Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
LightBit

Pridružen/-a: Pon Okt 2017 23:11 Prispevkov: 2502 Kraj: Kranj
|
Objavljeno: Pon Dec 30, 2024 12:45 Naslov sporočila: |
|
|
ambasador je napisal/a: | Na tehnikih je, da najdejo merljive odgovore za tisto kar se sliši. In ne obratno. |
Najprej je treba dokazati da se sliši.
Merljivo MQA degradira posnetek. Potem se vprašaš ali so tisti ki ga opevajo gluhi, lažejo, ali imajo dejansko radi slabo kvaliteto. Hudič je ko v slepih testih noben ne loči niti hruške od jabolka. Kot da bi bil gluhi testi. Morda pa avdiofilom bolj ležijo gluhi testi.
Nazadnje urejal/a LightBit Pon Dec 30, 2024 13:37; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
joztom
Pridružen/-a: Pon Jan 2013 11:07 Prispevkov: 1967 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pon Dec 30, 2024 13:01 Naslov sporočila: |
|
|
DoP način (DSD over PCM in ne obratno) je namenjen predvajanju DSD filejev na DACu, ki nima DSD dekodiranja, torej deluje le na PCM način. Da razčistimo, oba formata sta slušno enakovredna, v boju je pač DVD-A podlegel Sony_Philipsu. DSD je zaprt format, ki ne dovoli nastavljanja glasnosti v digitalnem načinu in tudi nobenega drugega predrkavanja. Zato vam tudi Foobar2000 ne dovoli spreminjanja glasnosti. Posnetki v DSD formatu se MORAJO spremeniti v PCM, da se lahko editirajo, miksajo, fazno usklajujejo in nakoncu dvokanalni izdelek spremenijo v DSD. Ni druge resnice.
Upsampling je lopovščina za nepismene. Če je posnetek narejen v formatu, ti interpolacija izdelanih zobatih sinusov NE izboljša nič. Je le kruh za tepce.
Omenjeni MQA format je v bistvu nelineana kompresija s ključem. Kao nepomembni deli se bolj kompresirajo kot pomembni in s "kupljenim" ključem ob reprodukciji nazaj. Komercialna finta in je ne maram, pa če je zlata. Zato bo zame propadla.
Razen kompresorja je paralelni elment, ki se mu reče expander. To so nekdaj porabili pri pošiljanju signala na Krvavec preko Teracomov, da so zmanjšali signal. Po formuli kompresije, se pri sprejemniku enakovredno expandira.
Eni mojstri, ki so povohali studijsko tehniko, uporabijo par procentov expanzije, potem pa zevate ob posnetkih. V resnici se išče le original in ne povečana dinamika, ki je linearna in ne v obliki loudnesa. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Right-Fi
Pridružen/-a: Pet Avg 2019 15:32 Prispevkov: 168 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pon Dec 30, 2024 15:11 Naslov sporočila: |
|
|
LightBit je napisal/a: |
...
To je tako kot da ženske ne smejo voziti pa se napravijo v moškega ko vozijo. Ko pa prispejo na cilj se preoblečejo nazaj brez da bi kadarkoli dejansko spremenile spol. |
Dobra analogija. Če jo malo po avdiofilsko dopolnim, ko se ženska enkrat preobleče v moškega in nato vozi avto, nujno izgubi nekaj svoje ženstvenosti. Ni šans, da iz avta izstopi enaka kot je bila prej. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
LightBit

Pridružen/-a: Pon Okt 2017 23:11 Prispevkov: 2502 Kraj: Kranj
|
Objavljeno: Tor Dec 31, 2024 11:01 Naslov sporočila: |
|
|
Očitno ne tako dobra.
Za žensko ne vem, ampak naprave so nekoliko bolj enostavne in predvidljive kot ženske in se pri DoP ne izgubi nič DSD-stvenosti.
Je pa to res tipično analogno avdiofilsko razmišljanje, ki ne drži za mnogo digitalnih prenosov in transformacij. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ambasador
Pridružen/-a: Sre Feb 2011 19:52 Prispevkov: 6145 Kraj: Izola
|
Objavljeno: Tor Dec 31, 2024 11:05 Naslov sporočila: |
|
|
LightBit je napisal/a: | ambasador je napisal/a: | Na tehnikih je, da najdejo merljive odgovore za tisto kar se sliši. In ne obratno. |
Najprej je treba dokazati da se sliši.
Merljivo MQA degradira posnetek. Potem se vprašaš ali so tisti ki ga opevajo gluhi, lažejo, ali imajo dejansko radi slabo kvaliteto. Hudič je ko v slepih testih noben ne loči niti hruške od jabolka. Kot da bi bil gluhi testi. Morda pa avdiofilom bolj ležijo gluhi testi. |
Sem šel pogledat kaj je bila štorija z Neil Youngom. Našel. Ni vredno debate. Poleg tega da sem našel tudi tipa ki je poslušal preko MQA njegov nov album in izjavil da 'se prelepo' sliši da bi bilo res, ker na CD-ju tega ni. In on ne bo suportiral tega. Tudi prav. Ajd čau.
------------------------------------------------
Skočilo pa je ven tudi tole:
https://www.stereophile.com/content/mqa-again
Jim Austin komentira meritve :
..His findings may seem damning, but there's less than meets the eye. I am not a partisan, for or against MQA. If I'm partial to anything, it's fairness, and GoldenSound's critique is unfair. MQA isn't perfect, but here it has been falsely maligned...
Vsak si lahko sam prebere in ustvari mnenje.
Na kratko zakaj gre:
MQA je narejen za glasbo in ne za testne signale, ki na visokih frekvencah abnormalno glasno cvrčijo.
Kje je trik?
MQA bazira na statistični porazdelitvi frekvenc in njihovi glasnosti. Te raziskave so naredili na par univerzah v sklopu MQA projekta in dobili porazdelitev, krivuljo, ki s frekvenco upada. Po domače: ne gre pričakovati 20kHz na 100dB glasnosti. Iznad krivulje se tvori ogromen, nezaseden prostor. S tehniko poimenovanje prepogibanje preprosto preslikajo višje frekvence v ta prostor, spet po domače povedano.
Sedaj, nekdo ki hoče minirati zadevo, mu ne treba drugega kot opizdit previsoko glasnost na visoki frekvenci in zadeva gre v tilt.
Očitno je ta format prislovični trn v očesu, ne v peti, kot berem s kakšnim besednjakom se kritiki (haterji) lotevajo komentarja.
Eno so dajatve, royalties in tu je vse jasno. Druga pa so očitno onemogočene manipulacije, katerim se razni Tidali ne želijo odreči. Kot se je Young odzval na Tidal rekoč da ne prepozna svojiih posnetkov, da so manipulirani, smo tam. _________________ Carpe Diem |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ambasador
Pridružen/-a: Sre Feb 2011 19:52 Prispevkov: 6145 Kraj: Izola
|
Objavljeno: Tor Dec 31, 2024 11:48 Naslov sporočila: |
|
|
Hvala joztom za DoP razlago. Mea culpa.
--------------------------------
Glede oversamplinga so v zadnjem AR.it merili kaj se dogaja v sklopu testa Denafrips Pontus 15, R2R dac-a.
Ta ima gumb, kjer lahko preklapljaš med obema načinoma.
Gre za grafe, ki prikazujejo signal 1kHz na -70dB z njegovim spektrom. Tako zvano 'travico' tam spodaj.
Na najnižjem vzorčenju 44.1kHz so produkti (posamezne špice) na obeh grafih (OS in NOS) enakih vrednosti, samo da je NOS (brez oversamlinga) zelo kosmat z gosto travico, oni drugi pa zelo redek, z malo produkti.
Te primerjave so naredili z vedno višjo frekvenco vzorčenja in so se razlike manjšale. Že na 96kHz skoraj ni razlik.
Potem je tu še dodatnih pet grafov, katere ne znam razvozlati.
Pri poslušanju pa je avtor navedel da se ne more odločiti, oziroma ne more dati definitivnega odgovora.
--------------
Hehe, v tej decemberski številki so objavili tudi mojo pošto in jo komentirali. Predstavil sem to isto kot tukaj - projekt transmission line subwooferja v kombinaciji s floorstanderji, katerim sem zaprl reflex luknje in jih rezal s 500uF kondenzatorjem.
Vprašal sem za komentar takega pristopa. Označeno je bilo kot kolumbovo jajce. Kakorkoli ni to nič novega, ker je že bilo velikokrat uporabljeno v audio industriji, v tem kontekstu zgleda da nasiti volka in koza ostane cela (oni sicer rečejo 'salvare capre e cavoli', ma je pomen isti, resi tako kozo kot zelje  _________________ Carpe Diem
Nazadnje urejal/a ambasador Tor Dec 31, 2024 11:58; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
LightBit

Pridružen/-a: Pon Okt 2017 23:11 Prispevkov: 2502 Kraj: Kranj
|
Objavljeno: Tor Dec 31, 2024 11:52 Naslov sporočila: |
|
|
Izvorni PCM nima nobenih od teh MQA težav.
Našel si "enega tipa", ki pravi da se "sliši prelepo" mnenje avtorja pa ne šteje.  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ambasador
Pridružen/-a: Sre Feb 2011 19:52 Prispevkov: 6145 Kraj: Izola
|
Objavljeno: Tor Dec 31, 2024 12:09 Naslov sporočila: |
|
|
LightBit je napisal/a: | Izvorni PCM nima nobenih od teh MQA težav.
Našel si "enega tipa", ki pravi da se "sliši prelepo" mnenje avtorja pa ne šteje.  |
Ja, čisto kot absurd kaj vse se plazi po netu.
Avtor je pa izjavil da so posnetki manipulirani, pa še napisal sem to, čisto spodaj poglej.
Pa da ga niso niti povprašali pred objavo, kar je čista svinjska posla, totalna uzurpacija MQA-ja, to je bilo napisano že prej. Veliko pove o 'dilerju'.
Izvorni pcm nima teh problemov, je pa neuporaben za strimanje.
Predno je MQA zaživel je bilo opravljeno veliko slušnih primerjalnih testov in je bilo opazno veliko navdušenje na celi črti. Ne more se to kar tako sesuti, razen če gre za 'verske' probleme.
Samo poglej kako se šiiti in suniti sovražijo,
The main difference between the two branches is their contradicting beliefs on succession after the Prophet Muhammad died. Sunni leaders, called Caliphs, are elected through voting while Shiite leaders, or Imams, are direct descendants of Muhammad. _________________ Carpe Diem |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
LightBit

Pridružen/-a: Pon Okt 2017 23:11 Prispevkov: 2502 Kraj: Kranj
|
Objavljeno: Tor Dec 31, 2024 12:19 Naslov sporočila: |
|
|
Zakaj PCM ni primeren za streamanje? Ali imaš še vedno ADSL? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
twom

Pridružen/-a: Sob Feb 2009 21:47 Prispevkov: 268 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Tor Dec 31, 2024 13:38 Naslov sporočila: |
|
|
joztom je napisal/a: | Upsampling je lopovščina za nepismene. Če je posnetek narejen v formatu, ti interpolacija izdelanih zobatih sinusov NE izboljša nič. Je le kruh za tepce. | Ali ni upsampling uporabljen v DACih, da se intermodulacije preseljo višje in poenstavi filtre?
Seveda pa upsemplat 128 kbps mp3 res nima smisla, tko kot ne tudi pretvarjat v flac, ampak saj ne pišeš o tem tovrstnem upsamplanju? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Bwaze

Pridružen/-a: Tor Okt 2011 20:59 Prispevkov: 443 Kraj: Kamnik
|
Objavljeno: Tor Dec 31, 2024 14:11 Naslov sporočila: |
|
|
Hahaha, ta polovična obramba MQA in napad na GoldenSounda s strani Stereophilea in nekaterih ostalih avdiofilskih revij je bil pričakovan in neizbežen - avdiofilski tisk se vedno, vedno postavi na stran podjetij, proti uporabnikom.
Tako je bilo v primeru Mobile Fidelity - Stereophile je uradno s ketne spustil Michaela Fremerja, ki je “leakerja” neprijetne resnice, Esposita, grdo obtoževal vsega najgršega možnega. Ko je Esposito objavil intervju s snemalnimi tehniki MoFija, ki so vse obtožbe prostodušno priznali, je bila to seveda grozna blamaža za Michaela Fremerja in Stereophile. Michael Fremer je bil “odpuščen”, in obenem takoj zaposlen s strani The Absolute Sound, kjer so tudi objavili članke o tem, kako ni pomembno, ali je pred vrezovanjem vinilke zapis analogen ali digitalen, ker je magija v procesu branja, ne v tem, da bi bilo na vinilko zapisana informacija, ki je v digitalnem zapisu ni.
Abotno.
V primeru MQA-ja je bilo v resnici obrambe malo, oziroma precej manj kot v resnih primerih, ker so se vsi zavedali položaja Tidala (praktično zanemarljiv delež na trgu), in finančni položaj matičnega podjetja MQA Limited - brez denarcev ali vsaj obljub o prihodnjih bombončkih se avdiofilski tisk ne pretegne. _________________ Pezzer Ritter Wenne Knecht! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ck
Pridružen/-a: Pon Feb 2009 19:27 Prispevkov: 1645 Kraj: kamnik
|
Objavljeno: Tor Dec 31, 2024 14:30 Naslov sporočila: |
|
|
Pred kakimi 10 leti sem nekje prebral Sonyevo razlago upsemplanja (8x za red bok).
Napisali so, da je kvaliteten DAC za upsemplano muziko bistveno cenejši kot enako kvaliteten red book DAC.
Glede na velik napredek cheapov, to verjetno danes ni več tako.
MQA
Komadi stisnjeni z MQA se na splošno dobro slišijo in jih hvalijo mnogi zlatouhci, ne samo moja strara ušesa, ki jim pa vseeno najbolj sede DSD.
Problem streamane muzike je mnogokrat v tem, da komad s CD (ali pa tudi zripan FLAC) zveni bolje od enakega streamanega komada, kar ste mnogi opazili (konkretno npr. pri TIDALU). Tudi komadi v višji resoluciji včasih ne zvene tako, kot smo navajeni ali kot bi morali (kako bi morali, pravzaprav popolnoma natančno - v najmanjše podrobnosti niti ne vemo). Vzrokov, zakaj je temu tako, je lahko več in smo jih že mnogokrat prezvečili.
MQA v osnovi (kvaliteti zvoka) zato niti ni tako velik nateg (bi vas rad videl pri slepem testu na solidnem sistemu), kot je nateg reklamiranje, da se z MQA stiskajo samo masterji. MQA je ponudnikom očitno prikladen za streamanje in pa v povezavi s stiskanjem masterjev tudi za pospeševanje prodaje (pridobivanja naročnikov) - (tudi že prežvečene zadeve).
Seveda ima MQA še eno veliko pomankljivost. Mnogi DACi ga ne "prebavijo".
Kar se mene tiče MQA lahko ostane (FLACi z višjimi resolucijami seveda tudi), dokler ne bodo znali stiskati DSD. _________________ LP
Nazadnje urejal/a ck Čet Jan 02, 2025 17:33; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
joztom
Pridružen/-a: Pon Jan 2013 11:07 Prispevkov: 1967 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Sre Jan 01, 2025 03:23 Naslov sporočila: |
|
|
Mešamo upsamplanje, ki je pretvarjanje iz enega formata na višji format (up) in oversamplanje. To je interna funkcija v DACih, ki med dvema točkama interpolira, ugiba, kaj naj bi bilo tam in polni ta prostor s podatki, torej gre za peglanje. Definicije so čudna stvar. Po Fourierjevem sistemu je za risanje 20kHz signala zadosti tri točke. To je noro. V glasbi ni sinusov, ampak rogati, kosmati, skrivljeni signali, ki v izplenu dajo pravi zvok inštrumenta. Tako sploh ločimo violino 1kHz od ženskega vokala 1kHz itd. Alikoti, ki to definirajo so tišji, pa nič manj pomembni. Ko se debatira o fazah, je pomembno, da alikoti igrajo sočasno z osnovnim tonom. To da žmaht udarcu bas bobna z atackom na 180Hz in 2kHz alikoti in odzvanjanjem. To je tudi edina prednost lampašev, ker zaradi supersonične brzine elektronov igrajo glasbo v fazi. To potem prevlada pri oceni zvoka, kljub znatnem popačenju signalov, zvok ostane prepoznaven in naraven. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ambasador
Pridružen/-a: Sre Feb 2011 19:52 Prispevkov: 6145 Kraj: Izola
|
Objavljeno: Sre Jan 01, 2025 12:08 Naslov sporočila: |
|
|
Visoko vzorčenje (izvorno) se preprosto bolj naravno sliši.
Zame nekaj novega, staro je pa toliko kot človeštvo:
mi v povprečju res slišimo samo do 16kHz (magari). Ampak slišimo še nekaj drugega - tranziente ki so tako blizu v samo 10us (mikro sekund) sosledju. Take tranziente proizvaja pokljanje suhih vejic v gozdu katere človek takoj zazna in locira. Zgodba preživetja torej.
Tako blizu tranzienti se pa lahko slišijo samo če je frekvenca vzorčenja dovolj visoka. Začenši s posnetkom pa vse do konca.
Iluzorno je misliti, da glasbeni instrumenti ne proizvajajo tudi tako bližnjih tranzientov, sami ali v kombinaciji z drugimi glasbili.
Tudi mi pojasni zakaj med preklapljanjem formatov prehod na CD najprej zaslišim žagast prizvok, ki se sicer hitro izzveni, se privadim v par sekundah tega ne slišim več. Ma je vedno tam.
Me spominja na kadar zmanjka elektrike, kako zavlada neka skoraj 'nenaravna' tišina v hiši. Hitro izzveni, pa vendar. _________________ Carpe Diem |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
LightBit

Pridružen/-a: Pon Okt 2017 23:11 Prispevkov: 2502 Kraj: Kranj
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|
|