Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
LightBit
Pridružen/-a: Pon Okt 2017 23:11 Prispevkov: 2473 Kraj: Kranj
|
Objavljeno: Tor Maj 28, 2024 10:47 Naslov sporočila: |
|
|
ambasador je napisal/a: | https://www.ejjordan.co.uk/ikigai/
evo ga, Jordan fullrange v TL skatli. Slednja narejena iz zlepljenih plasti. Bolj minimalen high end kot tako.. |
Ja, Jordan, Fostex, Lowther, Markaudio, Tang Band so popularni.
Nekateri celo v horne dajejo:
Horni imajo se vecji problem z nezeljenimi resonancami, pa se dusenje je kontraproduktivno. Meni to res ne gre skupaj z full-range. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ambasador
Pridružen/-a: Sre Feb 2011 19:52 Prispevkov: 6115 Kraj: Izola
|
Objavljeno: Sre Maj 29, 2024 09:16 Naslov sporočila: |
|
|
Upasovanje suba - v ta namen sem za zacetek dodal 4x100uF v serijo z zvocnikom. Ker je moj Apogee popolnoma rezistiven v podrocju reza s 3,2 Ohma, je rez na 124Hz dosti predvidljiv. Minus 3dB torej na tocki rezanja, oktavo nizje na 62Hz se temu doda 6dB, skupaj 9dB in se oktavo nizje na 31Hz imam minus 15dB.
Tako stereo ni okrnjen in z dodajanjem glasnosti subu pazim na spoj.
Malo sem ulaufaval s CD Angeli in demoni, pa Paul Schwartzom in takoj opazil bistveno povecano jasnost in obcutek prostora napram kombinaciji brez filtra.
Sledil je prehod na gramofon z live jazzom Dave Brubeck-a in fino uglasevanje na kontrabas ki je izmenicno odigran enkrat z lokom, drugic s prsti.
Polozaj suba je v kotu desno na steni za menoj a niti za hip se ne slisi odkod se oglasa. Postavil sem ga odzadaj, ker DSP procesiranje kasni signal za 90cm. Ceprav imam zaradi tega tocno deset metrov kabla od ojacevalca do suba. Tu bom kaj postoril v prihodnje.
------------------
Tri dni kasneje..
Zanimivo je preklapljanje nazaj. Prehod naredim v 15 sekundah - izklopim ojacevalec suba in pretaknem prikljucke da premostim kondenzatorje pri zvocnikih.
Kaj se zgodi - skrci se stereo scena in razredci bas.
Skratka, vse je kao isto, samo zleze skupaj in postane bolj nejasno.
Iskal sem vsaj parcialne pozitivne strani prvotnega stanja, torej brez suba. Pa nic.
-----------------
2.6.
Zgoraj opisano je z vezavo 400uF v serijo s celotnim zvocnikom /pomeni kondenzator iz plus kabla na mosticene biwiring prikljucke.
Potem me je mucilo vprasanje - kaj pa ce vezem zunanji kondenzator v serijo samo z bas sekcijo, tweeter sekcija pa ne gre preko tega dodatnega kondenzatorja.
Eeee... tu pa je razlika v zvoku in se kaksna.
Prej je kondenzator zasukal fazo celotnemu zvocniku in se razmere na crossover tocki med bas in visokimi niso spremenile. Zvok tudi ne.
Sedaj pa kondenzator zasuka samo bas sekcijo, visokotonski trak pa je direkt na ojacevalcu.
Ne bom se spuscal v zvocne razlike, lahko samo recem da je poprej zvenelo mirno uglajeno - po novem pa analiticno in polno kontrastov.
Naj cajt pove svoje. Je pa vrazje zanimivo, se zvok predstavi v cisto drugi luci.
https://www.stereophile.com/content/kef-ls50-meta-loudspeaker-measurements
Je stvar kompromisa - lep primer je v zgornjem linku - grafa fig.8 in fig.9
prikazujeta impulz KEF LS50 - enkrat z novo verzijo kretnice (Meta), drugic pa tisto prvotno, original verzijo.
Apogee Stage ima ta impulz v stilu original LS50 - in po mojem videnju se to spremeni s tako vezavo. Ne pride na opcijo Meta (obe sekciji v fazi) ampak na polovico nekje vmes. Interesantno pa je, kako zveni podrocje prehoda (kretnica na 600Hz) pred in po tej frekvenci. Kaj vse je skrito usesom v izbranem kompromisu. _________________ Carpe Diem |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ambasador
Pridružen/-a: Sre Feb 2011 19:52 Prispevkov: 6115 Kraj: Izola
|
Objavljeno: Čet Jun 06, 2024 10:27 Naslov sporočila: |
|
|
Vceraj opravil meritve.
Apogee sem rezal s kretnico prvega reda (6dB) na 124Hz. Ker gre za dipol, sem urihtal tako, da sem ga pomaknil nazaj na ca 110cm od zida. Refleksije delajo svoje - na frekvenci reza sem izgubil ca 1dB, na terci 100Hz je ostala ista glasnost, potem stopnica-padec za 6dB na terci 80Hz. Vedno gre za kombinacijo elektricnega in akusticnega vpliva.
Sub v kotu je skoraj idealizirano bil ekvaliziran in unicil sobne resonance z DSPeakerjem.
Sestavljeno - zvocniki + sub - vse skupaj gre v pasu +/- 2dB od 40 do 600Hz.
Samo na terci 125Hz je -3 dB torej izven tega pasu.
Gre za meritve po tercah oktav-njihovo povprecje. Znotraj terce so lahko (in tudi so) odstopanja posameznih frekvenc. A mi slisimo to povprecje - je ta meritev merodajna za zvocni vtis.
Ocitno sem imel vec srece kot pameti, hehe, ker od suba do levega zvocnika je 4metre, do desnega je 2,5metra. Sub emitira tako pod stropom kot pri tleh. Igra zvocnih valov, faz, intenzitet je dosti nepredvidljiva in bi mi lahko skalila veselje na stiku.
Za izpod 80Hz pa sem vedel da bo prevladal idealizirano ekvaliziran sub.
Ce bi ne slo kot je, bi sledil plan B, poskus reza nizje,na 100Hz. Naslednji plan C pa 80Hz.
--------------------------------
Zakaj sem zelel visok rez
najprej zato, da razbremenim Apogeeja in s tem dosezem visjo glasnost in cimbolj jasne, resolutivne srednje tone. Sami basi - ok, sami srednji - ok, basi+srednji no-go, obtezi sceno.
V drugi vrsti pa da izkoristim DSPeaker ki pocisti sobne resonance in da mi linearizira bas podrocje vse gor do 100Hz.
Ostala je samo neznanka - zvok iz transmission line - ali bo skladen z Apogee. Kar se je tudi v dobri meri uresnicilo. Ni prav 100procent a ni motece. Imam obcutek da je del odgovora v preslabem drivu suba, ima 10metrov zvocniskega kabla. Ker na drugi strani so glavni zvocniki drajvani s Spectronom. Prekleto dobro vem koliko bolj transparentno je zvenelo, ko je Spectron zamenjal kaj drugega. Bom resil tudi to.
Eno z drugim, sirok nasmeh. _________________ Carpe Diem |
|
Nazaj na vrh |
|
|
LBaudio
Pridružen/-a: Ned Jan 2010 10:25 Prispevkov: 863 Kraj: Ljubljana, SLOVENIJA
|
Objavljeno: Pon Jun 10, 2024 09:21 Naslov sporočila: |
|
|
Ali lahko objavis kaksne fazne meritve sistema s subom, brez suba in s 6 db/oct filtrom samo sistema brez suba?.... po opisu imam obcutek da fazno stvari niso cisto porihtane.... _________________ For Fast Moving Concerts
Custom Aeroports
Custom car audio installs
2 X WR setter dBDrag street B - 2005 |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ambasador
Pridružen/-a: Sre Feb 2011 19:52 Prispevkov: 6115 Kraj: Izola
|
Objavljeno: Pon Jun 10, 2024 11:42 Naslov sporočila: |
|
|
LBaudio je napisal/a: | Ali lahko objavis kaksne fazne meritve sistema s subom, brez suba in s 6 db/oct filtrom samo sistema brez suba?.... po opisu imam obcutek da fazno stvari niso cisto porihtane.... |
Akusticne faze ne morem meriti, nisem opremljen za kaj takega.
Menim da faze elektricno niso porihtane. Mislim da se to ne da ob dejstvu, da je sub 4metre od levega in 2,5m od desnega zvocnika in pa razliki v slope, upadu kretnic.
Kar pa je porihtano, je zvocno neopazen prehod s subom, seveda v tocki poslusanja - s spreminjanjem tocke poslusanja v prostoru se spreminja frekvencni odziv, ker je vezan na odboje prostora. Ce imas sub ali pa ne. Mislim da gre za splet akusticnih okoliscin, rezultanto plusov in minusov. Zato pravim da sem imel vec srece kot pameti.
Bi pa na tem mestu spomnil, da vsaka sobna resonanca, vsak odboj basa od zidu vnasa fazne napake vsepovsod po basih, na vseh frekvencah. Cim basi odpotujejo od zvocnikov in se odbijejo od zidov, nastane ena kakofonija frekvenc ki prihajajo in odhajajo in pljuskajo vse okoli.
-------------------------------------------
Tako da sem zadovoljen, ker ce je prehod med zvocniki in subom akusticno zvezen, je to najvec kar lahko naredim.
Tudi preizkus pokaze da je temu tako. Sploh v mojem primeru, ko zvocnik prakticno ne potrebuje suba, ker ga je lepo slisat do 32Hz - pa ko primerjam zvok z in brez suba, ni opaziti nekih anomalij ki bi jih pripisal vnosu suba. Vsaj v zadnjih nekaj tednih nisem opazil nekih pomanjkljivosti. Isto kot prej, samo mogocnejse in bolj definirano, se slisi recimo timpane ali veliki boben tam dalec odzadaj v orkestru.
Kar sem opazil, pa sem tudi navedel - mala razlika v transparenci in pa slabotnejsi drive.
To slednje sem preveril tako, da sem SA300 zamenjal s Krell xi400. Ohoho, bas postal impozanten in bolj poskocen. Zdaj se grandioznost slisi tudi ob nizji glasnosti, ga ni potrebno prositi pa sem za test znizal glasnost suba, ma je prebilo skozi. Se nekaj sem opazil ob tej menjavi - se je spremenila tudi timbrika, je bolj pojoce in resonantno se dlje izzveneva. Si nisem mislil da bo ta zvocna karakteristika Krella udarila ven na subu. Ajd cau.
Zdaj samo se manjka nekaj transparence. Bom moral nabaviti nekaj kar je zvocno blizje Spectronu, hebat ga. Pa se glavni zvocniki so poganjani preko 17mm2 VDH Revelation, sub pa preko 2,5mm2 in 10 metrov kabla. _________________ Carpe Diem |
|
Nazaj na vrh |
|
|
LBaudio
Pridružen/-a: Ned Jan 2010 10:25 Prispevkov: 863 Kraj: Ljubljana, SLOVENIJA
|
Objavljeno: Tor Jun 11, 2024 09:35 Naslov sporočila: |
|
|
osebno bi sel na enak slope kretnice na obeh straneh in pa strmejse - bolj ostre reze.... s tem bi zmanjsal prekrivanje med SW in sistemom in s tem pridobil na transparenci v tem delu. S 6dB/Oct strmino reza imas dobre tranziente ampak to tudi ni vse. Casovno lovit sub je prakticno mission impossible pri valovnih dolzinah 10m+. Kabel za sub pa tudi debelejsi vsaj 8-10mm2 da vsaj kksen ampercek pride do driverja FAze bi lahko pomeril z REW ali Smaart softwerom, vendar ce ni zadaj primernega processinga bos lahko bolj malo postoril... morda kaksen mini DSP z licenco Dirac... fazno usklajenost lahko gledas (kot si) kako se sestevata outputa med SW in sistemom - visji kot je sestevek bolj sta fazno usklajena (eni delajo tako da stvari pripeljejo max iz faze in potem obrnejo fazo SW.... _________________ For Fast Moving Concerts
Custom Aeroports
Custom car audio installs
2 X WR setter dBDrag street B - 2005 |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ambasador
Pridružen/-a: Sre Feb 2011 19:52 Prispevkov: 6115 Kraj: Izola
|
Objavljeno: Tor Jun 11, 2024 10:39 Naslov sporočila: |
|
|
Se strinjam.
Tudi moj plan je predvideval 12dB rez. Ta rez sem nameraval opraviti pasivno, med predojacevalcem in mocnostnim ojacevalcem.
------------
Za diy zacetnike (ma tudi za puriste, ki ne marajo dodatnih naprav na poti signala) - obstaja krasna resitev, edini pogoj je izhodna impedanca pre-ja 100x nizja od vhodne impedance ojacevalca. Naprimer na 47kOhm vhoda ojacevalca gre pre s 470 ali manj Ohmi na izhodu.
Filter se naredi v kaskadi, dveh stopnjah - kondezator se izbere na osnovi preracuna za zeljeno rezno frekvenco na upornosti 4k7 Ohm, drugi kondenzator pa isto, samo za 47kOhm. Potem se veze v serijo s signalom prvi kondenzator, sledi v paraleli 4k7 upor na maso in zatem se drugi kondenzator v seriji - pa od njega gre na koncno stopnjo. Tako imas dva 6dB filtra zaporedno, kar daje 12dB rez.
...............
Plane mi je zacasno podrla nabava balansiranega predojacevalca, ki sicer ima vse potrebno, tudi RCA izhod z ultra nizkimi 20 Ohmi izhoda. A kaj, ko mi je balansirani izhod tako vsec in za izdelavo filtra bi moral vse podvojiti in upariti kondenzatorje.
Je bilo lazje zvezati bipolarne kondenzatorje na zvocnike. Dodatno, ker sem jih nabavil vecje stevilo, z lahkoto nizam rezno frekvenco z dodajanjem kondijev. So po 100uF in jih lepo zvezem v snop. Tako tudi hitro preverim kako vplivajo razlicni rezi.
-------------
Saj, ko se navelicam igrati s tem, bom zakljucil kot je planirano. _________________ Carpe Diem
Nazadnje urejal/a ambasador Tor Jun 11, 2024 11:29; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ambasador
Pridružen/-a: Sre Feb 2011 19:52 Prispevkov: 6115 Kraj: Izola
|
Objavljeno: Tor Jun 11, 2024 10:57 Naslov sporočila: |
|
|
Preprostost in ucinkovitost izbrane resitve se mi zdi zelo primerna za diy in tanjse denarnice.
Pa, po mojem, transmission line zvocno prav nic ne zaostaja za dragimi subi, ravno nasprotno. Se ga komot pari tudi z zahtevnimi planarnimi zvocniki in na visokem rezu 100Hz, kjer mora biti glas presneto dober.
------------
Veliko teoretikov zagovarja 100Hz rez za subwoofer kot optimalno resitev. Sploh za manjse zvocnike. Itak so posnetki izpod te frekvence praviloma sklenjeni v mono in ne izgubis nicesar.
Se nekaj sem opazil - s tako visokim rezom se lepo vpliva na tonalni balans. Vsi poznamo kako imajo dolocene plosce vec basa, dolocene manj. Vcasih se je uporabilo gumb za base. V tej resitvi se elegantno z daljincem zvisa ali zniza glasnost suba kar iz fotelja. Ker imam volume z digitalnim displayem, lahko natancno doziram. Pa tudi lahko povem, da so razlike ranga najvec 2dB plus minus.
Nadalje, za ljubitelje kako se slisijo leseni trup-i violoncel in kontrabasov. Z doziranjem suba v zivo zadanes tezo in velikost teh instrumentov. Posnetki tudi tu odstopajo nekoliko v plus ali minus.
In potem meni je tako lepo slisati zvoke lesenih trupov teh instrumentov. In tako redko so uzivasko dobro predvajani. _________________ Carpe Diem |
|
Nazaj na vrh |
|
|
LBaudio
Pridružen/-a: Ned Jan 2010 10:25 Prispevkov: 863 Kraj: Ljubljana, SLOVENIJA
|
Objavljeno: Sre Jun 12, 2024 10:08 Naslov sporočila: |
|
|
Osebno sem bolj pristas visjih redov...24dB/Oct in nizjih rezov v primeru inplementacije SW....nad 80Hz ponavadi ne grem, v avtu pa nic nad 50Hz -
24 dB/Oct je v bistvu najboljsa zascita za driverje, oba hi-pass in low pass sta v fazi (ni potrebno obracat fazo enemu od driverjev kot pri 12dB/Oct slopu filtra), je pa res da je treba v primeru pasivnega filtra pocetverit kaskadno 6dB/Oct filter, kar pa verjamem da je precej drago, zato pa so tudi DSP tako priljubljeni, saj lahko reze sperminjas po mili volji in uporabljas se kup drugig bonbon?kov pri nastavljanju (EQ, Delay, rotacija faze, hi?ne krivulje....). tudi spreminjanje jakosti SW je simple,...imas skos aktiven gain za izhod tako da lahko prilagajas sub level brez kompliakcij.....po mojem vredno poskusa, ce ne drugega je dobra izkusnja _________________ For Fast Moving Concerts
Custom Aeroports
Custom car audio installs
2 X WR setter dBDrag street B - 2005 |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ambasador
Pridružen/-a: Sre Feb 2011 19:52 Prispevkov: 6115 Kraj: Izola
|
Objavljeno: Čet Jun 27, 2024 14:35 Naslov sporočila: |
|
|
Drzi.
pristopov je veliko in vsak ima svoje razloge, se posebej kadar gre za specificne poslusalnice kot je kabina avta.
--------------------------------
So pa ravno ta mesec v reviji AR testirali Velodyne 10inc sub za 5kEur.
https://edicola.shop/audio-review-n-465-mensile-giugno-2024-132-pagine.html
Ima set vhodov in izhdov rca in xlr za namen high pass (filtriranje glavnih zvocnikov).
Zanimivo, na izbiro sta dve opciji - ena 80, druga 100Hz - obe 6dB/oktavo.
Komentar je bil, da gre za pasivni analogni filter, ker bi sicer digitalna implementacija terjala A/D - vmes dsp - D/A, kar bi tezko zadovoljilo zahteve hifi sistema v katerega je namenjen ta nivo suba.
Torej popolnoma sprejemljiva resitev, ce ne gre za kaksno drugo specifiko (mali zvocniki naprimer bi ipak terjali vec, vsaj 12dB/oktavo).
Kakorkoli, oni (AR.it) so ga parili z MonitorAudio Platinum PL200, rez na 100Hz.
Zurka, sodec po zapisu _________________ Carpe Diem |
|
Nazaj na vrh |
|
|
lix
Pridružen/-a: Ned Jan 2016 3:17 Prispevkov: 508 Kraj: Med Koprom in Trstom
|
Objavljeno: Čet Jun 27, 2024 21:31 Naslov sporočila: |
|
|
"pasivni analogni filter, ker bi sicer digitalna implementacija terjala A/D"
Neverjetno, vendar obstaja tudi tretja varijanta in to je aktivni analogni filter, ki je v teh okoli__inah najprimernej_i.
(_umnike vstaviti ko se vrne sloven__ina). |
|
Nazaj na vrh |
|
|
joztom
Pridružen/-a: Pon Jan 2013 11:07 Prispevkov: 1962 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pet Jun 28, 2024 09:07 Naslov sporočila: |
|
|
Zanimivo, spremljam od zacetka. Za izdelavo subwooferja je najprej potrebno postaviti parametre in cilje. Torej, obstojecemu paru boxov (potem satelitov) prigradimo bas podrocje. Dve stvari nagajata, rez ne sme biti nad 70Hz, ker pridobi naslednja oktava ze znatno smerno karakteristiko in se nagravzno mesa v moski vokal, ce ne povsod. OK, rez in sivanje obeh podro?ij uspemo. Usklajevanje najnizjih, zelenih tonov je zaradi karakteristike basovca se vedno znatno presibko. Izdelati moramo shelf, ki poravna linijo od cca 28 do 50 Hz, ne sme pa izvajati subsonicnih zvokov, ker skurimo oja?evalec in navitje suba. Torej HP na 20Hz, LP na 70Hz. To pa je potem neslisni sub, da je veselje. Imam nacrte, pa se javite, analogna vezja in ploscice tudi podarim. Pasivno pa zaradi beefy induktorjev ni v realnosti mozno izvajati.
Sam imam podobno reseno. Sateliti so aktivni monitorji 8" z dosegom do 45Hz navzdol. Aktivni sub pa je lineariziran s shelfom od 20-45Hz in zadosti zmogljiv s peakom do 1600W. Nevsiljivo in naravno.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
ambasador
Pridružen/-a: Sre Feb 2011 19:52 Prispevkov: 6115 Kraj: Izola
|
Objavljeno: Pet Jun 28, 2024 11:30 Naslov sporočila: |
|
|
lix je napisal/a: | "pasivni analogni filter, ker bi sicer digitalna implementacija terjala A/D"
Neverjetno, vendar obstaja tudi tretja varijanta in to je aktivni analogni filter, ki je v teh okoli__inah najprimernej_i.
(_umnike vstaviti ko se vrne sloven__ina). |
Yess, mas prav
pasivni mi je zbezalo.
------------------------------------------------
Ce me bo volja popoldan probam sub na MonitorAudio. Mu bom zamasil reflex luknje...
-----------------------
receno, storjeno.
Najprej sem poslusal kar tako, brez nobene intervencije. Komaj opazno in nekako nesmiselno, sicer malo globlje. Ipak to ni sub ki razgraja, trese tla, se premika okoli kot obicajna komerciala. Je 300mm basovec, ki ga lahko uporabis za normalne zvocnike z rezom do 2kHz, z lepim pojocim glasom.
Potem zamasim obe luknji in priklopim kondi 400uF v serijo z zvocnikom.
Nisem pomeril z mikrofonom kaj dogaja, ker me je slisano toliko pritegnilo, da sem do vecera poslusal tako.
---------------------
Ni do kraja usklajeno, se je pa tudi tu pokazalo, da zvocniki morajo biti filtrirani, se takoj pokaze boljsa definicija, dinamika itd.
Naprimer zafuk..plosca jazz Play Bach No.1 (plajba ji recem) sem jo tudi ze nosil okoli da jo slisim v drugih sistemih, noce zaigrati kar tako
https://www.amazon.com/Play-Bach-No-Jacques-Loussier/dp/B00004SUZU
Bistveno bolj skoci ven ambienca in glasbeniki ne igrajo vec v crni luknji na suho vsak zase.
Tudi ostali atributi skocijo ven kot v primeru Apogee, s tem, da je bil prej bas suba zelo podoben Apogee-ju, sedaj pa ima MonitorAudio drugacne base. Izginila so mutenja reflexov, je postalo bolj transparentno in izrezljano definirano. Mi je hecno jih tako slisat, jih imam doma od 2003 in nisem vajen tega. Znane skladbe, znani zvocniki, avtomatsko pricakujem potek vnaprej, pa se drugace razplete, hehe... gud, gud, veri gud..
---------------------
Velik kondenzator v serijo z wooferjem v zaprti skatli ima poseben ucinek. Namesto blagega roll-off na base se na resonanci wooferja pojavi peak in nato strm upad. Vsaj tako se spomnim analiz (hm, izpred 40let) KEF Reference 103.2, ki je to uporabil.
LightBit, ti bi lahko objavil racunalnisko simulacijo kaj se zgodi v primeru velikega kondenzatorja na wooferju v zaprti skatli. Mislim da gre za dokaj predvidljivo obnasanje v raznih situacijah. _________________ Carpe Diem |
|
Nazaj na vrh |
|
|
LightBit
Pridružen/-a: Pon Okt 2017 23:11 Prispevkov: 2473 Kraj: Kranj
|
Objavljeno: Sob Jun 29, 2024 13:56 Naslov sporočila: |
|
|
Trenutno nimam ravno pri roki simulacij. Enkrat vem da sem dal simulacijo za upor, kar ima podoben ucinek na obmocju resonance.
Imas prav, nekako tako je. Na resonanci naraste upornost, zato kondenzator/upor nima toliko vpliva kot tam kjer je upornost nizka. Ko se dela kretnice se vcasih zato z dodatnim vezjem zravna impedanco zvocnika.
Je pa naceloma to nezazeljeno, vcasih pa celo pomaga. Ce ne zamasis cevi cisto 100%, dobis malo bolj aperiodicno skatlo, kjer je impedanca bolj ravna. Drugace pa je prednost aktivnih filtrov ravno to da ni teh tezav in se ne izgublja moci in DF na vezjih. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ambasador
Pridružen/-a: Sre Feb 2011 19:52 Prispevkov: 6115 Kraj: Izola
|
Objavljeno: Ned Jun 30, 2024 09:58 Naslov sporočila: |
|
|
Nekaj nasel na temo dodajanja vecjega kondenzatorja v serijo z wooferjem:
...
This technique was published in an Audio Engineering Society (AES) paper titled - Closed-Box Loudspeaker with a Series Capacitor - by Neville Thiele (Journal of the Audio Engineering Society, July 2010) and was republished in the November 2012 issue of Voice Coil magazine.
V tem clanku je opisano kako je to uporabljeno - tokrat za subwoofer:
https://audioxpress.com/article/Test-Bench-Dayton-Audio-LS10-44-and-LS12-44-Shallow-Mount-Subwoofers#sidr-menu
Torej tudi pri izdelavi suba se to lahko uporabi, omogoca dvig od 2 do 6dB. V njihovem primeru je zadoscal 200uF.
Mene pa bolj zanima filtrirni ucinek na glavnem zvocniku, kjer je resonanca wooferja med 70 - 80Hz kadar se zamasi reflex luknje. Zacel sem s 400uF ker je to viselo na kablu od prej, bom pa se eksperimentiral, ker se mi zdi previsoka vrednost.
S kondenzatorjem v seriji se upad basov spremeni iz 12 na 18dB/okt. Glede na okoliscine pa - velikost kondija doloci lokacijo in dvig basov preden upade.
V pomanjkanju znanja in instrumentov se preprosto eksperimentira s postopnim dodajanjem manjsih kondenzatorjev.
Lahko recem da nisem opazil kontraindikacij in da plusi tako debelo prevagajo, da nima smisla cepiti dlake. Lahko pa za vsak slucaj vstavite Mundorfe.
---------------------------------------------
Osebno imam veliko vecji pomislek uporabiti poceni analogni elektronski crossover izven entry level hifija. Toliko sem se najahal dobiti transparenten predojacevalec in balansirano mi bolje dela. Potem pa da vse sfuram skozi kr neki chip, ne a. Ceprav sem ravno to naredil za moj prvi sub. Od takrat je prehojena dolga pot in nimam niti najmanjse nostalgije.
Drugo je, ko je samo digitalno v igri. Potem je lajf dosti bolj izi.
Danes je na voljo veliko predojacevalcev in integrircev, ki nudijo digitalno obdelavo tako kretnice kot suba in rez glavnih zvocnikov. Ravno gledam NAD M66 ki ima izhode za 4 subwooferje in Dirac obdelavo in koordinacijo med njimi od faz naprej. _________________ Carpe Diem |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|
|