Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
Auditor
Pridružen/-a: Čet Nov 2013 19:53 Prispevkov: 21 Kraj: Emona
|
Objavljeno: Pon Mar 22, 2021 19:47 Naslov sporočila: Lyngdorf |
|
|
Prosil bi vas za mnenja oz. izkušnje z Lyngdorf ojačevalci in predvsem z njihovim RoomPerfect softverom za umerjanja prostora.
Hvala. _________________ In the 1950s, people laughed an avg. of 18min/day.
Currently, it's about 4-6 min a day. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Auditor
Pridružen/-a: Čet Nov 2013 19:53 Prispevkov: 21 Kraj: Emona
|
Objavljeno: Sob Mar 27, 2021 20:24 Naslov sporočila: |
|
|
Nenavadno se mi zdi, da ob toliko poznavalcih na forumu (brez ironije seveda) nikogar ne zanimajo digitalni ojačevalci z domnevno najboljšim softverom za prostorsko korekcijo na tržišču. _________________ In the 1950s, people laughed an avg. of 18min/day.
Currently, it's about 4-6 min a day. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
joztom
Pridružen/-a: Pon Jan 2013 11:07 Prispevkov: 1884 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Sob Mar 27, 2021 21:59 Naslov sporočila: |
|
|
Če se v 15 letih niso uspeli bolj razmnožiti, potem je že bolj tako tako. Že analogni ojačevalci me vedno znova presenečajo in slišim napredek, kje se bom pa zdaj še digitalije privajal. Elitizem me ne privlači, TV bumbum pa še manj. Zakaj se cene prepolavljajo, če je res taka učinkovitost in kvaliteta. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Roogi58
Pridružen/-a: Čet Jul 2010 11:02 Prispevkov: 92 Kraj: Murska Sobota
|
Objavljeno: Ned Mar 28, 2021 07:54 Naslov sporočila: |
|
|
Bil sem v snemalnem studiu pri prijatelju. On ima digitalno umerjen prostor na podoben način, kot zmorejo ti ojačevalci. Ko je izklopil meritve oz. prilagoditev, je zvok postal tako medel, kot če bi si čez ušesa potegnil debelo kapo. Skratka razlika je velika!
Sprememba zvoka v prostoru se zazna že, če se dvema osebama v prostoru pridruži tretja, ker se spremenijo parametri prostora.
Sicer se da priti do podobnega zvoka z akustičlnim tretmajem prostora a je ta pot veliko dražja. _________________ Viablue-Slovenija |
|
Nazaj na vrh |
Telefon: 041 761 451 |
|
 |
ambasador
Pridružen/-a: Sre Feb 2011 19:52 Prispevkov: 5857 Kraj: Izola
|
Objavljeno: Ned Mar 28, 2021 10:25 Naslov sporočila: |
|
|
Nekaj se dogaja, ne upošteva sprememb..
Nazadnje urejal/a ambasador Ned Mar 28, 2021 11:13; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ambasador
Pridružen/-a: Sre Feb 2011 19:52 Prispevkov: 5857 Kraj: Izola
|
Objavljeno: Ned Mar 28, 2021 11:12 Naslov sporočila: |
|
|
joztom je napisal/a: | Če se v 15 letih niso uspeli bolj razmnožiti, potem je že bolj tako tako. .... |
Saj se množijo. Ponudbe je vedno več.
Seveda ne more rešiti vseh problemov sobe, nesporno pa je po ekvalizaciji preskok v kakovosti zvoka.
Kakorkoli je DSP ekvalajzer dodaten prehod zvoka (in zaradi tega zvok izgubi nekaj čistosti) je tisto kar opravi ultra bolj koristno.
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Na trgu je kar nekaj različnih izvedb te ekvalizacije od bolj preprostih do ultrasofisticiranih ala Trinnov (Audyssey, MCACC, ARC, YPAO, DIRAC Live, Trinnov .... )
Room Perfect je pač še eden v množici in zelo redek, se ne gre čuditi, da se nihče ni javil na poziv kdo ima izkušnje z njim.
Osebno uporabljam DSPeaker Antimode za ekvalizacijo subwooferja. Ta ekvalizacija, naprimer, vodi računa o sobnih resonancah in jih izničuje s tem, da poleg lineariziranja/utišanja resonanc - woofer po začetnem tranzientu deluje v kontrafazi, da ustavi iznihavanja resonanc. Stvar se meri z waterfall in testne meritve kažejo krepko skrašanje 'repov' /iznihavanj sobe. Sliši se pa tudi neprimerno bolj transprenten bas, ki ne tolče stalno na istih frekvencah. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ambasador
Pridružen/-a: Sre Feb 2011 19:52 Prispevkov: 5857 Kraj: Izola
|
Objavljeno: Tor Mar 30, 2021 07:32 Naslov sporočila: |
|
|
DSP ekvalizacija rešuje samo vrh ledene gore (problema). A kakorkoli gledamo, je postala 'must' pri subwooferjih. Če danes sub nima ekvalizacije, je to v večini primerov samo zato, ker cena ne prenese tega stroška. Izjeme potrjujejo pravilo.
Ekvalizacija iznad basov, višje po spektru je veliko bolj vprašljiva a vedno koristna.
Nisem pa še videl, da bi naredili direktno primerjavo med različnimi programi ekvalizacije. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
LightBit

Pridružen/-a: Pon Okt 2017 23:11 Prispevkov: 2252 Kraj: Kranj
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
pjotrpan
Pridružen/-a: Pon Jan 2011 23:04 Prispevkov: 16 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Pon Apr 12, 2021 19:16 Naslov sporočila: |
|
|
Roogi58 je napisal/a: | Bil sem v snemalnem studiu pri prijatelju. On ima digitalno umerjen prostor na podoben način, kot zmorejo ti ojačevalci. Ko je izklopil meritve oz. prilagoditev, je zvok postal tako medel, kot če bi si čez ušesa potegnil debelo kapo. Skratka razlika je velika!
Sprememba zvoka v prostoru se zazna že, če se dvema osebama v prostoru pridruži tretja, ker se spremenijo parametri prostora.
Sicer se da priti do podobnega zvoka z akustičlnim tretmajem prostora a je ta pot veliko dražja. |
Jaz si lastim TDAI2710, vir je Auralic mini (tidal 95%casa) , ne bi sel vec nazaj, ce ne gradis hise okoli sobe za poslusanje, uzivas v fizicni predstavitvi tehnike ali pa te bolj zanima pot kot cilj (menjave komponent) je to precej dobra resitev.Na steni imam dva FR-1 zvocnika in en subwoofer BW-2. Bi si zelel vcasih vec moci, skratka, ce je opcija je 3400 boljsa opcija z dvema subwooferjema.
A ko clovek vse sesteje bi danes raje izbral Buchardt A700 ali A 500. Tam razlicnim profilom, ki jih menjas pri Lyngdorfu z daljincem pravijo Audio Tunning, Buchardt pa podobno korekcijo, ki je verjetno slabsa, saj uporabljas kar aplikacijo na telefonu, kar ni primeljivo z donrim mikrofonom in stojalom, ki ga dobis z Lyngdorfo , a nisem se zasledil primerjave. Je pa res , da sem sel v to z dynaudio Focus 140 in Creek Destiny 2, skratka ne z nekega zelo dragega sistema, je pa spilal primerljivo, s tem da so bili zvocniki kak meter od stene in stalno napoti, skratka pridobil sem 3-4 kvadrate v dnevni sobi, kar pa je ze cena taksnih sistemov glede na cene v Ljubljani😀 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ambasador
Pridružen/-a: Sre Feb 2011 19:52 Prispevkov: 5857 Kraj: Izola
|
Objavljeno: Sre Apr 14, 2021 09:40 Naslov sporočila: |
|
|
Očitno Lyngdorf dobro deluje.
----------------------------------
V komentarju omenja da je splošno sprejeto kot dobro, da ekvalizacijska krivulja upada proti visokim frekvencam.
To poznam že dolgo, a nikakor mi ni šlo v račun zakaj. Če je transfer predviden da je linearen, zakaj potem ta upad?
Odgovori se vrstijo z zadnjimi generacijami zvočnikov: zadnja Gold serija (od MonitorAudio), Yamaha 3000 pa naprimer KEF LS50 Meta.
Tem zvočnikom je skupno to, da imajo waterfall izredno kratek na viskotoncih; Yamaha pa še na midwooferju. Praktično se impulz izzveni/utiša za 40dB v manj kot polovici tisočinke sekunde. Cca 2x hitreje kot je običajno smatrano za odličen rezultat.
Vsi ti zvočniki imajo v ambientu visokotonec linearno (brez upada) poravnan z midwooferjem (Kef nekoliko upada šele iznad 8kHz), ostala dva pa še višje.
Linearnost visokih prinaša izredno odprt zvok a vedno pospremljen z neprijetnimi prizvoki (naprimer sičniki in šumniki vokalov pretirano moteči itd). Se pa to ne dogaja, če je izzvenevanje visokotoncev zelo hitro/kratek waterfall.
Tako obnašanje zvočnikov prinaša dodatno jasnst reprodukcije, jasnost dogajanja na odru tudi daleč v globino, bogatejše barve instrumentov ipd.
-----------------------------------------------------------------------------------
Kometar tistih ki merijo zvočnike je bil, da se glasnost kovinskih kupol visokotoncev dozira z lekarniško tehtnico, ker je hitro lahko preveč (ringing membrane). S kratkim waterfallom pa je možnost poravnati visokotonce brez škodljivih stranskih učinkov. Evo odgovora zakaj transfer ne sme biti linearen in kdaj je lahko.
ps: MA Gold sedaj uporablja Heilov princip, Yamaha zylon kupola membrano z labirintnim dušenjem, KEF pa META disk s cca 30 labirinti za utišanje odboja izza membrane. Če pogledamo skozi cene zvočnikov, ima KEF high end performanso za drobiž..glede na splošno cenovno stanje. Yamaha z 9.000€ pa 'samo' pošteno ceno za top performanso. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
LightBit

Pridružen/-a: Pon Okt 2017 23:11 Prispevkov: 2252 Kraj: Kranj
|
Objavljeno: Sre Apr 14, 2021 19:44 Naslov sporočila: |
|
|
ambasador je napisal/a: | V komentarju omenja da je splošno sprejeto kot dobro, da ekvalizacijska krivulja upada proti visokim frekvencam.
To poznam že dolgo, a nikakor mi ni šlo v račun zakaj. Če je transfer predviden da je linearen, zakaj potem ta upad? |
Kolikor vem so to odkrili z subjektivnimi poizkusi pri Harmanu. Ne vem ali obstaja kakšna uradna razlaga.
Tvoja razlaga se zdi delno smiselna (nekaj z waterfall-om). Tudi v sobi kjer vse odmeva višje frekvence najedajo. Vendar rahlo dvomim da pri Harmanu niso uporabili dovolj dobrih zvočnikov za test. Opažam tudi da imajo boljši (naravnejši) posnetki manj visokih tonov. Tako da morda s tem upadom odstranjujejo nekaj kar so iz nekega razloga v studiju dodali.
Mislim da je povezano z odboji. Visoke frekvence se hitreje porazgubijo, zato bi linearna meritev pomenila, da je v direktnem zvoku preveč visokih. Torej padajoče pomeni linearen direkten zvok. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ambasador
Pridružen/-a: Sre Feb 2011 19:52 Prispevkov: 5857 Kraj: Izola
|
Objavljeno: Čet Apr 15, 2021 09:27 Naslov sporočila: |
|
|
Seveda je energija visokih frekvenc v prostoru prvenstveno povezana z disperzijo visokotoncev in odboji (količino dušenja).
Tretji faktor, ki je tudi v igri, je prikazan z waterfallom - koliko časa (vz)traja frekvenca potem ko bi že morala utihniti. To tudi dodaja količino energije in posledično percepcijo višje glasnosti. Klasično hudomušno avdiofilsko vprašanje na unplugged koncertu - kdo je izklopil visokotonce? Je učinek isti kot bi dlje odmevalo. Visokotonec bi naj idealno po prenehanju impulza utihnil v desetinki tisočine sekunde. Cca 10x dlje traja ta impulz če je samo eno tisočinko sekunde potrebno za 40dB utišanja. To se sliši. Pa je tisočinka odličen rezultat za trenutno stanje tehnologije.
Če pozorno poslušaš visoke tone v živo iz akustičnih instrumentov, je hitro jasno, da niso taki kot iz visokotoncev - so neprimerno manj vsiljivi in zelo fini.
Veliko bližje realnosti zvenijo dobri tračni visokotonci.
Med ostalim sem imel priliko v Minhnu na sejmu poslušati Lansche zvočnike s plazma visokotoncem - brez membrane. Izgine tista trdota in grobost kupol in se sliši še bolj podobno kot v naravi. Torej posnetki niso glih tako zanič, da ne bi pokazali napredka pri waterfall-u.
-------------------------------------------------------
Kadar je prisotna trdota v zvoku visokotoncev je najbolj smiselno utišati ga. Trdota še vedno ostane a splošen vtis količine se bolje poravna v razmerju do ostalega. Končni rezultat je upad visokih tonov, merjeno iz kavča.
Tako je trenutno povprečno stanje in praksa izhaja iz tega.
Z novimi tehnologijami se letvica pomika višje in očitno prinaša boljšo realnost tudi za ne velik denar. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
LightBit

Pridružen/-a: Pon Okt 2017 23:11 Prispevkov: 2252 Kraj: Kranj
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ambasador
Pridružen/-a: Sre Feb 2011 19:52 Prispevkov: 5857 Kraj: Izola
|
Objavljeno: Pet Apr 16, 2021 13:37 Naslov sporočila: |
|
|
Kef ls50 je bil predstavljen pred ca 10 leti, lani pa je prišla na trg izboljšana verzija META (torej po novem LS50 META). Izboljšava je prvenstveno v tem, da se z meta materialom / v tem primeru diskom s kanali izza visokotonca/ izniči negativne vplive odboja zvoka odzadaj nazaj na membrano.
No, pri LS50 ni samo to drugače, so nekoliko popravili bas performanso in predvsem kretnica je povsem prenovljena - sedaj nista več driverja v kontrafazi, temveč v fazi. Opustili so tudi oponašanje frekvenčnega odziva BBC 3/5a in linearizirali respons tweeterja.
Kaj je tebi všeč je tvoj problem (in tistega ki jih za demo ne zna spraviti da igrajo kot zmorejo) - je pa LS50 Meta rangiran višje od predhodnika - kot top mini zvočnik na veliko lestvicah širom sveta. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
LightBit

Pridružen/-a: Pon Okt 2017 23:11 Prispevkov: 2252 Kraj: Kranj
|
Objavljeno: Pet Apr 16, 2021 14:46 Naslov sporočila: |
|
|
Ni bilo bistvo, da mi KEF ni ušeč (tudi ne vem katere modele sem poslušal). Verjetno mi zaradi videza kljub vsem izboljšavam še vedno ne bi bili (razen, če jih ne bi videl). Ni pa to moj problem, ker jih nisem kupil.
Morda bom naslednjič ko bom meril malo pozoren na ta padec visokih. Ker imam zelo velike visokotonce težko vem ali je zaradi odbojev ali pač niso čisto usmerjeni v mikrofon. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|
Zadnje teme - HI-FI |
-
Dogodki v svetu HI-FI-ja, srečanja
HIGH END AUDIO & HIFIDELUXE 2023 MUNCHEN
-
HI-FI
DAC?
-
HI-FI dodatki
Stojala - Z čim jih napolniti?
-
Do-It-Yourself
Duelund, Mills, Mundorf, Jentzen upori
-
Dogodki v svetu HI-FI-ja, srečanja
11. Multipak - Pakrac 2023
-
CD, Vinil, DVD, Blu-ray
Kaj trenutno poslušate?
-
HI-FI dodatki
Audio pohištvo
-
HI-FI
Kasetofoni
-
Dogodki v svetu HI-FI-ja, srečanja
Moji vtisi
-
HI-FI
Rabljen Marantz ali nova Yamaha?
-
HI-FI
Manjši zvočniki na računalniški mizi
-
HI-FI
"Lebdeči gramofon" - MAG-LEV AUDIO
-
CD, Vinil, DVD, Blu-ray
Je MQA prihodnost digitalnih glasbenih formatov?
-
CD, Vinil, DVD, Blu-ray
Je vinil prihodnost fizičnega formata?
-
VINTAGE
Popravilo fronte - prednje plošče
|
|