Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
twom

Pridružen/-a: Sob Feb 2009 21:47 Prispevkov: 268 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Ned Jan 12, 2025 00:14 Naslov sporočila: Pulse response zvočnikov |
|
|
Gledam stereophile meritve zvočnikov, in pri vseh (razen vandersteen) zvočnikih je po impulzu bolj ali manj velika luknja, namesto enakomerne klančine.
Gledam razlago vandersteen možakarja (vandersteen.com Whay measurements matter kjer je link na youtube stran), kjer kaže odziv zvočnika z idealno ravno klančino, in odziv z luknjo, poleg grafa upornosti in waterfall efekta.
Ok, zakaj nebi potem na srednjetoncih samo zamenjal + in - žici, in bi bile vse meritve na stereophilu (domnevam) brez luknje? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
LightBit

Pridružen/-a: Pon Okt 2017 23:11 Prispevkov: 2502 Kraj: Kranj
|
Objavljeno: Ned Jan 12, 2025 10:43 Naslov sporočila: |
|
|
Če bi zamenjali +/-, bi imeli luknjo na frekvenčnem odzivu. Kar bi bilo vsekakor bolj slišno kot faza.
Če želiš da je oboje bolj idealno, rabiš običajno več driverjev (večje prekrivanje) in pogosto bolj kompleksno spredno stranico, kjer se časovno uskladi driverje. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
LBaudio
Pridružen/-a: Ned Jan 2010 10:25 Prispevkov: 868 Kraj: Ljubljana, SLOVENIJA
|
Objavljeno: Pon Jan 13, 2025 10:50 Naslov sporočila: |
|
|
faza je glavna, ce tukaj stvari ne stimajo, potem je rezultat slab.
Take zadeve se dajo lepo speglat v aktivnih sistemih... tako casovno kot fazno, pri pasivi pa - veliko srece _________________ For Fast Moving Concerts
Custom Aeroports
Custom car audio installs
2 X WR setter dBDrag street B - 2005 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ambasador
Pridružen/-a: Sre Feb 2011 19:52 Prispevkov: 6145 Kraj: Izola
|
Objavljeno: Sre Jan 15, 2025 14:18 Naslov sporočila: Re: Pulse response zvočnikov |
|
|
twom je napisal/a: | Gledam stereophile meritve zvočnikov, in pri vseh (razen vandersteen) zvočnikih je po impulzu bolj ali manj velika luknja, namesto enakomerne klančine.
... |
Po impulzu se membrane vračajo nazaj in se ne ustavijo v sredinskem položaju, ampak jih vztrajnost zanese preko in se potem vrnejo. To se na grafu vidi.
V primeru Vandersteen je meritev impulza lepa - skoči v špico in se vrne skoraj natančno v sredino.
Pa je Atkinson za prikaz ozadja izmeril impulz posebej visokotonca in posebej wooferja in dobil dve sliki (v grafu modra in rdeča krivulja) kjer je razvidno, da membrano visokotonca (kot vse druge) zanese preko a je to prikrito z odzivom wooferja. Tako je tudi komentiral:
..I investigated this further by looking at the step responses of the individual drive-unit sections on the midrange axis. These are shown in fig.9: the woofer section's positive step (blue trace) actually overlaps the negative-going overshoot of the tweeter/midrange section's step (red). The latter will tend to cancel the former, leading, I suspect, to the suckout in the middle of the midrange ...
https://www.stereophile.com/content/vandersteen-2ce-signature-ii-loudspeaker-measurements
-----------
Nasplošno step meritve večine zvočnikov kažejo (v primeru tristeznega zvočnika) tri špice zakasnjene - prva je od visokotonca, potem druga od srednjetonca in zadnja od basovca. Če ti impulzi zvezno prehajajo iz enega v drugega je to znak, da se faza po spektru zvezno suka. Tega potem pri poslušanju ne zaznamo kot anomalijo in se to smatra za optimalen crossover dizajn. Po domače - pomembno je da ni faznih skokov iz enega driverja na drugega. To, da potem tudi driverji sami po sebi sukajo fazo (dokler je to zvezno) ni slišno.
Drugi primer so fazno usklajeni impulzi, ko vsi impulzi startajo istočasno. Kar je primer Vandersteena. A če se podrobno pogleda - tudi če začnejo istočasno, visokotonec prej pride do vrha, je hitrejši od basovca. V bistvu - razen začetka nikjer ni popolnoma usklajen. Je pa to vsekakor boljša situacija, če ne gre na račun odboja, kar bom naprej opisal:
ideal (v mokrih sanjah avdiofilov) - so stopničasto zamaknjeni driverji ali nagnjene prednje plošče zvočnikov - zato da se izničijo časovne zamude iz crossoverja - ne vodijo računa o nečem drugem, še bolj pomembnem... o odbojih. Zvočniku ki prehiteva - in je zamaknjen nazaj da zakasni - bo zvok prej prišel do zadnje in bočnih sten in njegov odboj bo še toliko bolj prehiteval ostale driverje.
Razdalja od zvočnika na kateri slišimo enako glasno direktni in odbiti zvok je okoli 0,7metra! Bolj ko se oddaljujemo od zvočnika bolj prevladuje odbiti zvok!!! Pa dobimo zdravilo slabše od bolezni..
..Thus, at 3 m distance from the source, the direct sound would be 20*log(3/0.72) = 12.4 dB below the reverberant sound field ..
(glej Likwitz stran)
Pa imamo kar nekaj firm (Verity Audio..), ki wooferje postavijo čisto odzadaj, itak je pri basih samo odbiti zvok prevladujoč - na lab meritvi v osi bo še bolj zaostajal, v poslušalnici pa nasprotno.
Digitalno procesiranje omogoča zaobiti fazne zamike pasivnih kretnic, kot je lepo povedal LBaudio. Popolnost se doseže le, če so driverji koincidentni - kot na primer KEF LS 50 wireless aktivni z visokotoncem v isti točki centra wooferčka. V takem je meritev step response (impulz) tudi izven osi poslušanja (odboj) fazno usklajen. Kar je blizu idealnega.
Še bližje perfekciji (v tem pogledu, seveda) so zvočniki brez kretnice a točkovnega izvora - primer so vsi Quad elektrostati razen prvega (esl57).
Fino je vse to slišati, da dobimo vpogled na vpliv tega parametra.
Nekateri projektanti (firme) ga komplet zanemarjajo kot neslišnega. Tudi sam se pridružujem temu mnenju. Pogojno. Razlog so posnetki.
Po žongliranju studijcev z vsemi mogočimi efekti, nasnemavanju in kolažu, je koherentnost posnetkov popolnoma porušena in v takem nastavljati ogledalo ali iskati izvorni zvok je popolna izguba časa brez rezultata.
Samo v primeru koherentnih posnetkov, teh je pa manj od belih muh, se lahko računa na določeno slišnost faznih zamikov. _________________ Carpe Diem |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ambasador
Pridružen/-a: Sre Feb 2011 19:52 Prispevkov: 6145 Kraj: Izola
|
Objavljeno: Čet Jan 16, 2025 10:13 Naslov sporočila: |
|
|
Da zaokrožim: v Audioreview.it so naredili poskuse in teste na to temo:
Bowersu 802D3 so izklopili pasivno kretnico in jo nadomestili z DSP digitalno + šli na vsak driver preko svojega ojačevalca.
Popolnoma so kopirali frekvenčni in fazni potek pasivne kretnice, da so dobili zvok originala čeprav je šel preko elektronske kretnice.
Na tej platformi so naredili dva kompleta korekcij - ena je bila pustiti frekvenčni odziv originala a linearizirati fazo. Druga je bila popolnoma zgladiti frekvenčni odziv. Po izbiri so vklopili vsako korekcijo posebej ali obe skupaj.
Vse podkrepljeno z meritvami in slušnimi testi.
V direktni primerjavi na klik - frekvenčno lineariziranje so slišali vsi, fazno samo nekateri in to malo. V vsakem primeru je šlo za bolj subtilne razlike. Ipak je to zvočnik ki je že v pasivni verziji zelo zelo prihtan v vseh ozirih. Čeprav ne perfekten, z vidnimi zaostanki na step(impulse) response. Samo da to ni tako zelo slišno, kar so potem testi pokazali. Meritve pa jemljejo sapo!! Kot narisano. Posebej pleni waterfall (cumulative spectral decay), kaj takega!
Kaj reči? Uho ni mikrofon in ima neke druge prioritete. Sigurno pa ni škodilo vse porihtano  _________________ Carpe Diem |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
LBaudio
Pridružen/-a: Ned Jan 2010 10:25 Prispevkov: 868 Kraj: Ljubljana, SLOVENIJA
|
Objavljeno: Pet Jan 17, 2025 09:31 Naslov sporočila: |
|
|
Osebno ne razumem, zakaj ni vec home audio sistemov full aktivnih, saj so rezultati ponavadi boljsi ce tisti ki vrti knofe ve kaj pocne (tukaj so velike razlike), rezultat pa, ce je vse skupaj dobro izmerjeno/nastavljeno v vecini preseze pasivne sisteme. V car audiu take prevale pocnemo ze 25-30 let, v zadnjih 10 letih, ko so softweri za nastavljanje bolj razsirjeni in dostopni pa je ratala poplava tega in na podlagi meritev (vsakega driverja posebej v sistemu) se najprej postavijo optimalne kretnice, delayi, equalizacija, fazno usklajevanje, leveli,.....komplet vsi aspekti....prakticno ne obstaja resen sistem brez DSP-ja. _________________ For Fast Moving Concerts
Custom Aeroports
Custom car audio installs
2 X WR setter dBDrag street B - 2005 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ajka
Pridružen/-a: Tor Maj 2008 10:00 Prispevkov: 3191 Kraj: Sežana
|
Objavljeno: Pet Jan 17, 2025 10:06 Naslov sporočila: |
|
|
LBaudio je napisal/a: | Osebno ne razumem, zakaj ni vec home audio sistemov full aktivnih, saj so rezultati ponavadi boljsi ce tisti ki vrti knofe ve kaj pocne (tukaj so velike razlike), rezultat pa, ce je vse skupaj dobro izmerjeno/nastavljeno v vecini preseze pasivne sisteme. V car audiu take prevale pocnemo ze 25-30 let, v zadnjih 10 letih, ko so softweri za nastavljanje bolj razsirjeni in dostopni pa je ratala poplava tega in na podlagi meritev (vsakega driverja posebej v sistemu) se najprej postavijo optimalne kretnice, delayi, equalizacija, fazno usklajevanje, leveli,.....komplet vsi aspekti....prakticno ne obstaja resen sistem brez DSP-ja. |
LP
Kot pravijo "mala deca, mali problemi, velka deca veliki problemi" ...
Tako je tudi v audiu, veliki aktivni sistemi imajo vse, kar se tiče zvoka, sam glasbe pa ni, enostavno se vse izgubi, prevečkrat slišano, preverjeno ... Že pasiva in aktivni sub so problemi, kje je še vse ostalo ... Malokdo to obvlada, na prste ene roke jih lahko našteješ. GOLDMUND se že od pamtiveka ubada s tem, pa mu vedno ne rata  _________________ ~ ** ~ |
|
Nazaj na vrh |
Telefon: - |
|
 |
Right-Fi
Pridružen/-a: Pet Avg 2019 15:32 Prispevkov: 168 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pet Jan 17, 2025 10:26 Naslov sporočila: |
|
|
LBaudio je napisal/a: | Osebno ne razumem, zakaj ni vec home audio sistemov full aktivnih, saj so rezultati ponavadi boljsi ce tisti ki vrti knofe ve kaj pocne (tukaj so velike razlike), rezultat pa, ce je vse skupaj dobro izmerjeno/nastavljeno v vecini preseze pasivne sisteme. V car audiu take prevale pocnemo ze 25-30 let, v zadnjih 10 letih, ko so softweri za nastavljanje bolj razsirjeni in dostopni pa je ratala poplava tega in na podlagi meritev (vsakega driverja posebej v sistemu) se najprej postavijo optimalne kretnice, delayi, equalizacija, fazno usklajevanje, leveli,.....komplet vsi aspekti....prakticno ne obstaja resen sistem brez DSP-ja. |
Po mojem mnenju je kar nekaj razlogov. Car audio prav kliče po DSP-ju, saj se dobrega sistema ne da narediti s pasivo. Na primer, all pass filter ki samo suka fazo, v analognem ni izvedljiv. V avtu moraš imeti veliko driverjev in če niso amplitudno/fazno/časovno usklajeni, je rezultat slab. Dobre opreme za sestavo takšnega sistema je posledično na tržišču veliko. Enako je v pro audio.
V domačem avdiu se da narediiti zelo dobro zveneče pasivne zvočnike. Je pa za to potrebno veliko znanja in izkušenj ter merilna oprema (seveda velja isto tudi za car). Pravilna disperzija zvočnikov je poleg ostalih parametrov (amplitudna linearnost v osi...) ključna za dober zvok, meritve tega pa precej zahtevne. Jasno je, da je z DSP veliko lažje uskladiti vse parametre driverjev, kot s pasivnimi kretnicami. Pravzaprav se le z DSP-jem edino lahko približamo idealu fazne in časovne usklajenosti skozi ves spekter. V studijski in pro opremi se to dela na ta način že lep čas, za doma pa redko. Po moje je tu ovira tudi avdiofilska miselnost, ki je odklonilna ali pa vsaj skeptična do kakršne koli digitalne obdelave signala. Pri čistih analogistih je še dodaten problem - ni več analogno. Tudi za DIY na trgu razen MiniDSP skoraj ni ponudbe preprostih rešitev za izdelavo aktivnega sistema, ki bi ga znala prižgati in uporabljati tudi npr. partnerka avdio zanesenjaka
So primeri zelo dobrih aktivnih sistemov za doma, kot na primer Kii Audio. Vendar uporabnika malce "oropajo" možnosti kombiniranja z različnimi ojačevalci... Zagotovo bo v prihodnosti tega veliko več, ko bodo počasi prepoznane vse prednosti DSP-ja tudi pri bolj tradicionalnih avdiofilih, ki so pripravljeni odšteti za sistem kaj več. Vsaj pri tistih, ki zares slišijo s svojimi ušesi.
Cene transparentnih DAC-ov in ojačevalcev padajo, kar gre v prid aktivi, da postane širše dostopna tudi kvaliteta. Čas je na strani aktive, pasiva bo eksotika, ki bo aktivo po kvaliteti gledala samo še v hrbet in nič več z viška. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ambasador
Pridružen/-a: Sre Feb 2011 19:52 Prispevkov: 6145 Kraj: Izola
|
Objavljeno: Pet Jan 17, 2025 11:29 Naslov sporočila: |
|
|
LBaudio je napisal/a: | Osebno ne razumem, zakaj ni vec home audio sistemov full aktivnih, saj so rezultati ponavadi boljsi ce tisti ki vrti knofe ve kaj pocne (tukaj so velike razlike), rezultat pa, ce je vse skupaj dobro izmerjeno/nastavljeno v vecini preseze pasivne sisteme. V car audiu take prevale pocnemo ze 25-30 let, v zadnjih 10 letih, ko so softweri za nastavljanje bolj razsirjeni in dostopni pa je ratala poplava tega in na podlagi meritev (vsakega driverja posebej v sistemu) se najprej postavijo optimalne kretnice, delayi, equalizacija, fazno usklajevanje, leveli,.....komplet vsi aspekti....prakticno ne obstaja resen sistem brez DSP-ja. |
Itak da se aktiva širi, vedno več jo je. KEF ima 3 modele, v preteklosti ni bilo nobenega. Klipsch tudi celo serijo. Skoraj vsi veliki proizvajalci so to vključili v ponudbo. Predvsem vstopne modele pri katerih potrebuješ samo še pametni telefon in že igra.
Pri velikih modelih je ovira onemogočena avdiofilska tradicionalna igra z menjavanjem kablov, priključkov, ojačevalcev - naprimer če hočeš lampaša je cela tragedija.
In potem, roko na srce, tudi slušni testi to povejo, čim je posredi procesiranje signala se izgubi nekaj transparence. Tudi jaz sem mnenja da je ta 'izguba' minimalen davek glede na koliko lahko pridobiš z recimo dobro ekvalizacijo.
Niso pa avdiofili kaj dosti tolerantni - gre celo tako daleč, da gledajo v notranjost ojačevalcev in če je veliko komponent notri je to slab znak.
Celo do prepričanja da je bolje brez predojačevalca, pa čeprav se pri poslušanju takoj zazna posledice podhranjenega signala - slaba dinamika, reven bas, adijo globina stereo slike itd.
Čudni tiči ti avdiofili  _________________ Carpe Diem |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
canyonn
Pridružen/-a: Pon Apr 2009 15:53 Prispevkov: 641 Kraj: kanal
|
Objavljeno: Pet Jan 17, 2025 11:33 Naslov sporočila: |
|
|
ja bo držalo,aktiva je neko udobje ,ampak tistemu ki so ušeč elektronke in ima to porihtano z dovolj dobrimi zvočniki je čisto uredu brez kakršnihkoli DSP nastavitvami v solidnem prostoru za poslušanje.
in pot nazaj na solid state je težka,vsaj zame,razen v poletnih mesecih. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
LightBit

Pridružen/-a: Pon Okt 2017 23:11 Prispevkov: 2502 Kraj: Kranj
|
Objavljeno: Pon Jan 20, 2025 22:37 Naslov sporočila: Re: Pulse response zvočnikov |
|
|
ambasador je napisal/a: | Popolnost se doseže le, če so driverji koincidentni - kot na primer KEF LS 50 wireless aktivni z visokotoncem v isti točki centra wooferčka. V takem je meritev step response (impulz) tudi izven osi poslušanja (odboj) fazno usklajen. Kar je blizu idealnega. |
Tukaj sam sebi nasprotuješ. Praviš da se popolnost doseže, potem pa da je blizu idealnega.
Seveda ni popolno, je pa bližje. Problem je da popolni točkovni izvor ne obstaja. Tudi če je samo ena membrana različni deli membrane izgrajo različne frekvence.
Tako da tudi aktivni niso popolni niti če ignoriramo pre-ring takih filtrov.
ambasador je napisal/a: | Še bližje perfekciji (v tem pogledu, seveda) so zvočniki brez kretnice a točkovnega izvora - primer so vsi Quad elektrostati razen prvega (esl57). |
Kako so elektrostati točkovni izvor? Lahko so zgolj približek linijskega izvora, če so dovolj visoki in ozki. Ker sicer imajo precej faznih težav če ne poslušaš točno na osi.
Ena nora ideja: Kaj če bi naredili elektrostatski kompresijski driver? Tako bi bil točkovni izvor. Težava bi bila verjetno narediti phase plug, pa ogromen bi bil (še posebej če bi ga zadaj želel zapreti). |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ambasador
Pridružen/-a: Sre Feb 2011 19:52 Prispevkov: 6145 Kraj: Izola
|
Objavljeno: Tor Jan 21, 2025 09:18 Naslov sporočila: Re: Pulse response zvočnikov |
|
|
LightBit je napisal/a: | ambasador je napisal/a: | Popolnost se doseže le, če so driverji koincidentni - kot na primer KEF LS 50 wireless aktivni z visokotoncem v isti točki centra wooferčka. V takem je meritev step response (impulz) tudi izven osi poslušanja (odboj) fazno usklajen. Kar je blizu idealnega. |
Tukaj sam sebi nasprotuješ. Praviš da se popolnost doseže, potem pa da je blizu idealnega.
Seveda ni popolno, je pa bližje. Problem je da popolni točkovni izvor ne obstaja. Tudi če je samo ena membrana različni deli membrane izgrajo različne frekvence.
Tako da tudi aktivni niso popolni niti če ignoriramo pre-ring takih filtrov.
ambasador je napisal/a: | Še bližje perfekciji (v tem pogledu, seveda) so zvočniki brez kretnice a točkovnega izvora - primer so vsi Quad elektrostati razen prvega (esl57). |
Kako so elektrostati točkovni izvor? Lahko so zgolj približek linijskega izvora, če so dovolj visoki in ozki. Ker sicer imajo precej faznih težav če ne poslušaš točno na osi.
Ena nora ideja: Kaj če bi naredili elektrostatski kompresijski driver? Tako bi bil točkovni izvor. Težava bi bila verjetno narediti phase plug, pa ogromen bi bil (še posebej če bi ga zadaj želel zapreti). |
Hehe, tisto prvo si si sam odgovoril.
Tisto drugo pa se vidi da ne poznaš evolucije Quad elektrostatov in presega tvojo domišljijo. Prvi (ESL 57) je narejen z ozko membrano na sredini (visoki spekter) in dvema bas enotama ob strani.
Quad ESL63 je spremenil to - je full range velika plahta in sicer narejen tako, da ima koncentrične kroge. Najprej gre signal na sredino, nato zakasni (potom tuljave s cca 2kilometra žice) na naslednji koncentrični krog in tako naprej do skupno 6 krogov. Vse skupaj je preračunano tako, da imitira točkovni izvor ki je 30cm izza membrane (kot bi koncentrično kroglo prerezal z membrano 30cm od centra).
http://www.troelsgravesen.dk/QUAD-ESL63.htm
https://www.petervis.com/gallery/Vintage%20Advertisements/quad/quad-esl-63-page-2.html
Nasledniki modela 63 so nastali pod kitajskim lastništvom bratov Chang in mislim da so reducirali iz 6 delayev na 4. Pri največjem modelu pa so poleg koncentričnega panela spodaj dodali še eno sub bas enoto, zato je tako velik.
Na slikah Gravesena so meritve originalnega modela in njegov komentar. Vidne pa so tudi tuljave 6+6 - za prednjo in zadnjo mrežico posebej.
Kot je rekel Gravesen, ta model je tako fazno perfekten, da je sposoben predvajati kvadrataste signale. Very few do - je še dodal. _________________ Carpe Diem |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
LBaudio
Pridružen/-a: Ned Jan 2010 10:25 Prispevkov: 868 Kraj: Ljubljana, SLOVENIJA
|
Objavljeno: Tor Jan 21, 2025 11:42 Naslov sporočila: |
|
|
Right-Fi je napisal/a: | LBaudio je napisal/a: | Osebno ne razumem, zakaj ni vec home audio sistemov full aktivnih, saj so rezultati ponavadi boljsi ce tisti ki vrti knofe ve kaj pocne (tukaj so velike razlike), rezultat pa, ce je vse skupaj dobro izmerjeno/nastavljeno v vecini preseze pasivne sisteme. V car audiu take prevale pocnemo ze 25-30 let, v zadnjih 10 letih, ko so softweri za nastavljanje bolj razsirjeni in dostopni pa je ratala poplava tega in na podlagi meritev (vsakega driverja posebej v sistemu) se najprej postavijo optimalne kretnice, delayi, equalizacija, fazno usklajevanje, leveli,.....komplet vsi aspekti....prakticno ne obstaja resen sistem brez DSP-ja. |
Po mojem mnenju je kar nekaj razlogov. Car audio prav kliče po DSP-ju, saj se dobrega sistema ne da narediti s pasivo. Na primer, all pass filter ki samo suka fazo, v analognem ni izvedljiv. V avtu moraš imeti veliko driverjev in če niso amplitudno/fazno/časovno usklajeni, je rezultat slab. Dobre opreme za sestavo takšnega sistema je posledično na tržišču veliko. Enako je v pro audio.
V domačem avdiu se da narediiti zelo dobro zveneče pasivne zvočnike. Je pa za to potrebno veliko znanja in izkušenj ter merilna oprema (seveda velja isto tudi za car). Pravilna disperzija zvočnikov je poleg ostalih parametrov (amplitudna linearnost v osi...) ključna za dober zvok, meritve tega pa precej zahtevne. Jasno je, da je z DSP veliko lažje uskladiti vse parametre driverjev, kot s pasivnimi kretnicami. Pravzaprav se le z DSP-jem edino lahko približamo idealu fazne in časovne usklajenosti skozi ves spekter. V studijski in pro opremi se to dela na ta način že lep čas, za doma pa redko. Po moje je tu ovira tudi avdiofilska miselnost, ki je odklonilna ali pa vsaj skeptična do kakršne koli digitalne obdelave signala. Pri čistih analogistih je še dodaten problem - ni več analogno. Tudi za DIY na trgu razen MiniDSP skoraj ni ponudbe preprostih rešitev za izdelavo aktivnega sistema, ki bi ga znala prižgati in uporabljati tudi npr. partnerka avdio zanesenjaka
So primeri zelo dobrih aktivnih sistemov za doma, kot na primer Kii Audio. Vendar uporabnika malce "oropajo" možnosti kombiniranja z različnimi ojačevalci... Zagotovo bo v prihodnosti tega veliko več, ko bodo počasi prepoznane vse prednosti DSP-ja tudi pri bolj tradicionalnih avdiofilih, ki so pripravljeni odšteti za sistem kaj več. Vsaj pri tistih, ki zares slišijo s svojimi ušesi.
Cene transparentnih DAC-ov in ojačevalcev padajo, kar gre v prid aktivi, da postane širše dostopna tudi kvaliteta. Čas je na strani aktive, pasiva bo eksotika, ki bo aktivo po kvaliteti gledala samo še v hrbet in nič več z viška. |
razlicnih tipov sistemov je kar nekaj v car audiu - single seat, two seat sistemi, potem pa so se "posebnosti" kot so multimedia in podobno.. vsak od teh pa terja svoje zahteve okoli kolicine zvocnikov - single seat 2/3 way + sub, pri vseh ostalih pa je potrebno dodajati center speaker, rear fill, rear center, height speakers,...
DSP ali vec modelov ima skoraj vsaka firma ki proizvaja tovrstno opremo, od nekih osnovnih resitev pa vse do ultra sposobnih DSP-jev, cene se gibljejo od nekih 350 EUR pa vse do 10kE, nekateri imajo ze vgrajene playerje, nekateri so zastavljeni modularno, kjer lahko dodajas kartice in na ta nacin razsirjas funkcionalnost.
Kot je RightFI omenil, opcije All pass filtre za popravljanje faznih anomalij, Low in High shelf EQ filtre, virtualne kanale, differential rear fill/center signal procesiranje....
Se najdejo tudi posebnezi, ki imajo reze izvedene preko pasivne kretnice (Bi/tri amping) za vse ostalo (EQ, Delay, ....)pa uporabljajo DSP.
Za doma (in car audio) so na voljo MiniDSP s prednalozenim DIRAC-om, ali pa PA processorji (ce nekoga ne moti 19" rack prednja planka). Sem pa tja imajo nekatere home audio komponente tudi vgrajen nek DSP processing s precej omejenimi opcijami in ponavadi bazira na neki automatiki nastavljanja ki pa je vprasljiva.
DSP bo nasel svoje mesto v vse vec home audio sistemih, to je dejstvo, se posebej zato ker omogoca veliko opcij nastavljanja, ker akustika prostora ni pri nikomer idealna, ker amplifikacija postaja nekoliko cenejsa/bolj dostopna.
Vsakdo tehta pluse/minuse tovrstnih sistemov, hard core analogisti ne bodo najbrz zaceli skakat na ta vlak zaradi ocitnih razlogov, tudi ne bo vsak sel v digitalno/DSP verzijo sistema s kupom potrebnih ojacevalcev, signalnih/zvocniskih in napajalnih kablov........ _________________ For Fast Moving Concerts
Custom Aeroports
Custom car audio installs
2 X WR setter dBDrag street B - 2005 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
LightBit

Pridružen/-a: Pon Okt 2017 23:11 Prispevkov: 2502 Kraj: Kranj
|
Objavljeno: Tor Jan 21, 2025 20:34 Naslov sporočila: Re: Pulse response zvočnikov |
|
|
ambasador je napisal/a: | Prvi (ESL 57) je narejen z ozko membrano na sredini (visoki spekter) in dvema bas enotama ob strani.
Quad ESL63 je spremenil to - je full range velika plahta in sicer narejen tako, da ima koncentrične kroge. Najprej gre signal na sredino, nato zakasni (potom tuljave s cca 2kilometra žice) na naslednji koncentrični krog in tako naprej do skupno 6 krogov. Vse skupaj je preračunano tako, da imitira točkovni izvor ki je 30cm izza membrane (kot bi koncentrično kroglo prerezal z membrano 30cm od centra).
http://www.troelsgravesen.dk/QUAD-ESL63.htm
https://www.petervis.com/gallery/Vintage%20Advertisements/quad/quad-esl-63-page-2.html
Nasledniki modela 63 so nastali pod kitajskim lastništvom bratov Chang in mislim da so reducirali iz 6 delayev na 4. Pri največjem modelu pa so poleg koncentričnega panela spodaj dodali še eno sub bas enoto, zato je tako velik.
Na slikah Gravesena so meritve originalnega modela in njegov komentar. Vidne pa so tudi tuljave 6+6 - za prednjo in zadnjo mrežico posebej.
Kot je rekel Gravesen, ta model je tako fazno perfekten, da je sposoben predvajati kvadrataste signale. Very few do - je še dodal. |
To pa nisem vedel. Vedel sem da delajo elektrostate v sekcijah ali pa zakrivljene, nisem pa vedel da tudi v krogih.
To je potem zelo podobno koaksialnim driverjem. Razen tega da imajo tam frekevenčno ločeno tukaj pa fazno zakasnjeno. Kar se izmeri impresivno v primerjavi z modernimi Martin Logan. Ampak, če pogledaš 10° vertikalno z 10dB skoki (comb filtering) je jasno da je daleč od idealnega. KEF R3 se vseeno bolje obnaša pod kotom (seveda ne gre za fer primerjavo glede na tip in starost zvočnikov). |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|
|