Pomoč pogostih vprašanjPomoč pogostih vprašanj   IščiIšči   Seznam članovSeznam članov   Skupine uporabnikovSkupine uporabnikov   Registriraj seRegistriraj se   Tvoj profilTvoj profil   Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil   PrijavaPrijava 

HI-FI v glavi
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11, 12  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Kazalo po www.audio-kontakt.com forumu -> HI-FI
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
ambasador



Pridružen/-a: Sre Feb 2011 19:52
Prispevkov: 5857
Kraj: Izola

PrispevekObjavljeno: Čet Mar 23, 2023 22:24    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

ck je napisal/a:
ambasador je napisal/a:
@ck
Za primer postavimo PRAVI instrument v sobo, naprimer pianino in ga igrajmo. Ima odboje in ti imajo fazne zasuke. So what, kot bi rekel naš bivši prvi mož. In še prav je imel..


Si končno dojel kar sem napisal. IGRA, seveda igra. V kakšnem čudnem prostoru zvok nebi bil tak kot smo ga ponavadi vajeni in bi nam zvenel morda celo tuje npr. v kakšni cerkvi z dolgim časom odmeva.

Omenjena soba je leta privabljala audiofile, ki smo tam guštali in si "štelali" ušesa, (seveda ob pomoči dobrih komponent), čeprav soba ni bila idealna, je bila pa solidna. Malo pa so pomagali tudi naši možgančki.

Ne vem če smo na liniji. Ponovim stališče.
Dokler zvočnik odigra linearno fazo se lahko kolikor toliko enači z glasbenim instrumentom.
Zvočnik ne odigra fazo kot treba - imamo standardno mišmaš mineštro.
Odboji so statisti, sploh če je zvočnik dovolj stran od sten, da nastopi precedence efekt - pomeni da so odboji dovolj zakasnjeni, da jih IGNORIRAMO pri scenski predstavi odra. Odboji so pomemben faktor v energetski linearnosti zvočnika in ali/če delajo zgago z resonanco.
_________________
Carpe Diem
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ambasador



Pridružen/-a: Sre Feb 2011 19:52
Prispevkov: 5857
Kraj: Izola

PrispevekObjavljeno: Čet Mar 23, 2023 22:32    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Bwaze je napisal/a:
ambasador je napisal/a:

@bwaze drugič:
v izvajanju R.E.Greena je lepo razvidno, da DSP deluje/spreminja svoje nastavitve tako, da zavaruje wooferje pred smrtno obsodbo.
Torej, jasno je, da če 'SAM' linearizira male wooferčke do zelo nizkih frekvenc - teh frekvenc ne boš slišal. Je utopija to pričakovati, ker so nesposobni česa takega. Naredi pa FAZO kot da je temu tako. In ta pravilna faza omogoči kar lahko, kot je opisano.
Kaj je šlo narobe pri tebi - glede na časovni in prostorski zamik začinjen z percepcijo in interpretacijo in kdo ve še s čim, je težko karkoli na daljavo reči.

Vsekakor pa SAM deluje, Devialet že leta to uporablja, avdiofili zadovoljni. Tu pa tam se tudi zgodi kot italijani radi rečejo - non tutte le ciambelle riescono col buco - bi se reklo da ne uspejo vsi krofi (donuts po ameriško) z luknjo. Tako kot je narejen (donut) mora uspeti z luknjo, skoraj ni teorije da ne bi. In vendar občasno tudi to uspe ali kot rad reče Murphy - če obstaja 1% možnosti da bo šlo karkoli narobe, potem obstaja 99% verjetnost, da se bo tisti en procent zgodil Laughing Laughing


Seveda so recenzenti navdušeni nad izdelkom. Kdaj pa niso?

In ne me razumeti narobe, meni je moj Devialet D200 dober integrirec, in vreden denarja, ki sem ga jaz plačal zanj. A v marketingu podjetja, h kateremu sodijo seveda tudi recenzije v avdiofilskem tisku in na "neodvisnih" straneh je mnogo pretiravanja. Forum "Devialet Chat" z 6000 registriranimi uporabniki in preko 100.000 objavami slika precej drugačno sliko, nisem jaz eden tistih redkih, ki bi bil slučajno preštorast ali pregluh za pravilno uporabo izdelka. Kot sem dejal, precej uporabnikov SAM uporablja. Zelo malo pa je takšnih, ki bi izkušnjo z vklopljenim SAMom označili za nekaj izjemnega, prelomnega.

Da zadeva ni nek biser v svetu hi-fi ti pove že podatek, da je npr. nov D200 stal 7000 EUR, zdaj po nekaj letih pa odlično ohranjenega zlahka najdeš pod 3000 EUR, pogosto tudi za 2000 EUR! Ni preveč normalno, ne? Devialet je namreč sredi življenske dobe odločil ponuditi "upgrade" za praktično pol cene ojačevalca, za 3500 dodatnih EUR si lahko poslal ojačevalec na nadgradnjo na Pro model s praktično novim integriranim računalnikom z obljubo neskončno novih funkcij s posodobitvami! No, izkazalo se je, da je ta razvoj malce pretrd oreh za tako majhno firmico, in so pri Devialetu nadgradnje sicer veselo izvajali in zanje računali, ponudili pa niso praktično ničesar od obljubljenega. Še tisto, kar pa so z nadgradnjo dodali, pa je bilo precej hroščato (Roon Ready s stalnimi napakami pri predvajanju high-res datotek), ali skoraj brez vsakršne dokumentacije in izvedeno le napol (korekcija prostora Sweet Room). Po nadležnih vprašanjih uporabnikov so gladko priznali, da je Expert linija praktično zapuščena, saj inženirje potrebujejo za razvoj "nizkocenovnih", a bolje prodajanih izdelkov - soundbara Dione, slušalk, novih majhnih Phantom zvočnikov itd.

Še boljše so izkušnje ljudi, ki imajo na izdelkih Devialeta kakšno okvaro - pogosto se ti veselo "naredijo Francoza" (heh heh, firma je francoska) in te ignorirajo, zganejo se šele po kakšnih grožnjah s tožbo ali grožnjah z javnimi objavami. Za zvočnike Phantom (ki tudi niso poceni) so pa gladko povedali, da servisiranja NI - če se izdelek okvari v roku garancije in zaradi njihove krivde, ga zamenjajo, če si izven teh parametrov, ti pa lahko služi kot draga ropotuljica!

Na wikipediji je še ena opcija:
The pitch of the missing fundamental, usually at the greatest common divisor of the frequencies present,[11] is not, however, always perceived. Research conducted at Heidelberg University shows that, under narrow stimulus conditions with a small number of harmonics, the general population can be divided into those who perceive missing fundamentals, and those who primarily hear the overtones instead.[12] This was done by asking subjects to judge the direction of motion (up or down) of two complexes in succession. The authors used structural MRI and MEG to show that the preference for missing fundamental hearing correlated with left-hemisphere lateralization of pitch perception, where the preference for spectral hearing correlated with right-hemisphere lateralization, and those who exhibited the latter preference tended to be musicians.

V tekstu je nakazano, da ni vsem dano tega slišati. Mogoče je to tisto razhajanje.
Ampak, priznaj, perfektno na liniji teme - hifi v glavi.
_________________
Carpe Diem
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Bwaze



Pridružen/-a: Tor Okt 2011 20:59
Prispevkov: 370
Kraj: Kamnik

PrispevekObjavljeno: Čet Mar 23, 2023 23:14    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

ambasador je napisal/a:

V tekstu je nakazano, da ni vsem dano tega slišati. Mogoče je to tisto razhajanje.
Ampak, priznaj, perfektno na liniji teme - hifi v glavi.


Zanimivo, da to ni bilo dano slišati niti z REW + Dayton EMM-6 mikrofonom, niti z XTZ Room Analyzer II Pro.

Zagotovo pa imaš priročno razlago tudi za to. Ali pa se ta detajl preprosto ignorira, saj sodi v drugo temo, "Meritve v HiFi", in je torej off-topic... Wink


Sploh pa verjetno popolnoma narobe razumeš, o čem članek Wikipedije govori. Citirani del namreč govori o dojemanju osnovnega tona iz njegovih harmonikov, ko ta dejansko manjka v zvoku. Kaj manjkajočega bi torej moral dojemati, če naj bi bili zvočniki z vklopljenim SAM bojda sposobni predvajati 16 Hz?
_________________
Pezzer Ritter Wenne Knecht!
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ambasador



Pridružen/-a: Sre Feb 2011 19:52
Prispevkov: 5857
Kraj: Izola

PrispevekObjavljeno: Pet Mar 24, 2023 10:34    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Bwaze je napisal/a:
ambasador je napisal/a:

V tekstu je nakazano, da ni vsem dano tega slišati. Mogoče je to tisto razhajanje.
Ampak, priznaj, perfektno na liniji teme - hifi v glavi.


Zanimivo, da to ni bilo dano slišati niti z REW + Dayton EMM-6 mikrofonom, niti z XTZ Room Analyzer II Pro.

Zagotovo pa imaš priročno razlago tudi za to. Ali pa se ta detajl preprosto ignorira, saj sodi v drugo temo, "Meritve v HiFi", in je torej off-topic... Wink


Sploh pa verjetno popolnoma narobe razumeš, o čem članek Wikipedije govori. Citirani del namreč govori o dojemanju osnovnega tona iz njegovih harmonikov, ko ta dejansko manjka v zvoku. Kaj manjkajočega bi torej moral dojemati, če naj bi bili zvočniki z vklopljenim SAM bojda sposobni predvajati 16 Hz?

Prav nič narobe, ker točno za to gre.
članek Greena pravi:
...
Enter the SAM system. All of a sudden—no ifs, ands, or buts—the bass acquired much greater perceived extension and a lot more additional perceived precision. Trombones blatted as they should, when appropriate. Low string pizzicato passages acquired the resolution of real life. One could hear what went on in the lower frequencies much better than before. Indeed, the whole sonic picture was cleaned up. The result was a sound that was far closer to a real orchestra—among the top echelon in reproducing orchestral sound of any audio systems in my experience (within reasonable dynamic limits).

Let me be careful here. Speaker X is a medium-sized speaker. It is not going to be able to pump out the huge dynamic levels of the Carver ALSes (a large line source with a high-powered subwoofer) or the Cerwin-Vega CLS-215s, with their two 15″ woofers per side. Speaker X did acquire enhanced dynamic range, playing louder than before without audible distortion, but no electronic pre-processing or active management could make a speaker of this size and nature fill an auditorium. In a domestic living room, however, volume was more than sufficient, and accuracy was superb
.
---------------------------------------------------------------------------------
Ali, po domače povedano, ti si se 'obesil' na tresenje 16Hz, medtem ko sistem SAM linearizira fazo in s tem izboljša percepcijo basov/čistino, realizem v končni fazi.
Slišanje osnovnega tona v prisotnosti višjih harmonikov je tudi del te zgodbe.
Kot sem že omenil, če 16Hz ni, se lahko zazna ta ton s pomočjo druge har.komponente =32Hz, tretje 48Hz, četrte 64Hz itd. Ob pogoju da imajo pravi timing, kar zagotovi SAM. Seveda, če zaradi refleksij sobe imaš luknjo ravno tam kjer se nahaja eden od harmonikov, ne bo nič z zaznavo.

Pa še nekaj je - če 16Hz ni predvajan, potem tudi ne more tresti, lahko pa se ti ob zgornjih pogojih ustvari iluzija kot da to slišiš.
Očitno si narobe razumel delovanje SAM-a. Ne more ti dati 16Hz iz premalih zvočnikov, kvečjemu iluzijo (pa še to samo če so sposobni predvajati drugi harmonik na 32Hz). No, tudi stereofonija je iluzija kot praktično celoten hifi. 16Hz sem jih probal doma na zizeke ki tako motijo našega Longplaya in je obupno treslo, ma predvsem zato, ker je šel stari leseni pod v resonanco. Me ne zanima več, raje imam iluzijo.
_________________
Carpe Diem
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Bwaze



Pridružen/-a: Tor Okt 2011 20:59
Prispevkov: 370
Kraj: Kamnik

PrispevekObjavljeno: Pet Mar 24, 2023 11:30    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

ambasador je napisal/a:


Pa še nekaj je - če 16Hz ni predvajan, potem tudi ne more tresti, lahko pa se ti ob zgornjih pogojih ustvari iluzija kot da to slišiš.

Očitno si narobe razumel delovanje SAM-a. Ne more ti dati 16Hz iz premalih zvočnikov, kvečjemu iluzijo. No, tudi stereofonija je iluzija kot praktično celoten hifi. 16Hz sem jih probal doma na zizeke ki tako motijo našega Longplaya in je obupno treslo, ma predvsem zato, ker je šel stari leseni pod v resonanco. Me ne zanima več, raje imam iluzijo.


Res mi gre na smeh, ko me nekdo, ki je prebral članek, poučuje, kako v resnici deluje naprava, ki jo dobro poznam in uporabljam 7 let.

Pa recimo, da sem pač analfabet.

Ampak očitno bo treba o delovanju Devialet Expert ojačevalcev poučiti tudi njihove inženirje.

BANDWIDTH EXTENSION:
UP TO ONE OCTAVE DEPENDING ON THE MODEL


Expert Pro - Technology
SAM - Speaker Active Matching


In na primeru mojih prejšnjih zvočnikov, ki imajo SAM profil:


WHAT IS SAM FOR XTZ 99 36 FLR MKII

XTZ 99 36 FLR MKII : SPEAKER SOUND PRESSURE

The sound you want to hear is the sound that was originally recorded. But there's just one problem: each speaker model has its own unique characteristics. SAM® seamlessly tailors the audio signal to fit the exact mathematical profile of your loudspeakers. Without altering what made them so unique in the first place. In doing so, SAM® guarantees that the sound emitted by your speakers is as true as possible to the original. Measurements taken from Massive Attack’s Angel.


Measurement realized on Angel by Massive Attack:

BEFORE
35Hz

AFTER
16Hz

-------------------

Bodite predvsem pozorni na besede "measurements", "bandwidth extension". S čim merijo iluzijo?
_________________
Pezzer Ritter Wenne Knecht!
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ambasador



Pridružen/-a: Sre Feb 2011 19:52
Prispevkov: 5857
Kraj: Izola

PrispevekObjavljeno: Pet Mar 24, 2023 12:06    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

A ti XTZ so ta 800€ model - https://www.tnt-audio.com/casse/xtz_9936_e.html
?
Bom pogledal za kakšne meritve, mi je malo nenavadno da bi to lahko šlo do 32Hz potrebnih za iluzijo, kaj šele da bi spravil na 16Hz, vsaj na slišne nivoje ne, ker po Magnusenu in Fletcherju mora biti dovolj glasno za to slišati.

Res nenavadne navedbe, meni to ne pije vode kar si napisal, oziroma kar si povzel ali so te naplahtali.
Za razliko od Greena, ki mi deluje logično in je nadgradnja tega kar že od drugod vem in poznam. Mi deluje kredibilno.
Stvar sloni na znanih dokaznih eksperimentih Laurie Finchama, ko je še delal za KEF.
_________________
Carpe Diem
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Bwaze



Pridružen/-a: Tor Okt 2011 20:59
Prispevkov: 370
Kraj: Kamnik

PrispevekObjavljeno: Pet Mar 24, 2023 12:26    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

ambasador je napisal/a:


Res nenavadne navedbe, meni to ne pije vode kar si napisal, oziroma kar si povzel ali so te naplahtali.
Za razliko od Greena, ki mi deluje logično in je nadgradnja tega kar že od drugod vem in poznam. Mi deluje kredibilno.
Stvar sloni na znanih dokaznih eksperimentih Laurie Finchama, ko je še delal za KEF.


Seveda so navedbe nenavadne, saj tudi preverjeno ne deluje tako, na desetine ljudi je objavilo svoje REW meritve - tako da ni šlo za nesrečnega posameznika, ki bi imel oktavo nižje pač luknjo zaradi sobe in pozicije, in dodatno višanje moči predvajanja tam ne bi prišlo do izraza. Nekateri zvočniki so pokazali kar velike spremembe, ampak skoraj vedno je šlo za manjše zvočnike, ki so brez REW nekako izdihnili že krepko nad 80 Hz, tam je bilo dejansko izmerjen dvig nizkih tonov za cirka oktavo - verjetno so ti zvočniki lažje predvajali v bistvu ta "bass boost". Kar pa je šlo že brez tega pod 50, ba bolj ne kot ja, kljub Devialetovemu marketingu.

In "naplahtali", res? Si pogledal, kam povezave vodijo? Na uradne strani Devialeta. So torej proizvajalci nekredibilni, in je potrebno interpretacijo delovanja iskati v freelance razlagateljih, "šta je inžinjera htio da kaže"?
_________________
Pezzer Ritter Wenne Knecht!


Nazadnje urejal/a Bwaze Pet Mar 24, 2023 12:35; skupaj popravljeno 1 krat
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
LightBit



Pridružen/-a: Pon Okt 2017 23:11
Prispevkov: 2252
Kraj: Kranj

PrispevekObjavljeno: Pet Mar 24, 2023 12:30    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Bwaze je napisal/a:
The sound you want to hear is the sound that was originally recorded. But there's just one problem: each speaker model has its own unique characteristics. SAM® seamlessly tailors the audio signal to fit the exact mathematical profile of your loudspeakers. Without altering what made them so unique in the first place. In doing so, SAM® guarantees that the sound emitted by your speakers is as true as possible to the original. Measurements taken from Massive Attack’s Angel.


Measurement realized on Angel by Massive Attack:

BEFORE
35Hz

AFTER
16Hz

-------------------

Bodite predvsem pozorni na besede "measurements", "bandwidth extension". S čim merijo iluzijo?

Glede na to da so "merili" na glasbi, so očitno ob poslušanju privlekli neko številko iz riti. Odvisno koliko domišlije imaš.

Kolikor vidim pod 28Hz ni nič v Angel by Massive Attack.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Bwaze



Pridružen/-a: Tor Okt 2011 20:59
Prispevkov: 370
Kraj: Kamnik

PrispevekObjavljeno: Pet Mar 24, 2023 13:11    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

LightBit je napisal/a:

Glede na to da so "merili" na glasbi, so očitno ob poslušanju privlekli neko številko iz riti. Odvisno koliko domišlije imaš.

Kolikor vidim pod 28Hz ni nič v Angel by Massive Attack.


Jah, res je trapast podatek - na glasbi, ki teh frekvenc sploh vsebuje ne, brez vsakršne razlage, kaj ta podatek pomeni - npr. gre za - 3, - 6 dB, ali čisto poljubno raven predvajanja te frekvence?

Ni edini nesmiselni podatek, ki ga Devialet kar tako mimogrede navrže. Že popolnona osnoven - moč napajalnika, je bil pri njih kontroverzen. Šele mnogo kasneje so dodali, da je merjen pri 6 ohmih, ne pri običajnih 8, kar je seveda pomenilo, da je njihov 200W ojačevalnik na neodvisnem testu pri meritvi z 8 ohm obremenitvijo pokazal le kakih 130 W moči. Razz
_________________
Pezzer Ritter Wenne Knecht!
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ck



Pridružen/-a: Pon Feb 2009 19:27
Prispevkov: 1568
Kraj: kamnik

PrispevekObjavljeno: Pet Mar 24, 2023 16:19    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

No pa pejmo malo nazaj na zemljo.

PRVO IN PRVO

Kako je v studiju zmiksan komad? Na zvočniku s SAM ali brez.
Tega seveda ne vemo in sedaj "bluzimo" kakšen zvok mora priti iz zvočnika.
Dobri smo, ni kaj.
Pa še nejveč o tem razpreda nekdo, ki tega SAMa sploh ni dobro slišal.
Aj, aj, aj, upam da tole "bluzenje" ni nalezljivo preko neta.
_________________
LP
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ambasador



Pridružen/-a: Sre Feb 2011 19:52
Prispevkov: 5857
Kraj: Izola

PrispevekObjavljeno: Sob Mar 25, 2023 18:00    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

ck je napisal/a:
No pa pejmo malo nazaj na zemljo.

PRVO IN PRVO

Kako je v studiju zmiksan komad? Na zvočniku s SAM ali brez.
Tega seveda ne vemo in sedaj "bluzimo" kakšen zvok mora priti iz zvočnika.
Dobri smo, ni kaj.
Pa še nejveč o tem razpreda nekdo, ki tega SAMa sploh ni dobro slišal.
Aj, aj, aj, upam da tole "bluzenje" ni nalezljivo preko neta.

Ali se delaš ali si?
Kaj ima veze kako je zmiksan posnetek? Halo?
SAM je digitalno procesiranje signala na basih, da se doseže linearna faza. SAM procesiranje je individualno za vsak model zvočnika posebej. Torej najprej v Devialetu testirajo določen model zvočnika in za njega po meri naredijo korekcijo/algoritem oziroma profil, kot oni to poimenujejo. Za idealen zvočnik torej ne potrebuješ korekcije.
Ta profil se iz interneta prenese na ojačevalec.

Ko to veš, vidiš kakšno bluzenje je šele masteriranje s SAM-om.
https://help.devialet.com/hc/en-us/articles/360000978765-The-Devialet-technology-SAM-What-is-SAM-
------------------------------------------------------------
Iz tega je razvidno še nekaj na kaj biti pozoren - uporaba SAM profila za določen zvočnik je hitro lahko vprašljiva, če zvočnik ni tak kot bi moral biti - je bil modificiran (dovolj je že čep v reflex luknji) ali popravljan/previjana tuljava tako strokovno da ni več replika originala ali kako drugače zmanipulirano.
_________________
Carpe Diem
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ck



Pridružen/-a: Pon Feb 2009 19:27
Prispevkov: 1568
Kraj: kamnik

PrispevekObjavljeno: Sob Mar 25, 2023 20:25    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Amby

Ko so začeli s SAM so navedli, da bodo od tovarn dobili meritve in glede na te meritve nastavili SAM. Se verjetno še najde na internetu. A ti resno misliš, da so sami testirali vseh 1120 zvočnikov, za kolikor imajo meritve in jih lahko uporabniki "popravljajo" z njihovim softwerom.

Zakaj snemalni studio?

Ja luba duša, saj tam se vendar vse začne.

V studiu komad zmiksajo ali če hočeš zmastrirajo tako, da se studijskemu mojstru dobro sliši na studijskem sistemu, verjetno pa on še ponastavi posamezne dele slušnega spektra glede na izmerjene nelinearnosti sobe.
Če ima SAM potem je to ena zgodba, brez SAM pa verjetno druga. Kakšna je slišna razlika ne vem, ker nisem slišal Devialeta s SAMom.
Če ne prodajajo kačjega olja, potem razlika je.

In če s SAMom popravljamo zvok posnetka narejenega brez SAMa, verjetno to ni tisto, kar želimo od vsega skupaj.
_________________
LP
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Bwaze



Pridružen/-a: Tor Okt 2011 20:59
Prispevkov: 370
Kraj: Kamnik

PrispevekObjavljeno: Ned Mar 26, 2023 00:47    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

ck je napisal/a:


Ko so začeli s SAM so navedli, da bodo od tovarn dobili meritve in glede na te meritve nastavili SAM. Se verjetno še najde na internetu. A ti resno misliš, da so sami testirali vseh 1120 zvočnikov, za kolikor imajo meritve in jih lahko uporabniki "popravljajo" z njihovim softwerom.






Za izdelavo SAM profila je moral imeti Devialet dostop do primerka zvočnika, ja. Tega ne morejo naredit glede na specifikacije - ker so dejansko merili gibanje membrane zvočnika glede na vhodni signal, tako da dobijo parametre glede faznih uskladitev, delayev, maksimalno ekskurzijo membrane in s tem zaščito, frekvenčni odziv. So pa to izvajali tudi pooblaščeni prodajalci, ne samo v tovarni v Franciji. Zvočnike si lahko poslal ali pripeljal na zastonj izdelavo SAM profila, imeli so tudi kar nekaj akcij, ko so v bistvu hodili naokrog po državah in omogočili, da so ljudje pripeljali svoje zvočnike. Nekaj proizvajalcev pa je sodelovalo z Devialetom, in so sami poskrbeli za testiranje.

In da so prišli do te visoke cifre, je dejansko trajalo prek 12 let od prve predstavitve SAM z ojačevalcem D Premier.

ck je napisal/a:



Zakaj snemalni studio?

Ja luba duša, saj tam se vendar vse začne.

V studiu komad zmiksajo ali če hočeš zmastrirajo tako, da se studijskemu mojstru dobro sliši na studijskem sistemu, verjetno pa on še ponastavi posamezne dele slušnega spektra glede na izmerjene nelinearnosti sobe.
Če ima SAM potem je to ena zgodba, brez SAM pa verjetno druga. Kakšna je slišna razlika ne vem, ker nisem slišal Devialeta s SAMom.
Če ne prodajajo kačjega olja, potem razlika je.

In če s SAMom popravljamo zvok posnetka narejenega brez SAMa, verjetno to ni tisto, kar želimo od vsega skupaj.


To je trapasto. Potem ne moremo poslušati muzike na npr. elektrostatih, ker jih v studijih ne uporabljajo? Oz. nasploh naša poslušanja niso kredibilna, če nimamo opreme, ekvivalentne studiju?

Če pa je problem le "digital sound processing", kar SAM v bistvu je, le da samo za korekcije zvočnika, ne za korekcije sobe - je torej še tako vrhunski top end avdiofilski sistem nerelevanten, če je studio uporabljal npr. Genelec aktivne zvočnike z DSP,, sobno korekcijo, ki so v studijih v bistvu zelo popularni in razširjeni, mi pa poslušamo brez tega?

Zagonetno, ne?

SAM ni nek proces "izboljševanja zvoka" z nekim namenom bolj všečnega zvoka. Gre le za merjenje, kako predvajano gibanje membran zvočnika odstopa od vhodnega signala, in potem uporaba teh podatkov za izdelavo kompleksnega DSP filtra, ki izhodni signal ojačevalca spremeni tako, da bi moral na koncu dobiti takšno gibanje membran, kot jih zahteva vhodni signal. Torej bližje izvirnemu zvoku.

V teoriji torej dokaj genialno. V praksi pa se rezultati razlikujejo. Mogoče so odvisni tudi od konsistentnosti nekega modela zvočnikov - so zvočniške enote, kretnice morda med posameznimi zvočniki res iste? Je firma mogoče vmes naredila kako tiho revizijo, in v bistvu nimaš omarice, ki je bila merjena za izdelavo profila, kljub isti oznaki? So bili merjeni zvočniki še popolnoma novi, neutečeni, s trdim vpetjem membran? Ali je omarica že res stara, po možnosti že rahlo poškodovana ali izrabljena? Je imel tehnik ali distributer malce slab dan pri nastavljanju sicer avtomatiziranega merjenja zvočnika? Je SAM profil tvojih omaric eden od starejših, ki je zajemal manj parametrov kot kasnejši, bolj kompleksni? Kaj je z generacijo zvoka, ki ne poteka le z gibanjem membrane - bass reflex, pasivne membrane, koloracije ohišja omarice, ki jih je konstruktor zvočnika morda upošteval, SAM pa zagotovo ne itd?
_________________
Pezzer Ritter Wenne Knecht!
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
benma



Pridružen/-a: Ned Jan 2011 17:12
Prispevkov: 1404
Kraj: Kamnica

PrispevekObjavljeno: Ned Mar 26, 2023 09:19    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Bwaze je napisal/a:

SAM ni nek proces "izboljševanja zvoka" z nekim namenom bolj všečnega zvoka. Gre le za merjenje, kako predvajano gibanje membran zvočnika odstopa od vhodnega signala, in potem uporaba teh podatkov za izdelavo kompleksnega DSP filtra, ki izhodni signal ojačevalca spremeni tako, da bi moral na koncu dobiti takšno gibanje membran, kot jih zahteva vhodni signal.


Kaj pomeni "takšno gibanje membran, kot jih zahteva vhodni signal"? V smislu intenzivnosti ali hitrosti? Kako so sploh definirali optimalno gibanje membran? Razen tega, kot tudi sam ugotavljaš, ni gibanje membran edino, ki vpliva na zvok, ki prihaja iz zvočnika.

Pred leti je Devialet s svojim pristopom pritegnil tudi mojo pozornost. Na koncu je pri meni prevladal občutek, da gre bolj za računalnik kot pa za ojačevalnik.
_________________
"Whenever we find connoisseurship operating within science or technology we may assume it persists only because it has not been possible to replace it by a measurable grading." Michael Polanyi
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ck



Pridružen/-a: Pon Feb 2009 19:27
Prispevkov: 1568
Kraj: kamnik

PrispevekObjavljeno: Ned Mar 26, 2023 11:35    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Bwaze je napisal/a:


ck je napisal/a:



Zakaj snemalni studio?

Ja luba duša, saj tam se vendar vse začne.

V studiu komad zmiksajo ali če hočeš zmastrirajo tako, da se studijskemu mojstru dobro sliši na studijskem sistemu, verjetno pa on še ponastavi posamezne dele slušnega spektra glede na izmerjene nelinearnosti sobe.
Če ima SAM potem je to ena zgodba, brez SAM pa verjetno druga. Kakšna je slišna razlika ne vem, ker nisem slišal Devialeta s SAMom.
Če ne prodajajo kačjega olja, potem razlika je.

In če s SAMom popravljamo zvok posnetka narejenega brez SAMa, verjetno to ni tisto, kar želimo od vsega skupaj.


To je trapasto. Potem ne moremo poslušati muzike na npr. elektrostatih, ker jih v studijih ne uporabljajo? Oz. nasploh naša poslušanja niso kredibilna, če nimamo opreme, ekvivalentne studiju?

Če pa je problem le "digital sound processing", kar SAM v bistvu je, le da samo za korekcije zvočnika, ne za korekcije sobe - je torej še tako vrhunski top end avdiofilski sistem nerelevanten, če je studio uporabljal npr. Genelec aktivne zvočnike z DSP,, sobno korekcijo, ki so v studijih v bistvu zelo popularni in razširjeni, mi pa poslušamo brez tega?

Zagonetno, ne?

SAM ni nek proces "izboljševanja zvoka" z nekim namenom bolj všečnega zvoka. Gre le za merjenje, kako predvajano gibanje membran zvočnika odstopa od vhodnega signala, in potem uporaba teh podatkov za izdelavo kompleksnega DSP filtra, ki izhodni signal ojačevalca spremeni tako, da bi moral na koncu dobiti takšno gibanje membran, kot jih zahteva vhodni signal. Torej bližje izvirnemu zvoku.

V teoriji torej dokaj genialno. V praksi pa se rezultati razlikujejo. Mogoče so odvisni tudi od konsistentnosti nekega modela zvočnikov - so zvočniške enote, kretnice morda med posameznimi zvočniki res iste? Je firma mogoče vmes naredila kako tiho revizijo, in v bistvu nimaš omarice, ki je bila merjena za izdelavo profila, kljub isti oznaki? So bili merjeni zvočniki še popolnoma novi, neutečeni, s trdim vpetjem membran? Ali je omarica že res stara, po možnosti že rahlo poškodovana ali izrabljena? Je imel tehnik ali distributer malce slab dan pri nastavljanju sicer avtomatiziranega merjenja zvočnika? Je SAM profil tvojih omaric eden od starejših, ki je zajemal manj parametrov kot kasnejši, bolj kompleksni? Kaj je z generacijo zvoka, ki ne poteka le z gibanjem membrane - bass reflex, pasivne membrane, koloracije ohišja omarice, ki jih je konstruktor zvočnika morda upošteval, SAM pa zagotovo ne itd?



Še enkrat zakaj studio.

Če v studiju monitorski zvočniki niso delovali pravilno (ker so brez SAMove korekcije), potem studijski mojster ne sliši točno tistega, kar je odigrano temveč drugačen zvok (ki že tako ali tako ni popolnoma enak zaradi drugih stvari) in ta, zaradi "napak" zvočnika predvajan zvok mojster ne more nikoli pravilno zmasterirati, ker ne pozna napak zvočnika in tudi nima orodja za njihovo odpravo.
Tako smo že v začetku naredili netočen posnetek odigranega, ki ga potem doma z ničemer več ne moremo natančno odpraviti.

Korekcijo napak studijske sobe (navljub akustični ureditvi) se popravja z EQ in te korekcije se upošteva in vključi v master posnetka. Tudi najboljši studiji imajo nelinearnost tam nekje v +/- 5 db, mnogi pa večje, da o odstopanjih pri spodnji oktavi niti ne razmišljamo.
Tu brez korekcije z EQ pač ne gre, ker je drugače lahko polomija (upam, da se oglasi kakšen dober studijski mojster in pove težave in njihovo reševanje).

To da je SAM narejen za "optimizirano" delovanje zvočnika glede na vhodni signal ima smisel samo v primeru, če se nam zvok zato izboljša, drugače je to samo še ena neuporabna reč.
In ja, problem je tudi v izdelavi zvočnikov, saj ima par zvočnikov istega proizvajalca razlike v paru tudi v +/- 2 db, pa jih verjetno uparijo, preden jih dajo iz tovarne, poleg tega ne moremo npr. pričakovati, da nam bo zvočnik premera 15 cm lahko dobro in predvsem dovolj glasno odigral najnižje frekvence. Razne manjše zasuke faze in ojačanje oz. slabljenje določenih frekvenc ter time delay so pa seveda lažje uresničljivi.
Tudi delno izničevanje zvoka vibriranja stranic zvočnika je možno, vendar verjetno težko izvedljivo pri klasičnih zvočnikih.
Bas refleks ali morda pasivne membrane so pa tako zgodba za sebe, saj so upoštevani pri projektiranju zvočnika (nekateri vključijo tudi vibriranje stranic).
_________________
LP


Nazadnje urejal/a ck Ned Mar 26, 2023 13:10; skupaj popravljeno 1 krat
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Kazalo po www.audio-kontakt.com forumu -> HI-FI Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11, 12  Naslednja
Stran 9 od 12

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Zadnje teme - HI-FI

Zadnje teme - ostalo

VIDEOTEKA
© www.audio-kontakt.com  |  info@audio-kontakt.com  |  Pogoji uporabe