strinjam.
Doma imam en sam kos vintage: FM mono tuner Leak Through Line ll, letnik 1961. Vse original notri, vključno z Mullard lampami. Tu pa tam kakšen kontakt lamp občasno ponagaja, toda zvok ima klaso, da ga samo iščeš.
Če bi šel zaradi predsodkov menjavati recimo kondenzatorje, bi rezultat bil samo sesutje zvoka.
Imel sem tudi priliko doma probat neokrnjen Leak TL12 ojačevalec iz istega obdobja. Verjetno med moderno proizvodnjo lampašev na bazi EL84 dobiš kaj podobnega, a ne izpod 3000€. Posebej mi je bila zanimiva ta proba, ker sem že imel doma izdelano kopijo tega ojačevalca (sem naredil po njegovi shemi, z drugačnim ohišjem). Niti L od Leaka ni imela kopija, pa so bili notri novi audio kondenzatorji. Pa še original Mullard lampe sem spulil iz originala in jih vtaknil v kopijo. Ni šans!! Ne prideš zraven.
Toliko o namišljenih izboljšavah z menjavo komponent. _________________ Carpe Diem |
|
| Nazaj na vrh |
|
 |
audiofrik
Pridružen/-a: Pet Dec 2008 17:19 Prispevkov: 1500 Kraj: LJUBLJANA
|
Objavljeno: Pet Sep 12, 2014 10:36 Naslov sporočila: |
|
|
ok pa poglejmo še enkrat, zamenjat je po 30 letih recimo še več ojačevalca če želimo da bo spet delal še nekaj časa kot je treba
Za zvok ojačevalca je bistvena topologija-kako je sploh konstruiran, menjava komponent ki pač po toliko letih niso več v recimo pričakovanih okvirih ,pa je potrebno vedeti kaj sploh kaj pri ojačevalcih pomeni, če menjamo en kondenzator - za novega je potrebno vedeti da tudi proizvajalec teh kondenzatorjev ni vedno dobival od istega proizvajalca, velikokrat je vstavljal elemente ki jih je pač najlažje konstantno dobival in po ugodni ceni ne pa najboljših in če tak kondenzator danes zamenjamo z enim boljših na voljo enake vrednosti se tudi zvok ne bo bistveno spremenil, če pa se bo pa lahko tudi na boljše. Podobno velja za diode, pa recimo da vsaj porihtamo termično odvajanje in izolacijo tranzistorjev in ojačevalec je praktično popolnoma prenovljen in bo tudi igral približno tako kot je nov, so pa tudi med novimi bila minimalna odstopanja odvisno koliko je to kdo od proizvajalcev pač imel pod kontrolo.
Nekega mistificiranja tu pravzaprav ni, kot da bi za avto ki ima menjane zavorne obloge ali luči nakladali da več ni to kar je bil, drugače pa tudi za avto recimo proizvajalec vgrajuje isti del par različnih dobaviteljev.. |
|
| Nazaj na vrh |
|
 |
vintagesonic
Pridružen/-a: Sre Mar 2010 17:24 Prispevkov: 1433 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pet Sep 12, 2014 10:57 Naslov sporočila: |
|
|
| gero je napisal/a: |
Evo brez zezanja, meni je vreden 300eurov, zbiratelj bi dal recimo 500eur.,
ampak cena 900 funtov, ta je pa bolna.  |
Ti pa hitro menjaš svoja osebna prepričanja. V nekaj dneh si spremenil “vrednost” za 200 – 300%. S teboj bi bilo dobro poslovati.
Šalo na stran !
Kakorkoli, kot so že omenili moji predhodniki, vrednost posameznega izdelka na tržišču določa samo cena za katero je bodoči lastnik pripravljen plačati novo pridobitev v svoji kolekciji. Nič drugega, samo to. Vzroki za višino cene so res lahko mnogoteri kot je navedel ambasador, zato se ne bi ponavljal.
Kot primerjavo si lahko ogledamo trg nepremičnine v Sloveniji in njihove cene. Glede na trenutno finančno situacijo in bančni krč so v večini primerov cene pretirane, ker je njihova dejanska vrednost ali bolje rečeno tržna vrednost nižja. Problem ponudbe na tem segmentu je problematičen zato, ker večini lastnikov teh stanovanj strošek vzdrževanja in davčna politika ne zategujeta pasu. Ko se bo to spremenilo, se bo situacija obrnila popolnoma na glavo. Ampak ne bi sedaj o tej problematiki in ne na tem mestu.
Kar se tiče vintage Hi-Fi opreme pa delim vaše mnenje, da električno in mehansko ( gramofoni, magnetofoni ) neobnovljena oprema nima neke večje praktične vrednosti kot estetska komponenta na polici. So tudi izjeme ki po 30 letih delovanja še vedno funkcionirajo brez problemov, vendar so v večini primerov aparature višjega cenovnega ranga. ( ambasadorjev primer s tehnologijo elektronk )
Obnova klasičnih ojačevalnikov srednjega cenovnega razreda je več ali manj zamenjava elektrolitov v celotnem delu aparature in predvsem komponent napajalne stopnje. To ni ravno pretiran strošek, razne če se ne pretirava pri izboru novih komponent. Delež končnega stroška predstavlja urna postavka fizične obnove aparature. Poleg tega so časovno obremenjeni tudi trimerji in deloma stikala, ki se menjajo samo po potrebi. V takem generalnem servisu se obnovijo problematični konkakti spojev na elektronskih ploščah in “žične bypass ” povezave. Popolna napačna predstava je da je potrebno menjati kopico tranzistorjev in aktivnih elementov elektronike v "driver" in končnih sekcijah ojačevalnikov. Zakaj, če delujejo popolnoma v redu? Še največji problem so lahko običajno napajalne stopnje.
Pri “receiver-jih” ali “tuner-jih” se obnovi set žarnic in korigira napetost vrvice za pogon indikatorja FM skale. V VF delu ni priporočljivo pretiravati z nastavitvah ker se več “pokvari” kot “popravi”, ker v večini primerov serviserji nimajo ustreznega znanja ali pa merilnih instrumentov za nastavitev.
V primeru priključnih konektorjev je problem odvisen predvsem od okolja v katerem je aparatura delovala in niso vedno potrebni rigorozni posegi. Pri aparaturah ki imajo vrteče dele so običajno posegi na delu ležajev ( če je potrebno ), zamenjave pogonskih gumic/jermenov ali “pinch rollerjev” in deloma stikal. Gramofoni so poglavje zase in na temu mestu ne bi zašel v detalje. Sploh pri tretmanu ročic. To mnogo bolj obvlada audiofreak.
Za večino aparatur se danes še vedno dobi 80% rezervnih delov. Govorimo seveda o obnovi delujočih aparatur ne totalno uničenih/ “skurjenih” končnih stopnjah in plesnivih ohišjih zvočnikov ter fizično polomljenih gramofonih.
Takšen obnovljen kos opreme bo bodočemu lastniku lahko služil še dolga leta ob ustreznem rokovanju in delovanju v območju “ normalne uporabe”. ( če mu je to v interesu )
To bi bila samo groba ocena situacije.
Načeloma bi lahko, ali so že, kaj več o obnovi in stroških obnove lahko povedali soforumaši, ki se s to dejavnostjo ukvarjajo in so po vsej verjetnosti veliko bolj kompetentni za take razlage kot jaz.
Kdor se nikoli ni ukvarjal z vintage opremo in ga to ne zanima, je bolje da se tega nikoli ne loti. Nima smisla. Za njih so rezervirane police najnovejših produktov raznoraznih cenovnih razredov, ki se po potrebi tržišča lahko spreminjajo/ menjujejo v periodi nekaj let ali pri določeni tehnologiji že skoraj nekaj mesecev. Primer ponudba GSM telefonov.
OK, GSM-i niso Hi-Fi, tako da bom nehal pretiravati.
LP
Nazadnje urejal/a vintagesonic Pet Sep 12, 2014 11:16; skupaj popravljeno 1 krat |
|
| Nazaj na vrh |
|
 |
ambasador
Pridružen/-a: Sre Feb 2011 19:52 Prispevkov: 6220 Kraj: Izola
|
Objavljeno: Pet Sep 12, 2014 11:13 Naslov sporočila: |
|
|
@audiofrik:
Ken Ishiwata je pred 20 leti ponovno dal v proizvodnjo omejeno količino replik slavnih Marantzovih modelov Seven in Nine.
Ob tem je povedal, kako velike težave je imel najti ustrezne upore, kondenzatorje in ostalo robo, tja do konektorjev. Niti pod razno niso noter šle sodobne audio komponente, pa je imel na voljo karkoli si je poželel.
Problem je ta, da imajo sestavni deli svoj vpliv na zvok. TISTI zvok so dosegli s topologijo, ki je upoštevala lastnosti komponent tistega časa - slednje pa so bile lahko podobne/izmenljive med različnimi proizvajalci.
Skozi čas so se menjale direktive za materiale, menjali so se postopki, pocenile tehnologije. Veliko nekdanjih kemikalij je danes prepovedanih za uporabo. Če poslušam eksperte - je šlo na slabše.
Tudi če sam po sebi super kondenzator vtakneš kjer mu ni mesto - boš naredil škodo, sigurno pa to ne bo več isti zvok. To, da je boljši, je še za preveriti. Še posebej menim, da so zelo pogruntani elektronski dizajni toliko bolj občutljivi na stvari, ki ne grejo v kontekst.
Poenostavljeno razmišljanje da je kondenzator samo - kondenzator s kapacitivnostjo, voltažo in pika, so v takih primerih 'bale'. _________________ Carpe Diem
Nazadnje urejal/a ambasador Pet Sep 12, 2014 11:54; skupaj popravljeno 1 krat |
|
| Nazaj na vrh |
|
 |
audiofrik
Pridružen/-a: Pet Dec 2008 17:19 Prispevkov: 1500 Kraj: LJUBLJANA
|
Objavljeno: Pet Sep 12, 2014 11:52 Naslov sporočila: |
|
|
ambasador
glede tega se seveda moram s tabo delno strinjati, gre za paper in oil kondenzatorje ipd, to je res ampak to velja za velikoserijske proizvodnje, par kosov se jih da za lastne potrebe še vedno dobiti na trgu, tudi recimo dobre stare karbonske upore-mimogrede je bila Iskra tu najboljša, dvomim da slabša od razvpitih Alen Bradleyev, veliko angleške elektronike jo je uporabljalo-npr Quad je narejen do ne vem katerega leta izključno z Iskra upori...Nasplošno pa večina aparatur ni uporabljala kakih posebnih materialov in so danes dokaj dobro zamenljivi z novejšimi, še največji problem so lahko kaki specialni tranzistorji ali staro čipovje ki nima novejših ekvivalentov.
Drugi problem so kao eko in še kaj direktive, ni več recimo navadne lave za odstranjevanje barv, pa črnih mat barv ker vsebujejo....tako skrbijo za nas da nam bodo še sveži zrak prepovedali ker nam neonesnažen lahko škodi |
|
| Nazaj na vrh |
|
 |
ambasador
Pridružen/-a: Sre Feb 2011 19:52 Prispevkov: 6220 Kraj: Izola
|
Objavljeno: Pet Sep 12, 2014 11:59 Naslov sporočila: |
|
|
Ja, Iskra kondenzatorji iz Semiča so tudi bili dobri.
Belokranjci pa so še danes zastrupljeni s PCB, zaradi ekološke katastrofe iz tistega časa.
dodatek naknadno:
Poliklorirani bifenili (PCB) so ekstremno nevarni, toksični, rakotvorni in izjemno trajni organski kemični odpadki. Do leta 1983 so jih za impregnacijo in polnilo kondenzatorjev uporabljali v nekdanji semiški tovarni Iskra Kondenzatorji, preostanek pa neprevidno odvrgli na divjem odlagališču.
Ekološka katastrofa je bila neizbežna, saj leži Bela krajina na plitvem krasu, zaradi česar se je v kraško podzemlje vodnega zaledja Krupe izcedilo okrog 13.000 kilogramov PCB. Takratne meritve so pokazale kar 400-kratno prekoračitev mejne vrednosti omenjenega toksina, kar je izvir reke Krupe uvrstilo med s PCB najbolj onesnaženimi izviri na svetu in edini vodni vir v Evropi s tako visoko koncentracijo.
In čeprav so od takrat minila že tri desetletja, je raziskava pokazala, da so nevarni PCB še vedno prisotni v tamkajšnjem okolju in ljudeh _________________ Carpe Diem
Nazadnje urejal/a ambasador Pet Sep 12, 2014 12:38; skupaj popravljeno 1 krat |
|
| Nazaj na vrh |
|
 |
suffo
Pridružen/-a: Ned Feb 2012 13:35 Prispevkov: 62 Kraj: borovnica
|
Objavljeno: Pet Sep 12, 2014 12:03 Naslov sporočila: |
|
|
tajming is everything in this biz.  |
|
| Nazaj na vrh |
|
 |
audiofrik
Pridružen/-a: Pet Dec 2008 17:19 Prispevkov: 1500 Kraj: LJUBLJANA
|
Objavljeno: Pet Sep 12, 2014 12:47 Naslov sporočila: |
|
|
ja torej prepovejmo vse in probajmo preživeti, saj ni rečeno da če je PCB v kondenzatorju da je potrebno vse odpadke spustiti v prvi potok reko ali kam koli, tega niti kitajci več ne počnejo.
Mogoče tudi vsake besede gurujev a la Ken Ishivata ni potrebno jemati kot suho zlato, seveda je logično da ne more napisati za javnost da mu je bil piece of cake narediti legendarni ojačevalec dober ali še boljši kot je bil, komu pa bo potem drago pridajal svoje skoraj nadnaravne veščine, valjda da mora opisati kake nadčloveške napore je v to vložil da sedaj potrošniki lahko za velike denarje dobijo približno spodobno reinkarnacijo
Malo si v nasprotju sanm z sabo, kot sem razbral se navdušuješ nad novimi Kefi v vsem bistveno boljših od legendarnih LS3/5, tu skušaš dopovedati da se starih stvari nikakor ne da dobro posodobiti...???? |
|
| Nazaj na vrh |
|
 |
ambasador
Pridružen/-a: Sre Feb 2011 19:52 Prispevkov: 6220 Kraj: Izola
|
Objavljeno: Pet Sep 12, 2014 13:13 Naslov sporočila: |
|
|
| audiofrik je napisal/a: |
....
Malo si v nasprotju sanm z sabo, kot sem razbral se navdušuješ nad novimi Kefi v vsem bistveno boljših od legendarnih LS3/5, tu skušaš dopovedati da se starih stvari nikakor ne da dobro posodobiti...???? |
Daleč od tega. Želim samo opozoriti na dejstvo, da je topologija zelo vezana na lastnosti vgrajenega materiala. Sodobne komponente so se pa skozi čas in 'modernizacijo' zelo spremenile in je potrebno pri obnovi vintage-a na to biti pozoren in pazljivo izbirati kaj notri paše, da se zvok ohrani.
Imam mešane občutke, ko gledam kako razmišljajo nadebudni mladci - kupijo to-pa-to serijo Elna, ker je naj, pa druge naj-naj komponente tudi. Rezultat je avtomatska velika izboljšava zvoka (??).
In menjati se mora za vsako ceno, ker četudi pri poslušanju ni zaznati nič narobe, se po defoltu mora menjati, ker se to tako dela.
Že omenjeni tuner sem kupil pred skoraj 20 leti. Danes ima spoštljivih 53 let. Nisem ga tikal takrat in tudi danes ne čutim potrebe po tem. Takrat je šlo za skupinski nakup Leak tunerjev. Eni so takoj po defoltu menjavali kondenzatorje. Danes sem edini od teh, ki še posluša ta tuner. Zanimivo.
Aja, takoj po menjavi mi ni bil več všeč zvok tunerja pri njih.
Pri Marantzu je šlo za repliko - ponoviti identičen zvok. To mu je bil cilj, tu je našel težave. _________________ Carpe Diem
Nazadnje urejal/a ambasador Pet Sep 12, 2014 14:34; skupaj popravljeno 1 krat |
|
| Nazaj na vrh |
|
 |
audiofrik
Pridružen/-a: Pet Dec 2008 17:19 Prispevkov: 1500 Kraj: LJUBLJANA
|
Objavljeno: Pet Sep 12, 2014 14:29 Naslov sporočila: |
|
|
ambasador
no tu se s tabo popolnoma strinjam, tudi sam sem daleč od orgazmiranja ob par menjanih kondenzatorjih in da je vse po sebi avtomatsko boljše, ampak tu sva na istem terenu kot včasih ko si zatrjeval da Thorensa z menjavo 40 let starega kabla praktično uničiš- ja se lahko celo strinjam potem ko sem dobil v roke take menjane kable...ampak če veš nekaj o kapacitivnosti takega kabla in dolžini pa je vseeno soliden novejši kabel z novimi boljšimi konektorji vedno boljši in nikoli stari popolnoma oksidirani in z prekinjajočimi plastičnimi original rca konektorji.. še bolj pa če popolnoma suhemu ležaju daš par kapljic olja, tudi ni katastrofe-prej korist
Nazadnje urejal/a audiofrik Pet Sep 12, 2014 16:25; skupaj popravljeno 1 krat |
|
| Nazaj na vrh |
|
 |
audiofrik
Pridružen/-a: Pet Dec 2008 17:19 Prispevkov: 1500 Kraj: LJUBLJANA
|
Objavljeno: Pet Sep 12, 2014 16:24 Naslov sporočila: |
|
|
| mimogrede Elne je na ebayih ipd ogromno ponarejene in zamenjava starega dotrajanega kondenzatorja z tako elno zna biti res problem |
|
| Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|
| Zadnje teme - HI-FI |
-
Dogodki v svetu HI-FI-ja, srečanja
HI-FI Ljubljana - 2025
-
CD, Vinil, DVD, Blu-ray
Kaj trenutno poslušate?
-
HI-FI dodatki
Poceni absorberji
-
CD, Vinil, DVD, Blu-ray
Tidal
-
Dogodki v svetu HI-FI-ja, srečanja
sejem plošč
-
CD, Vinil, DVD, Blu-ray
YouTube & stuff
-
CD, Vinil, DVD, Blu-ray
Kje kupujete CDje
-
CD, Vinil, DVD, Blu-ray
AKTIVA ZA PC
-
HI-FI
Pomoč-bluetooth sistem
-
HI-FI
JBL Club Slovenia members
-
HIGH-END AUDIO
Eversolo DMP-A10
-
Do-It-Yourself
TFD-SW12B
-
HIGH-END AUDIO
HOLBO gramofon
-
HIGH-END AUDIO
GRAMOFON - ROČKA - ODJEMNA DOZA - PHONO OJAČEVALEC
-
HI-FI dodatki
Izdelava SPEAKON kabla za sub (REL)
|
|