Pomoč pogostih vprašanjPomoč pogostih vprašanj   IščiIšči   Seznam članovSeznam članov   Skupine uporabnikovSkupine uporabnikov   Registriraj seRegistriraj se   Tvoj profilTvoj profil   Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil   PrijavaPrijava 

Problematika analognih/digitalnih trendov v snemanju
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Kazalo po www.audio-kontakt.com forumu -> Ostalo
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
vintagesonic



Pridružen/-a: Sre Mar 2010 17:24
Prispevkov: 1426
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Ned Dec 16, 2012 12:44    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

JAZZZ je napisal/a:
vintagesonic je napisal/a:

Misliš, da je optimalna pozicija zvoka orkestra na mestu dirigenta? Dvomim. Če bi bila, bi v bližino njegove pozicije v višino ušes postavili glavni stereo mikrofon? To bi bilo še najbolj enostavno, ampak ni !

Kaj pa, če bi tja postavil Soundfielda(pa reciva kak meter nazaj)?...


Mogoče bi se s Soundfieldom obneslo, ampak ne verjamem da v višini ušes dirigenta. Če je sekcija trobil, pihal in tolkal fizično cca. od 60 do 90 cm nad sekcijo prednjih godal, potem bi jaz osebno postavil mikrofon v višino 2- 2.5 m od tal in najmanj 2-3 m za dirigentom. Zelo odvisno je tudi od širine odra in razporeditve orkestra. Če je orkester postavljen bolj v širino kot v globino potem zna biti problem s širino stereo baze in nekompaktnim zvokom celotnega orkestra. V Abbey Roadu ga za produkcijo filmske glasbe uporabljajo celo v globini orkestra v višini cca 3 m nad orkestrom. V njihovem primeru je okrester pozicioniran v enem nivoju. Je pa to moje pisanje zelo teoretično in vprašanje, kako bi zadeva funkcionirala v praksi, glede na dane aksutične pogoje samega prostora.

Dejstvo obstaja, da je Soundfield mikrofon tudi prava izbira za akustično problematične prostore, ker nudi snemalcu obilico možnosti nastavitve parametrov iz mesta kjer snema, ter mu s tem prihrani obilico kilometrine pri iskanju optimalnega mesta postavitve. Predvsem je to pomebno pri projektih, ko si ne moreš privoščiti, da te bo recimo 100 članski simfonični orkester čakal, medtem ko boš iskal optimalno pozicijo enega mikrofona. Lahko ga uporabis tudi na način, da izhod signalov ločenih mikrofonov v njemu posnameš na posamezne kanale hard disc recorderja in zvok obdeluješ preko njegove elektronske matrice v obdobju posprodukcije. Ambasador se bo sicer zagotovo križal, ampak to ni več moj problem Wink

Kot sam veš nastanek omenjenega mikrofona datira že v obdobje 80-90 let, ko je bil proizvajalec Soundfield še pod okriljem proizvajalca mešalnih miz AMS Neve. Zaradi cene nasproti konkurenci je pred 10 leti skoraj izginil iz tržišča. Njegov preporod se je dogodil, ko so ameriške televizijske mreže začele prenos športnih dogodkov uporabljati "sorround sound" tehnologijo na svojih HD kanalih. Mislim da so jih v enem letu kupili takšno količino, da jih Soundfield sploh ni mogel izdelati in so bili nekaj časa na tržišču skoraj nedosegljivi. Niso pa hoteli proizvodnjo preseliti na dalnji vzhod.

Lepo je, da je ta inovativni izdelek spet našel pravo mesto ob pravem času.

Veliko uspešnih posnetkom z omenjeno "igračko" Wink



LP
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ambasador



Pridružen/-a: Sre Feb 2011 19:52
Prispevkov: 5982
Kraj: Izola

PrispevekObjavljeno: Ned Dec 16, 2012 14:18    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

....Ambasador se bo sicer zagotovo križal, ampak to ni več moj problem.....
-------------------------------------------------------------------------------------------

Križal ?... sploh ne. Ker je zajem praktično v eni točki, so signali fazno usklajeni. Z mirno roko in dobro mero smisla bi se moralo kaj dobrega dobiti ven. Dobra ideja ti Soundfieldi.

Vprašanje: a ni smiselno narediti več verzij in jih testirati naokoli v sistemih ki predstavljajo različne veje avdiofilstva? Tako, za občutek kako se obnese v praksi.
_________________
Carpe Diem
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
vintagesonic



Pridružen/-a: Sre Mar 2010 17:24
Prispevkov: 1426
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Ned Dec 16, 2012 22:57    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

ambasador je napisal/a:
....Ambasador se bo sicer zagotovo križal, ampak to ni več moj problem.....
-------------------------------------------------------------------------------------------

Križal ?... sploh ne.


Ja malo te pa moram provocirati, no . Wink
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
vintagesonic



Pridružen/-a: Sre Mar 2010 17:24
Prispevkov: 1426
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Ned Dec 16, 2012 23:26    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

fjaka je napisal/a:
če bi tema obstajala prej , bi naredil bolj precizne posnetke...lahko jih kot poznavalci komentirate...
Essen Philharmonie...16. & 17. XI....live snemanje za Deutsche Grammophon...
2×2 centralna mikrofona v križ...X...10 mikrofonov za soliste + manje više standardna postavitev za orkester...kot v CDu ali na RTVu...studio 26...


Osnovni problem snemanj in predvsem tonskih prenosov simfoničnih orkestrov v velikih dvoranah je celotni estetski vtis orkestra na odru ali dvorani, sploh če je prisotna televizija ali »hollywood-arji« . Po pravilu nihče od video ekipe, še posebno režiser, noče videti mikrofonov, mikrofonskih stojal in kablov v slikovnih kadrih video posnetkov. Vsi bi pa seveda želeli vrhunski zvok in brezhibno izvedbo orkestra.

Če so dogodki v velikih znanih dvoranah, se običajno pride do nekega kompromisa, ko arhitekti, režiserji in lastniki dvoran » dovolijo« določeno število spuščenih mikrofonov nad orkestrom, ki so v večini primerov na fiksnih lokacijah stropne konstrukcije. Po končanem snemanjih ali prenosih se omenjene kable z mikrofoni povleče nazaj do stropne konstrukcije z namenom, da ne motijo estetskega ambienta ostalih prireditev. Edini mikrofon ki običajno ostaja permanentno »obešen« v dvorani, je centralni stereo mikrofon, katerega lokacija je skrbno izbrana na osnovi večkratnih preizkusov in se tekom sezone ne spreminja.

Skoraj 70 % zvoka se običajno pridobi s setom zgoraj omenjenih mikrofonov, vsi ostali mikrofoni ki se postavljajo sekcijsko glede na potrebe posamezne izvedbe se običajno po končanem snemanju odstranijo. Iz zgoraj omenjenega dejstva je zvok orkestra v posamezni dvorani ali lokaciji že relativno predefiniran. Zelo veliko na splošni vtis končnega izdelka pripomore akustika posamezne lokacije, na katero sam snemalec niti nima veliko vpliva. To seveda ne pomeni, da je njegov vložek in znanje zanemarljiv element pri definiciji končnega zvoka posnetka. Hočem samo poudariti, da obstaja veliko dvoran ki že same po sebi zvenijo vrhunsko, obstaja pa tudi nekaj znanih lokacij kjer je akustika na meji znosnega. In to ne najbolj nenzanih.

Mogoče vam je znana zgodba obnove milanske Scale, ki je bila v določenem obdobju rekonstrukcije tako v nemilosti, da so morali celoten projekt akustične obnove ponoviti. Enako usodo brez adaptacije akustike doživlja še dandanes ena zelo znanih in obiskanih dvoran v Veliki Britanji. Tudi projekt gradbene in akustične obnove v mariborski SNG je imel zelo podobne zaplete.

LP
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ambasador



Pridružen/-a: Sre Feb 2011 19:52
Prispevkov: 5982
Kraj: Izola

PrispevekObjavljeno: Pon Dec 17, 2012 10:42    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Akustiko glanc novega Auditoriuma v Rimu so delali švabi - in ga polomili!. So morali rekonstruirati čuda notranjosti, ker je zvok bil obupen.

Pred nekaj leti so italijanske hifi revije poročale o tem.
_________________
Carpe Diem
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
JAZZZ



Pridružen/-a: Sre Apr 2008 12:32
Prispevkov: 2770
Kraj: POSAVEC

PrispevekObjavljeno: Pon Dec 17, 2012 13:20    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

vintagesonic je napisal/a:
Mogoče bi se s Soundfieldom obneslo, ampak ne verjamem da v višini ušes dirigenta. Če je sekcija trobil, pihal in tolkal fizično cca. od 60 do 90 cm nad sekcijo prednjih godal, potem bi jaz osebno postavil mikrofon v višino 2- 2.5 m od tal in najmanj 2-3 m za dirigentom.

Tako nekako bi tudi sam startal. S tem, da bi mikrofon rahlo usmeril navzdol...(pri SF preko daljinca) . Na ta način sem snemal že s Telefunken 216 Matrix-v Blumlein ali M/S tehniki.
_________________
"There are two kinds of fools. One says-this is old and therefore good. The other says-this is new and therefore better." Bob Katz
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
ambasador



Pridružen/-a: Sre Feb 2011 19:52
Prispevkov: 5982
Kraj: Izola

PrispevekObjavljeno: Tor Dec 18, 2012 13:32    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

vintagesonic je napisal/a:
ambasador je napisal/a:
....Ambasador se bo sicer zagotovo križal, ampak to ni več moj problem.....
-------------------------------------------------------------------------------------------

Križal ?... sploh ne.


Ja malo te pa moram provocirati, no . Wink


I love it!

Osebno sem zelo za koherentnost - se pravi stvari ki niso skregane same s sabo. Vse kar gre po tej poti je po mojem prepričanju v pravo smer. Kompromisom se ne da izogniti - a - vsaj da jih ne iščemo kadar ni potrebe.
Glede na današnje stanje tehnike: kaj nas stane isti dogodek posneti istočasno v dveh, treh tehnikah ? V multi-miki, m/s in binauralno, recimo.
Kanalov za snemanje je na pretek. Če gre na SACD imaš lahko dve tehniki gor - eno za slušalke, drugo za zvočnike - naprimer.
Ali kakšno dodatno verzijo.
_________________
Carpe Diem
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
JAZZZ



Pridružen/-a: Sre Apr 2008 12:32
Prispevkov: 2770
Kraj: POSAVEC

PrispevekObjavljeno: Tor Dec 18, 2012 14:07    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

ambasador je napisal/a:
Glede na današnje stanje tehnike: kaj nas stane isti dogodek posneti istočasno v dveh, treh tehnikah ? V multi-miki, m/s in binauralno, recimo.
Kanalov za snemanje je na pretek.

Pa sej to se dela ... ampak, še vedno ni nujno, da posnetek uspe Wink Sploh, če to dela ena oseba. Se strinjam, če imaš tri različne snemalce in se vsak ukvarja samo z eno tehniko ... drugače pa, puno babica, kilavo dete...
Pa itak se kombinira tehnika z več mikrofoni+ambientalnimi(M/S, XY, Blumlein...)
Samo velika količina kanalov še ne zagotavlja dobrega posnetka ...
_________________
"There are two kinds of fools. One says-this is old and therefore good. The other says-this is new and therefore better." Bob Katz
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
ambasador



Pridružen/-a: Sre Feb 2011 19:52
Prispevkov: 5982
Kraj: Izola

PrispevekObjavljeno: Tor Dec 18, 2012 22:20    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

...drugače pa, puno babica, kilavo dete...
Samo velika količina kanalov še ne zagotavlja dobrega posnetka ...

-------------------------------------------------------------------------------------------
Marsikaj drugega še ne zagotavlja dobrega posnetka. Pravzaprav nič ne zagotavlja dobrega posnetka kot samo nekdo, ki dela dobre posnetke!

Jasno je, da ne predlagam 'magične' formule, ki same po sebi, neglede na dežurnega, zagotavljajo magijo. Predlagal sem samo v konceptu različne posnetke za potrebe avdiofilov.

Če mene vprašaš kako bi napisal simfonijo, bi videl same probleme. Noben nasvet mi ne bi bil dober, vse bi bilo slabo, nič uporabnega...
_________________
Carpe Diem
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
orc.perc



Pridružen/-a: Sre Nov 2009 22:05
Prispevkov: 527
Kraj: Posr.Park

PrispevekObjavljeno: Sre Dec 19, 2012 01:14    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Problem je v tem, da je line level signal itak premočen za tisti del audio verige, kjer se beleži signal. Tu se praksa odpove teoriji...
_________________
-1/3oct.REar
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
vintagesonic



Pridružen/-a: Sre Mar 2010 17:24
Prispevkov: 1426
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Sre Dec 19, 2012 11:18    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

orc.perc je napisal/a:
Problem je v tem, da je line level signal itak premočen za tisti del audio verige, kjer se beleži signal. Tu se praksa odpove teoriji...


Ali lahko to malce bolj teoretično pojasniš Question
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
JAZZZ



Pridružen/-a: Sre Apr 2008 12:32
Prispevkov: 2770
Kraj: POSAVEC

PrispevekObjavljeno: Sre Dec 19, 2012 12:40    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

ambasador je napisal/a:

Marsikaj drugega še ne zagotavlja dobrega posnetka. Pravzaprav nič ne zagotavlja dobrega posnetka kot samo nekdo, ki dela dobre posnetke!

Če te pot zanese k Zvočniku, si poslušaj Tilbury/Prevost posnetek narejen s Soundfield mikrofonom ... Moje je bilo samo postaviti mikrofon na "dobro" pozicijo, ostalo je naredil Soundfield (mikrofon+škatlica). Nobenih dodatnih koloracij, ehotov ... No ja, dodal sem štempl limiterja in minimalno kompresijo ... in to je to
P.S.: Pa kot prvo, odlična izvajalca, ki obvladata svoje "delo"
_________________
"There are two kinds of fools. One says-this is old and therefore good. The other says-this is new and therefore better." Bob Katz
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
orc.perc



Pridružen/-a: Sre Nov 2009 22:05
Prispevkov: 527
Kraj: Posr.Park

PrispevekObjavljeno: Sre Dec 19, 2012 15:44    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

vintagesonic je napisal/a:
orc.perc je napisal/a:
Problem je v tem, da je line level signal itak premočen za tisti del audio verige, kjer se beleži signal. Tu se praksa odpove teoriji...


Ali lahko to malce bolj teoretično pojasniš Question


Težko. Laughing
_________________
-1/3oct.REar
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
vintagesonic



Pridružen/-a: Sre Mar 2010 17:24
Prispevkov: 1426
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Sre Dec 19, 2012 16:13    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

orc.perc je napisal/a:
vintagesonic je napisal/a:
orc.perc je napisal/a:
Problem je v tem, da je line level signal itak premočen za tisti del audio verige, kjer se beleži signal. Tu se praksa odpove teoriji...


Ali lahko to malce bolj teoretično pojasniš Question


Težko. Laughing


A ti bi šel kar z mikrofonskim nivojem signala na snemalnik ? Rolling Eyes

LP
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
orc.perc



Pridružen/-a: Sre Nov 2009 22:05
Prispevkov: 527
Kraj: Posr.Park

PrispevekObjavljeno: Sre Dec 19, 2012 17:34    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Heh, večina mikrofonov(sdc,ldc) lastnega signala sploh nima, če mu ne daš "infuzije". Smile

Neumann Solution D serija, recimo; najbrž ne ojača signala na +4dBu pred konverzijo..eh, nima veze...

cit:At first glance, the D-01 microphone appears similar to an analog microphone. However, in the microphone, an A/D converter developed by Neumann which is especially optimized for capsule signal conditions receives the output signal directly from the capsule. The signal is immediately converted into a digital signal, generating an internal 28-bit signal with a dynamic range of more than 130 dB (A-weighted, including capsule characteristics).
_________________
-1/3oct.REar
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Kazalo po www.audio-kontakt.com forumu -> Ostalo Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3  Naslednja
Stran 2 od 3

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Zadnje teme - HI-FI

Zadnje teme - ostalo

VIDEOTEKA
© www.audio-kontakt.com  |  info@audio-kontakt.com  |  Pogoji uporabe