Poglej prejnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
novinc
Pridruen/-a: Čet Maj 2020 18:58 Prispevkov: 24 Kraj: Slovenija
|
Objavljeno: Tor Maj 19, 2020 11:26 Naslov sporočila: popaĆØenje ojaĆØevalca v PC in glasbenem stolpu |
|
|
Nekoliko se Å”e spominjam da je bilo v Å”oli omenjeno da popaĆØenje ojaĆØitve signala do 60% moĆØi naraÅ”ĆØa zelo poĆØasi, pri ca 60% pa zaĆØne naraÅ”ĆØati ĆØedalje bolj naglo. Mislim da se je Å”lo za audio ojaĆØevalec.
Zanima me ĆØe je to res in ali je tako tudi pri raĆØunalniku.
SpraÅ”ujem zato ker sem bil vedno v dilemi ali je bolje dati na raĆØunalniku na maksimalno glasnost, ali pa je bolje ĆØe se da na raĆØunalniku le do 60% glasnosti, poslediĆØno pa nekoliko veĆØjo glasnost na glasbenem stolpu, ki je povezan z raĆØunalnikom. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
benma
Pridruen/-a: Ned Jan 2011 17:12 Prispevkov: 1533 Kraj: Kamnica
|
Objavljeno: Tor Maj 19, 2020 11:49 Naslov sporočila: |
|
|
Tvoja uÅ”esa ti bodo povedala. Poizkusi najprej na 100% (jaz imam tako nastavljeno in mnogi priporoĆØajo to nastavitev). Će sliÅ”iÅ”, da je zvok popaĆØen (navadno ni, lahko pa je v kombinaciji s kakim ampom), potem zmanjÅ”uj, dokler se ne boÅ” zadovoljen. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
LightBit
Pridruen/-a: Pon Okt 2017 23:11 Prispevkov: 2365 Kraj: Kranj
|
Objavljeno: Tor Maj 19, 2020 15:34 Naslov sporočila: |
|
|
Ponavadi je povsod tako da harmoniĆØno popaĆØenje raste z glasnostjo.
Na nižjih glasnostih je pa veĆØ Å”uma.
NaĆØeloma na raĆØunalniku daÅ” na 100% kot reĆØeno. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ambasador
Pridruen/-a: Sre Feb 2011 19:52 Prispevkov: 5984 Kraj: Izola
|
Objavljeno: Sre Maj 20, 2020 10:33 Naslov sporočila: |
|
|
LightBit je napisal/a: | Ponavadi je povsod tako da harmoniĆØno popaĆØenje raste z glasnostjo.
Na nižjih glasnostih je pa veĆØ Å”uma.
.... |
A ni da tipiĆØna krivulja (THD+N vs moĆØ) upada proti saturaciji, od koder sikne vertikalno v viÅ”ave? Torej tako Å”um kot popaĆØenja upadajo z moĆØjo - do toĆØke zasiĆØenja. Potem je itak konec in ne Å”teje veĆØ. Vse posledica feedbacka.
http://www.hardwareanalysis.com/content/image/12004/
---------------------------------------------------------------------------------------
Seveda so ojaĆØevalci, ki jim z jakostjo proporcionalno naraÅ”ĆØajo harmoniĆØna popaĆØenja, samo to niso 'ponavadi' ojaĆØevalci. Gre za dobre lampaÅ”e in odliĆØne tranzistorske dizajne. _________________ Carpe Diem |
|
Nazaj na vrh |
|
|
LightBit
Pridruen/-a: Pon Okt 2017 23:11 Prispevkov: 2365 Kraj: Kranj
|
Objavljeno: Sre Maj 20, 2020 11:33 Naslov sporočila: |
|
|
THD+N prikazuje oboje skupaj. THD+N seveda obiĆØajno pada ker je Å”um statiĆØen in tako pri nižjih glasnostih relativno glasnejÅ”i.
Pri obiĆØajnih glasnostih imajo dobre (sej veÅ” take z feedbackom ) naprave praktiĆØno samo Å”um in harmoniĆØno popaĆØenje res strmo naraste Å”ele na koncu.
Dobro sicer da si napisal, ker tega nisem omenil.
Će narediÅ” analizo spektra se da malo razbrati kaj so harmoniki in kaj je Å”um.
Spodaj primer Focusrite Scarlett 2i2 (izhod vezan na vhod).
NajtiŔje (ni vidnih harmonikov):
PoloviĆØna glasnost (morda se vidi malo drugi in tretji harmonik):
Do konca (jasno se vidi drugi in tretji harmonik):
Vendar do konca ni niĆØ slabÅ”e (lahko bi rekel da je bolje) kot poloviĆØna glasnost v tem primeru. NajtiÅ”je je precej slabÅ”e.
Će znižaÅ” glasnost na PC in poveĆØaÅ” na stolpu bo bolj Å”umelo. Će ima PC slabo zvoĆØno (verjetno ni tako slaba) bo na do konca morda imel preveĆØ harmoniĆØnega popaĆØenja. ObiĆØajno je problem DACov v raĆØunalnikih predvsem Å”um. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
stormsonic
Pridruen/-a: Sre Jan 2009 2:00 Prispevkov: 764 Kraj: MB
|
Objavljeno: Sre Maj 20, 2020 13:14 Naslov sporočila: Re: popaĆØenje ojaĆØevalca v PC in glasbenem stolpu |
|
|
novinc je napisal/a: | Nekoliko se Å”e spominjam da je bilo v Å”oli omenjeno da popaĆØenje ojaĆØitve signala do 60% moĆØi naraÅ”ĆØa zelo poĆØasi, pri ca 60% pa zaĆØne naraÅ”ĆØati ĆØedalje bolj naglo. Mislim da se je Å”lo za audio ojaĆØevalec.
Zanima me ĆØe je to res in ali je tako tudi pri raĆØunalniku. |
Zelo kompleksno vpraÅ”anje. PopaĆØenja ne naraÅ”ĆØajo linearno, temveĆØ so odvisna od uporabljene topologije in povratne zanke (feedbacka). Vsak ojaĆØevalec ima svoj profil, kako popaĆØenja naraÅ”ĆØajo glede na glasnost.
Skupna toĆØka je edino, da pri vseh gredo popaĆØenja v viÅ”ino, ko gredo v klip.
Citiram: | SpraÅ”ujem zato ker sem bil vedno v dilemi ali je bolje dati na raĆØunalniku na maksimalno glasnost, ali pa je bolje ĆØe se da na raĆØunalniku le do 60% glasnosti, poslediĆØno pa nekoliko veĆØjo glasnost na glasbenem stolpu, ki je povezan z raĆØunalnikom. |
Znova kompleksno vpraÅ”anje. RaĆØunalnik ima digitalno regulacijo glasnosti, ki deluje tako, da zmanjÅ”uje bitno resolucijo. VeĆØ boÅ” naÅ”el tu, da ne dolgovezimo preveĆØ: https://thewelltemperedcomputer.com/Intro/SQ/VolumeControl.htm
Će poenostavim, je bolje dati raĆØunalnik na maksimalno glasnost in potem uravnavaÅ” na glasbenem stolpu, ĆØe ima analogno regulacijo glasnosti. Je pa veĆØ faktorjev v igri, ĆØe je to sliÅ”no ali ne in koliko/kako je to sliÅ”no. _________________ My DMM will go only to 10, maybe your DMM can go to 11? |
|
Nazaj na vrh |
|
|
stormsonic
Pridruen/-a: Sre Jan 2009 2:00 Prispevkov: 764 Kraj: MB
|
Objavljeno: Sre Maj 20, 2020 13:23 Naslov sporočila: |
|
|
Tu je primer meritve harmoniĆØnih popaĆØenj, ko spreminjaÅ” delovne toĆØke ojaĆØevalca od PP v SE in vmes. Y os je % popaĆØenja, X os je izhodna moĆØ.
_________________ My DMM will go only to 10, maybe your DMM can go to 11? |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ambasador
Pridruen/-a: Sre Feb 2011 19:52 Prispevkov: 5984 Kraj: Izola
|
Objavljeno: Čet Maj 21, 2020 10:04 Naslov sporočila: |
|
|
SoforumaŔ je dobil odgovore, bi pa ob tem na videz naivnem vpraŔanju Ŕe malo dodal na to temo:
Nekdo reĆØe - moj ojaĆØevalec ima 0,01% popaĆØenj. Ja, na max moĆØi, ki jo koristiÅ” samo za pokrivanje vrhov Å”usov - kar traja samo delĆØek sekunde. Poglejmo raje koliko popaĆØi pri 0,1W do 1W, ki je moĆØ na kateri se odvija veĆØina glasbe - pa koliki je noise floor in crossover popaĆØenja, ki nizki omogoĆØajo pravo resolucijo, teksturo zvokov, skratka vse tisto kar se mastno plaĆØa v hifiju. Iz istega razloga (nerazumevanje dogajanja) je podcenjena vloga (dobrih) predojaĆØevalcev.
Å e bolj je ta koncept prisoten pri digitaliji, kjer nastopi Å”e kup dodatnih težav tudi zaradi tega, ker se z glasnostjo ne poveĆØujejo popaĆØenja ampak upadajo. Potem v studijih (tudi zaradi tega) komprimirajo posnetke da dobijo kolikor toliko željeni power/naboj v glasbi, sicer zveni prazno. Namesto da bi s Å”usom zagrmelo, se 'ufitilji' bi rekli naÅ”i vzhodni sosedje. Od tistih famoznih 90dB dinamike 16/44.1 formata tako ostane bolj malo. V bistvu zveni narobe, obrnjeno kot bi moralo. Nekateri potem celo preferirajo konvertirano v MP3..
To nedonoÅ”eno fazo tehnologije smo konĆØno prebrodili, imamo že dobro zveneĆØe formate. VeĆØina se pa ĆØudi, ĆØeÅ” kam viÅ”ajo bite in vzorĆØenje, saj je že s 16/44.1 dovolj vsega. No, neglede kaj si mi mislimo, stvar gre svojo pot naprej, razlogi so in to tehtni - za pravi zvok gre. _________________ Carpe Diem |
|
Nazaj na vrh |
|
|
LightBit
Pridruen/-a: Pon Okt 2017 23:11 Prispevkov: 2365 Kraj: Kranj
|
Objavljeno: Čet Maj 21, 2020 15:16 Naslov sporočila: |
|
|
Z istim pristopom snemanja za "Lo-Fi" bo tudi od 32/352,8 ostal samo zapravljen prostor na disku. Će je bilo 70dB od vinila dovolj, bi moral biti tudi 16/44,1. Le izkoristiti ga je treba.
Kar se tiĆØe digitalnega spreminjanja glasnosti pa lahko nastaviÅ” da se pretvori na 32 bit (kar nima nobenih negativnih posledic) in nato lahko odÅ”tevaÅ” brez izgube bitov. Samo Å”um analognega dela bo verjetno tako in tako viÅ”ji kot izgubljeni biti.
Dostikrat so krive za slabe rezultate tudi napake v programih. Recimo Linux driver za sinhrone USB 2.0 DAC-e poŔilja 44,1kHz z hitrostjo 44kHz. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ambasador
Pridruen/-a: Sre Feb 2011 19:52 Prispevkov: 5984 Kraj: Izola
|
Objavljeno: Pon Maj 25, 2020 13:05 Naslov sporočila: |
|
|
LightBit je napisal/a: | Z istim pristopom snemanja za "Lo-Fi" bo tudi od 32/352,8 ostal samo zapravljen prostor na disku. Će je bilo 70dB od vinila dovolj, bi moral biti tudi 16/44,1. Le izkoristiti ga je treba.
Kar se tiĆØe digitalnega spreminjanja glasnosti pa lahko nastaviÅ” da se pretvori na 32 bit (kar nima nobenih negativnih posledic) in nato lahko odÅ”tevaÅ” brez izgube bitov. Samo Å”um analognega dela bo verjetno tako in tako viÅ”ji kot izgubljeni biti.
Dostikrat so krive za slabe rezultate tudi napake v programih. Recimo Linux driver za sinhrone USB 2.0 DAC-e poŔilja 44,1kHz z hitrostjo 44kHz. |
Smo tam - najprej nedonoÅ”enĆØek, potem otroÅ”ke bolezni. No, saj prihaja zrela faza.
Da se je izkoristilo tisto malo kar analogija ponuja se je uporabilo veliko trikov in pametnih reŔitev. Je pa bilo lažje razumeti probleme.
Leta 2013 te Ŕe ni bilo na forumu, sem objavil tole:
----------------------------
Ne žveĆØim digitalno, me je pa pritegnil zelo poljudno napisan ĆØlanek Paola Nutija (AudioReview Å”t.333) z naslovom Zakaj HD.
Će poskusim prevod/obnovo tistega dela ki se tiĆØe 16bitne reprodukcije CD-ja:
...96dB absolutne dinamike CD-ja zadoÅ”ĆØa za tisto kar iÅ”ĆØe avdiofil?
...po opisu kako se je v analognih ĆØasih testiralo signal na 0dB in ĆØe je priÅ”lo do +3dB konice, se ni niĆØ zgodilo - razlaga kako 0dB na digitalni tehniki povzroĆØi katastrofalne uĆØinke na glasbo - in prisili tehnike da gredo vsaj za 6dB navzdol, ĆØe že ne 10! Tako v startu izgubiÅ” 1bit in jih ostale 15. Temu je potrebno odÅ”teti LSB (least significant bit) ki mora biti na razpolago, vsaj delno, ditherju (rahli dozi vbrizga Å”uma) ki prepreĆØi popaĆØenja na nizkih nivojih. Tako ostane samo 14bit na razpolago.
Će izvzamemo izjeme, glasbeno izvajanje terja okoli 30dB dinamike in po mali matematiki 14-5=9bit ostane za opis drobnih signalov (pomeni razpoložljivih Å”e 512 nivojev).
Tukaj pride 'lepota' - kot vemo je glasbeni dogodek sestavljen iz direktnega in odbitega zvoka (eho prostora dogodka). Ta eho je 15-18dB tiÅ”ji od direktnega zvoka ĆØe sedimo na eni tretjini oddaljenosti v prostoru.
V formatu CD imamo tako na voljo 6-7bit za prve refleksije - kar se reducira na 4bit za nadaljne refleksije. Oziroma lestvica 16, 8, 4 nivoji.
Iz navedenega postane hitro jasno kako dobrodoÅ”li so dragoceni 4 realni dodatni biti resolucije HD formata. Razpoložljivost za opis finih detajlov zvoĆØne scene je ranga 6-8bit oziroma 64-128 nivojev. Napredek je vsaj toliko velik kot prehod iz MP3 na CD.
Mislim da sem ujel smisel ĆØlanka in ga dovolj razumljivo obnovil. Ne me lovit za Å”tevilke, ker niso zrasle na mojem zelniku. Poanta pa je vsekakor PRAKSA in kaj se dogaja v praksi in kako se to pretlaĆØi skozi CD format. Zato trditve da je ta format popoln ne pridejo v poÅ”tev. Vsaj ne za zahtevno akustiĆØno glasbo. Za elektrificirano pa je sigurno zelo ok, perfekten, že dolgo.
_________________ Carpe Diem |
|
Nazaj na vrh |
|
|
LightBit
Pridruen/-a: Pon Okt 2017 23:11 Prispevkov: 2365 Kraj: Kranj
|
Objavljeno: Pon Maj 25, 2020 15:24 Naslov sporočila: |
|
|
Sedaj si lahko Å”e izraĆØunaÅ” koliko bitov rabiÅ” za 70dB dinamike. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ambasador
Pridruen/-a: Sre Feb 2011 19:52 Prispevkov: 5984 Kraj: Izola
|
Objavljeno: Čet Sep 10, 2020 09:25 Naslov sporočila: |
|
|
Za ogrevanje pred jesenskimi seansami:
Zanimiv ĆØlanek v Stereophilu, za tiste ki imajo vsaj nekoliko vpogleda v dogajanje v elektroniki in prakso kako se to sliÅ”i.
https://www.stereophile.com/content/spectral-x-contamination-problems-op-amp-chips
Conventional acoustic and audio knowledge has little enough to say about the sonic effects of harmonics when they're gross (ie, 50% to 0.5% of the fundamental). At lower levels, almost nothing is documented, and extrapolation of the high-level effects would seem presumptuous. I have witnessed experiments in which the effects of introducing at below ā95dB a spray of harmonics, including the seventh, ninth, and eleventh, by loading-down an IC op-amp, are: a) perfectly audible, but b) perceived more as a dulling loss of detail and air than as dissonant in the usual sense of "anti-melodic" or "gritty." There is much yet to discover.
-----------------------------------------
How can such tiny results matter?
Hard-Line Objectivists will claim that the tiny levels being measured are utterly insignificant alongside, say, the grosser distortions of loudspeakers. This assessment, too, is too simplistic. The size of something, enumerated in one dimension alone, does not necessarily describe its potency. Homeopathy, biological warfare, holography, and military intelligence, to name but a few, are fields in which exceedingly small amounts of an active constituent can act very powerfully for good or ill. Just so, signals below the floor of various flavors of noise and distortions picked up on the way are by no means automatically masked or made inaudible.
---------------------------------------------------------
Ko je elektronika dobra, se en kup problemov /od akustike prostora naprej/ zmanjŔa
Sidebar 4: Acid Tests for Musically Refined Electronics
My colleagues have noticed over the years that, with refined audio electronics built to be musically satisfying,
ā¢ The worst room acoustics can be conquered or at least greatly ameliorated.
ā¢ Music can be played effortlessly at extreme SPLs without ear pain or stress (see my "Earlash" in the June 1995 Studio Sound).
ā¢ Threshold shift is absentāwhen a 130dB peak SPL sound stops, birdsong is as audible as if nothing loud had happened.
ā¢ In people with previously damaged ears, tinnitus is not triggered at SPLs up to 30dB greater than would have triggered it formerly.
ā¢ At any reasonable sound level, you can listen for hours without "listener fatigue." _________________ Carpe Diem |
|
Nazaj na vrh |
|
|
LightBit
Pridruen/-a: Pon Okt 2017 23:11 Prispevkov: 2365 Kraj: Kranj
|
Objavljeno: Čet Sep 10, 2020 10:52 Naslov sporočila: |
|
|
ambasador je napisal/a: | Ko je elektronika dobra, se en kup problemov /od akustike prostora naprej/ zmanjŔa |
Ah, to se tolažijo tisti ki imajo veliko denarja (ali pa imajo kredit za kredit) in jim je videz bolj pomemben od zvoka.
Razne steklene minimalistiĆØno opremljene sobe. Seveda ne pomaga ĆØe je za povrh vsega Å”e elektronika slaba. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ck
Pridruen/-a: Pon Feb 2009 19:27 Prispevkov: 1605 Kraj: kamnik
|
Objavljeno: Čet Sep 10, 2020 15:20 Naslov sporočila: |
|
|
ambasador je napisal/a: |
---------------------------------------------------------
Ko je elektronika dobra, se en kup problemov /od akustike prostora naprej/ zmanjŔa." [/i] |
Tale okoli akustike je hudo lovska. Akustika je stvar prostora - fizike in ne elektronike.
To smo že stokrat prežveĆØili.
Edino kar drži je, da se popaĆØenja mnogokrat seÅ”tevajo (malo doprinese Å”trom, malo kabli, malo predpojaĆØevalec,.....veliko pa slab prostor).
Će zmanjÅ”amo popaĆØenja povezana z elektroniko, bo skupno popaĆØenje seveda manjÅ”e, problem popaĆØenja prostora pa bo ostal.
(Equalizacije je druga stvar, ki pa tudi ne reŔi RT 60). _________________ LP |
|
Nazaj na vrh |
|
|
zvocnik
Pridruen/-a: Čet Okt 2008 22:12 Prispevkov: 786 Kraj: Piran
|
Objavljeno: Čet Sep 10, 2020 16:32 Naslov sporočila: |
|
|
Vsak prostor ima svojo akustiko in tu ni dileme. Je pa dilema, ce ga je potrebno tretirati in zakaj.
Prevsem moti dejstvo, da o Hi-Fi-ju govorimo kot o zelo slabemu priblizku zivi izvedbi a hkrati smo pripravljeni vloziti kdo ve koliko v akustiko prostora in potrositi enormne kolicine denarja v opremo. Po drugi strani izvajalci, ko postavijo instrumente igrajo in ne hodijo okoli ter tretirajo dvorane. Dvorana se 'sama' tretira, ko vstopijo poslusalci. Tisto kar ostane kot napaka akustike pa najveckrat pravzaprav doda prav tiste obcutke, ki po koncertu ostanejo v nas. Ene takih 'skrivnost' so recimo koncerti v cerkvi - veliko, prazno, odmeva a hkrati odlicno za poslusati, tako kot kopalnice...
Ce razmislimo takole cez prst, akustika sploh ni 'sovraznik' dobrega izvajanja oz koncerta. Zakaj bi potem bila problem doma? Poslusalnico komot zasitimo s kaksno frekvenco, ki se poudarja iz sistema, torej je najprej to potrebno spraviti v red in morda enostavno prilagoditi glasnost poslusanja.
Lp _________________ Information is not knowledge
Knowledge is not wisdom
Wisdom is not truth
Truth is not beauty
Beauty is not love
Love is not music
Music is the best !
FZ |
|
Nazaj na vrh |
Telefon: 041 737 410 |
|
|
|
|
Ne, ne more dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne more odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne more urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne more brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne more glasovati v anketi v tem forumu
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|
Zadnje teme - HI-FI |
-
CD, Vinil, DVD, Blu-ray
Kaj trenutno posluŔate?
-
Dogodki v svetu HI-FI-ja, sreĆØanja
Sejem gramofonskih ploÅ”ĆØ
-
Dogodki v svetu HI-FI-ja, sreĆØanja
Bristol HI-fI show
-
HI-FI
SluŔalkarski sistemi
-
HI-FI
MySqueezebox.com DOWN?
-
Do-It-Yourself
Spet nov lampaÅ”
-
HI-FI
Nova igraĆØa je doma......
-
Do-It-Yourself
DIY popravila
-
CD, Vinil, DVD, Blu-ray
Tidal
-
HI-FI
Roon labs
-
CD, Vinil, DVD, Blu-ray
YouTube & stuff
-
HI-FI
DAC?
-
HI-FI
Uvoz naprave iz ZDA
-
HI-FI
ZvoĆØniki - izkuÅ”nje - predlog
-
HI-FI
Kam na popravilo?
|
|