Pomoč pogostih vprašanjPomoč pogostih vprašanj   IščiIšči   Seznam članovSeznam članov   Skupine uporabnikovSkupine uporabnikov   Registriraj seRegistriraj se   Tvoj profilTvoj profil   Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil   PrijavaPrijava 

Problematika analognih/digitalnih trendov v snemanju
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Kazalo po www.audio-kontakt.com forumu -> Ostalo
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
vintagesonic



Pridružen/-a: Sre Mar 2010 17:24
Prispevkov: 1426
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Ned Dec 16, 2012 12:44    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

JAZZZ je napisal/a:
vintagesonic je napisal/a:

MisliÅ”, da je optimalna pozicija zvoka orkestra na mestu dirigenta? Dvomim. ƈe bi bila, bi v bližino njegove pozicije v viÅ”ino uÅ”es postavili glavni stereo mikrofon? To bi bilo Å”e najbolj enostavno, ampak ni !

Kaj pa, ĆØe bi tja postavil Soundfielda(pa reciva kak meter nazaj)?...


MogoĆØe bi se s Soundfieldom obneslo, ampak ne verjamem da v viÅ”ini uÅ”es dirigenta. ƈe je sekcija trobil, pihal in tolkal fiziĆØno cca. od 60 do 90 cm nad sekcijo prednjih godal, potem bi jaz osebno postavil mikrofon v viÅ”ino 2- 2.5 m od tal in najmanj 2-3 m za dirigentom. Zelo odvisno je tudi od Å”irine odra in razporeditve orkestra. ƈe je orkester postavljen bolj v Å”irino kot v globino potem zna biti problem s Å”irino stereo baze in nekompaktnim zvokom celotnega orkestra. V Abbey Roadu ga za produkcijo filmske glasbe uporabljajo celo v globini orkestra v viÅ”ini cca 3 m nad orkestrom. V njihovem primeru je okrester pozicioniran v enem nivoju. Je pa to moje pisanje zelo teoretiĆØno in vpraÅ”anje, kako bi zadeva funkcionirala v praksi, glede na dane aksutiĆØne pogoje samega prostora.

Dejstvo obstaja, da je Soundfield mikrofon tudi prava izbira za akustiĆØno problematiĆØne prostore, ker nudi snemalcu obilico možnosti nastavitve parametrov iz mesta kjer snema, ter mu s tem prihrani obilico kilometrine pri iskanju optimalnega mesta postavitve. Predvsem je to pomebno pri projektih, ko si ne moreÅ” privoÅ”ĆØiti, da te bo recimo 100 ĆØlanski simfoniĆØni orkester ĆØakal, medtem ko boÅ” iskal optimalno pozicijo enega mikrofona. Lahko ga uporabis tudi na naĆØin, da izhod signalov loĆØenih mikrofonov v njemu posnameÅ” na posamezne kanale hard disc recorderja in zvok obdelujeÅ” preko njegove elektronske matrice v obdobju posprodukcije. Ambasador se bo sicer zagotovo križal, ampak to ni veĆØ moj problem Wink

Kot sam veÅ” nastanek omenjenega mikrofona datira že v obdobje 80-90 let, ko je bil proizvajalec Soundfield Å”e pod okriljem proizvajalca meÅ”alnih miz AMS Neve. Zaradi cene nasproti konkurenci je pred 10 leti skoraj izginil iz tržiÅ”ĆØa. Njegov preporod se je dogodil, ko so ameriÅ”ke televizijske mreže zaĆØele prenos Å”portnih dogodkov uporabljati "sorround sound" tehnologijo na svojih HD kanalih. Mislim da so jih v enem letu kupili takÅ”no koliĆØino, da jih Soundfield sploh ni mogel izdelati in so bili nekaj ĆØasa na tržiÅ”ĆØu skoraj nedosegljivi. Niso pa hoteli proizvodnjo preseliti na dalnji vzhod.

Lepo je, da je ta inovativni izdelek spet naÅ”el pravo mesto ob pravem ĆØasu.

Veliko uspeÅ”nih posnetkom z omenjeno "igraĆØko" Wink



LP
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ambasador



Pridružen/-a: Sre Feb 2011 19:52
Prispevkov: 5984
Kraj: Izola

PrispevekObjavljeno: Ned Dec 16, 2012 14:18    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

....Ambasador se bo sicer zagotovo križal, ampak to ni veĆØ moj problem.....
-------------------------------------------------------------------------------------------

Križal ?... sploh ne. Ker je zajem praktiĆØno v eni toĆØki, so signali fazno usklajeni. Z mirno roko in dobro mero smisla bi se moralo kaj dobrega dobiti ven. Dobra ideja ti Soundfieldi.

VpraÅ”anje: a ni smiselno narediti veĆØ verzij in jih testirati naokoli v sistemih ki predstavljajo razliĆØne veje avdiofilstva? Tako, za obĆØutek kako se obnese v praksi.
_________________
Carpe Diem
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
vintagesonic



Pridružen/-a: Sre Mar 2010 17:24
Prispevkov: 1426
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Ned Dec 16, 2012 22:57    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

ambasador je napisal/a:
....Ambasador se bo sicer zagotovo križal, ampak to ni veĆØ moj problem.....
-------------------------------------------------------------------------------------------

Križal ?... sploh ne.


Ja malo te pa moram provocirati, no . Wink
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
vintagesonic



Pridružen/-a: Sre Mar 2010 17:24
Prispevkov: 1426
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Ned Dec 16, 2012 23:26    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

fjaka je napisal/a:
ĆØe bi tema obstajala prej , bi naredil bolj precizne posnetke...lahko jih kot poznavalci komentirate...
Essen Philharmonie...16. & 17. XI....live snemanje za Deutsche Grammophon...
2Ɨ2 centralna mikrofona v križ...X...10 mikrofonov za soliste + manje viÅ”e standardna postavitev za orkester...kot v CDu ali na RTVu...studio 26...


Osnovni problem snemanj in predvsem tonskih prenosov simfoniĆØnih orkestrov v velikih dvoranah je celotni estetski vtis orkestra na odru ali dvorani, sploh ĆØe je prisotna televizija ali Ā»hollywood-arjiĀ« . Po pravilu nihĆØe od video ekipe, Å”e posebno režiser, noĆØe videti mikrofonov, mikrofonskih stojal in kablov v slikovnih kadrih video posnetkov. Vsi bi pa seveda želeli vrhunski zvok in brezhibno izvedbo orkestra.

ƈe so dogodki v velikih znanih dvoranah, se obiĆØajno pride do nekega kompromisa, ko arhitekti, režiserji in lastniki dvoran Ā» dovolijoĀ« doloĆØeno Å”tevilo spuÅ”ĆØenih mikrofonov nad orkestrom, ki so v veĆØini primerov na fiksnih lokacijah stropne konstrukcije. Po konĆØanem snemanjih ali prenosih se omenjene kable z mikrofoni povleĆØe nazaj do stropne konstrukcije z namenom, da ne motijo estetskega ambienta ostalih prireditev. Edini mikrofon ki obiĆØajno ostaja permanentno Ā»obeÅ”enĀ« v dvorani, je centralni stereo mikrofon, katerega lokacija je skrbno izbrana na osnovi veĆØkratnih preizkusov in se tekom sezone ne spreminja.

Skoraj 70 % zvoka se obiĆØajno pridobi s setom zgoraj omenjenih mikrofonov, vsi ostali mikrofoni ki se postavljajo sekcijsko glede na potrebe posamezne izvedbe se obiĆØajno po konĆØanem snemanju odstranijo. Iz zgoraj omenjenega dejstva je zvok orkestra v posamezni dvorani ali lokaciji že relativno predefiniran. Zelo veliko na sploÅ”ni vtis konĆØnega izdelka pripomore akustika posamezne lokacije, na katero sam snemalec niti nima veliko vpliva. To seveda ne pomeni, da je njegov vložek in znanje zanemarljiv element pri definiciji konĆØnega zvoka posnetka. HoĆØem samo poudariti, da obstaja veliko dvoran ki že same po sebi zvenijo vrhunsko, obstaja pa tudi nekaj znanih lokacij kjer je akustika na meji znosnega. In to ne najbolj nenzanih.

MogoĆØe vam je znana zgodba obnove milanske Scale, ki je bila v doloĆØenem obdobju rekonstrukcije tako v nemilosti, da so morali celoten projekt akustiĆØne obnove ponoviti. Enako usodo brez adaptacije akustike doživlja Å”e dandanes ena zelo znanih in obiskanih dvoran v Veliki Britanji. Tudi projekt gradbene in akustiĆØne obnove v mariborski SNG je imel zelo podobne zaplete.

LP
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ambasador



Pridružen/-a: Sre Feb 2011 19:52
Prispevkov: 5984
Kraj: Izola

PrispevekObjavljeno: Pon Dec 17, 2012 10:42    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Akustiko glanc novega Auditoriuma v Rimu so delali Å”vabi - in ga polomili!. So morali rekonstruirati ĆØuda notranjosti, ker je zvok bil obupen.

Pred nekaj leti so italijanske hifi revije poroĆØale o tem.
_________________
Carpe Diem
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
JAZZZ



Pridružen/-a: Sre Apr 2008 12:32
Prispevkov: 2770
Kraj: POSAVEC

PrispevekObjavljeno: Pon Dec 17, 2012 13:20    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

vintagesonic je napisal/a:
MogoĆØe bi se s Soundfieldom obneslo, ampak ne verjamem da v viÅ”ini uÅ”es dirigenta. ƈe je sekcija trobil, pihal in tolkal fiziĆØno cca. od 60 do 90 cm nad sekcijo prednjih godal, potem bi jaz osebno postavil mikrofon v viÅ”ino 2- 2.5 m od tal in najmanj 2-3 m za dirigentom.

Tako nekako bi tudi sam startal. S tem, da bi mikrofon rahlo usmeril navzdol...(pri SF preko daljinca) . Na ta naĆØin sem snemal že s Telefunken 216 Matrix-v Blumlein ali M/S tehniki.
_________________
"There are two kinds of fools. One says-this is old and therefore good. The other says-this is new and therefore better." Bob Katz
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
ambasador



Pridružen/-a: Sre Feb 2011 19:52
Prispevkov: 5984
Kraj: Izola

PrispevekObjavljeno: Tor Dec 18, 2012 13:32    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

vintagesonic je napisal/a:
ambasador je napisal/a:
....Ambasador se bo sicer zagotovo križal, ampak to ni veĆØ moj problem.....
-------------------------------------------------------------------------------------------

Križal ?... sploh ne.


Ja malo te pa moram provocirati, no . Wink


I love it!

Osebno sem zelo za koherentnost - se pravi stvari ki niso skregane same s sabo. Vse kar gre po tej poti je po mojem prepriĆØanju v pravo smer. Kompromisom se ne da izogniti - a - vsaj da jih ne iÅ”ĆØemo kadar ni potrebe.
Glede na danaÅ”nje stanje tehnike: kaj nas stane isti dogodek posneti istoĆØasno v dveh, treh tehnikah ? V multi-miki, m/s in binauralno, recimo.
Kanalov za snemanje je na pretek. ƈe gre na SACD imaÅ” lahko dve tehniki gor - eno za sluÅ”alke, drugo za zvoĆØnike - naprimer.
Ali kakŔno dodatno verzijo.
_________________
Carpe Diem
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
JAZZZ



Pridružen/-a: Sre Apr 2008 12:32
Prispevkov: 2770
Kraj: POSAVEC

PrispevekObjavljeno: Tor Dec 18, 2012 14:07    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

ambasador je napisal/a:
Glede na danaÅ”nje stanje tehnike: kaj nas stane isti dogodek posneti istoĆØasno v dveh, treh tehnikah ? V multi-miki, m/s in binauralno, recimo.
Kanalov za snemanje je na pretek.

Pa sej to se dela ... ampak, Å”e vedno ni nujno, da posnetek uspe Wink Sploh, ĆØe to dela ena oseba. Se strinjam, ĆØe imaÅ” tri razliĆØne snemalce in se vsak ukvarja samo z eno tehniko ... drugaĆØe pa, puno babica, kilavo dete...
Pa itak se kombinira tehnika z veĆØ mikrofoni+ambientalnimi(M/S, XY, Blumlein...)
Samo velika koliĆØina kanalov Å”e ne zagotavlja dobrega posnetka ...
_________________
"There are two kinds of fools. One says-this is old and therefore good. The other says-this is new and therefore better." Bob Katz
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
ambasador



Pridružen/-a: Sre Feb 2011 19:52
Prispevkov: 5984
Kraj: Izola

PrispevekObjavljeno: Tor Dec 18, 2012 22:20    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

...drugaĆØe pa, puno babica, kilavo dete...
Samo velika koliĆØina kanalov Å”e ne zagotavlja dobrega posnetka ...

-------------------------------------------------------------------------------------------
Marsikaj drugega Å”e ne zagotavlja dobrega posnetka. Pravzaprav niĆØ ne zagotavlja dobrega posnetka kot samo nekdo, ki dela dobre posnetke!

Jasno je, da ne predlagam 'magiĆØne' formule, ki same po sebi, neglede na dežurnega, zagotavljajo magijo. Predlagal sem samo v konceptu razliĆØne posnetke za potrebe avdiofilov.

ƈe mene vpraÅ”aÅ” kako bi napisal simfonijo, bi videl same probleme. Noben nasvet mi ne bi bil dober, vse bi bilo slabo, niĆØ uporabnega...
_________________
Carpe Diem
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
orc.perc



Pridružen/-a: Sre Nov 2009 22:05
Prispevkov: 527
Kraj: Posr.Park

PrispevekObjavljeno: Sre Dec 19, 2012 01:14    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Problem je v tem, da je line level signal itak premoĆØen za tisti del audio verige, kjer se beleži signal. Tu se praksa odpove teoriji...
_________________
-1/3oct.REar
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
vintagesonic



Pridružen/-a: Sre Mar 2010 17:24
Prispevkov: 1426
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Sre Dec 19, 2012 11:18    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

orc.perc je napisal/a:
Problem je v tem, da je line level signal itak premoĆØen za tisti del audio verige, kjer se beleži signal. Tu se praksa odpove teoriji...


Ali lahko to malce bolj teoretiĆØno pojasniÅ” Question
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
JAZZZ



Pridružen/-a: Sre Apr 2008 12:32
Prispevkov: 2770
Kraj: POSAVEC

PrispevekObjavljeno: Sre Dec 19, 2012 12:40    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

ambasador je napisal/a:

Marsikaj drugega Å”e ne zagotavlja dobrega posnetka. Pravzaprav niĆØ ne zagotavlja dobrega posnetka kot samo nekdo, ki dela dobre posnetke!

ƈe te pot zanese k ZvoĆØniku, si posluÅ”aj Tilbury/Prevost posnetek narejen s Soundfield mikrofonom ... Moje je bilo samo postaviti mikrofon na "dobro" pozicijo, ostalo je naredil Soundfield (mikrofon+Å”katlica). Nobenih dodatnih koloracij, ehotov ... No ja, dodal sem Å”templ limiterja in minimalno kompresijo ... in to je to
P.S.: Pa kot prvo, odliĆØna izvajalca, ki obvladata svoje "delo"
_________________
"There are two kinds of fools. One says-this is old and therefore good. The other says-this is new and therefore better." Bob Katz
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
orc.perc



Pridružen/-a: Sre Nov 2009 22:05
Prispevkov: 527
Kraj: Posr.Park

PrispevekObjavljeno: Sre Dec 19, 2012 15:44    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

vintagesonic je napisal/a:
orc.perc je napisal/a:
Problem je v tem, da je line level signal itak premoĆØen za tisti del audio verige, kjer se beleži signal. Tu se praksa odpove teoriji...


Ali lahko to malce bolj teoretiĆØno pojasniÅ” Question


Težko. Laughing
_________________
-1/3oct.REar
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
vintagesonic



Pridružen/-a: Sre Mar 2010 17:24
Prispevkov: 1426
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Sre Dec 19, 2012 16:13    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

orc.perc je napisal/a:
vintagesonic je napisal/a:
orc.perc je napisal/a:
Problem je v tem, da je line level signal itak premoĆØen za tisti del audio verige, kjer se beleži signal. Tu se praksa odpove teoriji...


Ali lahko to malce bolj teoretiĆØno pojasniÅ” Question


Težko. Laughing


A ti bi Ŕel kar z mikrofonskim nivojem signala na snemalnik ? Rolling Eyes

LP
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
orc.perc



Pridružen/-a: Sre Nov 2009 22:05
Prispevkov: 527
Kraj: Posr.Park

PrispevekObjavljeno: Sre Dec 19, 2012 17:34    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Heh, veĆØina mikrofonov(sdc,ldc) lastnega signala sploh nima, ĆØe mu ne daÅ” "infuzije". Smile

Neumann Solution D serija, recimo; najbrž ne ojaĆØa signala na +4dBu pred konverzijo..eh, nima veze...

cit:At first glance, the D-01 microphone appears similar to an analog microphone. However, in the microphone, an A/D converter developed by Neumann which is especially optimized for capsule signal conditions receives the output signal directly from the capsule. The signal is immediately converted into a digital signal, generating an internal 28-bit signal with a dynamic range of more than 130 dB (A-weighted, including capsule characteristics).
_________________
-1/3oct.REar
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Kazalo po www.audio-kontakt.com forumu -> Ostalo Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3  Naslednja
Stran 2 od 3

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Zadnje teme - HI-FI

Zadnje teme - ostalo

VIDEOTEKA
© www.audio-kontakt.com  |  info@audio-kontakt.com  |  Pogoji uporabe