Pomoè pogostih vprašanjPomoè pogostih vprašanj   IšèiIšèi   Seznam èlanovSeznam èlanov   Skupine uporabnikovSkupine uporabnikov   Registriraj seRegistriraj se   Tvoj profilTvoj profil   Prijava za pregled zasebnih sporoèilPrijava za pregled zasebnih sporoèil   PrijavaPrijava 

DSP v praksi
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Kazalo po www.audio-kontakt.com forumu -> HIGH-END AUDIO
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporoèilo
benma



Pridružen/-a: Ned Jan 2011 17:12
Prispevkov: 1533
Kraj: Kamnica

PrispevekObjavljeno: Tor Dec 12, 2023 17:23    Naslov sporoèila: DSP v praksi Odgovori s citatom



@Right-fi in ostali zainteresirani
Èe pogledamo tale rdeè graf, vidimo izbokline in vbokline tudi na višjih frekvencah od 300Hz. Zakaj teh ne popravljamo z EQ?
_________________
"Whenever we find connoisseurship operating within science or technology we may assume it persists only because it has not been possible to replace it by a measurable grading." Michael Polanyi
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporoèilo
LightBit



Pridružen/-a: Pon Okt 2017 23:11
Prispevkov: 2365
Kraj: Kranj

PrispevekObjavljeno: Tor Dec 12, 2023 17:41    Naslov sporoèila: Odgovori s citatom

Right-Fi je napisal/a:
LightBit je napisal/a:

Tole med 300Hz in 2kHz mi je malo èudno glede na relativno ravnino pod 300Hz kjer so obièajno problemi. Morda bi bilo za odkriti iz kje izvira, ker verjetno se da rešiti brez EQ.


Zagotovo so odboji. Meni se tole zdi še kar dobro. Pri meni je še bolj valovito. Me je to motilo (samo v grafu) pa sem šel gledat objavljene meritve drugih poslušalnic in je zelo pogosto tako ali še izraziteje. Tega ne gre kar tako odpravljati z absorberji.

Nimam toliko izkušenj z razliènimi prostori, tako da možno da je to normalno. Pri meni nad 300Hz ni veèjih problemov. Nisem imel toliko v mislih absorberjev, ker ti bolj malo naredijo kar se tega tièe (oz. jih mora biti ogromno). Bolj sem razmišljal o premiku zvoènikov ali pohištva. Pri sebi sem opazil da lahko kak odboj od mize povzroèi kaj takega, kar se lahko zelo spremeni, èe kaj malo (tudi 5cm) premakneš.

Right-Fi je napisal/a:
LightBit je napisal/a:

Ali je to meritev na eni toèki ali veè?
Priporoèam da se izmeri na veèih poslušalnih mestih in nato vzame neko povpreèje. V tem primeru je res treba ciljati upad proti visokim frekvencam. Izbereš tak upad ki je najbolj naraven glede na meritve.


Sam delam sweep meritve s fiksnim mikrofonom in na nekaj mestih okrog glavnega mesta poslušanja. Za preizkus izvedenega EQ-ja pa metodo s premikanjem mikrofona v prostoru poslušanja (mooving microphone measurement/method) in s pink noise vzbujanjem. Potem se tudi valovitost v meritvi od 300 Hz navzgor zmanjša.

Dobra ideja z pink noise pa premikanjem da kar v živo vidiš.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporoèilo
Right-Fi



Pridružen/-a: Pet Avg 2019 15:32
Prispevkov: 135
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Tor Dec 12, 2023 18:07    Naslov sporoèila: Odgovori s citatom

Zato ker so ti hribèki in doline posledica interference med direktnim in odbitimi valovi, ki se seštevajo in odštevajo v odvisnosti od faznega zamika. Mikrofon meri stacionarno stanje (kljub sweepu, ki spreminja frekvenco), torej seštevek direktnega in odbitih valov. Direkten val je za zanavanje zvoka najbolj pomemben, èeprav ga je v skupni energiji morda 30%. Z EQ-jem spreminjaš tako direktni kot odbiti val. Vsak korektno dizajniran zvoènik ima maksimalno linearen potek v njegovi osi, hkrati pa kontrolirano disperzijo izven osi. Èim to z EQ-jem spreminjaš, z lahkoto pokvariš vse, kar so inženirji vložili v linearen potek zvoènika. Uho se na nelinearen potek odbojev prilagodi in ga jemlje kot dano dejstvo v nekem prostoru oz. kot zvoèni peèat prostora.

Uho od neke frekvence naprej loèi med direktnim in odbitim zvokom. Linearni potek direktnega zvoka je zaželen in nujen, za odbitega pa velja, da mora njegova jakost linearno in konsistentno upadati s frekvenco (smerna karakteristika zvoènika ima upadanje v odvisnosti od kota glede na os zvoènika in glede na frekvenco - 3D graf). Naši možgani loèijo med direktnim in odbitim. Odbitega prepoznajo kot vpliv prostora, kot 2D in 3D. Zato v ta del spektra posegamo previdno. Lahko na primer popravimo karakteristiko zvoènika v osi pod pogojem, èe je v tistem delu, ki ga z EQ-jem spreminjamo, disperzija zvoènika linearna. Èe ni, z EQ preveè vplivamo na celotno energijo, ki jo zvoènik v tem frekvenènem delu oddaja in s tem pokvarimo tonalni balans. Nekateri zvoèniki imajo namerno nekoliko nelinearen odziv v osi ravno zaradi uskladitve z disperzijo, da je tonalni balans v prostoru pravilen. To je seveda kompromis, ki daje boljši rezultat, kot linearnost na osi za vsako ceno.

V bas spektru naše uho ne loèi med direktnm in odbitim zvokom, zato je EQ ok.

Dirac po mojem vedenju tudi posega v višji spekter, rezultati so menda dobri. Ne poznam algoritma, po katerem deluje. Glede na veliko število meritev, ki jih izvede, sem preprièan, da dela tudi optimizacijo na osnovi pulznega odziva, ki omogoèa loèevanje direktnega in odbitega zvoka. Tako oceni, kateri del spektra lahko korigira, da ne izmalièi tonalnega balansa.

Seveda prostor odloèilno vpliva na celoten zvok, tudi v smislu tonalnega balansa. To lahko tudi korigiramo z EQ-jem, kar pravzaprav pomeni, da zvok prilagajamo svojemu okusu. Niè ni narobe s tem. Le treba je vedeti, da je v tem primeru smiselno korigirati posamezna podroèja vsaj po celi oktavi ali veè, da ne povzroèimo moteèega izletavanja ali tišanja doloèenih delov spektra.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporoèilo
Right-Fi



Pridružen/-a: Pet Avg 2019 15:32
Prispevkov: 135
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Tor Dec 12, 2023 18:17    Naslov sporoèila: Odgovori s citatom

Dodajam sliko, ki v grobem pove, kako subjektivno slišimo odmike posameznih delov spektra od referenènega nivoja.



Èe preveè šarimo z EQ-jem po podroèju od basa naprej, se nam lahko dogaja z zvokom to, kar je na sliki. Èeprav bo z meritvijo izgledalo, kot da je vse v ravni èrti.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporoèilo
LightBit



Pridružen/-a: Pon Okt 2017 23:11
Prispevkov: 2365
Kraj: Kranj

PrispevekObjavljeno: Tor Dec 12, 2023 18:22    Naslov sporoèila: Re: DSP v praksi Odgovori s citatom

benma je napisal/a:
Zakaj teh ne popravljamo z EQ?

Lahko popravljamo, ampak je težje popraviti in je zelo lahko še bolj pokvariti. Pokvariš direktni zvok (èe predvidevamo da so zvoèniki dobri). Prostor ne spremeni direktnega zvoka. Pri nižjih frekvencah pa se razlika med odboji in direktnim zvokom naèeloma ne sliši.

Èe povem malo drugaèe kot je Right-Fi že povedal.
Mikrofon zajame vse kar v tem èasu pride do njega in ne ve iz kje je prišlo. Èeprav problem je bolj v reprezentaciji. So tudi grafi ki prikazujejo èasovno komponento (recimo waterfall). Lahko tudi skrajšaš èas ki ga upošteva in tako vidiš kaj je direkten zvok, ampak problem je da nižjih frekvenc potem sploh ne zajame (ker so "prepoèasne"). Mislim da je v REW celo neka opcija da glede na frekvenco uporabiš drugaèno èasovno okno. Druga razlika je da imamo dva ušesa, mikrofon pa je eden. Lahko bi uporabil dva mikrofona, ampak kako boš prikazal rezultat da bo vseboval vse informacije (amplituda s èasom in smerjo, 3D waterfall?).

Od tukaj lahko pride razlika in lahko dejansko poslabšaš stvar z EQ. Seveda lahko to preveriš z poslušanjem, ampak to traja in ni lahko.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporoèilo
benma



Pridružen/-a: Ned Jan 2011 17:12
Prispevkov: 1533
Kraj: Kamnica

PrispevekObjavljeno: Tor Dec 12, 2023 18:55    Naslov sporoèila: Odgovori s citatom

Za koliko dB je še sprejemljivo pojaèati neko frekvenco kjer imamo luknjo? Recimo, da znaša izmerjena luknja -10dB. Podatek sem si izmislil
_________________
"Whenever we find connoisseurship operating within science or technology we may assume it persists only because it has not been possible to replace it by a measurable grading." Michael Polanyi
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporoèilo
LightBit



Pridružen/-a: Pon Okt 2017 23:11
Prispevkov: 2365
Kraj: Kranj

PrispevekObjavljeno: Tor Dec 12, 2023 19:25    Naslov sporoèila: Odgovori s citatom

Kolikor sem jaz opazil je obièajno bolje zadevo popraviti malo manj. Bolje da malo ostane hribèka. Luknje pa sploh. Èe so ozke samo ignoriraš.

Jaz si to razlagam z waterfallom. Ker vèasih imaš recimo luknjo, ki pa z èasom ne upada tako hitro kot ostalo in èe jo zafilaš je preprosto preveè "bobnenja". Ali pa imaš hribèek pa ga odboji zelo hitro utišajo. Nekako išèem kompromis med zgodnjim in poznim zvokom.

Kadar sem v dvomih sem raje bolj konzervativen. Na koncu ponavadi še veèkrat spreminjam glede na poslušanje. Ponavadi omilim in poenostavim. Paè ne znam. Dirac verjetno takoj vse zadane. Moram enkrat probat še convolution filter pa rePhase.

Pri pozitivnih filtrih je dodaten problem da ti zmanjšuje maksimalno glasnost in èe nimaš ogromno rezerve je hitro preveè. Pa gledati moraš maksimalen seštevek vseh filtrov na frekvenci. Jaz bi za veè kot +10dB morda potreboval veè ojaèanja (moèi je dovolj, ampak ni dovolj ojaèanja).
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporoèilo
Right-Fi



Pridružen/-a: Pet Avg 2019 15:32
Prispevkov: 135
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Tor Dec 12, 2023 19:59    Naslov sporoèila: Odgovori s citatom

benma je napisal/a:
Za koliko dB je še sprejemljivo pojaèati neko frekvenco kjer imamo luknjo? Recimo, da znaša izmerjena luknja -10dB. Podatek sem si izmislil


Ni kratkega odgovora. Nekaj je že pojanil @LightBit.

Prvo vprašanje glede luknje je, kako nastane. Seveda gre za odštevanje dveh valov, ko se sreèata z razliènima fazama kot posledica odboja. Èe se npr. odšteva 5-5 nekih enot, dobiš niè. Èe z gainom 5 enot poveèaš x10 dobiš 50-50=0. Torej zopet niè. V praksi se seveda ne odšteva v popolnosti, zato s filanjem luknje nekaj pridobiš, vendar lahko zelo malo za enormno veè vloženih vatov. Odgovor na to vprašanje ponuja vedenje o fazi pri doloèeni frekvenci. Èe je faza minimalna (kaj je to, kasneje), potem z EQ-jem lahko lepo polnimo luknje z nasprotno karakteristiko, kot jo ima luknja. Sicer ne. Seveda je tukaj treba imeti rezerve v moèi ojaèevalca in (še bolj problematièno) v ekskurziji zvoèniške enote.

Sedaj pa minimalna faza: REW ima zelo dobre tutoriale, kjer so ti pojmi dobro pojasnjeni. Zaène se takole:

"In discussions of equalisation, and particularly equalisation applied to attempt to improve the acoustic response in a room, "minimum phase" will often crop up - generally in the context of whether or not EQ can successfully be used to address a response problem. So what is "minimum phase", and why should we care? "

In nadaljuje tule: https://www.roomeqwizard.com/help/help_en-GB/html/minimumphase.html

Naèeloma že REW sam iz posnetega odziva (amplituda/faza) zna ugotoviti, ali je v luknji minimalna faza, in èe je, predlaga EQ zanjo. Èe imaš dovolj velik headroom v ojaèevalcu, zvoènikih in tudi v samem DSP-ju (niso vse izvedbe DSP-jev na trgu èisto bullet-proof glede tega), potem to deluje. V nasprotnem primeru z EQ-jem tega ne rešuj.

Še vedno do neke mere obstaja rešitev v drugaèni postavitvi zvoènika. Tu opozarjam, da lahko šteje vsak centimeter pozicije zvoènika glede na prostor in mesto poslušanja. Z nekaj eksperimentiranja s pomiki zvoènika lahko dosežemo veliko. Pravzaprav je na prem mestu dobra postavitev, nato EQ.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporoèilo
Right-Fi



Pridružen/-a: Pet Avg 2019 15:32
Prispevkov: 135
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Tor Dec 12, 2023 21:08    Naslov sporoèila: Odgovori s citatom

Pa še ena zadeva je glede lukenj. Bas je praviloma posnet mono. V nesimetriènem prostoru je tudi odziv L in D zvoènika razlièen, luknje se obièajno ne prekrivajo. Kjer en zvoènik dela luknjo, jo drugi lahko zapolni. V vsoti se luknja enega zvoènika z -15 dB zmanjša na -3 dB, ko igrata oba hkrati - èe malo poenostavimo.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporoèilo
benma



Pridružen/-a: Ned Jan 2011 17:12
Prispevkov: 1533
Kraj: Kamnica

PrispevekObjavljeno: Tor Dec 12, 2023 23:48    Naslov sporoèila: Odgovori s citatom

Hvala za informacije. Vidim, da bom moral najprej še malo teorije naštudirat...
_________________
"Whenever we find connoisseurship operating within science or technology we may assume it persists only because it has not been possible to replace it by a measurable grading." Michael Polanyi
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporoèilo
LBaudio



Pridružen/-a: Ned Jan 2010 10:25
Prispevkov: 829
Kraj: Ljubljana, SLOVENIJA

PrispevekObjavljeno: Sre Dec 13, 2023 10:56    Naslov sporoèila: Odgovori s citatom

DSP definitivno ja,....ceprav se ga nekateri branijo kot hudic kriza. Verjeti v totalno linearen odziv zvocnikov, ki so bili dizajnirani s flat odzivom v razlicnih prostorih je miloreceno naivno.
V letu 2023 se stvari streže z recimo 5-7 pa do 9 stratesko postavljenimi mikrofoni in ne s samo enim s katerim mahamo pred obrazom v zelji dobiti neko povprecno meritev. Da se tudi preseci Diracov algoritem ce ves kaj pocnes. Tudi predlog da se ne prevec zanasati na UMIK mikrofone - ti so precej nezanesljivi.
Ce je v responsu luknja, ki jo povzroci destruktivna interferenca, je ne bomo pofilali z nobenim EQ, vcasih pomaga all pass filter pri resevanju takih tezav (v primeru full aktive). Prav tako se ne equalizira vsaka najmanjša špièka v odzivu. vcasih je treba izbrati tip EQ za popraviti razlicne anomalije - graficni (tudi z opcijo spreminjanja Q vrednosti/parametricni in HI/Low shelf EQ.
ponavadi se raje dela CUT kot pa BOOST, ker s slednjim lahko spravimo naslednjo komponento v verigi v clip....problem je vecji v spodnjih registrih - +3dB rezultira v podvojitvi moci. V primeru ful aktive so tudi neka pravila okoli equalizacije da relacije med driverji ostanejo v fazi. Definitivno je pri tem treba delati tudi meritve faze.
_________________
For Fast Moving Concerts

Custom Aeroports
Custom car audio installs

2 X WR setter dBDrag street B - 2005
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporoèilo Obišèi avtorjevo spletno stran Telefon: 041 853615
ck



Pridružen/-a: Pon Feb 2009 19:27
Prispevkov: 1605
Kraj: kamnik

PrispevekObjavljeno: Sre Dec 13, 2023 16:01    Naslov sporoèila: Odgovori s citatom

Veliko kuharic zažgan krompir.

Pod prvo se dajmo zmenit kaj kdo želi slišati in kako sliši:
- vsak malce po svoje. Nekdo grmenje, ki je predvajano tako, da ti trese notranje organe, nekdo pa lahkotno ptièje petje v gozdu. Enega ne moti popaèenje, drugemu se dvignejo lasje.
Pod drugo:
- samo najboljši zvoèniki so v +/- 2 db od doloèene frekvence naprej, veèinoma pa v +/- 3 db. Razlike med zvoènikoma v paru so tudi nekje v +/- 2 db, samo pri najboljših tam okoli +/- 1 db.
Pod tretje:
- vsa ostala HIFI veriga lahko prinese do +/- 1 db.

Èe seštejemo 2 in 3 torej hitro pridemo do najmanj +/- 3 db, ki jih VEDNO lahko popravljamo tudi v gluhi sobi. Pri srednjih tonih in višje se te razlike lahko zelo SLIŠIJO.
Pod èetrto: naša soba: Ta gre lahko hitro v +/- 20 db (še studijske so nekje v +/- 10 db)
pod petiè: èloveško uho veliko bolj motijo distorzije povzroèene zaradi odbojev, ki trajajo dlje èasa - velik RT 60, kot pa posamezne luknje ali hribèki (seveda dokler hribèek ni previsok ali luknja preširoka). Pri tem velja, da lahko pod cca 160 Hz RT 60 hitro narašèa in doseže pri 20 Hz tudi 2 sekundi ali veè, pa vendar nas ne moti (tako so narejena naša useša). Da se stvari še bolj zakomplicirane nas dolžina RT 60 moti tudi v povezavi z velikostjo prostora - veèji kot je prostor, veèji je lahko RT 60, ki nas še ne moti.

Kaj se torej lahko equalizira brez škode. Ja takole na prvi pogled vedno tisto, kar nam že sam HIFI veriga poslabša - nekateri npr. firma Devialet z ustreno nastavitvijo DSPjev v svojih ojaèevalcih delno popravlja karakteristiko zvoènika na osnovi tovarniških podatkov proizvajalcev zvoènikov.
Ni pa nujno da vedno - po celem frekvenènem spektru popravljanje koristi, ker soba naredi marsikaj.


Vse kar mi doma delamo je, da z EQ popravljamo napake celotnega HIFI in sobe. Popravljanje lahko prepustimo napravi èe ima avtomatsko merjenje in nastavljanje EQ, lahko pa roèno ali kombinirano. Predvsem pa si moramo biti na jasnem, kaj je tisto kar hoèemo - ali zvok, kot si ga je zamislil in nastavil na EQ nekdo v tovarni, ali tak kot ga želimo mi. Mislim da ga veèinoma nastavljamo sami po svojih željah in izkušnjah, saj hoèemo vendar max uživati v predvajani glasbi, ne pa preklinjati nekega inženirja, ki je nastavil kar je paè nastavil, pa èeprav je nastavil EQ v nulo - seveda za merjenja v njegovi sobi, ne naši, poleg tega tudi na njihovi opremi, ki se ponavadi razlikuje od naše.

Jaz vsekakor priporoèam da prve nastavitve naredite z avtomatsko nastavitvijo (èe imate to možnost) in potem nekaj dni poslušate kako in kaj. Nato posnamete (npr. z REW) zvoèno karakteristiko sobe ( HIFI - je zraven da ne pozabite) in potem na podlagi videnega in nekajdnevne zvoène izkušnje zaènete z majhnimi roènimi popravki EQ, natu posnamite posamièno levi in desni zvoènik ter oba skupaj in meritev shranite zaradi kasnejših primerjanj. Priporoèam da morebitne pomankljivosti odpravljate posamièno - npr. luknjo na zgornji sliki med 60 in 110 HZ. Popravlajajte jo tako dolgo, da je meritev vsaj v nekih +/- 3 db - èe gre (priporoèam tudi nastavitev smoothinga na 1/3). Potem opravljeno meritev shranite. Nato greste naprej npr. na hribèek pri 130 Hz itd,.. Po opravljenih nastavitvah poslušajte in po potrebi spremenite. Ko boste zadovoljni opravite meritve in shranite meritev.

Glede ojaèanja posameznih frekvenc ne priporoèam veè kot nekih 6 db zaradi nevarnosti clipinga ojaèevalca. V kolikor so luknje veèje (jaz imam doma pri cca 44Hz luknjo širine 2/3 oktave in globine - 14 db) pa je reštev bolje iskati skupaj s subom + rezanjem zvoènikov spodaj.

Zvok ki ga mikrofon meri, je praviloma vedno sestavljen iz direktnega in odbitega zvoka na mestu poslušanja, vendar moramo vedeti, da ne glede na to, da na nekem mestu po meritvi nimamo hribèka - kot znak pojaèanja neke frekvence, se v izmerjenem signalu te frekvence lahko še vedno pojavljajo in beležijo decibeli odbojev prejšnega (lahko tudi predprejšnega) zvoka ne glede na to, da je druge frekvence. Tako se nam meritev na doloèeni frekvenci zdi popolnoma OK, sam zvok pri poslušanju pa ni, ker je "onesnažen" z odbojem, ki je sicer druge frekvence, a vendar je preglasil ta zvok - lahko pa je tudi enako glasen ali malo manj vendar dovolj da vse skupaj ne zveni dobro in pravilno.
Torej niso pomembni samo namerjeni hribèki in dolince (nelinearnost zvoka) temveè tudi èas trajanja odboja posamezne frekvence - pravzaprav gre za spekter, ki je širši in ne gre samo za eno frekvenco). Odbiti zvok lahko tako moèno preglasi direktnega, da marsièesa kar se sicer predvaja ne slišimo, ali pa ne slišišimo pravilno ker ga je predhoden odbiti zvok preglasil.

Dokler RT 60 ne bo vsaj približno v nekih solidnih okvirjih, bo tudi EQ manj doprinesel k pravilnemu zvoku. Tu nam pride prav waterfall, ker tam vidimo kje se zvok dlje odbija in EQ veè doprinese.

No èe ste se pretolki èez tole pisanje, potem se boste tudi èez nastavljanje EQ. Praviloma uporabljamo parametriène EQ, saj je zelo pomembno tudi nastavljanje Q - torej strmine ojaèanja. Vedeti je potrebno, da se z EQ ne ojaèuje ali zmanjšuje samo zvok ene frekvence temveè da gre za npr. ojaèanje v obliki hribèka, ki je visok npr. nastavljenih 6 db na 100 Hz, levo in desno pa ojaèanje pada npr. z 2 db na 10 Hz. Tako ojaèanje torej doseže tudi do 75 Hz s pojaèitvijo 1 db ter 125 db z enako pojaèitvijo na drugi strani. Hrièek bo vedno visok 6 db, spodaj pa bo lahko zelo ozek ali zelo širok - odvisno od Q, kar je seveda povezano s konkretno izvedbo EQja.
_________________
LP
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporoèilo
Right-Fi



Pridružen/-a: Pet Avg 2019 15:32
Prispevkov: 135
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Sre Dec 13, 2023 18:43    Naslov sporoèila: Odgovori s citatom

ck je napisal/a:
Veliko kuharic zažgan krompir.



Pa sta prišli še dve dodatni Very Happy

Saj to je forum, ki je namenjen izmenjavi izkušenj, znanja, mnenj itd. vseh tistih, ki o temi nekaj vedo. Tako da @ck in @LBaudio hvala obema za konstruktivna prospevka, ki dopolnjujeta vse doslej napisano. Hkrati pa dodatno odpirata pogled na to, kako široko podroèje je to.

Za tiste, ki se tega še niste lotili, pa takole na hitro samo še informacija, da vse zgoraj napisano, vkljuèno z zadnjima prispevkoma, ne predstavlja niti uvoda v igradnje z DSP-jem, kaj šele kakšne resne napotke. Problematika je obsežna, detajlov je veliko, za dober rezultat pa je potrebno dobro poznavanje vsega tega.

Vendar pa je nekje treba zaèeti. Glede na kompleksnost problematike lahko zaèneš na ta naèin, da najprej cca. 1 leto (odvisno od podlage) študiraš akustiko in vse povezano s tem in nato prièneš s prakso. Drugi pristop je ubral @Benma, ki se je malo poigral s PEQ-jem, ki ga je kot bonus dobil ob želeni napravi in bil pozitivno preseneèen nad prvim razultatom. Èe bo hotel resno zadevo porihtati, je porabil šele 0,1% èasa, kolikor ga bo potreboval do konènega rezultata.

Glede na to, da je igranje s PEQ zastonj (èe odmislimo mikrofon in headroom ojaèevalca, ki ga rabiš-ali pa tudi ne Smile ), potem je smiselno, da se te problematike lotiš z majhnimi koraki - nekaj preštudiraš in to takoj nato preizkusiš, kako se obnese pri tebi v praksi. Tako pridobivaš kvalitetno in uporabno znanje. Èe pa se samo zapodiš v teorijo, te z lahkoto vse skupaj mine.

Èe kje to velja, da bolj ko o neèem nekaj veš, bolj se zavedaš, kako malo veš, to velja pri akustiki prostora. V resnici to podroèje tudi ni tako raziskano, kot ostalo v reprodukciji zvoka (elektronika, zvoèniki). Sam v tem niti približno nisem ekspert, se pa uèim in eksperimentiram za svoj užitek ob samem raziskovanju in za veselje, ki mi ga prinese pozitiven rezulat ob izbolšanju reprodukcije.

Mislim da je vsaka dodatna kuharica v tej temi dobrodošla.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporoèilo
LightBit



Pridružen/-a: Pon Okt 2017 23:11
Prispevkov: 2365
Kraj: Kranj

PrispevekObjavljeno: Sre Dec 13, 2023 23:03    Naslov sporoèila: Odgovori s citatom

Jaz vèasih namerno "zažgem krompir", zato da potem vem kdaj se "zaène žgati". Recimo nastavim EQ èisto narobe (pretiravm z filtri ...). Pa tukaj te naèeloma niè ne stane.

Princip najprej vsa teorija potem praksa mi nikoli ni Å¡el. Teorija Å¡ele ob praksi postane razumljiva.

Prav smešno mi je ko mi kdo tukaj napiše da sem teoretik, ker v resnici sem prej šarlatan.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporoèilo
LBaudio



Pridružen/-a: Ned Jan 2010 10:25
Prispevkov: 829
Kraj: Ljubljana, SLOVENIJA

PrispevekObjavljeno: Èet Dec 14, 2023 10:20    Naslov sporoèila: Odgovori s citatom

Pri nastavljanju sistemov (tukaj govorim predvsem o full aktivnih sistemih ki so neprimerljivo bolj kompleksni za nastavljanje kot malo eq na nekih pasivnih zvocnikih z dodatkom Subwooferja.

Zadeva gre v principu takole:

meritve raw driverjev brez apliciranih kretnic - na podlagi tega postavimo optimalne kretnice/slope in levele, leveli morajo biti enaki tudi L/D

nato na osnovi impulse response meritev dolocimo delaye za vsak driver posebej in vse skupaj gledamo tudi skozi meritve faze kjer se kazejo anomalije, ki rezultirajo tudi v problemih, ki jih prikazejo RTA meritve in te ponavadi sovpadajo. pri tem postopku na podlagi meritev tudi vidimo ce kateri driver ni v fazi z ostalimi in to uredimo na tem nivoju. FAzna uskleditev driverjev se kaze tudi na maritvi RTA, kjer vidimo kako se v predelu kretnic sestevajo outputi linij.
Lahko si pomagamo s softweri ki preracunavajo equalizacijo ki je potrebna da se doseze House curve ki ga izberemo (seveda ce DSP omogoca delo s house curves, ,....ta postopek se ponovi veckrat - iteracije dokler ne pridemo do max zadovoljivega rezultata. /REW, Smaart, Oudacity, JL MAX,....)
Ne vem kaksne opcije imate na vasih DSP-jih, ampak ce je na tem forumu MiniDSP presezek DSP, potem je vse skupaj bolj kot ne žalost.
Super je ce lahko izbiras tip EQ - parametrika je ponavadi najucinkovitejsa, zelo uporaben je Graficni EQ pei katerem lahko vsaki liniji spreminjamo Q vrednost (kot nekaksen Quaziparametricen EQ), opcija all pass filtrov na kretnicah, 30 EQ bandov na vsaki izhodni liniji (10 x 30 band EQ ali vec...zdaj ze 14-18 kanalov katerim se da pripeti cisto vsako funkcijo kretnic/delayev/EQ.....
Phase is a king.
_________________
For Fast Moving Concerts

Custom Aeroports
Custom car audio installs

2 X WR setter dBDrag street B - 2005
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporoèilo Obišèi avtorjevo spletno stran Telefon: 041 853615
Pokaži sporoèila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Kazalo po www.audio-kontakt.com forumu -> HIGH-END AUDIO Èasovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni èas
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
Stran 1 od 2

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Zadnje teme - HI-FI

Zadnje teme - ostalo

VIDEOTEKA
© www.audio-kontakt.com  |  info@audio-kontakt.com  |  Pogoji uporabe