Pomoč pogostih vprašanjPomoč pogostih vprašanj   IščiIšči   Seznam članovSeznam članov   Skupine uporabnikovSkupine uporabnikov   Registriraj seRegistriraj se   Tvoj profilTvoj profil   Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil   PrijavaPrijava 

PRO audio oprema v SLO
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Kazalo po www.audio-kontakt.com forumu -> HIGH-END AUDIO
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
vintagesonic



Pridružen/-a: Sre Mar 2010 17:24
Prispevkov: 1426
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Tor Jun 27, 2017 14:15    Naslov sporočila: PRO audio oprema v SLO Odgovori s citatom

fjaka je napisal/a:
ĆØe se spomnem snemanja v SF in RTV studijih, 25 + let nazaj,je vse snemano na magnetofonih...
@vintage@, mogoĆØe ti veÅ” gdaj so se zaĆØele uporabljat digitalne konzole in snemalci...v RTV produkciji...domaĆØi seveda...


ZaĆØetki uvedbe digitalizacije zvoka na RTV SLO v Ljubljani datirajo v leto 1986, ko so se prviĆØ izvedli testni posnetki na sistemu, ki je uporabljal digitalni audio procesor SONY PCM F1 s pomoĆØjo zapisa na video recorder Sony SL-F1 Betamax. Eden od sistemov je bil instaliran v bivÅ”i snemalnici Slovenske filharmonije, drugi pa v starem analognem Studiu 26. Oba studia sta v tedanjem ĆØasu Å”e uporabljala analogne meÅ”alne mize ( v SF meÅ”alna miza Studer, v Studiu 26 meÅ”alna miza Neve ), tako da je bil analogni stereo izhod meÅ”alnih miz prikljuĆØen na analogni vhod digitalnega procesorja Sony PCM F1, ki je krmilil video zapis na sistemu Betamax.



https://www.youtube.com/watch?v=AhLX8lZhp5w

Digitalni audio zapis na video kasetah Betamax se je po konĆØanih snemanjih poÅ”iljal na mastering obdelavo posnetkov v NemĆØijo in Avstrijo, kjer so posnetke ustrezno elektronsko uredili in jih pripravili za izdelavo master kopijo ki je bila osnova za izdelavo CD-jev. Prvi Ā»slovenskiĀ« CD je priÅ”el na tržiÅ”ĆØe v zaĆØetku leta 1987.

Formati razliĆØnih kaset na katerih so se zapisovali digitalni audio posneteki pred prihodom tehnologije " hard disc".




V letu 1988 se je RTV SLO odloĆØila kupiti kompletni sistem za izdelavo CD masterjev. To je bil sistem z digitalnim procesorjem Sony PCM 1630 ter editirno enoto Sony DAE 1100/3000 ter trije trije U-MATIC videorekorderji Sony DMC 2000/4000.



Sony procesor PCM 1630



U matic video recorderja







Sistem je bil v uporabi skoraj deset let ko ga je izpodrinil/nadomestil digitalni mastering sistem SONIC SOLUTION, ki je že baziral na sistemu hard diskov namesto video kaset.

https://en.wikipedia.org/wiki/Sonic_Studio

https://www.youtube.com/watch?v=eYHVxJZjqdA


Izdelava CD-jev je bila dolgo ĆØasa zaupana tovarni SONY V Salzburgu. ƈez leta se je del proizvodnje CD-jev preselil tudi na druge lokacije, tudi v Slovenijo - Racman d.o.o

http://www.sonydadc.com/metanavigation/locations/


https://www.google.si/search?q=racman&rlz=1C1GGRV_enSI748SI748&oq=racman+&aqs=chrome..69i57j0l5.2447j0j4&sourceid=chrome&ie=UTF-8#q=racman+cd

Prvi popolnoma digitaliziran studio za glasbena snemanja je bil radijski Studio 13, ki je bil obnovljen leta 1995 in namenjen predvsem snemanju komorne glasbe. Opremljen z bil dvema digitalnima meÅ”alnima mizama Yamaha DMC 1000, ki sta omogoĆØali soĆØasno snemanje 16 mikrofonskih vhodov. Snemalni medij je bila kaseta R-Dat s pomoĆØjo recorderja SONY PCM 7050.

Kontrolna soba S13 z meŔalnima mizama Yamaha DMC 100



Yamaha DMC 1000




V mastering studiu ki je bil del kompleksa Studia 13 je bila nameÅ”ĆØena že prej omenjena digitalna editirna in mastering postaja Sonic Solution, ki je bazirala na sistemu Apple Mcintosh Quadra. Izbor meÅ”alne mize Yamaha DMC 1000 ( ki ni bila ravno poceni ) je bila bazirana predvsem na zelo dobrih izkuÅ”njah nemÅ”ke produkcijske hiÅ”e DGG, s katero smo preko nemÅ”kega principala Yamahe v Rellingenu imeli relativno dobro izmenjavo tehniĆØno tehnoloÅ”ke problematike. Deutche Gramophone je imel v takratnem ĆØasu za svojo lastno produkcijo komorne in simfoniĆØne glasbe v lasti ali najetih 70 meÅ”alnih miz Yamaha DMC 1000, ki jih je razporejal in premeÅ”ĆØal po celi Evropi.



https://van-us.atavist.com/deutsche-grammophon

http://www.emil-berliner-studios.com/en/chronik5.html

V nadaljevanju obnove meÅ”alnih miz na RTV je sledila zamenjava analognih meÅ”alnih miz v kontrolnih sobah/režijah Cankarjevega doma ter v glasbeno snemalnem reportažnem vozilu z oznako RA1. Obe lokaciji sta bili na novo opremljeni z meÅ”alnima mizama Solid State Logic modelov Asis Air kapacitete 84 mikrofonskih vhodov. MeÅ”alni mizi sta bili že v takratnem ĆØasu opremljeni z relativno moĆØnimi audio procesorji, ki so omogoĆØali 40 bitno interno obdelavo zvoka ( s plavajoĆØo vejico ) znotraj meÅ”alne mize.

Kontrola soba v Cankarjevem domu z meŔalno mizo SSL.



KonĆØni snemalni medij za veĆØkanalno snemanje so bili trije kompleti hard disc recorderjev Tascam MX 2424 in stereo master Sadie PCM 5.

Tascam MX 2424



Sadie H 64



Po veĆØ kot 10 letnem uspeÅ”nem delovanju sta bili meÅ”alni mizi SSL zamenjani z novejÅ”ima meÅ”alnima mizama proizvajalca Studer modela Vista Infinity, ki omogoĆØata veliko veĆØjo stopnjo istoĆØasne integracije operativnih procesov, viÅ”jo semplirno frekvenco obratovanja meÅ”alne mize in viÅ”jo stopnjo bitnega zapisa audio signala.

Studer Infinity X



V kasnejŔem obdobju sta se zamenjali tudi meŔalni mizi v starem studiu 14 ter novo izgrajenem studiu 26. Obe meŔalni mizi sta izdelek ameriŔkega proizvajalca Euphonix iz serije System5. Euphonix je pred letom dni v celoti kupil AVID.

Kontrolna soba Studia 26 z meŔalno mizo Euphonix System 5





KonĆØni veĆØkanalni snemalni medij je bil v prvi fazi 24 kanalni digiatni magnetofon SONY 3324, kasneje pa 64 kanalni hard disc recorder sistem Sadie H 64.

Sony 3324



Sedaj se uporablja za konĆØni audio zapis sistem AVID ProTools HDX .

AVID ProTools HDX



V zadnjem obdobju so se zamenjale tudi meŔalne mize v snemalnici Slovenske Filharmonije ter manjŔem reportažnem avtomobilu RA2 z meŔanimi mizami Švicarskega proizvajalca Studer z modelom Vista 5.

Studer Vista 5



KonĆØni snemalni medij za stereo produkcijo je bil v glavnem sistem Sadie PCM 6 za veĆØkanalni sistem pa se bo uporabljal predvsem AVID ProTools HDX . Zadnje verzije Protoolsov so soniĆØno mnogo boljÅ”e kot serije iz obdobja modela PrTools HD.

Toliko zaenkrat.

LP
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
fjaka



Pridružen/-a: Sre Maj 2008 17:04
Prispevkov: 1747
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Tor Jun 27, 2017 14:53    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

@vintahe@, hvala za obsežen in hvale vreden prispevek....

edino ĆØesa se spomnem iz tistih ĆØasov je bil komentar iz snemalnice...veĆØkrat....
ko smo bili v najveĆØjem speedu, in hoteli nadaljevat s snemanjem, so rekli:
"poĆØakajte par minut, moramo trak zamenjat"

je bilo zanimivo...komentarji takÅ”ni in drugaĆØni...stoli stari leseni, Å”kripajoĆØi, ponavljalo se non stop, slab notni papir...vse je Å”uÅ”kalo...da o parketu ne govorim...
Laughing ...starejÅ”a gospoda v ĆØevljih, mi ta mladi v teniskah da se ja ne bi kaj sliÅ”alo....juhuuuuuu
_________________
Ŕoo mazgoon
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
fjaka



Pridružen/-a: Sre Maj 2008 17:04
Prispevkov: 1747
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Tor Jun 27, 2017 15:24    Naslov sporočila: Odgovori s citatom


_________________
Ŕoo mazgoon
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
nek_do



Pridružen/-a: Čet Okt 2009 21:22
Prispevkov: 2276
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Tor Jun 27, 2017 16:01    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

@vintagesonic hvala, ter kot vedno strokovno, izĆØrpno ter pouĆØno. Ko bo pa kaj ĆØasa pa kar brez predsodkov nadaljuj.
_________________
Lep je dan
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
nek_do



Pridružen/-a: Čet Okt 2009 21:22
Prispevkov: 2276
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Tor Jun 27, 2017 16:46    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Evo @fjaka pa sem dal Ŕe te na gramofon, da vidim kako bi tole odgovarjalo za referenco.Wink

P.s. Je pa malo žalostno pogledat na internet, da nikjer ne najdeŔ discografije SF, da vsaj približno veŔ kaj imaŔ in kaj bi lahko imel.


_________________
Lep je dan
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
akacjan



Pridružen/-a: Tor Maj 2010 19:39
Prispevkov: 207
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Tor Jun 27, 2017 17:17    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Huh...a je to Eroica z Hauschildom ?? Zelo dobro se spomnim tega snemanja. Tonski mojster je bil legendarni Rudi Omota, ki je vse - mikrofone , kable, odmev, mizo...naredil sam, razen magnetofona in monitorjev ( Studer, Wharfedale )
Zanimivo mi je bilo, ko je brundal( sam zase...) kako je vsak dan drugaĆØen zvok zaradi razliĆØnega zraĆØnega pritiska....
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
fjaka



Pridružen/-a: Sre Maj 2008 17:04
Prispevkov: 1747
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Tor Jun 27, 2017 17:54    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

fjaka je napisal/a:


pr vseh je bil Omota tonc....

ne vem kje je to snemano...kaco??????....snemalec je bil Borut Turk....


_________________
Ŕoo mazgoon
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
nek_do



Pridružen/-a: Čet Okt 2009 21:22
Prispevkov: 2276
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Tor Jun 27, 2017 18:01    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

akacjan je napisal/a:
Huh...a je to Eroica z Hauschildom ?? Zelo dobro se spomnim tega snemanja. Tonski mojster je bil legendarni Rudi Omota, ki je vse - mikrofone , kable, odmev, mizo...naredil sam, razen magnetofona in monitorjev ( Studer, Wharfedale )
Zanimivo mi je bilo, ko je brundal( sam zase...) kako je vsak dan drugaĆØen zvok zaradi razliĆØnega zraĆØnega pritiska....


Kot piŔe ste snemali tri dni poleti 1986.


_________________
Lep je dan
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
vintagesonic



Pridružen/-a: Sre Mar 2010 17:24
Prispevkov: 1426
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Tor Jun 27, 2017 18:28    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

akacjan je napisal/a:
Huh...a je to Eroica z Hauschildom ?? Zelo dobro se spomnim tega snemanja. Tonski mojster je bil legendarni Rudi Omota, ki je vse - mikrofone , kable, odmev, mizo...naredil sam, razen magnetofona in monitorjev ( Studer, Wharfedale )
Zanimivo mi je bilo, ko je brundal( sam zase...) kako je vsak dan drugaĆØen zvok zaradi razliĆØnega zraĆØnega pritiska....


V prostorih Slovenske Filharmonije sta pred gradbeno prenovo delovali dve loĆØeni tonski režiji, oziroma kontrolni sobi.

Ena je bila za potrebe RTV Slovenija, druga je bila za lastno produkcijo orkestra Slovenske Filharmonije. Kot je napisal AleÅ” je bil tonski mojster za potrebe produkcije SF G. Rudi Omota.



https://www.rtvslo.si/kultura/film/umrl-je-tonski-mojster-rudi-omota/155167

Z njim smo odliĆØno sodelovali, saj je po njegovih naĆØrtih bivÅ”a Iskra izdelala za potrebe RTV Slovenija približno deset meÅ”alnih miz, ki so se po kvaliteti zvoka in uporabljeni bipolarni tranzistorski tehnologiji ter delni uporabi integriranih vezij popolnoma približali renomiranim evropskim proizvajalcem tovrste opreme.

http://www.delo.si/znanje/izobrazevanje/kabinet-cudes-vrhunski-zvok-iz-slovenskih-laboratorijev.html

Edina "kritiĆØna" toĆØka ki je pri teh mizah malce Å”epala, je bil zunanji izgled/design mize. Omota ni posveĆØal veĆØje pozornosti izgledu meÅ”alne mize, kar je bilo s tehniĆØnega vidika popolnoma razumljivo. MarketinÅ”ki "strategi" v bivÅ”i Iskri pa niso bili sposobni, niso imeli znanja ali pa so bili preveĆØ samozadostni, da bi tak izdelek ustrezno "poÅ”minkali" in ga plasirali na evropsko tržiÅ”ĆØe.

https://www.youtube.com/watch?v=aO0N7OvwvJI

izgled mize si lahko ogledate pri približni minutaži 1:40.

Takrat so se v Iskri veĆØ ali manj ukvarjali z "vojaÅ”kim programom" in telekomunikacijami. Res Å”koda, da takÅ”en izdelek niso vsaj ponudili na Jugoslovansko tržiÅ”ĆØe, ki bi ga pograbilo kot vroĆØe žemlje. SamovÅ”eĆØnost in pohlep po dobiĆØku je bivÅ”o Iskro stala tudi kasnejÅ”ega razpada in propada na celotnem sektorju elektronike. Deloma sta preživela le program in proizvodnja elektriĆØnih Å”tevcev in telefonija. Avstrija in NemĆØija si kaj takega z njihovimi giganti nista nikoli privoÅ”ĆØili, ĆØeprav je bil njihov Siemens ali AEG v pogostih finanĆØnih težavah zaradi prihajajoĆØe globalizacije.

Zgodb okoli zgodovine SF je veliko in nekaj zelo zanimivih. Meni je Å”e najbolj simpatiĆØna tista zgodba, ki je v zvezi zvoka ptiĆØev na posnetku enega izmed CD-jev in je bila posledica slabega zvoĆØnega tesnenja starih oken pred obnovo objekta SF Very Happy

LP
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
nek_do



Pridružen/-a: Čet Okt 2009 21:22
Prispevkov: 2276
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Tor Jun 27, 2017 20:53    Naslov sporočila: Re: PRO audio oprema v SLO Odgovori s citatom

vintagesonic je napisal/a:

Digitalni audio zapis na video kasetah Betamax se je po konĆØanih snemanjih poÅ”iljal na mastering obdelavo posnetkov v NemĆØijo in Avstrijo, kjer so posnetke ustrezno elektronsko uredili in jih pripravili za izdelavo master kopijo ki je bila osnova za izdelavo CD-jev. Prvi Ā»slovenskiĀ« CD je priÅ”el na tržiÅ”ĆØe v zaĆØetku leta 1987.

Izdelava CD-jev je bila dolgo ĆØasa zaupana tovarni SONY V Salzburgu. ƈez leta se je del proizvodnje CD-jev preselil tudi na druge lokacije, tudi v Slovenijo - Racman d.o.o
LP


Ker imam rad zgodovino Ŕe malo le te iz moje strani.
Za ta CD posnet v Ljubljani ter izdelan v tujini ne vem kateri je bil.

Vem pa za CD oziroma CD-je, ki so bili prvi tudi fiziĆØno izdelani v Sloveniji. Tako kot praviÅ” so bili to izdelani pri Racman d.o.o., ki je tudi prvi posedoval "maÅ”ino" za izdelavo. Na isti dan to je 11. maja 1998 so pri Racman d.o.o. izdelali prve tri v Sloveniji izdelane CD-je in sicer so bili to CD-ji Slovenskih izvajalcev.
_________________
Lep je dan
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ambasador



Pridružen/-a: Sre Feb 2011 19:52
Prispevkov: 5984
Kraj: Izola

PrispevekObjavljeno: Sre Jun 28, 2017 10:06    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

fjaka je napisal/a:

Tisto od Stanislava Wislockega sem Ŕel pogledat in spodaj piŔe, da je bilo snemano 22.-25. aprila 1984. Torej pred upokojitvijo analogije.

V moji mikro zbirki naÅ”ih klasikov mi je zelo dober posnetek Jeux Concertants Iva PetriƦa in pa LP kjer je Milan Horvat dirigiral (junij 1984) Prokofjevo suito Romeo in Julija. Na slednji piÅ”e da je bil Omota tonski tehnik. Je znal kako se naredi posnetek s pravo težo.
Tudi nasploŔno so mi pogosto na sporedu naŔi posnetki kot naprimer Lp od Marjana Kozine.

Od vseh si najveĆØkrat predvajam Hubadovo PetruÅ”ko - gre pa za jubilejno ploÅ”ĆØo ob 20 letnici simfoniĆØnega orkestra RTV. Tonski mojster je bil Sergej Dolenc, je pa LP made in germany. Te zadnje podatke sem videl prej, ko sem Å”el poiskat ta LP. Dopade se mi, ker posnetek prikaže orkester v dvorani in ne v nekem vakuumu kot se pogosto sliÅ”i. Deluje pa neposredno, bogato in z veliko zraĆØnosti.

NaÅ”i so znali snemati in niĆØ ne zaostajajo za DG posnetki - prej obratno, vsaj v zadnjem obdobju analognega snemanja pri nas.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
http://4d.rtvslo.si/arhiv/dokumentarni-filmi-in-oddaje-kulturno-umetniski-program/174390539
Sem hotel najti sliko LP PetruŔke, pa sem naletel na to oddajo ob 50 letnici RTV simfonikov. Na, pa je Ŕla dobra ura naokoli ...
Sergeja Dolenca s komentarjem o snemanju se da videti okoli 20 minute pa Å”e veĆØkrat potem. Nekaj tedanje opreme je tudi vidno.
Mi je vÅ”eĆØ, ker je to pripoved o ljudeh, vzduÅ”ju, odnosih, kreativnosti.
_________________
Carpe Diem
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
NLP



Pridružen/-a: Tor Nov 2009 10:01
Prispevkov: 1035
Kraj: Drugje

PrispevekObjavljeno: Sre Jun 28, 2017 20:23    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

@vintagesonic, to je bolj broadcast oprema kakor pro studijska, razen SSL-ke in AVID konverterjev.
_________________
Nenad P.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
vintagesonic



Pridružen/-a: Sre Mar 2010 17:24
Prispevkov: 1426
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Čet Jun 29, 2017 09:32    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

NLP je napisal/a:
NLP je napisal/a:
@vintagesonic, to je bolj broadcast oprema kakor pro studijska, razen SSL-ke in AVID konverterjev.



Ali mi lahko pojasniÅ”, kaj so po tvojem mnenju bistvene tehniĆØno tehnoloÅ”ke in operativno manipulativne razlike, ali bolje reĆØeno prednosti studijske pro audio opreme nasproti "broadcast" opremi v povezavi z prej omenjeno opremo ? Recimo za zaĆØetek, na digitalnih meÅ”alnih mizah.

Predvsem pri pro studijski opremi je veliko sivo podroĆØje tehnologije, ki zaradi komercialno tržnih zahtev proizvajalcev in prodajalcev zdrsne na nivo tehnologije za takoimenovani "home recording", kjer oznaka "PRO" deluje bolj kot okrasek.

LP


Nazadnje urejal/a vintagesonic Pet Jun 30, 2017 09:48; skupaj popravljeno 1 krat
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
vintagesonic



Pridružen/-a: Sre Mar 2010 17:24
Prispevkov: 1426
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Pet Jun 30, 2017 09:45    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

No, potem vse tiho je bilo Very Happy

.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
fjaka



Pridružen/-a: Sre Maj 2008 17:04
Prispevkov: 1747
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Pet Jun 30, 2017 20:07    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

tiho je bilo in bo...vsaj upam....

v imenu informiranosti in sploŔne kulture, upam da boŔ nadaljeval....vsaj za nas, ki se zanimamo za naŔo zgodovino snemanja in produkcije....

koliko so se kaj uporabljali Revoxi...npr. A77, B77...hitrosti?....dvokanalni, 4kanalni?
_________________
Ŕoo mazgoon
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Kazalo po www.audio-kontakt.com forumu -> HIGH-END AUDIO Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
Stran 1 od 2

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Zadnje teme - HI-FI

Zadnje teme - ostalo

VIDEOTEKA
© www.audio-kontakt.com  |  info@audio-kontakt.com  |  Pogoji uporabe