Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
LBaudio
Pridružen/-a: Ned Jan 2010 10:25 Prispevkov: 863 Kraj: Ljubljana, SLOVENIJA
|
Objavljeno: Sre Jul 03, 2024 16:03 Naslov sporočila: |
|
|
Ja skatla prispeva 12dB/Oct, kondlc pa se dodatnih 6,..... nic boljsega kot podrte face za 90 stopinj ce nimas enako resenega HP filtra na sistemu. Fazna neusklajenost bo se vedno slabsi izbor kot zelo soliden DSP postavljen v sistem,.... BTW,..tudi v NAD-u gre signal cez DSP/Dirac... isto s****e drugo pakovanje _________________ For Fast Moving Concerts
Custom Aeroports
Custom car audio installs
2 X WR setter dBDrag street B - 2005 |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ambasador
Pridružen/-a: Sre Feb 2011 19:52 Prispevkov: 6117 Kraj: Izola
|
Objavljeno: Sob Jul 06, 2024 12:41 Naslov sporočila: |
|
|
Pomeril sem frekvencni odziv MonitorAudio GoldReference 20 z zamasenimi reflex luknjami spred in zad in 400uF v serijo s celotnim zvocnikom. Flat do 100Hz, nato strmo navzdol za 16dB na 63Hz. Zadeva potem se pada na 50Hz in ima par decibelni povratek na 40Hz preden definitivno izgine (na 40 so uglaseni reflexi, so zamaski iz spuzve premalo da to popolnoma umirijo?)
Ustrezno sem spremenil low pass suba na 80Hz in nato pomeril celoto. No, sedaj je to zelo speglan odziv brez skokov kamorkoli vse do 500Hz.
Zvocno je dobilo nekaj agresivnosti in sem takoj posumil kondije. Dodal sem jim dva ROE MKT 0,68uF kondenzatorja v paralelo in agresija je izginila. Tega prej na Apogee nisem opazil, je bila samo woofer plahta pod kondenzatorji do 600Hz, mid-tweeter trak ne.
-----------------------------------
Dober teden to poslusam in predvsem me zanima feeling glasbe. Kaj je pridobilo, kaj je izginilo, ali mi se vedno pridejo solze na Panis Angelicus ipd.
Vceraj pa moj standardni test s povratkom v prvotno stanje. Ma ni dolgo trajalo , ni primerjave. Ne zvocno ne emocionalno.
Ce na Apogee ni bistveno dodalo globine, ker je ze sam dovolj sposoben, pa je pri MonitorAudiu krepko drugace. Pri slednjem je tudi bas dobesedno drugi, kar ni bil slucaj pri Apogee, kjer sta si s subom zelo podobna. Pri Apogee z rezom na 120Hz lahko vplivam na debelino instrumentov s spreminjanjem volumna suba, pri MonitorAudiu z nizjim rezom to ne deluje.
Zadovoljen, vredno truda.
-------------------------------------
ps ..hehe, pravkar spomnil, kako na momente izgleda nemogoce da pride taka masa iz vitkih floorstanderjev a pred udarom nic ne da slutiti kaj bo..da ne omenjam posnetkov klavirja, pridobijo na donenju, masivnosti brez napihovanja. Je slo v pravo smer, ni tam, a je dosti blizje kot kdajkoli prej.
Povzetek
Kot sem sumil, sobne resonance so glavni krivec da niti velik zvocnik nima potrebne teze in masivnosti realnih instrumentov, kvecjemu bobni. Luknje resonanc praznijo spekter, peak-i resonanc pa zakrivajo sosednje, bliznje frekvence. Skupek je revscina ki jo dobro poznamo. Tudi en sam sub nima te moci, jih potrebuje vec.
V tem projektu sem sledil AntiMode DSPeakerju, ki pravi, da kakorkoli je v kotu najslabsi prostor za sub, pa je z AntiMode dobro, ker ucinkovito utisa resonance, ne samo ekvalizira glasnost ampak tudi skrajsa trajanje, kar se lepo vidi na waterfall plotih. Po drugi strani pa lokacija kota proizvaja najmanj lukenj v spektru.
Projekt je sestojil iz ravne cevi transmission line z odprtino v zgornjem kotu in wooferjem v spodnjem kotu. Ideja je bila imitirati dva suba kotu z enim samim subom. Istocasno je vizuelno skrit med omaro in zidom, mi ne jemlje prostora in ni invaziven. _________________ Carpe Diem |
|
Nazaj na vrh |
|
|
LightBit
Pridružen/-a: Pon Okt 2017 23:11 Prispevkov: 2474 Kraj: Kranj
|
Objavljeno: Sob Jul 06, 2024 19:35 Naslov sporočila: |
|
|
ambasador je napisal/a: | Zadeva potem se pada na 50Hz in ima par decibelni povratek na 40Hz preden definitivno izgine (na 40 so uglaseni reflexi, so zamaski iz spuzve premalo da to popolnoma umirijo?) |
Najbrz je to resonanca zaprte skatle. Ne vem sicer kaksne so spuzve, ampak lahko da ima se vedno malo refluksa. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
LightBit
Pridružen/-a: Pon Okt 2017 23:11 Prispevkov: 2474 Kraj: Kranj
|
Objavljeno: Sre Jul 10, 2024 09:49 Naslov sporočila: |
|
|
Evo, primer simulacije.
Impedanca zvocnika uporabljenega v primeru:
Resonanca zaprte skatle je na 69Hz v tem primeru.
Razlika zaradi 400uF kondenzatorja je taksna:
Brez kondenzatorja:
Z kondenzatorjem:
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
ambasador
Pridružen/-a: Sre Feb 2011 19:52 Prispevkov: 6117 Kraj: Izola
|
Objavljeno: Sre Jul 10, 2024 10:31 Naslov sporočila: |
|
|
V mojem primeru je fizionomija podobna kot v simulacijah, vrednosti malo manj. Vzrok je verjetno v impedanci - 4 Ohm obeh wooferckov v paraleli. Je pa dobro za imeti predstavo okoli dogajanja. Fino da si objavil. Zgleda da kondenzator doda tisti peak na 40Hz, pri meni sicer ne gre visje od 15dB izpod 100Hz.
Kakorkoli, v mojem primeru se membrane komaj vidno premikajo pod tezkimi pogoji, ko bi sicer 'veslale' ko zmesane. Kar je bil cilj, ker se s tem bistveno izboljsa, precisti visji del spektra in je glavna pridobitev, ko se dodaja subwoofer.
Samo dodajanje suba brez filtriranja glavnih zvocnikov ok, doda tresenje in to je vse. Zamudi se pa povecanje resolucije in dinamike. _________________ Carpe Diem
Nazadnje urejal/a ambasador Sre Jul 10, 2024 10:50; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
|
LBaudio
Pridružen/-a: Ned Jan 2010 10:25 Prispevkov: 863 Kraj: Ljubljana, SLOVENIJA
|
Objavljeno: Sre Jul 10, 2024 10:41 Naslov sporočila: |
|
|
BR skatle so vedno vecje kot optimalno velike kompresijske s QTC okoli 0.707, ponavadi za faktor 2. S tem ko ma?ite port pridete do recimo temu kompresije, ki pa ima QTC zelo prenizek (najbrz pod 0,5) in s tem povzrocite tudi zmanjsan power handling sistema, definicijo na bassu, in zacetek upada karakteristike se precej visje kot bi se zgodil v optimalni kompresijski skatli.....cudna so pota gospodova, lol
Filtrirati je vedno potrebno na obeh koncih zaradi faznih zamikov ki jih povzroci HPF in LPF - eden rotira fazo v eno smer, drugi v kontra smer, in predel reza med dvema razlicnima driverjema, mora biti vedno v fazi, to se da pomerit v REW, SMAART-u, JL-TUN-u,........ _________________ For Fast Moving Concerts
Custom Aeroports
Custom car audio installs
2 X WR setter dBDrag street B - 2005 |
|
Nazaj na vrh |
|
|
LightBit
Pridružen/-a: Pon Okt 2017 23:11 Prispevkov: 2474 Kraj: Kranj
|
Objavljeno: Sre Jul 10, 2024 10:55 Naslov sporočila: |
|
|
V mojem zgornjem primeru ima zvocnik Xmax 2mm, tako da v nobenem primeru nima nekega power handlinga.
Ce je v BR potem ima na resonanci seveda vec okoli pa se vedno maks 2W. V zaprti skatli mu kondenzator pomaga sele zelo nizko (pod 35Hz) in je celo malo slabse okoli 50Hz. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ambasador
Pridružen/-a: Sre Feb 2011 19:52 Prispevkov: 6117 Kraj: Izola
|
Objavljeno: Sre Jul 10, 2024 11:02 Naslov sporočila: |
|
|
LBaudio je napisal/a: | BR skatle so vedno vecje kot optimalno velike kompresijske s QTC okoli 0.707, ponavadi za faktor 2. S tem ko ma?ite port pridete do recimo temu kompresije, ki pa ima QTC zelo prenizek (najbrz pod 0,5) in s tem povzrocite tudi zmanjsan power handling sistema, definicijo na bassu, in zacetek upada karakteristike se precej visje kot bi se zgodil v optimalni kompresijski skatli.....cudna so pota gospodova, lol
Filtrirati je vedno potrebno na obeh koncih zaradi faznih zamikov ki jih povzroci HPF in LPF - eden rotira fazo v eno smer, drugi v kontra smer, in predel reza med dvema razlicnima driverjema, mora biti vedno v fazi, to se da pomerit v REW, SMAART-u, JL-TUN-u,........ |
Drzi. BR skatle so vecje in dogajanje se preseli precej visje - v mojem primeru (sicer tudi zaradi 400uF) je -6dB na 80Hz, 100Hz pa je flat. Upad je 18dB/oktavo, kar je isto kot imam na subu za low pass. Prikladno za dodajo suba. Meritev in poslusanje dodajo veselje ob uspehu.
Nisem si pa cisto na jasnem kako je s fazo v smislu da sub je 2,5m oddaljen od centra med zvocnikoma. Potem je tu 90cm zakasnitve zaradi DSP procesiranja (vir proizvajalec tega DSP-ja 8033 S ll). Torej 3,4m skupno.
Ce so frekvence izpod 100Hz mono, potem drzi, da je sredina med zvocnikoma odkoder se meri.
Po logiki da razdalja sub - zvocniki tudi doloca fazo, ne samo elektricni faktor. _________________ Carpe Diem
Nazadnje urejal/a ambasador Sre Jul 10, 2024 11:21; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
|
LightBit
Pridružen/-a: Pon Okt 2017 23:11 Prispevkov: 2474 Kraj: Kranj
|
Objavljeno: Sre Jul 10, 2024 11:20 Naslov sporočila: |
|
|
V simulaciji:
Z kondenzatorjem naj bi dosegel najvec 12mm z 50W ojacevalcem (najvec okoli 45Hz).
Z aktivnim filtrom prvega reda na 70Hz bi pa dosegel najvec 4mm z 50W ojacevalcem (najvec okoli 70Hz).
Ce je zelja razbremeniti zvocnike, je aktivni filter precej ucinkovitejsi. Poleg tega je manj naguban. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
LightBit
Pridružen/-a: Pon Okt 2017 23:11 Prispevkov: 2474 Kraj: Kranj
|
Objavljeno: Sre Jul 10, 2024 11:55 Naslov sporočila: |
|
|
ambasador je napisal/a: | Po logiki da razdalja sub - zvocniki tudi doloca fazo, ne samo elektricni faktor. |
Seveda.
Izracun za razdaljo je tak: 360 * <frekvenca> * (<razdalja v metrih> / 343)
Da dobis relativno (od 0 do 180) potem dodas se: mod 180
Potem lahko se odstejes 90 da dobis -90 do 90.
Izracunas tako z razdaljo od tebe do vsakega zvocnika (sub, levi, desni) in ugotovis koliko so v fazi glede razdalje. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
LBaudio
Pridružen/-a: Ned Jan 2010 10:25 Prispevkov: 863 Kraj: Ljubljana, SLOVENIJA
|
Objavljeno: Sre Jul 10, 2024 12:21 Naslov sporočila: |
|
|
LightBit je napisal/a: | V mojem zgornjem primeru ima zvocnik Xmax 2mm, tako da v nobenem primeru nima nekega power handlinga.
Ce je v BR potem ima na resonanci seveda vec okoli pa se vedno maks 2W. V zaprti skatli mu kondenzator pomaga sele zelo nizko (pod 35Hz) in je celo malo slabse okoli 50Hz. |
Membrana v BR skatli ima v predelu tuninga najmanjsi hod in ta narasca s frekvenco. Zaradi izgube kontrole cca 1/3 oktave pod tuningom skatle hod narasca tudi v to smer, in to se resuje s subsonic filtrom.
Cas in faza nista eno in isto, imata pa medsebojni vpliv. Na fazo vpliva tudi EQ, in ponavadi je zelo priporocljivo delat enake korekture na obeh koncih (tudi ven iz uporabnega banda seveda ce oprema to dopusca (napredni DSP-jim kjer ima vsak kanal vse mozne opcije nastavljanja (komplet vsi parametri kretnic, 31 band EQ za vsak kanal, delayji za vsak kanal, rotacija faze za vsak kanal,.....)
DSP-jio so v zadnjih 20 letih zelo napredovali in dandanes je prej kot ne omejitev znanje uporabnika in ne enota kot taka. JE tudi nekaj home audio processorjev kot so naprimer DEQT HDP-3 in podobni.
Z delayji kompenziramo arrival time zvocniskih enot na tocki poslusanja.... ce je sub ze tako najbolj oddaljen in ima najtezjo membrano in posledicno najdaljsi iznihajni cas, kje je poanta dodajanja zakasnitve na tej enoti,.... na drugi strani pa je treba vzet v obzir valovno dolzino rezne frekvence in se vprasat koliko sploh pomeni dodati subu se dodatnih 5-10 ms,...ja prblizno tako kot da prdnes v sveze gate. _________________ For Fast Moving Concerts
Custom Aeroports
Custom car audio installs
2 X WR setter dBDrag street B - 2005 |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ambasador
Pridružen/-a: Sre Feb 2011 19:52 Prispevkov: 6117 Kraj: Izola
|
Objavljeno: Sre Jul 10, 2024 14:18 Naslov sporočila: |
|
|
Itak da sub zamuja v smislu zacetka.
Fora je bolj v tem, da je usklajen kadar pridejo valovi skupaj. Saj pa instrumenti ki proizvajajo 80Hz ni da so nekaj bliskovitega. Dokler se zaziba in potem izzveni, traja. Nasa usesa nimajo fazne locljivosti izven podrocja srednjih tonov. To slisimo bolj skozi amplitudno razliko. Amplituda na crossover frekvenci pa se s fazo spremeni. Dodatno pa zapletem s tem, ker lahko spremenim volumen suba in s tem amplitudo na crossover frekvenci. Zgleda preprosto, ma v praksi se kar hitro izgubi orientacijo.
Stvar je hitro preverljiva - iz DSP-ja 8033Sll prideta dva mono izhoda - eden v fazi, drugi 180stopinj zasukan.
Enega sem priklopil na Krell-u na vhod 1, drugega na vhod 2.
Potem z daljincem preklapljam med vhodi in imam v trenutku zasukano fazo suba.
Izzivam kdo bi takoj opazil razliko.
Ta obstaja in pri valutiranju je potrebno kar nekaj casa za odolocitev. Pa kar nekaj razlicnih posnetkov. _________________ Carpe Diem |
|
Nazaj na vrh |
|
|
LightBit
Pridružen/-a: Pon Okt 2017 23:11 Prispevkov: 2474 Kraj: Kranj
|
Objavljeno: Sre Jul 10, 2024 17:31 Naslov sporočila: |
|
|
Ce je sicer v fazi, obrat faze naredi globoko luknjo. Ce ne naredi ostre luknje vmes, tudi sicer ni v fazi. To se lahko uporabi kot test.
Ce naredi hribcek je pa faza sploh mimo, ampak je popolnoma mogoce da se odsteje tako da je ravno ko je faza ravno obrnjena. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
LBaudio
Pridružen/-a: Ned Jan 2010 10:25 Prispevkov: 863 Kraj: Ljubljana, SLOVENIJA
|
Objavljeno: Sre Jul 10, 2024 17:39 Naslov sporočila: |
|
|
Iz faze/v fazi je precej lahko slisat v bass podrocju, drgace pa pomeris v REW. ? lahko samo fr odziv in vidis kako se sesteva spl v predelu reza, ali pa z meritvijo transient response, kjer se vidi ali gre prvi peak na grafu gor ali dol? 0/180), za ostalo pa rabis phase shifter ali dsp.
Na uhoo eni delajo tako da sw spravijo cim bolj v kontra fazo in potem obrnejo Sw fazo za 180,? ni cisto perfect, je pa hitra in precej solidna low level resitev brez merilnega instrumenta. _________________ For Fast Moving Concerts
Custom Aeroports
Custom car audio installs
2 X WR setter dBDrag street B - 2005 |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ambasador
Pridružen/-a: Sre Feb 2011 19:52 Prispevkov: 6117 Kraj: Izola
|
Objavljeno: Čet Jul 11, 2024 08:41 Naslov sporočila: |
|
|
LightBit je napisal/a: | Ce je sicer v fazi, obrat faze naredi globoko luknjo. Ce ne naredi ostre luknje vmes, tudi sicer ni v fazi. To se lahko uporabi kot test.
Ce naredi hribcek je pa faza sploh mimo, ampak je popolnoma mogoce da se odsteje tako da je ravno ko je faza ravno obrnjena. |
hahaha, to je najbolj duhoviti primer in sumim da je tocno to v igri.
Se pravi da je vedno 90 stopinj zasuka naj si bo v fazi, naj si bo izven faze. Potem se ne mores odlociti kaj je prav in kaj ne. Ker nimam ne luknje ne hribcka kakorkoli obrnem.
Sem nagruntal dati kondenzator v serijo tudi subu, za videt ali je to to. Fazo bi lahko lovil tudi z oddaljenostjo suba od zvocnikov,samo potem bi moral ven iz kota, kar bi podrlo situacijo. Lovi se akusticna faza, elektricna je samo en segment v tem vplivu, kot se vidi v primeru LS50, ki ga bom spodaj opisal.
----------------------------------------
Za imeti predstavo o tezi tega problema :
Transmission line - tako kot bass reflex - ima zvok iz odprtine v fazi z wooferjem, samo da kasni za eno periodo, za en cel val.
Isto dipolu se odboj odzadaj sesteva in istocasno odsteva v odvisnosti od frekvence v funkciji od razdalje do zida - toliko o vplivu razdalje na fazo.
Pa si vsak lahko preposlusa svoj bas reflex kako se slisi zakasnitev emisije za en cel val.
Saj pa fazni zamik proizvajajo tudi crossoverji. Tweeter vedno prehiteva mid, kar je ultra vecji problem kot ista stvar izpod 100Hz.
Sele DSP-ji s fazno korekcijo so izven te igre. Naprimer KEF LS50 wireless in njemu podobni.
Prav pri LS50 je prva pasivna verzija s tweeterjem v kontrafazi, verzija Meta je v fazi vendar tweet prehiteva bolj kot v prvi verziji, aktivna verzija pa popolnoma v fazi brez zakasnitve. Sicer je to vidno v odzivu na impulz, se pa to s kretnico spegla tako, da je zvezen prehod, ni skokov. Pri poslusanju iz tega naslova ni ocitnih razlik, je bolj subtilno.
Drugo je tudi avtomobilsko ozvocenje, kot ima LBaudio, ko sam z dsp-ji zgradis in uglasis celoto. _________________ Carpe Diem |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|
|