Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
vintagesonic
Pridružen/-a: Sre Mar 2010 17:24 Prispevkov: 1426 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pet Mar 17, 2017 13:10 Naslov sporočila: |
|
|
canyonn je napisal/a: | Živjo
Malo me je zmotilo da ni blo nekega odziva na to temo,kot da se ne bi pogovarjali tudi o kvaliteti produkcije na tem forumu in zakaj je večina posnetkov bornih.Zgleda da je problem tukaj ? Kot je mož zapisal na koncu članka..morda pa ni aktualno več..
namreč zanima me a smo kje drugje dandanes s tehničnimi rešitvami ?
"Sony and Studer still manufacture DASH machines, but both seem to be more involved in upgrading the 48 channel machines to 24 bit / 96 kHz technology, leaving the stereo formats behind. As if they thought it wasn't worth upgrading machines worth $40 000 since 95% of idiots mix to $4 000 DAT machines ! " |
Malce sem okleval pri pisanju, ker je omenjeni članek resnično " out of time". Tudi vsebina članka je na nekaterih mestih................kako bi rekel?...........malce, khmm, khmm ( ampak pustimo to sedaj ob strani )
Studer in Sony vsaj že 15 let ne izdelujeta več DASH magnetofonov, ker se je celotni proces večkanalnega snemanja v studiih preselil na platforme delovnih postaj z hard diski. ( večinoma ProTools ). DASH sistem je bil razvit predvsem za večkanalne digitalne magnetofone. Stereo DASH magnetofoni so bili samo stranski produkt omenjene tehnologije.
Zaradi tega so se stereo ali dvokanalni master 1/4" digitalni magnetofoni zelo redko pojavljali v glasbeno snemalnih studjih, ker so imeli nenormalno visoke cene. Po nekajletni proizvodnji so praktično vsi v zelo kratkem času povsem usahnili iz tržišča in pustili lastnike studijev v relativno neugodnem položaju glede bodoče dobave rezervnih delov. Nobena še tako sofisticirana in profesionalna aparatura ne zdrži večletne uporabe brez rednega servisiranja in menjave vitalnih delov. Pri magnetofonih so to predvsem snemalne in reprodukcijske glave in vodila trakov.
V primeru večkanalnih DASH magnetofonov je skoraj 90% delež prodajne smetane pobral Sony z verzijo 24 kanalnega magnetofona 3324, ki je prišel na tržišče s skoraj dvoletno časovno prednostjo pred ostalo konkurenco. Studer je plasiral njihov proizvod D827 MkII MCH 24/48 na tržišče definitivno prepozno, ko je bila večina svetovnih studijev že opremlejna s Sony večkanalnimi magnetofoni.
Sony DASH 3324 prve generacije
Vsem dobro poznani in priljubljeni rocker v svojem studiu s predstavniki firme Sony.
Sony DASH 3324 druge generacije
Sony DASH 3348
Verzija Studer multitrack DASH magnetofona
Po vsej verjetnosti eden najboljših izdelkov digitalnih večkanalnih magnetofonov, ki je dočakal precej žalostno usodo
Boj med proizvajalci profesionalne audio opreme je pogosto zelo krut v smislu preživetja na tržišču.
Eno najbolj bizarnih propagandnih akcij, nad katero se je zgražal celotni profesionalni audio svet je izvedel Sony, ko je oglaševal svoje produkte na način, da je "deklasiral" konkurenco. Nekateri mu to niso nikoli oprostili.
Tudi takemu velikanu kot je Sony se je dogodilo, da si je "obul v prevelike škornje" in popolnoma pogorel na področju digitalnih mešalnih miz kljub temu, da je na tržišče plasiral zelo prestižno mizo Sony OXFORD
https://www.youtube.com/watch?v=dinGtdAgE5E
No ja, saj se to ni dogodilo samo Sony-u.
Dogodilo se je tudi Focusrite-u. ki je izdelal eno najprestižnejših in najdražjih miz v zgodovini analognih mešalnih miz. Kljub temu da so dobile domovanja na elitnih lokacijah širom sveta so jih izdelali žal samo toliko, kolikor imamo prstov na obeh rokah.
https://www.youtube.com/watch?v=bJd8606oNNk
Lahko se zgodi tudi "najboljšim".
Ok, bom končal ker to ni več osnovna tema.
LP |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ambasador
Pridružen/-a: Sre Feb 2011 19:52 Prispevkov: 5982 Kraj: Izola
|
Objavljeno: Sob Mar 18, 2017 09:04 Naslov sporočila: |
|
|
Primer založbe, ki je zelo občutljiva na kakovost/realizem posnetkov - je italijanski Fone' (izgovoriš s poudarkom na e).
Njihov Giulio Cesare Ricci je zelo aktiven in prisoten na sejmih. Vedno kaj prikazuje in razlaga v pravi avdiofilski maniri.
Kar gre na LP format je vse snemano na komplet analogni mašineriji:
http://fone.it/en/technology/
Uporabljajo obnovljeno staro slavo - kar preberite si kaj imajo na razpolago in kako se lotevajo snemanj z velikim očesom in poudarkom za avdiofile, ljubitelje prvega pomena High Fidelity (glede na realne zvoke).
Evo - tukaj se dobi LP-je ki niso niti od daleč videli digitalije. _________________ Carpe Diem |
|
Nazaj na vrh |
|
|
canyonn
Pridružen/-a: Pon Apr 2009 15:53 Prispevkov: 640 Kraj: kanal
|
Objavljeno: Sob Mar 18, 2017 09:31 Naslov sporočila: |
|
|
Ja Fone kar ustraja.
Ne morem se pa znebiti občutka da nas Vintagesonic spet hoče zavajati.Lepo ,predstavil nam je zgodovinska dejstva,par lepih slik o novostih pa nič.
Analogue is far from dead, people will still mix on 1/4 or 1/2 inch (with or without Dolby SR) which, if properly aligned, can offer a bandwidth up to about 70 kHz !!!
Even though there is a lot of development going on actually with 192 kHz sampling frequency digital recording, which finally offers a bandwidth (80 kHz) superior to standard analogue machines... analogue is still not dead ! Nutty sound engineers are modifying here and there 1 inch tape recorders so that they record in stereo, surpassing again the 24 bit (about 110 dB signal/noise ratio) 192 kHz digital formats !!!
Zaniam ma kaj je danes tako dobrega prišlo v naše poslušalnice da bi ono bilo "out of time".
zanima jo me mnenje uporabnikov kateri novi posnetki si zaslužijo specijalno obravnavo.
Pa u korelaciji gramofon in poskuse spraviti R2R nazaj na sceno.
Tako da je bolj "out of our heads" situacija. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
jacoby
Pridružen/-a: Sre Jun 2008 10:23 Prispevkov: 1111
|
Objavljeno: Sob Mar 18, 2017 10:14 Naslov sporočila: |
|
|
Citiram: | Ne morem se pa znebiti občutka da nas Vintagesonic spet hoče zavajati.Lepo ,predstavil nam je zgodovinska dejstva,par lepih slik o novostih pa nič. |
Vsaj nekaj strokovnosti na tem forumu, in poznavanja opreme-studijske tehnike, malo splošne izorazbe za vse nadobudne audiofile, in bodoče snemalce (če že nimajo akademije) , da vidijo, koliko razvoja in denarja, je bilo včasih vloženega v to industrijo...danes pa MAC + ProTools + slušalke, in že imaš studio.
Seveda je vse to poganjala založbena industrija, to pa potrošniki, s kupljenimi nosilci, danes pa samo še download, copy-paste.
Kaj če pa bit novega v "analogiji"? Kakšen nov gramofon za 20K€, Phono za nadaljnih 20K...itd.
Morda bo prišel na trg (ali je že) kak nov R2R, ki bo "zaztrgal" digi, tudi po meritvah, sicer pa industrija še naprej obrača tistih par dac-čipov in kuje dobičke na račun nekritičnih potrošnikov, ki jim je pomembno le, da deluje vse iz naslonjača, WiFi, oblak, in da razume tablico ali telefon...oblaki bodo ja, samo bolj sivi, če bo šlo tako naprej...
Kot je rekel @Pinus, začne se pri temeljih (umetik-produkcija-amp linija-zvočnik-kablovje-akustika), potem lahko zveni ana in digi zelo dobro. _________________ The only way to do great work is to love what you do |
|
Nazaj na vrh |
Telefon: 051383384 |
|
|
canyonn
Pridružen/-a: Pon Apr 2009 15:53 Prispevkov: 640 Kraj: kanal
|
Objavljeno: Sob Mar 18, 2017 10:42 Naslov sporočila: |
|
|
Strokovnost je uredu,samo do zdaj od te strokovnosti nimam nič
(zakaj je trak tak in hard disk tak)in kaj pride na koncu ven iz zvočnikov.
Eno je strokovnost drugo pa branje med vrsticami kot večkrat poudari Pinus,da vidiš kateri tiči skup letajo.
Kar je zanimivo, ni odgovora,morda pa ne znam prav uprašati ?
Tako da so razhajanja velika u bistvu tematike.
Jakob ,novosti se nanašajo na proaudio,dasiravno je napredek slišen na gramofonih ,ročicah in odjemnih dozah,kar za pro težko rečemo ,in si podal lepo realnost vloženega truda in financ v tej panogi. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
jacoby
Pridružen/-a: Sre Jun 2008 10:23 Prispevkov: 1111
|
Objavljeno: Sob Mar 18, 2017 11:12 Naslov sporočila: |
|
|
Šlo je iz ene skrajnosti v drugo, včasih ultra bogate založbe (Sony itd.)in posredno vsi podizvajalci, producenti, studiji, ki so dobro živeli od tega, so skoraj bankrotirali, ni več toliko denarja v tem poslu, posledično rastejo domači studiji z nizkimi stroški, oprema je dostopna skoraj vsakemu...in počasi nivo pada...skratka "It's all about money".
Sej, če poslušaš 24/192 digi (ki je dobro narejen, kak MSB itd.) skoraj ni razlike do LP, nekateri parametri so boljši drugi manj...
Lahko pa poslušaš tud LP ki je total u k..., vse je v pristopu, in spet - denarju... _________________ The only way to do great work is to love what you do |
|
Nazaj na vrh |
Telefon: 051383384 |
|
|
ambasador
Pridružen/-a: Sre Feb 2011 19:52 Prispevkov: 5982 Kraj: Izola
|
Objavljeno: Sob Mar 18, 2017 12:27 Naslov sporočila: |
|
|
jacoby je napisal/a: | Šlo je iz ene skrajnosti v drugo, včasih ultra bogate založbe (Sony itd.)in posredno vsi podizvajalci, producenti, studiji, ki so dobro živeli od tega, so skoraj bankrotirali, ni več toliko denarja v tem poslu, posledično rastejo domači studiji z nizkimi stroški, oprema je dostopna skoraj vsakemu...in počasi nivo pada...skratka "It's all about money".
Sej, če poslušaš 24/192 digi (ki je dobro narejen, kak MSB itd.) skoraj ni razlike do LP, nekateri parametri so boljši drugi manj...
Lahko pa poslušaš tud LP ki je total u k..., vse je v pristopu, in spet - denarju... |
Toliko direktno, odkrito, da moram pritrditi. Vzrok-posledica kot tudi sam vidim.
ps
Sem bil na sejmu v Milanu (mislim da 1996/7) ko je bil Technics prisoten na veliko in sem se tudi pogovarjal s takratnim šefom razvoja v Technicsu - prikazali so pa posnetke 192/24 iz jazz festivala v Berlinu (JVC jih je delal, šlo pa je za posnetke dveh kitaristov +njihov vokal, pa nič več) na DVD-A formatu. Potem pa isti posnetki na 96/24 in nato še 44.1/16.
Ej, v maksimalnem formatu za si lizat prste, nato (največji) padec na 96/24 in potem še CD - ni bil tak padec v kakovosti kot v prvem prehodu - , je pa izpadel v prvem vtisu kot bi slišal prizvok žage - kmalu nato je ta vtis izginil. Ma tega ne pozabiš nikoli. Vedno ko slišiš to iz prve, ti se vrne v spomin.
Dvakrat sem prisostvoval temu prikazu, da si ja dobro to vtisnem v spomin.
Bolj open reel test kot tako... _________________ Carpe Diem |
|
Nazaj na vrh |
|
|
canyonn
Pridružen/-a: Pon Apr 2009 15:53 Prispevkov: 640 Kraj: kanal
|
Objavljeno: Sob Mar 18, 2017 13:21 Naslov sporočila: |
|
|
Imam dobršen del Klopotec diskografije in rečem lahko odlično, tako artistika kot tehnika ,delno poznam tudi pot do končnega izdelka .
Če je dobil oceno u Suono 8 to pomeni da je produkcija trenutno u vrhu,10 tke ne dajo skor nobenemu dandanes.
Zato si zasluži vse spoštovanje ,pe ne zaradi ocene same. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
canyonn
Pridružen/-a: Pon Apr 2009 15:53 Prispevkov: 640 Kraj: kanal
|
Objavljeno: Sob Mar 18, 2017 14:38 Naslov sporočila: |
|
|
Z mikrofoni tudi ni enostavno,ravno zaradi te debate sem učeri bil pozoren na akustičnem koncertu John Garcia (ex Kyuss).
Ko je govoril publiki ,maikrofon sploh "ni deloval" ko pa je zapel je prišlel skozi (sm58)ta njegov specifičen glas (kdor ga pozna vem o čem govorim) je namreč odličen pevec.
Podobno je bilo z akustičnimi kitarami,eni je super odgovarjal postavljen mikrofon ,drugi ki je bila nižje uglašena pa ne,en kitarist dve kitari.dobro z iskušenim tonski mojstrom bi to bolje šlo skozi. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
vintagesonic
Pridružen/-a: Sre Mar 2010 17:24 Prispevkov: 1426 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Ned Mar 19, 2017 01:13 Naslov sporočila: |
|
|
canyonn je napisal/a: | Ne morem se pa znebiti občutka da nas Vintagesonic spet hoče zavajati.Lepo ,predstavil nam je zgodovinska dejstva,par lepih slik o novostih pa nič.
Analogue is far from dead, people will still mix on 1/4 or 1/2 inch (with or without Dolby SR) which, if properly aligned, can offer a bandwidth up to about 70 kHz !!!
Even though there is a lot of development going on actually with 192 kHz sampling frequency digital recording, which finally offers a bandwidth (80 kHz) superior to standard analogue machines... analogue is still not dead ! Nutty sound engineers are modifying here and there 1 inch tape recorders so that they record in stereo, surpassing again the 24 bit (about 110 dB signal/noise ratio) 192 kHz digital formats !!! |
Kdo koga zavaja je lahko sicer povsem legitimno vprašanje, vendar bi rešitev končne enigme morala sloneti na argumentaciji dejstev. Brez argumentov je vsaka debata na nivoju otroškega vrtca. Mislim da si tega ne želi nihče.
V tem smilsu bi bilo tudi korektno, da se vsi tujejezični citati opremijo s podatkom od kje izvirajo in kdo je njihov avtor. Tako bi lažje ocenili celotni kontekst napisanega in časovno determinirali obdobje nastanka članka.
Ker se v omenjeni temi na veliko operira s povsem tehničnimi karakteristikami določene tehnologije ( semplirna frekvenca vzorčenja signala, bitna kvantizacija zvočnega signala ) je po mojem mnenju potreno imeti vsaj te osnovne pojme v dokajšnji meri razčiščene.
V tem smilsu bi te cannyon pobaral če mi lahko pojasniš, kakšno je po tvojem mnenju maksimalno dinamično območje zvočnega stereo ali večkanalnega analognega magnetofonskega posnetka glede na tvoje osebne izkušnje? Upam da vprašanje ni " OFF topic" saj je naslov teme "THE OPEN REEL TEST", kajne?
To postavljeno vprašanje bi bil nekakšen uvod v nadaljevanje debate in upam da jo bomo lahko vodili argumetirano brez nekih vsesplošnih posploševanj v smilsu
canyonn je napisal/a: |
......................,novosti se nanašajo na proaudio,dasiravno je napredek slišen na gramofonih ,ročicah in odjemnih dozah,kar za pro težko rečemo.................. |
Upam, da vprašanje ni pretežko in da bo odgovor predvsem ustrezno tehnično argumentiran, ker bo zagotovo zanimiv za širšo občestvo na temu forumu. tehnično argumentiran poudarjam predvsem zato ker je dinamično območje zvočnega posnetka ( izraženo v enotah dB) striktno tehnični parameter in ne zadeva nekih kvazi emocionalnih produktov posameznikov.
Če se vam bo zahotelo, bomo lahko prišli tudi do problematike
canyonn je napisal/a: | Z mikrofoni tudi ni enostavno,........... |
LP |
|
Nazaj na vrh |
|
|
canyonn
Pridružen/-a: Pon Apr 2009 15:53 Prispevkov: 640 Kraj: kanal
|
Objavljeno: Ned Mar 19, 2017 03:28 Naslov sporočila: |
|
|
Bom čim bolj preprosto povedal,postavljaš vprašanja a sam se ne držiš reda,vem da veliko veš a tudi drugi in ti tehnični parameteri kako se ga opiše v kot te razumem nekem nedefiniranem pojavu na naše počutje ?
s tvojimi načinom pisanja in prenašanja znanja se ne strinjam, pa naj se še tako trudiš.
tehnika in filozofija ?saj to je šlo vedno v koraku...
ne vem tudi a ma smisel postavljati vprašanja na moja razmišljanja,saj v tej maniri tudi pišem in sprašujem,raje preberem mnenje z druge strani
v tehničnem dialogu z mano pa si že pred leti zašel na neka čudna pota... |
|
Nazaj na vrh |
|
|
canyonn
Pridružen/-a: Pon Apr 2009 15:53 Prispevkov: 640 Kraj: kanal
|
Objavljeno: Ned Mar 19, 2017 08:31 Naslov sporočila: |
|
|
Skoraj dvomim tudi da si članek prebral v celoti.In moja vprašanja ,pa ne direkt tebi.Vsi tuji "citati" so iz Open reel teme
U bistvu z moje strani je stvar taka ,zame ni merodajno samo podajat neke tehnične parametre s številkami in ostalimi elektrotehničnimi simboli ,če se ne simulira v laboratoriju (vaje),to sem enkrat že pisal .V besedi na forumu je nemogoče predstavit zvočno dogajanje v celoti le s številkami.Vsaj meni ni.Še osnovne podatke kot spl,max spl,frekvenčni odziv itd. težko,če skozi ne spustimo nekaj in nam poznani vrednosti.Razen mogoče za ljudi ki so vsak dan v poslu,(forumsko razumevanje stroke)
osnovni primer (v hi-fi ju specifikacije neke aparature ali zvočnika nam vsega ne povedo kako bo to igralo v praksi)-Kaj mi ostane kot pogovor v obliki meni znanih audio terminov in ki se uporabljajo na tej sceni kot npr. timber -zanimivo da ga lahko definiramo tudi na spektrometru.....z dinamiko je nekoliko drugače..
Open reel test iz članka ,pa verjamem da so prisotni vsaj tolko pomembni kot Vintagesonik,ki je izpostavil neke dvome,pa ni povedal katere,so opisovali z nam bolj ali manj znanimi termini, delovanje posamezne mašine napram živi izvedbi.
Lepo bi bilo da nam torej ti opišeš na čim bolj poljuden način vse odprte postavke ki si jih nakazal,če bomo le kaj izluščili iz tega.
če se mi še kaj vsaj delno koristnega utrne bom dodal.brez nizkih udarcev seveda,ker se bolj kot ne ukvarjam ljubiteljsko
in da bom vsaj nekaj razumljen po še enem klubskem spektaklu ta vikend prGabrjelu A love electric iz ciudad de mexico
Nazadnje urejal/a canyonn Ned Mar 19, 2017 09:33; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ambasador
Pridružen/-a: Sre Feb 2011 19:52 Prispevkov: 5982 Kraj: Izola
|
Objavljeno: Ned Mar 19, 2017 09:06 Naslov sporočila: |
|
|
Mitsubishi X-850 mi je naredil klik - kje sem to že videl - a ja, na LP plošči Digital Duke
http://www.allmusic.com/album/digital-duke-mw0000191765
Tam so opisali (na notranjem ovitku) kako so to snemali, kako so se pedantno pripravljali za snemanja itd. Pa da so to snemali na tem 32 kanalnem Mitsubishiju.
Danes si jo bom preposlušal, da jo ponovno dam na rešeto kar se tehnike tiče. Glasbeno je izvrstno odigrano, posnetki po spominu dejansko so nekaj posebnega - s poudarjeno čistino, jasnostjo in ostrino na začetku vsakega zvoka - kar je ponavadi zaobljeno. Pa dinamiko ima.
Je pa nisem imel na gramofonu vsaj pol leta in v tem času sem naredil pomembno spremembo na pogonu krožnika - tako da ni druge kot ponoviti vajo. _________________ Carpe Diem |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ambasador
Pridružen/-a: Sre Feb 2011 19:52 Prispevkov: 5982 Kraj: Izola
|
Objavljeno: Ned Mar 19, 2017 11:20 Naslov sporočila: |
|
|
http://digitalcommons.csumb.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1367&context=caps_thes
Veliko zanimivega branja in informacij okoli studijskih zapisov - poleg lepo na kratko opisane zgodovine magnetofonov in njihovih posebnosti, je namen pisanja študija - primerjava značilnosti digitalnega zapisa vs magnetofon. Realen posnetek je iz konzole šel na dva konca, potem pa je padla primerjava (BlueCat’s Frequency Analyzer 2) kaj se dogaja na posnetkih in kako se to dogajanje sliši.
Iz tega teksta : najprej šum studijskega magnetofona - Ampex MM 1000 na traku 2'' 3M996 je spekter šuma okoli 7kHz med -98 in -102dB.
Čisto kot primer. Kaj to pomeni za dinamiko lahko kdo drugi pove. Če lahko ta magnetofon prekrmiliš (greš s signalom iznad ničle)v konicah za +10 dB, lahko razpolagaš s 110dB dinamike? _________________ Carpe Diem |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ambasador
Pridružen/-a: Sre Feb 2011 19:52 Prispevkov: 5982 Kraj: Izola
|
Objavljeno: Ned Mar 19, 2017 11:48 Naslov sporočila: |
|
|
Evo, še kdo se je poigral in naredil direktno primerjavo s snemanjem v studiju:
enkrat na digi, drugič na Studer A800 -
tokrat Svenska Grammofon:
http://www.soundonsound.com/reviews/universal-audio-studer-a800
Če vas zanima zakulisje posnetkov.. _________________ Carpe Diem |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|
Zadnje teme - HI-FI |
-
CD, Vinil, DVD, Blu-ray
Kaj trenutno poslušate?
-
Do-It-Yourself
Spet nov lampaš
-
Do-It-Yourself
DIY popravila
-
CD, Vinil, DVD, Blu-ray
Tidal
-
HI-FI
Roon labs
-
CD, Vinil, DVD, Blu-ray
YouTube & stuff
-
HI-FI
MySqueezebox.com DOWN?
-
HI-FI
DAC?
-
HI-FI
Uvoz naprave iz ZDA
-
HI-FI
Zvočniki - izkušnje - predlog
-
HI-FI
Kam na popravilo?
-
Dogodki v svetu HI-FI-ja, srečanja
Bristol HI-fI show
-
HI-FI
Nova igrača je doma......
-
HI-FI
Slušalkarski sistemi
-
HI-FI dodatki
Zvočniški kabli, interkonekti
|
|