Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
Bojan Varjačić Rajko
Pridružen/-a: Pon Sep 2019 14:06 Prispevkov: 91 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pet Sep 20, 2024 13:19 Naslov sporočila: digitalna ekvalizacija na basu |
|
|
Zdravo,
imam vprasanje (bom seveda tudi sam preizkusil, ampak me ze prej zanima vase mnenje): imam zvocnike, z bas refleksom zadaj, ki gredo dol brez izgub nekje do 45Hz a sem v sobi izmeril odziv tudi pod 35Hzin celo 30Hz pri ustrezni glasbi. Imam striktno digitalni sistem z ekvilizacijo (minidsp). Ali bi rez na basih lahko izboljsal zvocno sliko? Ce da, kako rezati?
Nazadnje urejal/a Bojan Varjačić Rajko Sob Sep 21, 2024 15:34; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
|
bogomir 4051
Pridružen/-a: Tor Dec 2008 19:42 Prispevkov: 1445 Kraj: ljubljana
|
Objavljeno: Pet Sep 20, 2024 21:41 Naslov sporočila: |
|
|
Misli? herce ?
Lpm _________________ miro |
|
Nazaj na vrh |
Telefon: 031361550 |
|
|
LightBit
Pridružen/-a: Pon Okt 2017 23:11 Prispevkov: 2443 Kraj: Kranj
|
Objavljeno: Sob Sep 21, 2024 10:42 Naslov sporočila: |
|
|
Jaz imam na 20Hz high pass filter bolj zaradi varnosti. Ne slisim ali cutim bistvene razlike. se najvecja razlika je vizualna, ker se zvocniki v dolocenih redkih primerih manj premikajo. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Bojan Varjačić Rajko
Pridružen/-a: Pon Sep 2019 14:06 Prispevkov: 91 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Sob Sep 21, 2024 15:34 Naslov sporočila: |
|
|
bogomir 4051 je napisal/a: | Misli? herce ?
Lpm |
Sem popravil. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ambasador
Pridružen/-a: Sre Feb 2011 19:52 Prispevkov: 6083 Kraj: Izola
|
Objavljeno: Ned Sep 22, 2024 09:37 Naslov sporočila: |
|
|
Predstavim moj pogled:
ne vidim nobene prednosti v rezanju subfrekvenc.
Subsonic rezanje izpod 20Hz je koristno in pride v postev, ce imas slabo uglasen gramofon, ki ti stori membrane sprehajati ven in noter brezveze, brez dodane vrednosti.
Z digitalnim izvorom pa je dovolj znizati glasnost kadar se membrane prevec iznihavajo (kaksna redka pasaza orgel ali elektronske glasbe).
Saj pa vidis - ce se membrana ne sprehaja, je isto kot bi imel filtrirano, itak motecih frekvenc ni. Torej dodatni filter nima kaj iskati, lahko samo skodo dela.
--------------------------------------------------------------------------------
Seveda rezanje visje po bas spektru koristi za resolucijo, jasnost, stereo sliko, dinamiko in se kaj bi se naslo. Izgubi se pa tonalni balans in posledicno timbrika. Ce odrezanega s subom ne nadomestis, je kompromitiran zvok.
Timbrika ima prednost pred sceno in resolucijo.
--------------------------------------------------------------------------------
To, da imas odziv izpod spodnje meje zvocnika je rezultat sobnih resonanc, katerim je dovolj samo prst pokazati in se ze oglasajo - zazeljeno v primeru manjsega zvocnika - ta ima zelo utisano subbas podrocje in kadar vzbuja te resonance jih ne privede do take glasnosti, da bi motece. Nasprotno, kompletira zvok, ga naredi vecjega.
Umetnost postavitve zvocnika v sobi je - poleg timbrike in scene - ujeti bas skupaj s sobnimi resonancami v eno harmonijo. _________________ Carpe Diem |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ducar
Pridružen/-a: Sob Apr 2012 13:13 Prispevkov: 617 Kraj: Ardro
|
Objavljeno: Ned Sep 22, 2024 14:26 Naslov sporočila: |
|
|
Ako imas nove zvocnike, jih najhitreje razmigas s popolnoma neusklajeno gramofonsko rocko in gramofonsko glavo. _________________ Canta e Cammina |
|
Nazaj na vrh |
|
|
LBaudio
Pridružen/-a: Ned Jan 2010 10:25 Prispevkov: 852 Kraj: Ljubljana, SLOVENIJA
|
Objavljeno: Pon Sep 23, 2024 08:31 Naslov sporočila: |
|
|
Stvar zavisi od veliko faktorjev,.....
BassReflex in kompresije so zelo razlicne v nacinu delovanja. Pri bass reflexu seveda vsekakor je potreba po Subsonic filtru se posebej ce so zadaj mocni ojacevalci.
Uglasitev ohisja (tuning ohisja) pogojuje do kje v globino se bo spustil bass/subbass in s kaksno jakostjo, torej, ce zelis da se sistem spusti nizje je potrebno narediti retune skatle, to pa je seveda omejeno tudi s parametri bass enote.
Eq pomaga do neke mere, vendar pa s pojacanjem dolocenih Fr. pasov na EQ dovedemo driverju v tem frekvencnem obmovcju vec moci iz ojacevalca kar lahko spravi ojacevalec v clip ali bass enoto cez meje sposobnosti (Overexcursion ali termalno preobremenitev).
V primeru poseganja v kretnico (Aktiva) se seveda da stvari nekoliko optimizirat in do neke mere precistit z nekoliko drugacnimi nastavitvami, treba je delati spremembe na bass in midrange enoti, vsekakor pa je to potrebno narediti na podlagi akusticnih meritev in ne kar nekaj na pamet, treba je paziti na overexcurzijo, na distorzijo, na to da zadeve ostanejo v fazi _________________ For Fast Moving Concerts
Custom Aeroports
Custom car audio installs
2 X WR setter dBDrag street B - 2005 |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ambasador
Pridružen/-a: Sre Feb 2011 19:52 Prispevkov: 6083 Kraj: Izola
|
Objavljeno: Pon Sep 23, 2024 10:04 Naslov sporočila: Re: digitalna ekvalizacija na basu |
|
|
Bojan Varjačić Rajko je napisal/a: | Zdravo,
imam vprasanje (bom seveda tudi sam preizkusil, ampak me ze prej zanima vase mnenje): imam zvocnike, z bas refleksom zadaj, ki gredo dol brez izgub nekje do 45Hz a sem v sobi izmeril odziv tudi pod 35Hzin celo 30Hz pri ustrezni glasbi. Imam striktno digitalni sistem z ekvilizacijo (minidsp). Ali bi rez na basih lahko izboljsal zvocno sliko? Ce da, kako rezati? |
Se necesa sem se spomnil:
svojega casa sem imel doma ojacevalec NAD3020. Kakorkoli je legenda, kontrole na basu ni imel. Membrane mojega floorstanderja so na basih veslale kot bi predvajale 20Hz. Pa je imel subsonik filter vgrajen.
Menjava ojacevalca je bila resitev.
Naprimer sedaj z 400W koncno stopnjo se komaj zaznavno premikajo, pa je glasnosti bistveno vec.
Nizke frekvence res hocejo daljsi hod membran. Je pa razlika kaj jih poganja. Ohlapen ojacevalec bo +10x bolj nihal membrane od tistega ko mu recejo 'tight'. To se na visji spekter odraza isto kot bi filtriral base (=naredil hod membrane majhen), vse je boljse od scene, detajlov..
Koncept je torej, manj makro gibanja membran=vse se bolje slisi. _________________ Carpe Diem |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Bojan Varjačić Rajko
Pridružen/-a: Pon Sep 2019 14:06 Prispevkov: 91 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pon Sep 23, 2024 10:24 Naslov sporočila: |
|
|
Hvala za dobro utemeljitev. Moja misel je bila ravno to, ali bi razbremenil membrano. Pri kakem Interstellarju ali Dunu mi membrano ornk mece ven, in je zadaj na refleksu fejst prepih, drugace pa sploh ne.
Fora je se v tem, da moja mid-bass enota pokriva vse od 4200 do 35 Hz.
ambasador je napisal/a: | Predstavim moj pogled:
ne vidim nobene prednosti v rezanju subfrekvenc.
Subsonic rezanje izpod 20Hz je koristno in pride v postev, ce imas slabo uglasen gramofon, ki ti stori membrane sprehajati ven in noter brezveze, brez dodane vrednosti.
Z digitalnim izvorom pa je dovolj znizati glasnost kadar se membrane prevec iznihavajo (kaksna redka pasaza orgel ali elektronske glasbe).
Saj pa vidis - ce se membrana ne sprehaja, je isto kot bi imel filtrirano, itak motecih frekvenc ni. Torej dodatni filter nima kaj iskati, lahko samo skodo dela.
--------------------------------------------------------------------------------
Seveda rezanje visje po bas spektru koristi za resolucijo, jasnost, stereo sliko, dinamiko in se kaj bi se naslo. Izgubi se pa tonalni balans in posledicno timbrika. Ce odrezanega s subom ne nadomestis, je kompromitiran zvok.
Timbrika ima prednost pred sceno in resolucijo.
--------------------------------------------------------------------------------
To, da imas odziv izpod spodnje meje zvocnika je rezultat sobnih resonanc, katerim je dovolj samo prst pokazati in se ze oglasajo - zazeljeno v primeru manjsega zvocnika - ta ima zelo utisano subbas podrocje in kadar vzbuja te resonance jih ne privede do take glasnosti, da bi motece. Nasprotno, kompletira zvok, ga naredi vecjega.
Umetnost postavitve zvocnika v sobi je - poleg timbrike in scene - ujeti bas skupaj s sobnimi resonancami v eno harmonijo. |
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
joztom
Pridružen/-a: Pon Jan 2013 11:07 Prispevkov: 1956 Kraj: Ljubljana
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
Bojan Varjačić Rajko
Pridružen/-a: Pon Sep 2019 14:06 Prispevkov: 91 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Tor Sep 24, 2024 21:59 Naslov sporočila: |
|
|
Lepo, da se spomniš!
Ne bi verjel, kako se je od tistih časov moja poslušalska izkušnja izboljšala. Namesto Yamahe risiverja imam lampaša, Wiim in Minidsp, pri slednjem imam nekaj profilov z ekvalajzerjem, predvsem za visoke, ker sem tam že bolj gluh. Pozicioniranje je tudi veliko prineslo, pomaknil sem se bližje k zvočnikom, jih dal ven, pojavil se je 3D. Spendorji so za svojo majhnost tudi na basu kar dobri, bum proizvaja bolj prostor, ampak na novi poziciji bistveno manj. Tvoja ideja s sabvuferjem - isto željo imam jaz, ampak prej bi še probal z -Diracom. Eno po eno. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Bojan Varjačić Rajko
Pridružen/-a: Pon Sep 2019 14:06 Prispevkov: 91 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Tor Sep 24, 2024 22:03 Naslov sporočila: |
|
|
Aja, še to, bas enota ni 10, ampak 15cm. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ambasador
Pridružen/-a: Sre Feb 2011 19:52 Prispevkov: 6083 Kraj: Izola
|
Objavljeno: Sre Sep 25, 2024 08:24 Naslov sporočila: |
|
|
Čim je lampas posredi je vse jasno. Gre za preslabo kontrolo wooferjev, ohlapen bas.
Ce je lampas nedotakljiv, bi lahko bila resitev dodajanje subwooferja z obveznim high pass filtrom, da se odreže anemicno veslanje membran. Pri čemer se naleti na vse v nasprotju z vsem, naprimer mnenje proizvajalca subwooferjev REL, ki zagovarja, da je maltene krvoskrunstvo uporabiti highpass
https://rel.net/blog/2021-03-24/principles-of-sound/what-is-a-high-pass-filter-and-why-doesnt-rel-use-them/
Če to upostevas, potem s subwooferjem ne mores odpraviti tega, kar sedaj obravnavamo. Za imeti REL sub in njihov pristop - ne smes priti v tako situacijo. V praksi pa se pogosto dogaja ravno nasprotno.
REL ni kar tako in ima svojo prepricljivo logiko.
Soforumasi, kaj pravite na to? _________________ Carpe Diem |
|
Nazaj na vrh |
|
|
LBaudio
Pridružen/-a: Ned Jan 2010 10:25 Prispevkov: 852 Kraj: Ljubljana, SLOVENIJA
|
Objavljeno: Sre Sep 25, 2024 09:52 Naslov sporočila: |
|
|
namen uporabe SW je da poveca fr. obseg reprodukcije v spodnjem delu, SSf in HPF seveda to degradirata, vendar pa sta vcasih potrebna zaradi tipa sw ohisja in preprecitve overexcurzije membrane ali celo kaksnega akusticnega problema prostora.... ampak ja, ce se da, se ga izogibamo se posebej v primeru kompresijskih skatel, ki imajo ze same po sebi zacetek 12dB/oct roll-offa precej visoko in ponavadi se dodatno apliciramo equalizacijo (shelf EQ) pod 40Hz da malo kompenziramo ta upad.... seveda pa vse zavisi od dane situacije, prostora, sw ohisja in samega sw driverja (Fs, Le, Q....) _________________ For Fast Moving Concerts
Custom Aeroports
Custom car audio installs
2 X WR setter dBDrag street B - 2005 |
|
Nazaj na vrh |
|
|
joztom
Pridružen/-a: Pon Jan 2013 11:07 Prispevkov: 1956 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Sre Sep 25, 2024 09:56 Naslov sporočila: |
|
|
Kakor kdo na to gleda. Pišejo o kick bobnu na 60Hz? Le-ta igra z attackom na 180Hz in z alikoti na cca 1k5Hz, iznihavanja pozneje so nižje. V Neumann dokumentaciji je jasen HP za uporabo v studiu. Tudi v obravnavanem primeru je možakar lineariziral frekvenčni potek z DSP. To je dalo na nizkih frekvencah besne ekskurzije membran. O natančnem zvoku na 4k5Hz, do koder gredo basovci, je nemogoče govoriti, če gre membrana sočasno centimeter ven/not, da pokriva base. Neumann je aktivec in ima HP in LP vgrajeno, menda vedo za kaj gre. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|
|