Pomoè pogostih vprašanjPomoè pogostih vprašanj   IšèiIšèi   Seznam èlanovSeznam èlanov   Skupine uporabnikovSkupine uporabnikov   Registriraj seRegistriraj se   Tvoj profilTvoj profil   Prijava za pregled zasebnih sporoèilPrijava za pregled zasebnih sporoèil   PrijavaPrijava 

Atmos izvori: upmixing, remixing, objektni zvok
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3, 4, 5, 6  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Kazalo po www.audio-kontakt.com forumu -> Domaèi kino
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporoèilo
ck



Pridružen/-a: Pon Feb 2009 19:27
Prispevkov: 1605
Kraj: kamnik

PrispevekObjavljeno: Sre Feb 02, 2022 23:24    Naslov sporoèila: Odgovori s citatom

Je bil en zagrizen audiofil, ki je cele dneve poslušal musko. Stereo, pa potem quadro, pa 5.1, pa 7,1, 9.3, 11,4, 40.4, 200,4,...Ni da ni. Je zadnjiè poslušal dobro muziko, ki je je bila bolj od spredaj, zgoraj in s strani, zadaj so bili pa v ritmu glasbe globoki vzdihljaji kot pri sexu. Mater je dober tale atmos, kako realna iluzija si je rekel, èist sem v središèu dogajanja. Ja je bil, dokler ni v sobi zadaj našel švalerja na ženi. Very Happy Very Happy Very Happy

Ok
5,1,..... dolby, surround, atmos,....
Kakor se komu paše glasbeno zadovoljevat, ampak najboljši koncerti so še vedno na prostem v natur stereo tehniki.
_________________
LP
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporoèilo
sg



Pridružen/-a: Pon Maj 2013 10:39
Prispevkov: 70
Kraj: Lj

PrispevekObjavljeno: Èet Feb 03, 2022 00:46    Naslov sporoèila: Odgovori s citatom

luka79 je napisal/a:
Sully tebe itak nihèe ne jemlje resno.

S tem se pa nikakor ne strinjam !

Atmos tudi po mojem skromnem mnenju ima potencial...
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporoèilo
LightBit



Pridružen/-a: Pon Okt 2017 23:11
Prispevkov: 2365
Kraj: Kranj

PrispevekObjavljeno: Èet Feb 03, 2022 09:56    Naslov sporoèila: Odgovori s citatom

Jaz bom èakal odprt format. Ideja da imajo kanali (objekti) svojo lokacijo v prostoru in se lahko premikajo je dobra. FLAC-u bi morali dodati podatek, kje se nahaja kanal/objekt (FLAC 3D?). Je pa to kar dosti komplikacij in procesiranja.

Sem pred kratkim kupil FLAC 5.0 prve Mahlerjeve simfonije. Ni se mi zdelo da bi veliko pridobil, ko sem poslušal 4.0. Ampak slabše zagotovo ni. Doda zvok dvorane. Mislim da pride bolj do izraza v moèno tretiranih prostorih (tako kot naj bi pravi HT bil).

Recimo lahko bi posneli mašo v cerkvi. Da bi petje in orgle prihajale od zgoraj zadaj (kor). Na straneh bi fušali verniki. Od spredaj pa bi župnik govoril. Sicer jaz tega ne bi poslušal Smile. Pa recimo Pink Floyd bi lahko imeli njihove efekte. Še vedno mislim da je stvar bolj smiselna za filme.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporoèilo
Aleksander44



Pridružen/-a: Èet Avg 2020 17:55
Prispevkov: 286
Kraj: Grosuplje

PrispevekObjavljeno: Èet Feb 03, 2022 10:41    Naslov sporoèila: Odgovori s citatom

A tole?

https://www.berliner-philharmoniker-recordings.com/mahler-symphonies-download.html
Provided Formats
Stereo 24/48 [FLAC / WAV]
5.0 Surround 24/48 [FLAC / WAV]

Verjetno jih bodo angleži prehiteli z veèjim formatom.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporoèilo
benma



Pridružen/-a: Ned Jan 2011 17:12
Prispevkov: 1533
Kraj: Kamnica

PrispevekObjavljeno: Èet Feb 03, 2022 10:44    Naslov sporoèila: Odgovori s citatom

Po mojem mnenju je Atmos zanimiva novost, ki jo vidim predvsem kot novo razsežnost v zvoèni spremljavi videa (obèasno tudi v video posnetkih glasbenih dogodkov). Dolby je svoji novi video tehnologiji dodal še nov audio sistem.

Sam sem glasbo navajen poslušati iz pozicije poslušalca, ki sedi med obèinstvom, posluša z dvema ušesoma, ki prièarata celotno glasbeno doživetje iz leve in desne strani, možgani pa ustvarijo še podobo tistega, kar je vmes.
Dogajanje prièakujem od spredaj. Tisto kar je s strani/zadaj/zgoraj me ne zanima. Nimam nobene potrebe, da bi dobesedno ali virtualno hodil na oder in se sprehajal med glasbeniki. Konec koncev to niti ni dovoljeno.

Za nekoga, ki veè pozornosti (denarja) posveèa videu kot audiu pa je Atmos zagotovo zanimiv. Preprièan sem pa, da Atmos sterea ne bo nikoli izpodrinil.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporoèilo
LightBit



Pridružen/-a: Pon Okt 2017 23:11
Prispevkov: 2365
Kraj: Kranj

PrispevekObjavljeno: Èet Feb 03, 2022 10:47    Naslov sporoèila: Odgovori s citatom

Aleksander44 je napisal/a:
A tole?

https://www.berliner-philharmoniker-recordings.com/mahler-symphonies-download.html
Provided Formats
Stereo 24/48 [FLAC / WAV]
5.0 Surround 24/48 [FLAC / WAV]

Verjetno jih bodo angleži prehiteli z veèjim formatom.

Ne, tole: https://www.eclassical.com/orchestras/minnesota-orchestra/mahler-symphony-no1.html
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporoèilo
LightBit



Pridružen/-a: Pon Okt 2017 23:11
Prispevkov: 2365
Kraj: Kranj

PrispevekObjavljeno: Èet Feb 03, 2022 12:03    Naslov sporoèila: Odgovori s citatom

benma je napisal/a:
Preprièan sem pa, da Atmos sterea ne bo nikoli izpodrinil.

Jaz tudi tako mislim.

Bo pa morda bolj uspešen kot SACD, ker je bolj dostopen. SACD playerji so bili dragi. Sedaj že soundbari obljubljajo nek približek tega.

Na žalost bo veèino stvari za nazaj verjetno samo "upmixano" z nekim algoritmom, kar bi lahko tudi AVR naredil (kot omenjeno že na zaèetku teme). Povsod bo pa pisalo Atmos, tako kot MQA. To je bolj hype, saj surround glasba ni niè novega.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporoèilo
sullly



Pridružen/-a: Pon Avg 2021 17:26
Prispevkov: 387
Kraj: Globes

PrispevekObjavljeno: Èet Feb 03, 2022 12:12    Naslov sporoèila: Odgovori s citatom

In control rooms 1 and 2, we can listen to Dolby Atmos and other immersive mixes over our 9.1.4 speaker setup. In addition, we create mixes for binaural headphone playback. The mixes can also be made for motion picture. A Sennheiser AMBEO soundbar in a separate room serves as another reference. Emil Berliner Studios can create impressive 3D audio from any source material.

https://emil-berliner-studios.com/en/post-production/surround-immersive

Vsi vemo kaj se da dobiti iz stereo tehnike.
Vemo tudi koliko to stane.

Vemo tudi kaj je tisto kar nesorazmerno podraži stereo komplet, je zelo iskano, se plaèa v zlatu kot se reèe: scena, ambienca, oder, prostor (eni reèejo zrak) med izvajalci, 3D prezentacija, globina scene; jasna percepcija razdalje od solista do glasbenikov izza njega. Ali jasna percepcija zbora ki stoji izza orkestra.
To je high end, to stane. Zakaj? Ker terja od aparatur ekstremne zmogljivosti.
Kot je izjemna tišina ozadja elektronike ki jih omogoèajo ekstremni power supply-ji, ekstremen upad waterfall-a - brez tega ni globine scene, ni diferenciranja zvokov v ozadju itd..
Zakaj enormni kilovatni mono bloki? - ker ti prièarajo naprimer katedralo, enormnost prostora v katerem se je snemalo, enormno ambienco. Zakaj loèene škatle za clock digitalnih naprav s femto klokom? Zakaj 40 kilogramski krožniki gramofonov?

Ne bom vsega opisoval - važno je dojeti koncept: ekstremizirati je potrebno stereo naprave, da spravijo iz sebe tisto ekstra kar dela magijo poslušanja.
-----------------------------
Pa mi odmeva tista Konfucijevo misel - da za ubiti muho ne potrebuješ topa.
Ampak drugaèe se s stereo ne da - kot s topom na muhe.

Zato je en Atmos lahko prilika. Ker obravnava in po defoltu nudi toèno tisto, kar se v stereo plaèa. Mastno plaèa za high end prostorski zvok.
Zato menim da je to prava pot. Ne pa zato da bi timpane obesil pod strop in na zid harfo, medtem ko bi dirigent ležal na podu in solisti prepevali v kletnih prostorih Laughing Laughing Laughing
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporoèilo
Aleksander44



Pridružen/-a: Èet Avg 2020 17:55
Prispevkov: 286
Kraj: Grosuplje

PrispevekObjavljeno: Èet Feb 03, 2022 12:25    Naslov sporoèila: Odgovori s citatom

Atmos je prišel iz filma, ker so visokoproraèunskih filmih glasbene podlage s simfoniènimi orkestri v 5.1 ali celo Atmos tehniki. Jasno je, da v filmski podlagi ne more biti šelestenja notnih list. Nekaj drugega je, èe je posnet koncert v živo.
Lastnikom Atmosa je doloèena filmska glasba všeè in pojavila se je naravna potreba, da se ta glasba posluša brez filma, v isti tehniki.

Lightbit, kupil sem isti SACD iz tvojega linka. Preizkusim tako v stereo kot veèkanalni tehniki. S Spek programom sem preveril datoteke. Preverjeno FLAC, 96 kHz, 24 bit, 6 kanalov.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporoèilo
LightBit



Pridružen/-a: Pon Okt 2017 23:11
Prispevkov: 2365
Kraj: Kranj

PrispevekObjavljeno: Èet Feb 03, 2022 12:37    Naslov sporoèila: Odgovori s citatom

Aleksander44 je napisal/a:
Preverjeno FLAC, 96 kHz, 24 bit, 6 kanalov.

Ja, šesti kanal je sub, ki je v tem primeru tišina. Tudi vsebuje zvok precej nad 20 kHz in nima ogromno šuma na visokih frekvencah za razliko od DSD izvorov. Odlièen posnetek.
Kar izda BIS mi je obièajno zelo všeè.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporoèilo
vintagesonic



Pridružen/-a: Sre Mar 2010 17:24
Prispevkov: 1426
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Èet Feb 03, 2022 15:21    Naslov sporoèila: Odgovori s citatom

sullly je napisal/a:

Imam svoje minute, ker oèitno ne blejem tja v en dan. Daj ti zvabi --vintagesonica da ti replicira. Ne bo ti uspelo niti pod razno
Laughing Laughing Laughing

Hja, po skoraj enoletni odsotnosti iz tega foruma ( mogoèe celo veè, nisem preverjal ) sem opazil, da ima prièujoèi forum spet nove "junake". V principu pravzaprav s tem ni niè narobe. Super.
V nadaljevanju debate na temo " ATMOS" sem razbral, da je veèini soforumašev v bistvu jasno, kaj naj bi bil vzrok in kaj je posledica pojavnosti ATMOS-a na tržišèu.
Moja replika je bila zgolj in samo reakcija na napisano in sicer:
sullly je napisal/a:
Tako lahko orkester zakodiraš vsak instrument zase (v object) in tako dobiš orkester v polkrogu in še po višini se dviga proti nazaj --- ali pa ga postaviš v 7 layerjev po globini - vsak layer predstavlja eno ravno vrsto v orkestru - recimo prva vrsta zaène od leve proti desni najprej s štirimi violinami, štirimi violami in zakljuèi z dvemi violonèeli. In tako po vrstah nazaj. Na koncu zadnje 3 vrste lahko uporabiš za zbor. Objecti pa bi bili naprimer kot v operi Carmen solisti ki se sprehajajo po odru, pa tudi otroški zbor, ki prikoraka na sceno in tudi odkoraka proè.

Zelo dober odgovor na napisano je dal Dave Way nekje pri koncu prispevka ( minutaža 22.43 )
Aleksander44 je napisal/a:
Zelo pouèen video miksanja Atmos glasbe:
4x dobitnik priznanja Grammy
Mixing In Dolby Atmos with Dave Way
https://www.youtube.com/watch?v=Kky2u5XzZBU


"...we are like kids, playing in the sandbox …."


Obièajna postavitev simfoniènega orkestra naj bi bila recimo

Seveda bi mi lahko kdo oponiral in rekel, da mu je ljubša lokacija poslušanja orkestra v dvorani recimo na poziciji
sullly je napisal/a:
--vintagesonic oèitno nisi seznanjen, da obstaja tole
Concertgebouw:
https://frieschdagblad.nl/cultuur/Concertgebouw-misbruikt-machtspositie-26788865.html
Orkester je po stopnièkah dvignjen proti zadnji vrsti, orgle pa èisto gor.



Sully@...res je , oèitno nisem bil seznanjen, da obstaja tudi kaj takega.

Èe imaš možnost in zveze si lahko »zrihtaš zic« zaradi mene tudi na lustru ali stropu dvorane, èe bi ti kaj takega zelo odleglo. Prosto po Prešernu.
Veèina »zdolgoèasenih« soforumašev po vsej verjetnosti raje uživa na koncertu na najbolj udobnem in primernem sedežu v dvorani. Vedno to seveda ni možno, ampak obèasno pa vseeno uspe, da se dobi sedež nekje na sredini dvorane.
No, doma je to lažje, hoèem reèi, dobiti sedež na lustru v dnevni sobi. Še lažje je s pomoèjo Dolby Atmosa.

Kakorkoli, kot sem že omenil pojavnost Dolby Atmosa na tržišèu ima svoje vzroke in seveda tudi posledice. Ne trdim, da je popolnoma neuporabna zadeva. Povedati hoèem, da je primeren veè ali manj za zelo specifièno produkcijo, ki je v veèinskem vezana na filmsko ali video produkcijo. Tudi na podroèju raèunalniških igric, ki nimajo tako majhen finanèen delež na tržišèu ni zanemarljiva. Uporaba ATMOSA za potrebe snemalne produkcije orkestralne glasbe simfoniènih orkestrov je zgolj veè ali manj v službi dodatnega pritiska na tržišèe in posledièno višanja finanènih dobièkov multimedijskih hiš. Sploh na podroèju audiofilstva, ki pa je drobtinica v delu celotne pogaèe zaslužkov medijskih hiš. Ne delajte si utvar, da se doloèen del globalne audio tehnologije razvija zgolj zaradi audiofilov.
Å e eno pojasnilo za Aleksandra:

Aleksander44 je napisal/a:
Vintagesonic, poglej si prosim tole:
»A 3D Sound Journey with the London Philharmonic Orchestra & Choir«
https://youtu.be/lWiUP1Qz8x8

Prièujoèi video je zelo tipièen za produkcijo »Abbey Road«. Poznam kar nekaj sodelavcev tega studia in tudi sam sem ga že nekajkrat obiskal. Imajo fantastièno ekipo, predvsem za »public relation«. Se znajo vrhunsko prodajati. So zelo strokovni, zelo uspešni in tudi zelo komercialno orientirani. V principu tudi s tem ni niè narobe. Vendar vsaka zgodba ima kot obièajno dve plati. Veèinska produkcija »Abbey Road« studia je filmska glasba, tam kjer se investira najveè denarja. Lastniki zelo dobro izkorišèajo status preteklega obdobja in izvajalcev, ki so snemali v studiu. Studio kot tak ni v današnjem èasu niè kaj posebnega, oziroma je že pod povpreèjem veèine studiev, ki snemajo in producirajo filmsko glasbo. Predvsem v Ameriki. Ampak ne glede na zateèeno stanje objekta in studia iz njega prihajajo vrhunski izdelki, predvsem za filmsko industrijo. Tudi naèin produkcije je zelo specifièen in daleè od tradicionalnih pristopov snemanja klasiène glasbe. Kot je razbrati iz video posnetka producenti uporabljajo megalomansko multi mikrofonsko tehniko. Èe se ne motim, je eden od producentov omenil uporabo 72 mikrofonov. No ja, khmmm……o temu se pa bi dalo debatirati. Veèina tonskih mojstrov ki so specializirani za snemanje vrhunske simfoniène glasbe, bi se držala za glavo. Predvsem v Nemèiji. Uporabljajo tako imenovano »close mic« tehniko snemanja, ki je zelo primerna za kasnejšo obdelavo na audio procesorskih aparaturah. Zvok prostora posnetka ( Surround sound ) ni posledica uporabe ambijentalnih mikrofonov v studiu, ampak se odmev/ambijent prostora elektronsko dodaja naknadno v fazi akustièno elektronske finalizacije posnetka. Da ne bom dolgovezil, vsak zakaj ima seveda svoj zato.
Da pa ne bo vse tako suhoparno, bi repliko sklenil z odlomkom našega duhovitega forumaša CK-ja, ki je izlušèil bistvo problematike ATMOSA

ck je napisal/a:
Mater je dober tale atmos, kako realna iluzija si je rekel, èist sem v središèu dogajanja. Ja je bil, dokler ni v sobi zadaj našel švalerja na ženi. Very Happy Very Happy Very Happy


»Jah, takle mamo, ane , ane..Smile«

»Fajn se mejte« 😊
LP

P.S.

sullly je napisal/a:
[b]Zato menim da je to prava pot. Ne pa zato da bi timpane obesil pod strop in na zid harfo, medtem ko bi dirigent ležal na podu in solisti prepevali v kletnih prostorih Laughing Laughing Laughing


No, samo da si našel pravo pot.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporoèilo
sullly



Pridružen/-a: Pon Avg 2021 17:26
Prispevkov: 387
Kraj: Globes

PrispevekObjavljeno: Pet Feb 04, 2022 10:37    Naslov sporoèila: Odgovori s citatom

Obèasno se je potrebno vrniti v izhodišèe.
Surround je nastal za potrebe filma a nekatere glasbene založbe so ga zaèele uporabljati za avdiofilske namene. To je realnost ki dobiva zalet in se vedno bolj uveljavlja med avdiofili.
V tem okviru bi lahko Atmos tehnologija postala nadgradnja tega. Pika.
-------------------------------------------------------------------------------
Tendenca nekaterih da smešijo mnenja drugih in to brez argumentov paè ni niè novega, je vzorec ki se ponavlja neglede na temo. Je pa zanimivo, kako se smešitelji med seboj obrajtajo, hahaha
Uživajte fantje, karkoli vam že to pomeni.
---------------------------------------------------
Meni pa, je vodilo strast do dobre glasbe, dobro reproducirane. Èe presega standardne okvire še bolj podžiga veselje in užitek.

sullly je napisal/a:
..
Vsi vemo kaj se da dobiti iz stereo tehnike.
Vemo tudi koliko to stane.

Vemo tudi kaj je tisto kar nesorazmerno podraži stereo komplet, je zelo iskano, se plaèa v zlatu kot se reèe: scena, ambienca, oder, prostor (eni reèejo zrak) med izvajalci, 3D prezentacija, globina scene; jasna percepcija razdalje od solista do glasbenikov izza njega. Ali jasna percepcija zbora ki stoji izza orkestra.
To je high end, to stane. Zakaj? Ker terja od aparatur ekstremne zmogljivosti.
Kot je izjemna tišina ozadja elektronike ki jih omogoèajo ekstremni power supply-ji, ekstremen upad waterfall-a - brez tega ni globine scene, ni diferenciranja zvokov v ozadju itd..
Zakaj enormni kilovatni mono bloki? - ker ti prièarajo naprimer katedralo, enormnost prostora v katerem se je snemalo, enormno ambienco. Zakaj loèene škatle za clock digitalnih naprav s femto klokom? Zakaj 40 kilogramski krožniki gramofonov?

Ne bom vsega opisoval - važno je dojeti koncept: ekstremizirati je potrebno stereo naprave, da spravijo iz sebe tisto ekstra kar dela magijo poslušanja.
s stereo se ne da drugaèe


Nazadnje urejal/a sullly Pet Feb 04, 2022 11:44; skupaj popravljeno 1 krat
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporoèilo
Aleksander44



Pridružen/-a: Èet Avg 2020 17:55
Prispevkov: 286
Kraj: Grosuplje

PrispevekObjavljeno: Pet Feb 04, 2022 10:58    Naslov sporoèila: Odgovori s citatom

Reakcije nekaterih ob omembi Atmosa v povezavi z glasbo je podobna reakciji te ženske od 20 minute dalje https://www.facebook.com/MojBioskop/videos/maratonci-tr%C4%8De-po%C4%8Dasni-krug-hd/230809698158504/
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporoèilo
joztom



Pridružen/-a: Pon Jan 2013 11:07
Prispevkov: 1946
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Pet Feb 04, 2022 15:42    Naslov sporoèila: Odgovori s citatom

Foreign languages, to je štejerska špraha. (Šta je, Šta je?) Èe ste ta vaš Tomos ali Atmos za ta namen kupil, nimam besed.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporoèilo
Aleksander44



Pridružen/-a: Èet Avg 2020 17:55
Prispevkov: 286
Kraj: Grosuplje

PrispevekObjavljeno: Pet Feb 04, 2022 16:46    Naslov sporoèila: Odgovori s citatom

Izredno dober zgodovinski pregled razvoja, terminologija, plusi in minusi prostorskega zvoka:
https://www.youtube.com/watch?v=W54VcLaSMjM


Zanimivo, glede zgoraj navedenih FLAC datotek. Moja Yamaha Aventage serije ima v specifikacijah FLAC: up to 192 kHz / 24-bit, te datoteke FLAC, 96 kHz, 24 bit, 6 kanalov iz USB-ja AVR ne more predvajati.

Edina možnost, ki jo imam, je bila datoteke naložiti na Shield TV in predvajati preko Kodi-ja. V teh petkanalnih posnetkih v tej konfiguraciji ni bilo zaznati prostornosti. Bolj je bilo podobno podvajanju kanalov.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporoèilo
Pokaži sporoèila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Kazalo po www.audio-kontakt.com forumu -> Domaèi kino Èasovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni èas
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3, 4, 5, 6  Naslednja
Stran 2 od 6

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Zadnje teme - HI-FI

Zadnje teme - ostalo

VIDEOTEKA
© www.audio-kontakt.com  |  info@audio-kontakt.com  |  Pogoji uporabe