Poglej prejnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
ambasador
Pridruen/-a: Sre Feb 2011 19:52 Prispevkov: 5984 Kraj: Izola
|
Objavljeno: Čet Dec 14, 2023 11:53 Naslov sporočila: |
|
|
Hobi znotraj hobija ali kako je sloviti Alan Parsons komentiral - avdiofili uporabljajo glasbo za posluŔanje hifi naprav.
EkvaliziraÅ” ..
... in potem premakneÅ” zvoĆØnike in si ponovno na zaĆØetku ... neskonĆØna igra teorije, prakse, živcev. ToĆØno to kar se v zgornjih postih opisuje.
Za avtoakustiko visokega nivoja pa je to nuja, kot opisuje LBaudio.
Sem se tudi jaz poskusil v tem in se nauĆØil, ĆØe je neobhodna ekvalizacija, je avtomatika ĆØisto ok. Će ni nuje pa je to uĆØinkoviteje urediti tradicionalno z menjavo zvoĆØnikov, ojaĆØevalne elektronike in urejanjem akustike.
Trenutno uporabljam DSPeaker za subwoofer, ta poleg ekvalizacije tudi krajŔa resonance prostora tako, da daje kontra signal subu. Bistveno transparentnejŔi bas, pa tube trape priŔparaŔ.
Me je pa zelo zabaval komentar enega italijanskega specializiranega audio novinarja, ki je ob taki priliki izjavil, kako je bil ranjen njegov ponos, ker je avtomatika bolje opravila delo od njega samega.
Drugi vidik DSPeakerja in tube trapov je tole
https://www.psiaudio.swiss/avaa-technology/
ZvoĆØnik s procesorjem, mikrofonom in ojaĆØevalcem - posluÅ”a resonance prostora in jih nevtralizira z wooferjem v kontrafazi. Odvisno od velikosti prostora jih potrebujeÅ” lahko veĆØ. Po Å”vicarsko - drago in uĆØinkovito. _________________ Carpe Diem |
|
Nazaj na vrh |
|
|
LBaudio
Pridruen/-a: Ned Jan 2010 10:25 Prispevkov: 830 Kraj: Ljubljana, SLOVENIJA
|
Objavljeno: Čet Dec 14, 2023 14:34 Naslov sporočila: |
|
|
po 30ih letih tovrstnega Ŕpilanja, osebno nisem srecal procssorja, kjer bi automatika delala dobro z izjemo JBL MS8 DSP-ja, kjer so v kompletu prilozene slusalke z binauralnimi mikrofoni.
Zadnja novost je oziroma je se v pripravi - glava lutke ki ima binauralne mikrofone vgrajene na mestih kjer imamo usesa,....tako uposteva meritev HRTF in vse ostalo kar je vezano na vpliv oblike glave in razdaljo med usesi....produkt pripravlja Audiofrog - ustanovitelj in lastnik ter brain stormer - Andy Wehmayer - bivsi direktor marketinga pri JBL in snovalec MS-8 dsp-ja in se kup drugih produktov.
https://testgear.audiofrog.com/
se najde kaksna uporabna informacija na dnu strani....
veliko zelo uporabnih informacij in opisanih postopkov je na Doityourselfmobileaudio.com _________________ For Fast Moving Concerts
Custom Aeroports
Custom car audio installs
2 X WR setter dBDrag street B - 2005 |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ambasador
Pridruen/-a: Sre Feb 2011 19:52 Prispevkov: 5984 Kraj: Izola
|
Objavljeno: Pet Dec 15, 2023 15:34 Naslov sporočila: |
|
|
Tukaj je test aktivnega bas trapa v studiu legendarnega Bob Katz-a
https://www.stereophile.com/content/psi-audio-avaa-c20-electronic-bass-trap
v primerjavi s pasivnimi bas trapi.
Lepota te reŔitve - ni potrebe karkoli kalibrirati ali nastavljati. PostaviŔ v kot in uŔtekaŔ 230V. Bolj kot plug-and-play je plug-and-enjoy.
Deluje na že obstojeĆØo inÅ”talacijo brez posega. Bolj zaguljen vidik je cena 5k eur za 2 kos c20.
Bistveno cenejÅ”i je DSPeaker, za pokuÅ”ino sem si izbral 350eurov model 8033Sll, ki je mono in deluje samo na basu do 250Hz. Primerno za sube. Trenutno mi deluje en sub v izobarik puÅ”pulu dveh 30cm wooferjev v 90litrski zaprti Å”katli (Q=0,7), postavljeno v kot kot je priporoĆØilo, da je ĆØimmanj dip-ov, resonance pa obdela anti-mode. Hecno pri tem je, da se ga ne loĆØi od basov Apogee. Ni tistega problema zateženega basa, ki ne gre skupaj s transparentnim basom planarcev.
Kljub temu imam v planu izdelati 4 H-dipole, ker imam skupno 4kos 30cm wooferjev. Itak je vse izpod 100Hz sklenjeno v mono, pa lahko poganjam vse Å”tiri z istim signalom, ekvalizacija bo glede na sumo vsega. Krell pa ima dovolj moĆØi da bo sube pretresel do kosti. Pa nobene pasivne kretnice ne bo v seriji z basovci, tako da je kontrola (damping faktor) max možna v tej kombinaciji.
Filtriral bom planarce na 100Hz, tako da bo anti-mode deloval na sube viÅ”je po spektru. S tem raĆØunam maksimirati transparenco basa - 4 kosi napolnijo luknje (dip-e), antimode pa poreže Å”pice in resonace.
Pa da vidim ali bo ta plan deloval. _________________ Carpe Diem |
|
Nazaj na vrh |
|
|
LightBit
Pridruen/-a: Pon Okt 2017 23:11 Prispevkov: 2365 Kraj: Kranj
|
Objavljeno: Sob Dec 16, 2023 17:16 Naslov sporočila: |
|
|
ambasador je napisal/a: | EkvaliziraÅ” ..
... in potem premakneÅ” zvoĆØnike in si ponovno na zaĆØetku ... neskonĆØna igra teorije, prakse, živcev. ToĆØno to kar se v zgornjih postih opisuje. |
ambasador je napisal/a: | Sem se tudi jaz poskusil v tem in se nauĆØil, ĆØe je neobhodna ekvalizacija, je avtomatika ĆØisto ok. Će ni nuje pa je to uĆØinkoviteje urediti tradicionalno z menjavo zvoĆØnikov, ojaĆØevalne elektronike in urejanjem akustike. |
Ne vidim kako bi bila menjava zvoĆØnikov ali elektronike bolj uĆØinkovita (razen iz vidika moĆØi pri pozitivnih filtrov) od ekvalizacije. NemogoĆØe je najti zvoĆØnike, ki se bodo ravno ujemali z sobnimi resonancami ali pa umiriti resonanco z kablom. Veliko lažje je v primeru da premakneÅ” zvoĆØnike popraviti EQ kot pa menjati zvoĆØnike.
Urejanje akustike je pa itak priporoĆØljivo Å”e pred vsem ostalim. EQ ni ĆØudežno orodje ki odpravi zaniĆØ elektroniko, zvoĆØnike in akustiko. Samo pomaga da stvari tudi v danem prostoru zvenijo ĆØim boljÅ”e.
Obstajajo seveda Å”e drugi naĆØini, ki izboljÅ”ajo bas v prostoru kot recimo veĆØ subov, ampak to spet ne izkljuĆØuje DSP. DSP je samo pika n i.
Ni to tako da kupiÅ” kar nekaj postaviÅ” v minimalistiĆØni prostor kjer je samo steklo, potem pa DSP vse reÅ”i.
Glede pozitivnih filtrov je tako da se lahko odloĆØiÅ” da jih ne uporabljaÅ” in samo porežeÅ” hribĆØke. Tako ne izgubiÅ” niĆØ moĆØi, ampak Å”e vedno je izboljÅ”anje. Celo veĆØje izboljÅ”anje kot ĆØe bi zafilal luknje in pustil hribĆØke. Treba je izbrati kompromis. Će ni dovolj dobro je potrebno iti korak nazaj in nekaj spremeni pred DSP (izboljÅ”ati akustiko ĆØe je možno, dodati sub-e, zamenjati zvoĆØnike ali ojaĆØevalec). |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ambasador
Pridruen/-a: Sre Feb 2011 19:52 Prispevkov: 5984 Kraj: Izola
|
Objavljeno: Ned Dec 17, 2023 11:05 Naslov sporočila: |
|
|
LightBit je napisal/a: |
...
Ne vidim kako bi bila menjava zvoĆØnikov ali elektronike bolj uĆØinkovita (razen iz vidika moĆØi pri pozitivnih filtrov) od ekvalizacije. NemogoĆØe je najti zvoĆØnike, ki se bodo ravno ujemali z sobnimi resonancami ali pa umiriti resonanco z kablom. Veliko lažje je v primeru da premakneÅ” zvoĆØnike popraviti EQ kot pa menjati zvoĆØnike.
...
|
NanaÅ”a se na ekvalizacijo zvoĆØnikov viÅ”je od basa.
Će ne igra kot mora, mu ne bo pomagala ekvalizacija.
Bas je druga zgodba in Bob Katz lepo pove, da ga ni prostora brez težav, celo njegova namenska soba ultra profesionalca tretirana z 6 ogromnimi paneli za bas, je bil preseneĆØen, ko je odkril kje ga biksa.
--------------------------------------------------------------
Će se vrnem na temo zvoĆØnika - samo primer ko veĆØina (ne vse) kovinskih kupol visokotoncev, da o trobljah ne govorimo, s poveĆØanjem glasnosti poveĆØa svoj volumen bolj kot spekter izpod nje. Ekvaliziraj kamor hoĆØeÅ” se ne da reÅ”iti. JBL je v ta namen svoje studijske monitorje opremil z gumbi za regulacijo glede na delovni volumen.
Tudi pre in ojaĆØevalna elektronika je pogosto iste narave - popaĆØenja s spektrom in glasnostjo naraÅ”ĆØajo nesorazmerno na viÅ”jem spektru. To Å”e kombiniraj s kupolami ali trobljami .. v napadu je upanje, v pobegu reÅ”itev, hahaha.
--------------------------------------------
Enkrat sem že (pre)pisal izsledke, ko so Bowerse 802D3 ekvalizirali tako, da so izravnali vse male grbine, potem pa ekvalizirali vse male in velike zasuke faz. Potem so tri-ampali zadevo, imitirali potek kretnic da ne iznakazijo osnovne fizionomije zvoka. Pa se komisijsko usedli in primerjali zvoke pred in po posameznih peglanjih, potem pa Ŕe vsa peglanja skupaj. Seveda so vse opremili z meritvami. Naredili so tako, da je Ŕlo na klik.
Seveda je bilo izboljÅ”anje a veliko manjÅ”e kot so priĆØakovali, so kar napenjali uÅ”esa in gubali ĆØelo.
Meni je bila Å”okantna meritev cumulative decay waterfall-a. Fazno speglan zvoĆØnik po celem spektru ima decay kot bi ga narisal enakomeren po spektru. Ćrte so v prvem delu upada skoraj kot bi jih narisal ravne od basov vse na visoke: Posebej pa me je presenetilo, da so to eni jasno sliÅ”ali, drugi pa sploh ne.
Kii je tudi tak zvoĆØnik, ki so ga speglali. Kako je to videti:
https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/video-speaker-measurements-by-danny-richie.8840/ _________________ Carpe Diem
Nazadnje urejal/a ambasador Ned Dec 17, 2023 11:29; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
|
LightBit
Pridruen/-a: Pon Okt 2017 23:11 Prispevkov: 2365 Kraj: Kranj
|
Objavljeno: Ned Dec 17, 2023 11:27 Naslov sporočila: |
|
|
ambasador je napisal/a: | NanaÅ”a se na ekvalizacijo zvoĆØnikov viÅ”je od basa.
Će ne igra kot mora, mu ne bo pomagala ekvalizacija. |
Tako je. No v doloĆØenih primerih pomaga, ampak obiĆØajno bolj ne. Ker eno je osno, drugo je pod kotom. EQ lahko spreminja samo oboje hkrati. Će nelinearnost ni enaka osno in pod koti z EQ ne moreÅ” popraviti.
VeĆØinoma smo tukaj pisali o EQ zaradi vplivov sobe. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ck
Pridruen/-a: Pon Feb 2009 19:27 Prispevkov: 1605 Kraj: kamnik
|
Objavljeno: Ned Dec 17, 2023 20:37 Naslov sporočila: |
|
|
Problemi EQ srednjih in viŔjih frekvenc so v praksi manjŔi kot pri nižjih predvsem zato, ker gre za bistveno manjŔe energije, ki jih moramo dodajati ali odvzemati.
Će se nam pri basih pojavljajo luknje z 10 ali veĆØ db minusa, hribĆØki pa obiĆØajno za kako1/3 - 1/2 manj, tega viÅ”je po spektru nisem Å”e sliÅ”al ali nameril, pa sem premeril VELIKO sob od 8 - 150 m2.
Težave EQ se pojavljajo ob obratu faze doloĆØene frekvence na mestu posluÅ”anja. Kdor meri z REW ali ĆØim podobnim, te obrate lepo vidi. In tam so veĆØinoma (ne vedno) najgloblje luknje, ki jih sicer ne sliÅ”imo, vendar tudi glasbe, ki bi tam morala biti ne sliÅ”imo. Å e posebej ĆØe so te luknje Å”iroke nad 1/3 oktave. Zato moramo te luknje zapolnti. To najlažje dosežemo z EQ ali pa postavitvijo suba (ali veĆØ njih) na pravo mesto in po potrebi EQ subov. Lahko pa tudi s kombinacijo vsega.
EQ srednjih tonov nam lahko prinese veliko. Pomanjkanje srednjih se ponavadi najprej opazi pri pretihem vokalu (ĆØe gre za komad pri katerem se tudi poje). In ĆØe nam problem sobe ni poznan, lahko prehitro krivimo zvoĆØnik ali kaj drugega. Srednje tone lahko velikokrat popravimo s prestavitvijo zvoĆØnika, kar pa nam lahko podre drug del spektra ali pa oder,..
Moj nasvet je zato sledeĆØ.
Kupite vsaj približno dovolj velike in kvalitetne zvoĆØnike ter ostali HiFi.
Potrudite se najti optimalno mesto postavitve zvoĆØnikov in mesta posluÅ”anja.
Sobo max. akustiĆØno uredite (kolikor vam omogoĆØa namen in velikost prostora).
Će Å”e vedno ne igra in na podlagi meritev ter po možnosti testiranja Å”e drugih zvoĆØnikov in ostale opreme ugotovite, da je kriv prostor, se odloĆØite za dober EQ ali pa npr sub z EQ (po potrebi).
Pa ne obupajte takoj. Vse tole "igranje" lahko traja dolgo, dolgo ĆØasa. _________________ LP |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne more dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne more odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne more urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne more brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne more glasovati v anketi v tem forumu
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|
Zadnje teme - HI-FI |
-
Dogodki v svetu HI-FI-ja, sreĆØanja
EMMA SQ Finale - April 2024
-
CD, Vinil, DVD, Blu-ray
Kaj trenutno posluŔate?
-
HIGH-END AUDIO
Glava gramofona? Kaj kupiti?
-
Dogodki v svetu HI-FI-ja, sreĆØanja
Dnevi odprtih vrat v Audio Galeriji
-
Dogodki v svetu HI-FI-ja, sreĆØanja
Sejem gramofonskih ploÅ”ĆØ
-
Dogodki v svetu HI-FI-ja, sreĆØanja
Bristol HI-fI show
-
HI-FI
SluŔalkarski sistemi
-
HI-FI
MySqueezebox.com DOWN?
-
Do-It-Yourself
Spet nov lampaÅ”
-
HI-FI
Nova igraĆØa je doma......
-
Do-It-Yourself
DIY popravila
-
CD, Vinil, DVD, Blu-ray
Tidal
-
HI-FI
Roon labs
-
CD, Vinil, DVD, Blu-ray
YouTube & stuff
-
HI-FI
DAC?
|
|