Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
ck
Pridružen/-a: Pon Feb 2009 19:27 Prispevkov: 1568 Kraj: kamnik
|
Objavljeno: Sre Feb 02, 2022 23:24 Naslov sporočila: |
|
|
Je bil en zagrizen audiofil, ki je cele dneve poslušal musko. Stereo, pa potem quadro, pa 5.1, pa 7,1, 9.3, 11,4, 40.4, 200,4,...Ni da ni. Je zadnjič poslušal dobro muziko, ki je je bila bolj od spredaj, zgoraj in s strani, zadaj so bili pa v ritmu glasbe globoki vzdihljaji kot pri sexu. Mater je dober tale atmos, kako realna iluzija si je rekel, čist sem v središču dogajanja. Ja je bil, dokler ni v sobi zadaj našel švalerja na ženi.
Ok
5,1,..... dolby, surround, atmos,....
Kakor se komu paše glasbeno zadovoljevat, ampak najboljši koncerti so še vedno na prostem v natur stereo tehniki. _________________ LP |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
sg
Pridružen/-a: Pon Maj 2013 10:39 Prispevkov: 68 Kraj: Lj
|
Objavljeno: Čet Feb 03, 2022 00:46 Naslov sporočila: |
|
|
luka79 je napisal/a: | Sully tebe itak nihče ne jemlje resno. |
S tem se pa nikakor ne strinjam !
Atmos tudi po mojem skromnem mnenju ima potencial... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
LightBit

Pridružen/-a: Pon Okt 2017 23:11 Prispevkov: 2252 Kraj: Kranj
|
Objavljeno: Čet Feb 03, 2022 09:56 Naslov sporočila: |
|
|
Jaz bom čakal odprt format. Ideja da imajo kanali (objekti) svojo lokacijo v prostoru in se lahko premikajo je dobra. FLAC-u bi morali dodati podatek, kje se nahaja kanal/objekt (FLAC 3D?). Je pa to kar dosti komplikacij in procesiranja.
Sem pred kratkim kupil FLAC 5.0 prve Mahlerjeve simfonije. Ni se mi zdelo da bi veliko pridobil, ko sem poslušal 4.0. Ampak slabše zagotovo ni. Doda zvok dvorane. Mislim da pride bolj do izraza v močno tretiranih prostorih (tako kot naj bi pravi HT bil).
Recimo lahko bi posneli mašo v cerkvi. Da bi petje in orgle prihajale od zgoraj zadaj (kor). Na straneh bi fušali verniki. Od spredaj pa bi župnik govoril. Sicer jaz tega ne bi poslušal . Pa recimo Pink Floyd bi lahko imeli njihove efekte. Še vedno mislim da je stvar bolj smiselna za filme. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Aleksander44
Pridružen/-a: Čet Avg 2020 17:55 Prispevkov: 285 Kraj: Grosuplje
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
benma

Pridružen/-a: Ned Jan 2011 17:12 Prispevkov: 1404 Kraj: Kamnica
|
Objavljeno: Čet Feb 03, 2022 10:44 Naslov sporočila: |
|
|
Po mojem mnenju je Atmos zanimiva novost, ki jo vidim predvsem kot novo razsežnost v zvočni spremljavi videa (občasno tudi v video posnetkih glasbenih dogodkov). Dolby je svoji novi video tehnologiji dodal še nov audio sistem.
Sam sem glasbo navajen poslušati iz pozicije poslušalca, ki sedi med občinstvom, posluša z dvema ušesoma, ki pričarata celotno glasbeno doživetje iz leve in desne strani, možgani pa ustvarijo še podobo tistega, kar je vmes.
Dogajanje pričakujem od spredaj. Tisto kar je s strani/zadaj/zgoraj me ne zanima. Nimam nobene potrebe, da bi dobesedno ali virtualno hodil na oder in se sprehajal med glasbeniki. Konec koncev to niti ni dovoljeno.
Za nekoga, ki več pozornosti (denarja) posveča videu kot audiu pa je Atmos zagotovo zanimiv. Prepričan sem pa, da Atmos sterea ne bo nikoli izpodrinil. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
LightBit

Pridružen/-a: Pon Okt 2017 23:11 Prispevkov: 2252 Kraj: Kranj
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
LightBit

Pridružen/-a: Pon Okt 2017 23:11 Prispevkov: 2252 Kraj: Kranj
|
Objavljeno: Čet Feb 03, 2022 12:03 Naslov sporočila: |
|
|
benma je napisal/a: | Prepričan sem pa, da Atmos sterea ne bo nikoli izpodrinil. |
Jaz tudi tako mislim.
Bo pa morda bolj uspešen kot SACD, ker je bolj dostopen. SACD playerji so bili dragi. Sedaj že soundbari obljubljajo nek približek tega.
Na žalost bo večino stvari za nazaj verjetno samo "upmixano" z nekim algoritmom, kar bi lahko tudi AVR naredil (kot omenjeno že na začetku teme). Povsod bo pa pisalo Atmos, tako kot MQA. To je bolj hype, saj surround glasba ni nič novega. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
sullly
Pridružen/-a: Pon Avg 2021 17:26 Prispevkov: 387 Kraj: Globes
|
Objavljeno: Čet Feb 03, 2022 12:12 Naslov sporočila: |
|
|
In control rooms 1 and 2, we can listen to Dolby Atmos and other immersive mixes over our 9.1.4 speaker setup. In addition, we create mixes for binaural headphone playback. The mixes can also be made for motion picture. A Sennheiser AMBEO soundbar in a separate room serves as another reference. Emil Berliner Studios can create impressive 3D audio from any source material.
https://emil-berliner-studios.com/en/post-production/surround-immersive
Vsi vemo kaj se da dobiti iz stereo tehnike.
Vemo tudi koliko to stane.
Vemo tudi kaj je tisto kar nesorazmerno podraži stereo komplet, je zelo iskano, se plača v zlatu kot se reče: scena, ambienca, oder, prostor (eni rečejo zrak) med izvajalci, 3D prezentacija, globina scene; jasna percepcija razdalje od solista do glasbenikov izza njega. Ali jasna percepcija zbora ki stoji izza orkestra.
To je high end, to stane. Zakaj? Ker terja od aparatur ekstremne zmogljivosti.
Kot je izjemna tišina ozadja elektronike ki jih omogočajo ekstremni power supply-ji, ekstremen upad waterfall-a - brez tega ni globine scene, ni diferenciranja zvokov v ozadju itd..
Zakaj enormni kilovatni mono bloki? - ker ti pričarajo naprimer katedralo, enormnost prostora v katerem se je snemalo, enormno ambienco. Zakaj ločene škatle za clock digitalnih naprav s femto klokom? Zakaj 40 kilogramski krožniki gramofonov?
Ne bom vsega opisoval - važno je dojeti koncept: ekstremizirati je potrebno stereo naprave, da spravijo iz sebe tisto ekstra kar dela magijo poslušanja.
-----------------------------
Pa mi odmeva tista Konfucijevo misel - da za ubiti muho ne potrebuješ topa.
Ampak drugače se s stereo ne da - kot s topom na muhe.
Zato je en Atmos lahko prilika. Ker obravnava in po defoltu nudi točno tisto, kar se v stereo plača. Mastno plača za high end prostorski zvok.
Zato menim da je to prava pot. Ne pa zato da bi timpane obesil pod strop in na zid harfo, medtem ko bi dirigent ležal na podu in solisti prepevali v kletnih prostorih  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Aleksander44
Pridružen/-a: Čet Avg 2020 17:55 Prispevkov: 285 Kraj: Grosuplje
|
Objavljeno: Čet Feb 03, 2022 12:25 Naslov sporočila: |
|
|
Atmos je prišel iz filma, ker so visokoproračunskih filmih glasbene podlage s simfoničnimi orkestri v 5.1 ali celo Atmos tehniki. Jasno je, da v filmski podlagi ne more biti šelestenja notnih list. Nekaj drugega je, če je posnet koncert v živo.
Lastnikom Atmosa je določena filmska glasba všeč in pojavila se je naravna potreba, da se ta glasba posluša brez filma, v isti tehniki.
Lightbit, kupil sem isti SACD iz tvojega linka. Preizkusim tako v stereo kot večkanalni tehniki. S Spek programom sem preveril datoteke. Preverjeno FLAC, 96 kHz, 24 bit, 6 kanalov. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
LightBit

Pridružen/-a: Pon Okt 2017 23:11 Prispevkov: 2252 Kraj: Kranj
|
Objavljeno: Čet Feb 03, 2022 12:37 Naslov sporočila: |
|
|
Aleksander44 je napisal/a: | Preverjeno FLAC, 96 kHz, 24 bit, 6 kanalov. |
Ja, šesti kanal je sub, ki je v tem primeru tišina. Tudi vsebuje zvok precej nad 20 kHz in nima ogromno šuma na visokih frekvencah za razliko od DSD izvorov. Odličen posnetek.
Kar izda BIS mi je običajno zelo všeč. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
vintagesonic
Pridružen/-a: Sre Mar 2010 17:24 Prispevkov: 1421 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Čet Feb 03, 2022 15:21 Naslov sporočila: |
|
|
sullly je napisal/a: |
Imam svoje minute, ker očitno ne blejem tja v en dan. Daj ti zvabi --vintagesonica da ti replicira. Ne bo ti uspelo niti pod razno
|
Hja, po skoraj enoletni odsotnosti iz tega foruma ( mogoče celo več, nisem preverjal ) sem opazil, da ima pričujoči forum spet nove "junake". V principu pravzaprav s tem ni nič narobe. Super.
V nadaljevanju debate na temo " ATMOS" sem razbral, da je večini soforumašev v bistvu jasno, kaj naj bi bil vzrok in kaj je posledica pojavnosti ATMOS-a na tržišču.
Moja replika je bila zgolj in samo reakcija na napisano in sicer:
sullly je napisal/a: | Tako lahko orkester zakodiraš vsak instrument zase (v object) in tako dobiš orkester v polkrogu in še po višini se dviga proti nazaj --- ali pa ga postaviš v 7 layerjev po globini - vsak layer predstavlja eno ravno vrsto v orkestru - recimo prva vrsta začne od leve proti desni najprej s štirimi violinami, štirimi violami in zaključi z dvemi violončeli. In tako po vrstah nazaj. Na koncu zadnje 3 vrste lahko uporabiš za zbor. Objecti pa bi bili naprimer kot v operi Carmen solisti ki se sprehajajo po odru, pa tudi otroški zbor, ki prikoraka na sceno in tudi odkoraka proč. |
Zelo dober odgovor na napisano je dal Dave Way nekje pri koncu prispevka ( minutaža 22.43 )
"...we are like kids, playing in the sandbox …."
Običajna postavitev simfoničnega orkestra naj bi bila recimo
Seveda bi mi lahko kdo oponiral in rekel, da mu je ljubša lokacija poslušanja orkestra v dvorani recimo na poziciji
Sully@...res je , očitno nisem bil seznanjen, da obstaja tudi kaj takega.
Če imaš možnost in zveze si lahko »zrihtaš zic« zaradi mene tudi na lustru ali stropu dvorane, če bi ti kaj takega zelo odleglo. Prosto po Prešernu.
Večina »zdolgočasenih« soforumašev po vsej verjetnosti raje uživa na koncertu na najbolj udobnem in primernem sedežu v dvorani. Vedno to seveda ni možno, ampak občasno pa vseeno uspe, da se dobi sedež nekje na sredini dvorane.
No, doma je to lažje, hočem reči, dobiti sedež na lustru v dnevni sobi. Še lažje je s pomočjo Dolby Atmosa.
Kakorkoli, kot sem že omenil pojavnost Dolby Atmosa na tržišču ima svoje vzroke in seveda tudi posledice. Ne trdim, da je popolnoma neuporabna zadeva. Povedati hočem, da je primeren več ali manj za zelo specifično produkcijo, ki je v večinskem vezana na filmsko ali video produkcijo. Tudi na področju računalniških igric, ki nimajo tako majhen finančen delež na tržišču ni zanemarljiva. Uporaba ATMOSA za potrebe snemalne produkcije orkestralne glasbe simfoničnih orkestrov je zgolj več ali manj v službi dodatnega pritiska na tržišče in posledično višanja finančnih dobičkov multimedijskih hiš. Sploh na področju audiofilstva, ki pa je drobtinica v delu celotne pogače zaslužkov medijskih hiš. Ne delajte si utvar, da se določen del globalne audio tehnologije razvija zgolj zaradi audiofilov.
Še eno pojasnilo za Aleksandra:
Aleksander44 je napisal/a: | Vintagesonic, poglej si prosim tole:
»A 3D Sound Journey with the London Philharmonic Orchestra & Choir«
https://youtu.be/lWiUP1Qz8x8 |
Pričujoči video je zelo tipičen za produkcijo »Abbey Road«. Poznam kar nekaj sodelavcev tega studia in tudi sam sem ga že nekajkrat obiskal. Imajo fantastično ekipo, predvsem za »public relation«. Se znajo vrhunsko prodajati. So zelo strokovni, zelo uspešni in tudi zelo komercialno orientirani. V principu tudi s tem ni nič narobe. Vendar vsaka zgodba ima kot običajno dve plati. Večinska produkcija »Abbey Road« studia je filmska glasba, tam kjer se investira največ denarja. Lastniki zelo dobro izkoriščajo status preteklega obdobja in izvajalcev, ki so snemali v studiu. Studio kot tak ni v današnjem času nič kaj posebnega, oziroma je že pod povprečjem večine studiev, ki snemajo in producirajo filmsko glasbo. Predvsem v Ameriki. Ampak ne glede na zatečeno stanje objekta in studia iz njega prihajajo vrhunski izdelki, predvsem za filmsko industrijo. Tudi način produkcije je zelo specifičen in daleč od tradicionalnih pristopov snemanja klasične glasbe. Kot je razbrati iz video posnetka producenti uporabljajo megalomansko multi mikrofonsko tehniko. Če se ne motim, je eden od producentov omenil uporabo 72 mikrofonov. No ja, khmmm……o temu se pa bi dalo debatirati. Večina tonskih mojstrov ki so specializirani za snemanje vrhunske simfonične glasbe, bi se držala za glavo. Predvsem v Nemčiji. Uporabljajo tako imenovano »close mic« tehniko snemanja, ki je zelo primerna za kasnejšo obdelavo na audio procesorskih aparaturah. Zvok prostora posnetka ( Surround sound ) ni posledica uporabe ambijentalnih mikrofonov v studiu, ampak se odmev/ambijent prostora elektronsko dodaja naknadno v fazi akustično elektronske finalizacije posnetka. Da ne bom dolgovezil, vsak zakaj ima seveda svoj zato.
Da pa ne bo vse tako suhoparno, bi repliko sklenil z odlomkom našega duhovitega forumaša CK-ja, ki je izluščil bistvo problematike ATMOSA
ck je napisal/a: | Mater je dober tale atmos, kako realna iluzija si je rekel, čist sem v središču dogajanja. Ja je bil, dokler ni v sobi zadaj našel švalerja na ženi.  |
»Jah, takle mamo, ane , ane.. «
»Fajn se mejte« 😊
LP
P.S.
sullly je napisal/a: | [b]Zato menim da je to prava pot. Ne pa zato da bi timpane obesil pod strop in na zid harfo, medtem ko bi dirigent ležal na podu in solisti prepevali v kletnih prostorih  |
No, samo da si našel pravo pot. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
sullly
Pridružen/-a: Pon Avg 2021 17:26 Prispevkov: 387 Kraj: Globes
|
Objavljeno: Pet Feb 04, 2022 10:37 Naslov sporočila: |
|
|
Občasno se je potrebno vrniti v izhodišče.
Surround je nastal za potrebe filma a nekatere glasbene založbe so ga začele uporabljati za avdiofilske namene. To je realnost ki dobiva zalet in se vedno bolj uveljavlja med avdiofili.
V tem okviru bi lahko Atmos tehnologija postala nadgradnja tega. Pika.
-------------------------------------------------------------------------------
Tendenca nekaterih da smešijo mnenja drugih in to brez argumentov pač ni nič novega, je vzorec ki se ponavlja neglede na temo. Je pa zanimivo, kako se smešitelji med seboj obrajtajo, hahaha
Uživajte fantje, karkoli vam že to pomeni.
---------------------------------------------------
Meni pa, je vodilo strast do dobre glasbe, dobro reproducirane. Če presega standardne okvire še bolj podžiga veselje in užitek.
sullly je napisal/a: | ..
Vsi vemo kaj se da dobiti iz stereo tehnike.
Vemo tudi koliko to stane.
Vemo tudi kaj je tisto kar nesorazmerno podraži stereo komplet, je zelo iskano, se plača v zlatu kot se reče: scena, ambienca, oder, prostor (eni rečejo zrak) med izvajalci, 3D prezentacija, globina scene; jasna percepcija razdalje od solista do glasbenikov izza njega. Ali jasna percepcija zbora ki stoji izza orkestra.
To je high end, to stane. Zakaj? Ker terja od aparatur ekstremne zmogljivosti.
Kot je izjemna tišina ozadja elektronike ki jih omogočajo ekstremni power supply-ji, ekstremen upad waterfall-a - brez tega ni globine scene, ni diferenciranja zvokov v ozadju itd..
Zakaj enormni kilovatni mono bloki? - ker ti pričarajo naprimer katedralo, enormnost prostora v katerem se je snemalo, enormno ambienco. Zakaj ločene škatle za clock digitalnih naprav s femto klokom? Zakaj 40 kilogramski krožniki gramofonov?
Ne bom vsega opisoval - važno je dojeti koncept: ekstremizirati je potrebno stereo naprave, da spravijo iz sebe tisto ekstra kar dela magijo poslušanja.
s stereo se ne da drugače
|
Nazadnje urejal/a sullly Pet Feb 04, 2022 11:44; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Aleksander44
Pridružen/-a: Čet Avg 2020 17:55 Prispevkov: 285 Kraj: Grosuplje
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
joztom
Pridružen/-a: Pon Jan 2013 11:07 Prispevkov: 1884 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pet Feb 04, 2022 15:42 Naslov sporočila: |
|
|
Foreign languages, to je štejerska špraha. (Šta je, Šta je?) Če ste ta vaš Tomos ali Atmos za ta namen kupil, nimam besed. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Aleksander44
Pridružen/-a: Čet Avg 2020 17:55 Prispevkov: 285 Kraj: Grosuplje
|
Objavljeno: Pet Feb 04, 2022 16:46 Naslov sporočila: |
|
|
Izredno dober zgodovinski pregled razvoja, terminologija, plusi in minusi prostorskega zvoka:
https://www.youtube.com/watch?v=W54VcLaSMjM
Zanimivo, glede zgoraj navedenih FLAC datotek. Moja Yamaha Aventage serije ima v specifikacijah FLAC: up to 192 kHz / 24-bit, te datoteke FLAC, 96 kHz, 24 bit, 6 kanalov iz USB-ja AVR ne more predvajati.
Edina možnost, ki jo imam, je bila datoteke naložiti na Shield TV in predvajati preko Kodi-ja. V teh petkanalnih posnetkih v tej konfiguraciji ni bilo zaznati prostornosti. Bolj je bilo podobno podvajanju kanalov. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|
Zadnje teme - HI-FI |
-
Dogodki v svetu HI-FI-ja, srečanja
HIGH END AUDIO & HIFIDELUXE 2023 MUNCHEN
-
HI-FI
DAC?
-
HI-FI dodatki
Stojala - Z čim jih napolniti?
-
Do-It-Yourself
Duelund, Mills, Mundorf, Jentzen upori
-
Dogodki v svetu HI-FI-ja, srečanja
11. Multipak - Pakrac 2023
-
CD, Vinil, DVD, Blu-ray
Kaj trenutno poslušate?
-
HI-FI dodatki
Audio pohištvo
-
HI-FI
Kasetofoni
-
Dogodki v svetu HI-FI-ja, srečanja
Moji vtisi
-
HI-FI
Rabljen Marantz ali nova Yamaha?
-
HI-FI
Manjši zvočniki na računalniški mizi
-
HI-FI
"Lebdeči gramofon" - MAG-LEV AUDIO
-
CD, Vinil, DVD, Blu-ray
Je MQA prihodnost digitalnih glasbenih formatov?
-
CD, Vinil, DVD, Blu-ray
Je vinil prihodnost fizičnega formata?
-
VINTAGE
Popravilo fronte - prednje plošče
|
|