Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporoèilo |
JAZZZ
Pridružen/-a: Sre Apr 2008 12:32 Prispevkov: 2770 Kraj: POSAVEC
|
Objavljeno: Ned Nov 01, 2009 00:01 Naslov sporoèila: |
|
|
nomad je napisal/a: | Sicer pa èe vprašaš glasbenike, imajo do instrumentov drugaèen odnos, saj jim ne gre samo za zvok. Veèina pianistov bi na vprašanjem kakšna je razlika med Steinway in Boesendorfer klavirjem odgovorila, da je razlièen obèutek na tipkah med igranjem ali kaj podobnega in bi se manj osredotoèala na zvok. |
Oprosti, tole je pa èisti mimohod. Glasbeni primer je Charlemagne Palestine, ki je nehal igrati klavir in zaèel z elektroniko. Ko pa je "sreèal" Boesendorfer in negove glasbene zmožnosti, je spet zaèel igrati po èrnobelih tipkah. Do danes. Ker imaš velikokrat v postih John Cagea, potem Palestino verjetno tudi poznaš. Intervju z njim: http://www.furious.com/perfect/charlemagnepalestine.html
v njem napiše: Since the Bosendorfer has an octave lower - nine tones - than any other piano, I've played these nine tones and it's possible to hear it like an airplane engine, or like some sort of "extreme machines" from an inferno (9, 10)... and so, that's my piano!
Hm, nekaterim res ni vseeno, na kaj igrajo. In verjetno jim ni vseeno, kaj potem poslušalci slišijo na posnetkih. Brez filozofiranja.
nomad je napisal/a: | Zato se ne ukvarjam s tem ali je Steinway res Steinway in ali je en referenèni Steinway ali jih veè in tako naprej. Tu je še vprašanje, kdaj Steinway neha biti Steinway, ne vem èe bi kdo znal na to pravilno odgovoriti s stališèa pozitivne identifikacije.
Mene zanima ali bo sistem (bolje reèeno, cela veriga od interpretacije, posnetka, nosilca, sistema, sobe … skratka od glasbe do ušesa) pokazal razliko med Steinwayem in Boesendorferjem in Faziolijem ali še bolj pomembno, ali bo pokazal razliko med pianisti, med interpretacijami… Na splošno reèeno, ali bo pokazal v èem je enkratnost dogodka v primerjavi z vsemi ostalimi dogodki. Mene ne zanima prepoznavanje, ampak razlikovanje. |
Še enkrat oprosti Nomad, ampak ti si napisal Steinway je Steinway. Ti se s tem ukvarjaš-si zato zlatoušnik? Kot sem napisal, meni je vseeno na kateri klavir je igrano, je pa ob dobrem posnetku dobrega klavirja zvok definitivno boljši kot dober posnetek slabšega klavirja. Razlika je že v normalnem in koncertnem klavirju iste znamke(èe seveda niso mikrofoni v samem klavirju).
Interpretacija je pa spet èistio drugi štos-o tem ne govorim v temi "Steinway je Steinway".
nomad je napisal/a: | Èe bo sistem kakorkoli manipuliral signal, bo to naredil vsem posnetkom. Zato bodo zveneli podobno in tak sistem ne bo pokazal tako velikih razlik med posnetki kot tisti, ki je bolj nevtralen. |
Se ne strinjam. Èe npr malce dvigne visoke, bodo normalni posnetki malce presvetli, tisti z manjkom visokih pa "kao" boljši. Tudi sluèajno ne bo zvenelo vse podobno. _________________ "There are two kinds of fools. One says-this is old and therefore good. The other says-this is new and therefore better." Bob Katz |
|
Nazaj na vrh |
|
|
trancedeejay Site Admin
Pridružen/-a: Sob Mar 2008 9:01 Prispevkov: 1372 Kraj: Zgornja Besnica
|
Objavljeno: Ned Nov 01, 2009 13:10 Naslov sporoèila: |
|
|
Bi prosil, da se zakljuèi off topic in se nadaljuje v drugi, bolj primerni temi glede na tematiko postov.
LP
Admin _________________ MUSIC IS THE KEY |
|
Nazaj na vrh |
|
|
nomad
Pridružen/-a: Pet Maj 2009 14:01 Prispevkov: 911 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Ned Nov 01, 2009 13:49 Naslov sporoèila: |
|
|
JAZZZ je napisal/a: | Hm, nekaterim res ni vseeno, na kaj igrajo. In verjetno jim ni vseeno, kaj potem poslušalci slišijo na posnetkih. Brez filozofiranja. |
Glasbeniki imajo paè razlièen odnos do zvoka instrumenta. Jaz sem to navrgel kot nek primer, jasno je da niso vsi enaki in da ne gledajo na to enako. Poanta je bila v tem, da imamo do zvoka instrumentov razliène odnose.
Za glasbenika ni pomemben samo zvok, ker ima s instrumentom drugaèen odnos. Nas ki samo poslušamo, pa ne zanima kateri klavir ima bolj mehke tipke in podobne zadeve.
JAZZZ je napisal/a: | Še enkrat oprosti Nomad, ampak ti si napisal Steinway je Steinway. Ti se s tem ukvarjaš-si zato zlatoušnik? Kot sem napisal, meni je vseeno na kateri klavir je igrano, je pa ob dobrem posnetku dobrega klavirja zvok definitivno boljši kot dober posnetek slabšega klavirja. Razlika je že v normalnem in koncertnem klavirju iste znamke(èe seveda niso mikrofoni v samem klavirju).
Interpretacija je pa spet èistio drugi štos-o tem ne govorim v temi "Steinway je Steinway". |
Mislim, da me tu nisi razumel. Jaz se ne ukvarjam s tem kateri klavir je kateri na posnetkih.
Rekel si:
JAZZZ je napisal/a: | Èe mi na posnetku klavir ne zveni kot Steinway, potem to zame ni Steinway. |
Jaz pa sem ti hotel dopovedati, da ima Steinway lastno identiteto, ki je neodvisna od tega kaj misliš ti. Èe ti na posnetku klavir ne zveni kot Steinway, to še ne pomeni da to ni Steinway. Posnetek ali pa subjektivno doživljanje posnetka ne more biti merilo realnosti. Mogoèe bi bilo lažje, èe bi za primer vzela èloveški glas.
Sicer pa ta debata postaja že res malce èudna in neproduktivna (pa tudi off topic) zato jo dajva na tem mestu zakljuèiti.
Mogoèe se ob priložnosti sreèava in nadaljujeva ob kakšnem pivu.
JAZZZ je napisal/a: | nomad je napisal/a: | Èe bo sistem kakorkoli manipuliral signal, bo to naredil vsem posnetkom. Zato bodo zveneli podobno in tak sistem ne bo pokazal tako velikih razlik med posnetki kot tisti, ki je bolj nevtralen. |
Se ne strinjam. Èe npr malce dvigne visoke, bodo normalni posnetki malce presvetli, tisti z manjkom visokih pa "kao" boljši. Tudi sluèajno ne bo zvenelo vse podobno. |
Ti vseskozi govoriš o posnetkih, jaz pa o sistemih. Snemanje glasbe ima svojo filozofijo in svoje probleme, reprodukcija pa svoje. Tako mešava jabolka in hruške.
Èe bi en sistem malce dvigoval visoke, drugi bi bil pa nevtralen, bi prav gotovo ugotovil, da se na drugem sistemu posnetki bolj razlikujejo med sabo, saj bi imel temne, nevtralne in svetle posnetke, na prvem sistemu pa pa samo nevtralne in svetle. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
JAZZZ
Pridružen/-a: Sre Apr 2008 12:32 Prispevkov: 2770 Kraj: POSAVEC
|
Objavljeno: Ned Nov 01, 2009 13:51 Naslov sporoèila: |
|
|
nomad je napisal/a: | Sicer pa ta debata postaja že res malce èudna in neproduktivna (pa tudi off topic) zato jo dajva na tem mestu zakljuèiti.
Mogoèe se ob priložnosti sreèava in nadaljujeva ob kakšnem pivu. |
Ok
Prva priložnost je na Vranskem ... _________________ "There are two kinds of fools. One says-this is old and therefore good. The other says-this is new and therefore better." Bob Katz |
|
Nazaj na vrh |
|
|
nomad
Pridružen/-a: Pet Maj 2009 14:01 Prispevkov: 911 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Ned Nov 01, 2009 14:20 Naslov sporoèila: |
|
|
ProJet je napisal/a: | nomad je napisal/a: | Mene ne zanima prepoznavanje, ampak razlikovanje. |
Mene pa zanima samo obèutek naravnosti, da doživim glasbene emocije kot na vrhunskem koncertu. |
ck je napisal/a: | Meni pa je pomebna glasba sama ne pa razlike med eno ali drugo vrsto violine ali klavirja,...
Seveda se tudi jaz kdaj vprašam kako bi kakšna stvar zvenela npr. na Stradivarki ampak, da bi pa kar naprej iskal neke razlike paè ni moj hobi.
Vprašanje je seveda ali bi vedel da gre za Stradivarko, èe mi kdo tega prej ne bi povedal.
Pri glasovih so zadeve lažje. Barve glasov, naèin interpretacije,..so tako razlièni, da pevca hitro prepoznamo. |
Stradivarke seveda ne bi prepoznal brez daljše izkušnje njenega zvoka, prav gotovo pa bi prepoznal razliko med Stradivarko in Guarnieri. Èeprav ne bi vedel katera je katera, bi vedel da gre za dve razlièni violini.
Èe gre za dober sistem seveda, v slabem sistemu bi že težko loèil med elektrièno in akustièno violino.
Razlike ne poslušam, jo pa slišim. To je približno tako, kot pri branju knjige; vsebino berem zato ker vidim razliko med belo in èrno in tako prepoznavam èrke. Kontrast mi sam po sebi ne pove niè, a je nujno potreben, saj èrne èrke na beli podlagi vidim, belih èrk na beli podlagi pa ne.
Ko poslušamo stereo, nenehno slišimo razliko med obema kanaloma.
Èe ni razlike, ni sterea. Nikoli ne reèemo, da levi in desni zvoènik ne igrata enako in tudi ne primerjamo razlike med njima, pa vendar ves èas slišimo to razliko. Recimo da naredimo preprost posnetek flavte in s pan potom nastavimo zvok malce bolj na desno stran. V resnici smo samo spremenili razmerje glasnosti med kanaloma, tako da je desni malce glasnejši. Ko poslušamo, ne bomo slišali dva razlièno glasna kanala, temveè razliko - informacijo o lokalizaciji flavte oziroma izvora zvoka.
Zvok slišimo prostorsko ravno zato, ker lahko zaznamo razliko med zvokom v enem in drugem ušesu. Pa ne gre samo za glasnost, temveè za koncept dojemanja zvoka nasploh. Dveh tonov, ki se ne razlikujeta, ne loèimo, ju dojemamo kot enega.
Komur ta koncept ni razumljiv in bi rad bolj praktièen prikaz, lahko naredi eksperiment. Visokih frekvenc ne slišimo, lahko pa slišimo razliko med njimi. Recimo, da si damo na glavo slušalke in imamo dva enaka nastavljiva izvora frekvenc (osciloskopa oziroma frekvenèna generatorja ali pa kar raèunalnik s primernim programom), enega za levo in drugega za desno slušalko. Oba nastavimo na 24kHz. Zelo verjetno ne bomo slišali niè (razen èe nimamo med predniki kakšnega vampirja). Èe en izvor nastavimo na drugo frekvenco, na primer da na desni slušalki ostane 24kHz, na levi pa povišamo na 27kHz, bomo jasno slišali razliko, ton 3kHz.
Pri konceptu kontrasta gre za ocenjevanje sistema in ne za poslušanje glasbe. Sam sicer ne ocenjujem sistem tako, da poslušam razliko med posameznimi violinami, klavirji ipd. ampak bolj, recimo temu holistièno. Sistem, ki pokaže razliko med razliènimi posnetki bolj kontrastno, bo iz teh posnetkov izvlekel veè informacij. Te informacije pa so samo sredstvo za poslušanja glasbe, pot do emocij, do anlitiènega pristopa itd. Kako pa bom osebno doživljal glasbo, pa je odvisno od glasbe same in od mojega odnos do posamezne, konkretne glasbe. Jazz paè ne bom poslušal enako kot klasiko ali rock. Glasba je lahko emocionalna ali intelektualno hladna in konceptualna itd. Od sistema prièakujem, da mi bo omogoèal razliène naèine poslušanja in podajal individualnost in enkratnost doloèene glasbe in ne bo vsiljeval svoje interpretacije. Èe je glasba emocionalna, recimo kakšen dober jazz, potem prièakujem da bom te emocije lahko na nek naèin podoživljal, èe pa poslušam raèunalniško generirano elektronsko glasbo, pa takšnih emocij verjetno ne bo. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
nomad
Pridružen/-a: Pet Maj 2009 14:01 Prispevkov: 911 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Ned Nov 01, 2009 14:23 Naslov sporoèila: |
|
|
JAZZZ je napisal/a: | nomad je napisal/a: | Sicer pa ta debata postaja že res malce èudna in neproduktivna (pa tudi off topic) zato jo dajva na tem mestu zakljuèiti.
Mogoèe se ob priložnosti sreèava in nadaljujeva ob kakšnem pivu. |
Ok
Prva priložnost je na Vranskem ... |
Bom poskušal priti. Prinesel bom par svojih "testnih" plošè. Ker sem slišal, da je bil zadnjiè problem s CD playerji, lahko prinesem svojega Resolution Audio. Potem bova lahko svoje teorije še praktièno preizkusila. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|
Zadnje teme - HI-FI |
-
CD, Vinil, DVD, Blu-ray
Kaj trenutno poslušate?
-
Dogodki v svetu HI-FI-ja, sreèanja
Sejem gramofonskih plošè
-
Dogodki v svetu HI-FI-ja, sreèanja
Bristol HI-fI show
-
HI-FI
Slušalkarski sistemi
-
HI-FI
MySqueezebox.com DOWN?
-
Do-It-Yourself
Spet nov lampaš
-
HI-FI
Nova igraèa je doma......
-
Do-It-Yourself
DIY popravila
-
CD, Vinil, DVD, Blu-ray
Tidal
-
HI-FI
Roon labs
-
CD, Vinil, DVD, Blu-ray
YouTube & stuff
-
HI-FI
DAC?
-
HI-FI
Uvoz naprave iz ZDA
-
HI-FI
Zvoèniki - izkušnje - predlog
-
HI-FI
Kam na popravilo?
|
|