| Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
| Avtor |
Sporočilo |
kalimero
Pridružen/-a: Pon Sep 2008 21:25 Prispevkov: 287 Kraj: Šmartno pri Litiji
|
Objavljeno: Pet Jan 06, 2023 19:33 Naslov sporočila: |
|
|
| LightBit je napisal/a: | Da se vrnem na lampe.
Fotr mi je pred ~10 leti obljubil (ni podal časovne komponente ) ultralinear ojačevalec na elektronke. Elektronke že imam, nekaj je tudi naredil, samo sem izgubil interes preden je naredil tako da sedaj stoji nedokončan. Sedaj pravite da mora biti čisto preprosta single-ended trioda.
Ne vem morda pa sestaviva. Enkrat priklopim pa pospravim v omaro. Obljuba izpolnjena. Eksperiment narejen.
Ali pa raje prodam elektronke. |
Katere elektronke? _________________ www.marsaudio.eu - zastopnik za Jantzen Audio in Fountek |
|
| Nazaj na vrh |
|
 |
LightBit

Pridružen/-a: Pon Okt 2017 23:11 Prispevkov: 2523 Kraj: Kranj
|
Objavljeno: Pet Jan 06, 2023 22:56 Naslov sporočila: |
|
|
| Nič izjemnega. Sovjetske 6N3P-I in 6P18P. |
|
| Nazaj na vrh |
|
 |
habo66

Pridružen/-a: Čet Maj 2010 18:01 Prispevkov: 1112 Kraj: Lenart
|
Objavljeno: Sob Jan 07, 2023 12:46 Naslov sporočila: |
|
|
Jasno je, da smo pač eni pristaši solid state-ov in drugi lampaških ferštov. In to je čisto ok.
Skratka, tudi sam sem si lastil (kar) nekaj SS ferštov in jih še toliko več slišal v raznih sistemih (tudi ene najboljših nasploh), ampak vsekakor še vedno premalo, da bi naredil generalni zaključek. Pravzaprav, moje mnenje je, da generalnega zaključka ni oz. je generalni zaključek to, da ga ni. Ker, vsaj po mojih izkušnjah, SS nudi eno, lampe pa drugo. Vsaj jaz bom vedno nekje vmes, ali pa nekaj časa na eni in potem spet "na drugi" strani.
Od solid state-ov bi imel še enkrat Sugdena, fix. Žal mi je, da sem ga prodal, ampak sem v momentu moral. Pa imel bi nazaj še Pathos Inpol Remix 10W A class, isto fix.
Rad bi slišal enkrat dobro igrati Passa oz. First Watt, nisem ga še. Pa prijateljeva Norma tudi lepo zveni. @Anzec ima enega najboljših A-class solid state ferštov (Bedini) in lahko naredi direktni A/B z lampami, pa kot vem ga še vedno ne bo postavil na vrh torte.
Sam imam največ izkušenj s 6L6 družino lamp (jumperje na Elekit TU-8200R imam nastavljene na v triodni način, ker mi tako najbolj zveni). EL34 me nekako ni pritegnila tako zelo, malo bolj mogoče KT88 (če govorimo o ne-triodah).
Nabavil sem več različnih nos lamp iz 6L6 družine, pa tudi 12AU7 - za Elekita. Najboljša kombinacija do sedaj je 6L6G Fivre ('1940, ST smoked bottle) + 5814 RCA clear tops. Clear tops sicer v drugih kombinacijah niso tako ok, ker znajo biti tečne, ampak z 6L6G ST je winning combo. Sugden pride blizu, doda še težo zvoka, dramo in fundament, ampak na drugi strani mu malo zmanjka.
Zato v škatli še čakajo deli za Dynaco ST70 s 6L6GC lampo.
Zadnja pridobitev je Yamamoto A08S na 45 lampo. Razumem zakaj fama okoli triod, popolnoma. Moram enkrat sicer priti do kakšne globe-baloon izvedbe (imam zaenkrat sicer 2 para ST bottle), ker globe ima še nekaj več, slišano. Sicer pa gre za res ekstremno čistino, holografijo, oder, ta mikro atmosferičnost, crazy... Ampak spet, to ni end game. Nima velike teže, nima hudega drive-a, pač ima določene slabosti. Zdaj pa je na nas kaj nam več pomeni.
Radikalno zagovarjati eno stran in zaničevati drugo je pomanjkanje izkušenj (in inteligence), seveda tudi modrosti, ampak ta pride z izkušnjami, če se le iz njih kaj naučiš in priznaš, da svet ni črno-bel. |
|
| Nazaj na vrh |
|
 |
ambasador
Pridružen/-a: Sre Feb 2011 19:52 Prispevkov: 6218 Kraj: Izola
|
Objavljeno: Sob Jan 07, 2023 13:33 Naslov sporočila: |
|
|
Struktura popačenj in feedback, dva obraza istega problema:
Trenutno uporabljam digitalni d-class tranzistorski ojačevalec s polno karjolo freedbacka
Avtor tega ojačevalca (Spectron Musician) je John Ulrick in pravi tako: ...It's the slowness of analog circuitry that diminishes the benefits of loop feedback, resulting in an undesirable effect on the sound.
Tu je zgodba Spectrona, pa tudi Infinity-a, če koga zanima:
https://positive-feedback.com/nos/spectron-1kw-digital-amplifier/
Marsikaj pojasni. Feedback koncept sam po sebi je močno orožje a zaradi počasnosti analognih vezij(fazno se zamakne) ima stranske učinke. Top model Moon ojačevalca ima serijo lokalnih feedbackov naprimer. Skoraj vsi se sedaj izogibajo overall feedbacku čez celotno vezje izhod-vhod.
---------------------------------------
Popačenja:
recimo dvojno triodo ECC82 uporabiš za linijski predojačevalec. Ima lampaški zvok. Potem v tem istem predojačevalcu za to isto ECC82 narediš SRPP konfiguracijo (= push-pull) in popačenja padejo za cel red velikosti (10x nižje) s tem, da zaradi push-pulla so brisane parne harmonske komponente. Zvok se zelo približa tranzistorskemu!
---------------
Če predvajamo glasbo skozi napravo, ta svoje produkte harmonskih popačenj prišteje k harmonski strukturi signala. Kar poudari določene komponente distorzije, druge pa ne - to spremeni fizionomijo zvoka, se drugače sliši.
---------------
Za popolnoma nevtralen ojačevalec je dovolj imeti popačenja ultra nizko, da ne kolorira in je rešeno. Toda - to narediš lahko samo z močnim feedbackom. Ta pa zaradi počasnosti zareže v glasbo in od tranzientne modulacije naprej imaš zvočne komedije ..
---------------
Še nekaj je dobro upoštevati - mi poslušamo celotno verigo in končni seštevek vseh parnih in neparnih komponent vseh udeležencev je tisto kar šteje. Tako pridemo do kombinacij zvočnik-ojačevalec, pre-končna itd.
---------------
Omenjena so bila neznatna popačenja digitalnih izvorov zvoka. Ja, dosežena z zafidbekanimi čipi in zvokom, ki ga to prinaša.
Vsi analogni izvori zvoka (trakovi, odjemne doze itd) imajo močno prevladujoča parna harmonska popačenja, pa je tranzistor z obratno karakteristiko lepo prosperiral. Toda - kombiniraj to z izvorom zvoka (digi), ki ima isti potek, pa dobiš prazno votel, plehek, hladen zvok ki najeda. Kar pripelje do situacije, ki je sledila:
..comeback že odpisanih lamp in lampašev je povzročil prihod CD-ja. Ko sem začenjal s hobijem, skoraj ni bilo ponudbe lamp na trgu. Z vsakim letom se je še tisto malo krčilo. Čim je po nekaj letih zelo počasnega starta compact diska ta končno dobil zalet, so avdiofili pogruntali da ima siromašno harmonsko strukturo in da z glasnostjo ne dobi na impaktu.. Pa da vsemu temu je zdravilo - lampa s svojo harmonsko strukturo popačenj.
Seveda so se solid staterji prilagodili, od rekordnih hitrosti nekdanjega Sansui-ja (rise time 0,2 us) smo danes upočasnili na 6-8us, veliko manj feedbacka, j-fet, mos-fet, popačenja veliko višja z bolj ugodno strukturo.
Nenazadnje tudi D-klasa. predvsem pa so v CDplayerjih poskrbeli za bodisi lampe na izhodu ali fet-harmonizerje. _________________ Carpe Diem |
|
| Nazaj na vrh |
|
 |
LightBit

Pridružen/-a: Pon Okt 2017 23:11 Prispevkov: 2523 Kraj: Kranj
|
Objavljeno: Sob Jan 07, 2023 16:26 Naslov sporočila: |
|
|
Ah, priznajte da je vse kar hočete "začinjen" zvok. Nima veze to z naravo in pravilnostjo.
Saj ni nič narobe. Mogoče tudi sam probam, če bo čas.
Imate kakšen DIY predlog za predojačevalec z balansiranimi vhodi in izhodi? |
|
| Nazaj na vrh |
|
 |
habo66

Pridružen/-a: Čet Maj 2010 18:01 Prispevkov: 1112 Kraj: Lenart
|
Objavljeno: Sob Jan 07, 2023 18:42 Naslov sporočila: |
|
|
| Veš kaj jaz nočem, da moj sistem zveni enako kot mnogi ostali. In to je preveč pravilno, vse lepo in popeglano, vse trdo, zategnjeno, ampak dolgočaaasnooo. In to imajo ljudje doma po večini. Saj lahko nažgejo in zadeva stoji, ok, ampak ni življenja, ni cviljenja strun, ni dosadnega vokala Amy Winehouse, ker pač ne sme biti (čeprav dejansko je) ipd. To je fake. |
|
| Nazaj na vrh |
|
 |
LightBit

Pridružen/-a: Pon Okt 2017 23:11 Prispevkov: 2523 Kraj: Kranj
|
Objavljeno: Sob Jan 07, 2023 18:54 Naslov sporočila: |
|
|
Nič narobe.
Jaz ne maram novih preveč spoliranih ali začinjenih popularnih posnetkov. Ampak dvomim da z dodajanjem nekaj fake na nekaj kar je fake dobiš nekaj naravnega in pristno. Morda pa je bolj prebavljivo.
Kar je staro je že itak večkrat harmonsko obogateno na vse možne načine (včasih kar cvrči in je čisto oljnato). Nove posnetke poslušam praktično samo klasiko in kak jazz. Mogoče pa jaz tudi pogrešam "harmonsko obogatitev". Nekako sem prepričan da me predvsem moti pomanjkanje dinamike, ampak lahko se motim. |
|
| Nazaj na vrh |
|
 |
ambasador
Pridružen/-a: Sre Feb 2011 19:52 Prispevkov: 6218 Kraj: Izola
|
Objavljeno: Sob Jan 07, 2023 19:19 Naslov sporočila: |
|
|
| LightBit je napisal/a: | Ah, priznajte da je vse kar hočete "začinjen" zvok. Nima veze to z naravo in pravilnostjo...
|
Če bi se ukvarjal z ljudmi, bi tebi prvemu to pripisal, hehe
Hec na stran...
Vprašal si zakaj triode in zakaj ne pentode ali ultralinear.
Dobil si odgovore.
Dobil si tudi širšo sliko v povezavi s tem..
Mislim, in na to tudi računam, da je vsaj drugim, ki so to brali, odprlo oči na problematiko ali vsaj dopolnilo kakšno vrzel. Pa tudi če je samo dalo misliti, je že nekaj.
Hvala za pozornost vsem.. _________________ Carpe Diem |
|
| Nazaj na vrh |
|
 |
LightBit

Pridružen/-a: Pon Okt 2017 23:11 Prispevkov: 2523 Kraj: Kranj
|
Objavljeno: Sob Jan 07, 2023 19:31 Naslov sporočila: |
|
|
| ambasador je napisal/a: | Vprašal si zakaj triode in zakaj ne pentode ali ultralinear.
Dobil si odgovore.
Dobil si tudi širšo sliko v povezavi s tem.. |
Sem, hvala za odgovore.
Na kratko lahko povzamem da triode najlepše obogatijo zvok.
Z oksimoronom da je tako bolj naravno in avtentično se pač ne morem strinjati. |
|
| Nazaj na vrh |
|
 |
ambasador
Pridružen/-a: Sre Feb 2011 19:52 Prispevkov: 6218 Kraj: Izola
|
Objavljeno: Sob Jan 07, 2023 21:13 Naslov sporočila: |
|
|
| LightBit je napisal/a: | | ambasador je napisal/a: | Vprašal si zakaj triode in zakaj ne pentode ali ultralinear.
Dobil si odgovore.
Dobil si tudi širšo sliko v povezavi s tem.. |
Sem, hvala za odgovore.
Na kratko lahko povzamem da triode najlepše obogatijo zvok.
Z oksimoronom da je tako bolj naravno in avtentično se pač ne morem strinjati. |
Povzami še drugo: tranzistor najbolj osiromaši zvok (feedback docet), digitalno tudi - tako naprave kot posnetki. Slednje tudi komprimirajo preko vsake mere, ker ni impakta, je šus reven, prazen. Lampe so se vrnile zaradi problemov digitalnega - ti rata predelati to?
Dokler je bilo vse analogno smo dobro shajali s tranzistorji ali bolje povedano - se nismo zatekali k lampam. Tako je še danes, analognemu niso nujne lampaške usluge. _________________ Carpe Diem |
|
| Nazaj na vrh |
|
 |
LightBit

Pridružen/-a: Pon Okt 2017 23:11 Prispevkov: 2523 Kraj: Kranj
|
Objavljeno: Sob Jan 07, 2023 21:42 Naslov sporočila: |
|
|
Lampe so se vrnile zaradi nostalgije. Pri digitalnem predvsem pogrešate popačenje gramofonov in kaset.
Vsaj jaz si lahko samo tako to razlagam. |
|
| Nazaj na vrh |
|
 |
anzec
Pridružen/-a: Ned Jul 2014 19:10 Prispevkov: 251 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Sob Jan 07, 2023 23:34 Naslov sporočila: |
|
|
| LightBit je napisal/a: | Lampe so se vrnile zaradi nostalgije. Pri digitalnem predvsem pogrešate popačenje gramofonov in kaset.
Vsaj jaz si lahko samo tako to razlagam. |
Ne.
Enkrat pojdi poslusat en dober triodni ojacevalec in sam oceni ali so to popacenja ali morda izgubljen del glasbe. Kot je ambasador povedal, ss ima morda najbolj osiromasi muziko. Razlika je recimo taka kot bi izvajal glasbo povprecen glasbenik ali pa vrhunski, kateri bi hotel glasbi dodati vso mozno energijo, ki jo zmore.
Ampak, kot je habo napisal, morda kdaj sede tudi ss, ki da pogled iz druge prspektive. Kot sem ze napisal, si lastim enega in tudi v njem uzivam. Enkrat pa sem tudi napisal, da si izjemno zelim slisati ss, ki bi mi ponudil tisto kar mi trioda. Takoj kupim in prodam vse lampe. |
|
| Nazaj na vrh |
|
 |
LightBit

Pridružen/-a: Pon Okt 2017 23:11 Prispevkov: 2523 Kraj: Kranj
|
Objavljeno: Ned Jan 08, 2023 13:11 Naslov sporočila: |
|
|
Morda pa je res glasbo izvajal povprečen glasbenik. Da ni tako kot v tej anekdoti:
| ambasador je napisal/a: | Se jih hitro prepozna, čeprav se ne spustijo tako daleč kot je naslednji primer, za katerega potrebuješ še dodatne kvalitete in popoln ego: tip je pisal na revijo - da je šel na koncert Uta Ughija samo zato, da bo slišal Stradivari violino (ma samo zato, ker je najboljša na svetu, da bo ja primerjava z zvokom na domu merodajna) in je bil zgrožen nad tem kar je slišal: ta stradivarka ni nič proti njegovemu hifi-ju na domu. Doma sliši posnetek stradivarke svileno, mehko, nežno - medtem ko v živo je to bilo na momente rezko, ostro
Pa so ga v odgovoru podučili, da je dobro iti najprej na koncerte in potem ustvarjati doma. Če mu gre za zvok podoben popolnemu. No, po moje mu predvsem ne gre za glasbo, so igralci (aparature) pomembnejši od igre (zvoka), hehe. |
Lahko govori tudi o tem kar je Habo napisal. V studiju lahko tudi nekdo brez posluha poje. Pri takih posnetkih avtentičnosti ni možno dobiti. Lahko govorimo samo kako avtentična je reprodukcija posnetka.
Res mi je čudno da še nikomur ni uspelo dokazati (nekako izmeriti) "siromašenja"? Da ni razlog preprosto v tem da se vam zdi pusto ker ni "obogateno". |
|
| Nazaj na vrh |
|
 |
ambasador
Pridružen/-a: Sre Feb 2011 19:52 Prispevkov: 6218 Kraj: Izola
|
Objavljeno: Ned Jan 08, 2023 13:51 Naslov sporočila: |
|
|
Brezveze .. ne vidim proti argumentov na bazi katerih bi debatiral.
Tisti je moj zapis, ki še kako drži - kasneje je tudi meni uspelo poslušati Uta Ughija in njegovo stradivarko v piranski stolni cerkvi.
Nič bat.
----------------------------------------
Med 2A3 in 300b bi se odločal za slednjo. Mi deluje bolj polno balansirana z močnejšimi dinamičnimi kontrasti. 2A3 mi deluje nekoliko bolj mršava v smislu manj polna na midbasu. Verjetno tudi zaradi tega morda bolj zračna - podobno kot mini zvočniki z manj basa bolj izpostavijo zgornji del spektra.
------------------------
Vse to po spominu:
običajno kadar poslušam na koncu naredim kratek miselni povzetek in si ga zapomnim. Ne da pomnim zvok ampak zaključke. Če pa zvok nosi emocije, si vzbujene emocije zapomnim tudi. Prvi v spominu pa je splošni vtis - na kaj me spominja, kakšen tip zvoka je.
------------------------
V primeru zgornjih triod je to zame po spominu res, vprašanje pa je koliko je bilo posledica okoliščin - v prvi vrsti izhodnega trafota, sheme, napajanja, predojačevalne stopnje.. pa tudi kako se ujame z zvočniki. v smislu da na bolj zabuhlem basu bi pasala 2A3 ... itd, da ne razpredam.
Res pa sem omenjene lampe poslušal tudi v drugih napravah po sejmih in na obiskih. Vsakič naredim primerjavo : spomin - vs kar trenutno poslušam in si zapomnim ali je sovpadalo ali se je razhajalo. Ni se razhajalo. Kar še vedno ni merodajno. Za debato pa je kar ok. _________________ Carpe Diem |
|
| Nazaj na vrh |
|
 |
jože
Pridružen/-a: Sre Dec 2009 18:30 Prispevkov: 321 Kraj: Jesenice
|
Objavljeno: Čet Jan 12, 2023 11:51 Naslov sporočila: |
|
|
| LightBit je napisal/a: | Morda pa je res glasbo izvajal povprečen glasbenik. Da ni tako kot v tej anekdoti:
| ambasador je napisal/a: | Se jih hitro prepozna, čeprav se ne spustijo tako daleč kot je naslednji primer, za katerega potrebuješ še dodatne kvalitete in popoln ego: tip je pisal na revijo - da je šel na koncert Uta Ughija samo zato, da bo slišal Stradivari violino (ma samo zato, ker je najboljša na svetu, da bo ja primerjava z zvokom na domu merodajna) in je bil zgrožen nad tem kar je slišal: ta stradivarka ni nič proti njegovemu hifi-ju na domu. Doma sliši posnetek stradivarke svileno, mehko, nežno - medtem ko v živo je to bilo na momente rezko, ostro
Pa so ga v odgovoru podučili, da je dobro iti najprej na koncerte in potem ustvarjati doma. Če mu gre za zvok podoben popolnemu. No, po moje mu predvsem ne gre za glasbo, so igralci (aparature) pomembnejši od igre (zvoka), hehe. |
Lahko govori tudi o tem kar je Habo napisal. V studiju lahko tudi nekdo brez posluha poje. Pri takih posnetkih avtentičnosti ni možno dobiti. Lahko govorimo samo kako avtentična je reprodukcija posnetka.
Res mi je čudno da še nikomur ni uspelo dokazati (nekako izmeriti) "siromašenja"? Da ni razlog preprosto v tem da se vam zdi pusto ker ni "obogateno". |
Glede siromašenja zvoka, sem že bral teste, v katerih je bilo napisano, da ojačevalec "požre " detajle, to sicer ni dokaz z meritvami ampak slušna zaznava.
Meritve opravljajo običajno z enim sinusnim signalom, ki pokažejo, kako ojačevalec odreagira na posamezni signal (na primer 1kHz) - oziroma kako, koliko ga popači. To pa ni kaj prida podatkov, kaj se zgodi z glasbenim signalom, ki je zelo kompleksen. SS ojačevalci imajo zelo močno povratno vezavo, da s tem znižujejo popačenja, to uspešno prikažejo meritve z eno samo frekvenco, z glasbenim - kompleksnim signalom pa teh meritev ne delajo, saj bi pokazale, dokazale, da ojačevalec popači kompleksni signal mnogo bolj, kot pa enostaven sinus. Ker je povratna vezava zakasnjena za toliko, kolikor potrebuje signal skozi ojačevalec, tudi deluje na vhod ojačevalca nekoliko prepozno in zato se zgodi, da zniža jakost signalu, kateremu je ne bi smel.
Prav za to, so ojačevalci z malo ali nič povratne vezave tako - toliko bolj "transparentni", kljub nekoliko večjemu popačenju signala. Na koncu ojačevalec brez ali z malo povratne vezave zveni lepše kot pa tisti z zelo močno povratno vezavo. (Posledično manj siromaši signal.)
Večinoma so to ojačevalci iz naslovne teme.
Glede meritev pa je ambasador v eni drugi temi podal en link, če se prav spomnim, je bil to link na en članek Nelsson Passa, ki je opravil meritve s kompleksnim (glasbenim) signalom. Te strani trenutno ne najdem, da bi še enkrat prebral tisti del. |
|
| Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|
| Zadnje teme - HI-FI |
-
Dogodki v svetu HI-FI-ja, srečanja
HI-FI Ljubljana - 2025
-
CD, Vinil, DVD, Blu-ray
Kaj trenutno poslušate?
-
HI-FI dodatki
Poceni absorberji
-
CD, Vinil, DVD, Blu-ray
Tidal
-
Dogodki v svetu HI-FI-ja, srečanja
sejem plošč
-
CD, Vinil, DVD, Blu-ray
YouTube & stuff
-
CD, Vinil, DVD, Blu-ray
Kje kupujete CDje
-
CD, Vinil, DVD, Blu-ray
AKTIVA ZA PC
-
HI-FI
Pomoč-bluetooth sistem
-
HI-FI
JBL Club Slovenia members
-
HIGH-END AUDIO
Eversolo DMP-A10
-
Do-It-Yourself
TFD-SW12B
-
HIGH-END AUDIO
HOLBO gramofon
-
HIGH-END AUDIO
GRAMOFON - ROČKA - ODJEMNA DOZA - PHONO OJAČEVALEC
-
HI-FI dodatki
Izdelava SPEAKON kabla za sub (REL)
|
|