Poglej prejnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
Bojan VarjaĆØiƦ Rajko
Pridruen/-a: Pon Sep 2019 14:06 Prispevkov: 81 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pon Nov 02, 2020 13:49 Naslov sporočila: |
|
|
LBaudio je napisal/a: | Manjsa soba bo prispevala vecji gain na bassu kot velika soba.
okoli masenja BR lukenj pa mislim, da ni ravno korektno, ker se stvari precej podrejo. na koncu koncamo na preveliki kompresiji s prenizkim Qtc-jem ki je dalec od optimalnega 0,707 in s tem trpijo tranzienti, akusticna jakost, definicija..... dejte ze enkrat vnest parametre (TS) v nek software za kalkulacijo volumna ohisij in glejte kaj se dogaja s frekvencno in vsemi ostalimi krivuljami ko eliminiras port v dani litrazi za tovrstno ohisje in ga" preobleces" v (preveliko) kompresijo
Br zadaj ali BR spredaj - stvar loadinga in ojacanja dela spektra, ki ga emitira BR. V primeru da je port zadaj mora biti skatla primerno oddaljena od zadnje in bocne stene. Frekvence, ki jih BR producira so tako nizke - popolnoma omnidirekcionalne, da ni varjante da zaznas od kje prihaja (seveda, ce pri tem niso ustvarjene raznorazne resonance predmetov v neposredni blizini zvocnikov ki nas navlecejo na to da je tam izvor zvoka. |
Luknje sigurno ne bom maŔil. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Bojan VarjaĆØiƦ Rajko
Pridruen/-a: Pon Sep 2019 14:06 Prispevkov: 81 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pon Nov 02, 2020 18:31 Naslov sporočila: |
|
|
Zaenkrat lahko reĆØem, da sem s premikom zvoĆØnikov za kake pol metra v desno in kavĆØa malce naprej izboljÅ”al tako bas kot stereofonijo. PremiĆØni levi del kavĆØa dam kakor na levi odboj in dva masivna naslonjaĆØa na obeh straneh tudi pomagata. Zdaj me ĆØaka Å”e nekaj preizkuÅ”anja s kameno volno, ki pa Å”e ni doma.
Hvala vsem za nasvete. Takole se veliko nauĆØim.
Bye the way, omenjen temaĆØni karakter zvoĆØnikov mi je pa zelo vÅ”eĆØ. Morda pa stvar navade. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
gerchy
Pridruen/-a: Pon Sep 2008 10:43 Prispevkov: 670 Kraj: 03
|
Objavljeno: Tor Nov 03, 2020 11:47 Naslov sporočila: |
|
|
LBaudio je napisal/a: | Manjsa soba bo prispevala vecji gain na bassu kot velika soba.
okoli masenja BR lukenj pa mislim, da ni ravno korektno, ker se stvari precej podrejo. na koncu koncamo na preveliki kompresiji s prenizkim Qtc-jem ki je dalec od optimalnega 0,707 in s tem trpijo tranzienti, akusticna jakost, definicija..... dejte ze enkrat vnest parametre (TS) v nek software za kalkulacijo volumna ohisij in glejte kaj se dogaja s frekvencno in vsemi ostalimi krivuljami ko eliminiras port v dani litrazi za tovrstno ohisje in ga" preobleces" v (preveliko) kompresijo
Br zadaj ali BR spredaj - stvar loadinga in ojacanja dela spektra, ki ga emitira BR. V primeru da je port zadaj mora biti skatla primerno oddaljena od zadnje in bocne stene. Frekvence, ki jih BR producira so tako nizke - popolnoma omnidirekcionalne, da ni varjante da zaznas od kje prihaja (seveda, ce pri tem niso ustvarjene raznorazne resonance predmetov v neposredni blizini zvocnikov ki nas navlecejo na to da je tam izvor zvoka. |
Ne vem, ĆØe bo tole držalo.
Kar nekaj proizvajalcev prilaga "zamaÅ”ke" za zapiranje bass reflex portov. Spodaj pa Å”e meritve iz prakse. Port povzroĆØi viÅ”jo glasnost doloĆØene frekvence, s ĆØimer se zaradi odbojev lahko poveĆØa tudi razlika med posameznimi frekvencami.
Iz grafov je razvidno, da to ne vpliva na viÅ”ji spekter. Tudi ostali grafi (waterfall itn) so enaki. Razlike so tja do 100Hz, ostalo je praktiĆØno nespremenjeno.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
LBaudio
Pridruen/-a: Ned Jan 2010 10:25 Prispevkov: 829 Kraj: Ljubljana, SLOVENIJA
|
Objavljeno: Tor Nov 03, 2020 14:02 Naslov sporočila: |
|
|
kje pa si mislil da se bo razlika poznala,...na 3k? seveda da se pozna v spodnji oktavi/dveh.... In ja verjemi da bo kar drzalo kar sem napisal. Ja port seveda lahko zamasis, je pa treba vedet kaj se potem dogaja kot rezultat tega pocetja.
Kakorkoli obracas, kompresija bo volumensko vedno manjsa od portane skatle in seveda so neke zakonitosti in optimumi, kar pa prevelika kompresija sigurno ni,...ce ne pa dajmo povecat volumen kompresiji na kaksnih 5 x VAS in recmo da imamo IB zgodbo z obilo nizine in mrsavim v najboljsem primeru upper bass outputom....
Ne vem pa o kaksnih specialnih odbojih govoris v nadaljevanju..... znotraj skatle so vedno prisotni tako pri kompresiji kot tudi pri portani skatli. Med njima je razlika v dodatni resonancni cevi ki s svojo dolzino/premerom/volumnom skatle resonira na doloceni frekvenci oz. ozkem frekvencnem pasu. Port cev seveda s svojo obliko tudi vpliva na port compression in na port-noise ki nastaja ce je cev premajhnega preseka oz. zrak potuje cez njega s preveliko hitrostjo - limit je 16-20m/s. _________________ For Fast Moving Concerts
Custom Aeroports
Custom car audio installs
2 X WR setter dBDrag street B - 2005 |
|
Nazaj na vrh |
|
|
gerchy
Pridruen/-a: Pon Sep 2008 10:43 Prispevkov: 670 Kraj: 03
|
Objavljeno: Tor Nov 03, 2020 15:47 Naslov sporočila: |
|
|
Govoril sem o odbojih v sobi. Vse te meritve so bile opravljene na mestu posluÅ”anja. Će je neka frekvenca glasnejÅ”a, je torej moĆØnejÅ”i tudi odboj. Ko se razlika poveĆØa za 10 dB, je to lahko moteĆØe.
Pravim le, da zapiranje porta ni nujno kritiĆØno. V sobi je vsaj 30 ostalih stvari, ki lahko rezultat definirajo bolj kot pa odprt/zaprt port. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Bojan VarjaĆØiƦ Rajko
Pridruen/-a: Pon Sep 2019 14:06 Prispevkov: 81 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Sre Nov 04, 2020 19:25 Naslov sporočila: |
|
|
ck je napisal/a: | Ok, malo smo zgoraj zaŔli.
Vsekakor bas refleks ni krivec temveĆØ je to sobna akustika. Poleg tega ima tale Spendor samo 1 midwoofer velikosti dobrih 6 inch (150 mm) in visokotonec.
Vseno je ena od reÅ”itev morda tudi "zademfanje" bas refleksa - to velja na sploÅ”no za vse zvoĆØnike ĆØe ga imajo, kar pa ima lahko za posledico Å”e kaj drugega, npr. pomanjkanje basa na sploÅ”no. Vsekakor pa je to ena od stvari, ki se v takih primerih vedno preizkusijo, ker so enostavne.
Će se s pomikanjem mesta posluÅ”anja in zvoĆØnikov, z zapiranjem bas porta in s premikanjem kavĆØa in foteljev (vsi so relativno dobri absorberji za viÅ”je base, malo manj za srednje) problema ne reÅ”imo, potem je treba definirati problematiĆØno frekvenco in odstopanja glasnosti na tej frekvenci ter delati na akustiki.
Definiranje frekvence je enostavno tudi ĆØe nimamo na razpolage merilne opreme. Na you tube na TVju (ali na raĆØunalniku) poiÅ”ĆØemo ton generator, priklopimo na ojaĆØevalec, vklopimo ton generator ali startamo z you tube videom in posluÅ”amo. Ko pridemo do problematiĆØne frekvence bo to rezultiralo v bistveno veĆØji glasnosti zvoka pri tej frekvenci.
Ponavadi so problematiĆØne frekvence tam, kjer so stojeĆØi valovi povzroĆØeni z dimenzijami sobe. Će vzamemo npr. eno od dimenzij sobe npr, Å”irino 5m, imamo prvi tak val na 343/5= 68,6 Hz, pa potem na 137,2... Enako izaĆØunamo za ostale dimenzije sobe.
Ni pa nujno, da bo problem pri eni od teh frekvenc, kajti odboji od 4 (tri)kotov za kavĆØem in tistih dveh na levi strani prednje stene lahko veliko doprinesejo k drugaĆØni problematiĆØni frekvenci.
Same jakosti pri problemtiĆØni frekvenci kar tako brez merjenja ne moremo natanĆØno doloĆØiti.
Tu se lahko malce igramo tako, da glasnost reproduciranega zvoka na problematiĆØni frekvenci znižamo do obiĆØanje glasnosti, pogledamo navedbo glasnosti na receiverju (npr, -25) in potem preklopimo na neko glasbo ter damo glasnost na jakost kot je nastavljena za obiĆØajno posluÅ”anje. Razlika pomeni odstopanje navzgor. To "igranje" moramo veĆØkrat ponoviti, pa Å”e potem dobimo samo približek. Razlika v Å”tevilkah je neka približna razlika v glasnosti med povpreĆØno glasnostjo in glasnostjo pri moteĆØi frekvenci.
DoloĆØitev problematiĆØne frekvence nam olajÅ”a iskanje optimalnih mest za postavitev absorberjev oz drugih aplikatov, predvsem kadar se zadev lotimo s Helmholtz resonatorji oz. ĆØe želimo imeti ĆØim manj aplikatov in njihovega delovanja tudi na drugih frekvencah.
To je pa že druga in dolga zgodba. |
Eno vpraÅ”anje. Kako bi opredelili razmerje med demfanjem luknje in nižanjem basa na ojaĆØevalcu? Imam bass in treble. Kaj da demfanjem kar nižanje basa ne da? |
|
Nazaj na vrh |
|
|
LBaudio
Pridruen/-a: Ned Jan 2010 10:25 Prispevkov: 829 Kraj: Ljubljana, SLOVENIJA
|
Objavljeno: Čet Nov 05, 2020 10:44 Naslov sporočila: |
|
|
tezko je primerjat oboje - Tonsko kontrolo lahko gledas kot 1 ch eq ki dela najbrz nekje na 100Hz.
Z masenjem BR odprtine dobis precej tonsko drugacen karakter - Upad bassa skoci iz 24dB/oct na 12db/oct, izgubis veliko na akusticni jakosti v spodnjem delu uporabnega spektra, drugacno impedancno karakteristiko, drugacen tranzient,........ _________________ For Fast Moving Concerts
Custom Aeroports
Custom car audio installs
2 X WR setter dBDrag street B - 2005 |
|
Nazaj na vrh |
|
|
joztom
Pridruen/-a: Pon Jan 2013 11:07 Prispevkov: 1946 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Čet Nov 05, 2020 11:37 Naslov sporočila: |
|
|
To smo že stokrat obravnavali.
Tonske kontrole so narejene z osjo okoli 1kHz, naprej in nazaj logaritemsko gor ali dol. Namenjene so izkljuĆØno tihemu posluÅ”anju, zaradi slabÅ”ega Å”irjenja basov in žretja visokih v prostoru. Nevarnost je, da se takega pumpanja navadiÅ” in si z okusom odpeljan v svoj svet boomy/cvrĆØeĆØega zvoka. Kot EI NiÅ” HSR48
BR je tuning luknja, ki naravni padec Å”irjenja basa iz zvoĆØnika delno kompenzira in ga linearizira, da pridobiÅ” nekaj basa spodaj. Le ta je malenkost boomy, ima pa veĆØina to tako reÅ”eno. Glej sliko, ĆØrtkana je naravni padec zvoĆØnika, ravna linija pa BR po tuningu:
MaÅ”enje BR luknje zvoĆØnik pripelje nazaj na njegovo matiĆØno krivuljo, padanje od 80Hz nazaj do 20Hz, s cca 22dB padcem. To pa se kompenzira z elektronsko kretnico, shelfom, ki to poravna do neke mere. Limiti so moĆØ ojaĆØevalca in pa resonanca driverja, do katere dol se ne sme priti. Glej sliko, ĆØrtkana je naravni padec zvoĆØnika, ravna linija pa odziv po elektronski ekvalizaciji. RabiÅ” pa vsaj resniĆØnih 500W, da ne gre v clipping!! In pa pamet v roke, zmernost v SPL:
Equaliser ima ime Linkwitz Transform Circuit, lahko si ga sposodiÅ” na probo od mene. Samo uporaba po pameti in skladno s zmogljivostjo amplifikacije. Filter je bil razvit za OB projekt z dvema 15" basoma in enim Lowther FR driverjem. Za monitorje 12" in monitoriranje redkih najnižjih frekvenc na posnetkih, orgle itd, pa firma ponuja ĆØepe za BR in original filter z identiĆØnimi karakteristikami, le stopenjsko se da uravnavat. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Bojan VarjaĆØiƦ Rajko
Pridruen/-a: Pon Sep 2019 14:06 Prispevkov: 81 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Čet Nov 05, 2020 13:34 Naslov sporočila: |
|
|
joztom je napisal/a: | To smo že stokrat obravnavali.
Tonske kontrole so narejene z osjo okoli 1kHz, naprej in nazaj logaritemsko gor ali dol. Namenjene so izkljuĆØno tihemu posluÅ”anju, zaradi slabÅ”ega Å”irjenja basov in žretja visokih v prostoru. Nevarnost je, da se takega pumpanja navadiÅ” in si z okusom odpeljan v svoj svet boomy/cvrĆØeĆØega zvoka. Kot EI NiÅ” HSR48
BR je tuning luknja, ki naravni padec Å”irjenja basa iz zvoĆØnika delno kompenzira in ga linearizira, da pridobiÅ” nekaj basa spodaj. Le ta je malenkost boomy, ima pa veĆØina to tako reÅ”eno. Glej sliko, ĆØrtkana je naravni padec zvoĆØnika, ravna linija pa BR po tuningu:
MaÅ”enje BR luknje zvoĆØnik pripelje nazaj na njegovo matiĆØno krivuljo, padanje od 80Hz nazaj do 20Hz, s cca 22dB padcem. To pa se kompenzira z elektronsko kretnico, shelfom, ki to poravna do neke mere. Limiti so moĆØ ojaĆØevalca in pa resonanca driverja, do katere dol se ne sme priti. Glej sliko, ĆØrtkana je naravni padec zvoĆØnika, ravna linija pa odziv po elektronski ekvalizaciji. RabiÅ” pa vsaj resniĆØnih 500W, da ne gre v clipping!! In pa pamet v roke, zmernost v SPL:
Equaliser ima ime Linkwitz Transform Circuit, lahko si ga sposodiÅ” na probo od mene. Samo uporaba po pameti in skladno s zmogljivostjo amplifikacije. Filter je bil razvit za OB projekt z dvema 15" basoma in enim Lowther FR driverjem. Za monitorje 12" in monitoriranje redkih najnižjih frekvenc na posnetkih, orgle itd, pa firma ponuja ĆØepe za BR in original filter z identiĆØnimi karakteristikami, le stopenjsko se da uravnavat. |
Hvala za pojasnila. Ali to v praksi pomeni, da z nižanjem basa na ojaĆØevalcu zajamem frekvence od 1000 Hz dol, medtem ko z maÅ”enjem luknje od 100 Hz dol? |
|
Nazaj na vrh |
|
|
joztom
Pridruen/-a: Pon Jan 2013 11:07 Prispevkov: 1946 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Čet Nov 05, 2020 14:05 Naslov sporočila: |
|
|
Tako nekako ja:
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne more dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne more odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne more urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne more brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne more glasovati v anketi v tem forumu
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|
Zadnje teme - HI-FI |
-
CD, Vinil, DVD, Blu-ray
Kaj trenutno posluŔate?
-
Dogodki v svetu HI-FI-ja, sreĆØanja
Sejem gramofonskih ploÅ”ĆØ
-
Dogodki v svetu HI-FI-ja, sreĆØanja
Bristol HI-fI show
-
HI-FI
SluŔalkarski sistemi
-
HI-FI
MySqueezebox.com DOWN?
-
Do-It-Yourself
Spet nov lampaÅ”
-
HI-FI
Nova igraĆØa je doma......
-
Do-It-Yourself
DIY popravila
-
CD, Vinil, DVD, Blu-ray
Tidal
-
HI-FI
Roon labs
-
CD, Vinil, DVD, Blu-ray
YouTube & stuff
-
HI-FI
DAC?
-
HI-FI
Uvoz naprave iz ZDA
-
HI-FI
ZvoĆØniki - izkuÅ”nje - predlog
-
HI-FI
Kam na popravilo?
|
|