Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
vojko
Pridružen/-a: Ned Maj 2008 16:50 Prispevkov: 944 Kraj: LJUBLJANA
|
Objavljeno: Tor Maj 25, 2010 21:14 Naslov sporočila: |
|
|
"Audiofili, ki dajejo v sobe razne resonatorje za popravljanje zvoka, se ne zavedajo da uničujejo temporalno homogenost zvoka, kajti resonace vedno “zaostajajo”. Resonanca je v času “zamrznjen” zvok. "
Zelo lepo povedano, in zelo res- )
"Temporalna homogenost zvoka" je esenca glasbe. Karkoli delaš proti njej, je najslabše. Dušenje zgolj zato, da volumen "strpaš" v fizikalne parametre- je slaba pot. Resonatorji sploh. To je "morjenje sobe" in temporalne homogenosti zvoka. Prava pot je v razbijanju resonanc, kot pravi Nomad, ne dušenju.
Zanimiv je opis Nomadove prejšnje sobe:" v polkletni sobi, vkopani 80 cm pod zemljo z 60 do 100 cm debelimi stenami in plavajočim podom. ", in problemov z basi v novi v bloku. Energija basa in bas gre dobesedno direktno skozi stene in tla. Pa nimaš kaj. Takoh je 99% novih gradenj. In to je največji problem in prekletstvo.
Hočem reči, da je z akustičnimi posegi vse zelo relativno. Če je soba v osnovi ok., ni treba kaj veliko. Sam imam to srečo da moja je, in iz lastne izkušnje lahko povem, da čisto vse kar daš notri igra. Če pa je v osnovi slaba (moderna), je pa trud bolj jalov. Lahko se spraviš nadnjo z dušenjem , bas trapi...pa to ne bo to. Preveč seciranja in soodvisnih spremenljivk.
Koncept sobe Georga Massenburga mi je zelo všeč in predvsem "čist". Ima samo en "catch" čisto simpl koncept s "poleni". Po eni strani zadosten absorber za eho in umirjanje, z razbijanjem resonanc(namesto dušenjem), po drugi pa mikro difuzor, ki ohranja živost,mikrodetajle in dihanje glasbe ter prostora. Da glasba potuje, diha s v sobo. In vse izvedeno samo preko ene "finte"- in predvsem ENOTNO po celem volumnu. Zelo organsko, in samo ena akustična spremenljivka.
Pa povsem naraven,neresonantni material,ki pa po svoji lastni karakteristiki NE DUŠUI, ne vpija zvoka. Vpija ga struktura, kako je položen. Pa še na fino "tunat" se da sproti, ko delaš. S količino prekrite površine s "poleni", ali pa njihovo gostoto. Kot trup pri inštrumentu, večji..aha, manjši..aha, svetlejši, temnejši......
Ok, kako brisat prah je drug problem- )
Ne vem, če je kdo opazil, da ima na stropu ogledalo? Malo izven teorije, ne? Se pa tudi sam strinjam, da morata biti pod (pod sicer manj) in predvsem strop vsaj delno "živa".
Tale z nitkami je lucidna ideja, je pa to strahoten absorber. Prava "črna luknja". Občutek mi pravi, da preveč. Se pa krasno obnesejo kake tapiserije na stenah, za umirjat volumen (pri prvih odbojih).
Pa tale mi je všeč "Poleg tega bi strateško razporedil težko pohištvo (ultimativna varianta je iz polne ebenovine), polno knjig". Ej, če bi imel "kinto" za pohištvo iz ebanovine, bi črtal vso ostalo "akustično šaro".
Dal bi si enostavno naredit pohištvo po meri, razporejeno glede na meritve, vse spedenal s knjigami, tepihom in tapiserijami, in si natočil kozarček dobrega konjaka in prižgal dobro cigaro. Že na uč bi bila lepa ko hudič, ebanovina čudovito diši, za akustiko pa je božanski les.
Pomoje je problem sob v "drobljenju". Nitke na strop, volna na tla, knjige zadaj, zavese žamet, filc, bas trapi... Preveč različnega in preveč vsega.
Čimbolj simpl ideja je najboljša. Redukcija, ne sinteza!
Tole z gospodom Winstonom se pa strinjam, Blodnjak. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
fjaka
Pridružen/-a: Sre Maj 2008 17:04 Prispevkov: 1753 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Tor Maj 25, 2010 22:13 Naslov sporočila: |
|
|
ebenovina je čudovit les...ne diši pa nič...edino če je vzdržuješ z oljenjem...potem diši po olju...teak,tung,firnež ali po domače laneno olje...drugače pa izredno lepo diši legno santo-sveti les...in še lep je _________________ šoo mazgoon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
orc.perc
Pridružen/-a: Sre Nov 2009 22:05 Prispevkov: 527 Kraj: Posr.Park
|
Objavljeno: Tor Maj 25, 2010 23:59 Naslov sporočila: |
|
|
mah, difuzorji, to je šele ena megla..
sea of sounds...
Mislite razmerje med odbitim in direktnim? Pa veš kdaj so že to odkrili, šestdest let bo tega, to ni več aktualno.
Critical distance je razdalja na knofu za reverb
med črtico in ničlo levo spodaj..
Gerchy,
z apnom nad stene, velik kavč sredi sobe
za HT, za stereo pa zvočnike "gor visoko",
v kota, glavo pa s pomočjo "Gral"-a(nastavka za konfuzijo zvoka-nevtralizator faze uhelj- stena)pristavit na zadnjo steno.
Tako dobiš dejansko samo tri prve odboje, en gre v kavč, pa-pa; za cross-talk" odboja pa bi si jaz umislil enostavna vratna krila. In kje je keč? Tako bi po moje dobil dosti direknega, saj se "kao" izogneš vsem prvim odbojem. Nobenih knjig, za levimi vrati šank, na desni pa....
Pa en kup video opreme spredaj, da "razbije" 2n-1 moduse, pa je! _________________ -1/3oct.REar |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
kraljmatjaz

Pridružen/-a: Čet Maj 2008 21:27 Prispevkov: 1026 Kraj: Gorica
|
Objavljeno: Sre Maj 26, 2010 12:20 Naslov sporočila: |
|
|
Dovolj je bilo smetenja, zato samo na kratko:
@Nomad
1) Sobe g.Winstona Ma nisem slisal, predstavljam si, da je tudi ti nisi.
2) sam nisem strokovnjak v akustiki, iz tega kar pises mislim, da tudi ti nisi.
Od kod ti potem absolutno prepricanje da: cit. "......To vsekakor ni referenčna soba za poslušanje."
in se "...Sorry, ampak ta soba je katastrofa in tisti ki jo je naredil nima kaj več pojma o audiu kot kak začetnik. In če je gospod Ma v to sobo vložil 300K USD, potem je pač zadnji idiot."
Kar pa se tvojih zadnjih vprasanj tice, ne mislim nic tebi razjasnjevat, ker ocitno vse znas, samo kratek odgovor:
1) Ce velja definicija: "Kvader je oglato geometrijsko telo, ki ga omejuje 6 mejnih ploskev. Po 2 in 2 mejni ploskvi sta skladna in vzporedna pravokotnika. Kvader je pokončna prizma, ki ima za osnovno ploskev pravokotnik. Kvader ima 12 robov in 8 oglišč."....potem MA-soba ni kvader. Sicer pa, navedi prosim, kje sem napisal, da je kvader idealna oblika sobe...
2) funkcijo tube-trapov in podobnih "igrac" vidim na dva nacina:
a) v "normalni" sobi lahko bistveno pripomorejo k dusenju rezonanc in bolj na splosno k manjsi ali vecji korekciji akustike sobe
b) v "namensko prestudirani avdio sobi" kakrsna je tale MA-soba pa vidim funkcijo Tube trapov v fine-tuningu glede na uporabljene zvocnike.
Kaksna pa je funkcija ebenovinastega pohistva v tvojih predlogih?
Se par mnenj o MA-sobi:
http://www.element-acoustics.ca/audio_visits.php?aid=15
http://www.computeraudiophile.com/computer-audiophile-winston-ma-listening-room
Pa se en link na eno drugo "namensko prestudirano sobo":
http://www.positive-feedback.com/Issue16/lavigneroom.htm
LP
Miran _________________ Chi suona, stona. Chi non suona, critica! (R.Muti) |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
alenvprekršku

Pridružen/-a: Pet Nov 2008 14:09 Prispevkov: 890 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Sre Maj 26, 2010 13:54 Naslov sporočila: |
|
|
Stran: 10
kraljmatjaz je napisal/a: | (...)
b) v "namensko prestudirani avdio sobi" kakrsna je tale MA-soba pa vidim funkcijo Tube trapov v fine-tuningu glede na uporabljene zvocnike.
(...)
LP
Miran |
Stran: 5
nomad je napisal/a: | Stvar je čisto preprosta: če se lotiš akustike na kakršenkoli način, ali z meritvami ali s sluhom in pri tem uporabljaš kot izvor zvoka lastne zvočnike, potem si popravljal napake zvočnikov. Lahko filozofirate in teoretizirate v katerokoli smer, merite z najbolj natančnimi napravami, računate kakršnekoli parmetre, na koncu je rezultat napačen zato, ker je izhodišče napačno. (...)
|
 _________________ B&O Fan in audiofil z OKM!
... it's not just about what your equipment does, it's about how it makes you feel. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ajka
Pridružen/-a: Tor Maj 2008 10:00 Prispevkov: 3191 Kraj: Sežana
|
Objavljeno: Sre Maj 26, 2010 14:40 Naslov sporočila: |
|
|
alenvprekršku je napisal/a: | Stran: 10
kraljmatjaz je napisal/a: | (...)
b) v "namensko prestudirani avdio sobi" kakrsna je tale MA-soba pa vidim funkcijo Tube trapov v fine-tuningu glede na uporabljene zvocnike.
(...)
LP
Miran |
Stran: 5
nomad je napisal/a: | Stvar je čisto preprosta: če se lotiš akustike na kakršenkoli način, ali z meritvami ali s sluhom in pri tem uporabljaš kot izvor zvoka lastne zvočnike, potem si popravljal napake zvočnikov. Lahko filozofirate in teoretizirate v katerokoli smer, merite z najbolj natančnimi napravami, računate kakršnekoli parmetre, na koncu je rezultat napačen zato, ker je izhodišče napačno. (...)
|
 |
LP
Če bi samo malo logično pomislili ???
Ali morda ta zvočnik ne uporablja istih fizikalnih zakonov akustike ???
Se mi zdi, da smo še vedno v srednjem veku ko je bila še zemlja "ploščata" !!! _________________ ~ ** ~ |
|
Nazaj na vrh |
Telefon: - |
|
 |
zvocnik
Pridružen/-a: Čet Okt 2008 22:12 Prispevkov: 788 Kraj: Piran
|
Objavljeno: Sre Maj 26, 2010 14:42 Naslov sporočila: |
|
|
Zdej ste pa ze mal smesni.
Seveda je akustika prostora cela znanost ampak uporabna za koga?
Je pa zanimivo prebirati mnenja in zraven se kaj novega uporabnega izvedeti. Sobe imamo kakrsne pac imamo in kaksna korekcija skoraj nobeni ne skodi.
Bolj imamo problem priti do takega nivoja aparatur, da bo akustika prostora sploh kaj pomenila. Ce je zvocnik pac 'doni' ga nobena akustika ne bo resila. Kot je ze bilo nekje napisano - Z boljsimi aparaturami imamo manj akusticnih problemov!
Gotovo je to, da moramo kupovati aprature, predvsem zvocnike, ki nam pasejo v sobo.
Moja soba za poslusanje je 'slucajno' takih dimenzij:
Stena na kateri so zvocniki je dolga 5.5 metra
Nasprotna stena 4.5 metra
Ena dolga stran ima 10 metrov
in Druga dolga stran 9 metrov
Stene kamnite neravno ometane (po zidu)
Tla betonska monta plosca oblecena v naravni teraccoto (glina 20 mm)
Strop ima v visino cca 2.5 metra je lesen z vidnimi nosilnimi lesenimi ramovi na cca 60 cm in talnimi deskami 40 mm na njih (torej nic izolacije). Je dovolj tezek in obremenjen, da ne deluje kot membrana.
Ker je soba sicer razdeljena na dva dela a odprta imam za poslusanje na voljo kakih 5 metrov prostora. Torej poslusam 'preblizu' a hkrati ves prostor dela za zvocnike.
Soba je normalno opramljena, noter stoji kar pac clovek vsak dan rabi.
Ce soba bobni, vresci...? V glavnem je v redu in ce bi me zacelo kaj motiti, se bo pac pristopilo k resevanju.
Lp _________________ Information is not knowledge
Knowledge is not wisdom
Wisdom is not truth
Truth is not beauty
Beauty is not love
Love is not music
Music is the best !
FZ |
|
Nazaj na vrh |
Telefon: 041 737 410 |
|
 |
alenvprekršku

Pridružen/-a: Pet Nov 2008 14:09 Prispevkov: 890 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Sre Maj 26, 2010 16:41 Naslov sporočila: |
|
|
ajka je napisal/a: | alenvprekršku je napisal/a: | Stran: 10
kraljmatjaz je napisal/a: | (...)
b) v "namensko prestudirani avdio sobi" kakrsna je tale MA-soba pa vidim funkcijo Tube trapov v fine-tuningu glede na uporabljene zvocnike.
(...)
LP
Miran |
Stran: 5
nomad je napisal/a: | Stvar je čisto preprosta: če se lotiš akustike na kakršenkoli način, ali z meritvami ali s sluhom in pri tem uporabljaš kot izvor zvoka lastne zvočnike, potem si popravljal napake zvočnikov. Lahko filozofirate in teoretizirate v katerokoli smer, merite z najbolj natančnimi napravami, računate kakršnekoli parmetre, na koncu je rezultat napačen zato, ker je izhodišče napačno. (...)
|
 |
LP
Če bi samo malo logično pomislili ???
Ali morda ta zvočnik ne uporablja istih fizikalnih zakonov akustike ???
Se mi zdi, da smo še vedno v srednjem veku ko je bila še zemlja "ploščata" !!! |
Prikazana zvočnika, sploh nista Hi-Fi in tudi High-end ne in kot taka sploh nista podvržena fizikalnim zakonom. _________________ B&O Fan in audiofil z OKM!
... it's not just about what your equipment does, it's about how it makes you feel. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
nomad
Pridružen/-a: Pet Maj 2009 14:01 Prispevkov: 911 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Sre Maj 26, 2010 17:03 Naslov sporočila: |
|
|
Sem rajši pobrisal svoj odgovor, navsezadnje je prepucavanje z verskimi fanatiki dokaj neproduktivno.
Tako ali tako smo na to temo že dovolj povedali, če se komu zdi da je soba z najmanj 16 tube trapi referenca za akustiko, ni problema, smo preživeli že hujše stvari.
ajka je napisal/a: |
Če bi samo malo logično pomislili ???
Ali morda ta zvočnik ne uporablja istih fizikalnih zakonov akustike ???
Se mi zdi, da smo še vedno v srednjem veku ko je bila še zemlja "ploščata" !!! |
Saj ravno v tem je štos, da fizikalni zakoni veljajo za vse zvočnike enako, le da so jih pri tem zvočniku upoštevali, pri tistih ki jih moraš popravljati s tube trapi pa ne.
Enim očitno uspeva tudi pri okrogli zemlji past čez rob !
Nazadnje urejal/a nomad Sre Maj 26, 2010 20:13; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
vojko
Pridružen/-a: Ned Maj 2008 16:50 Prispevkov: 944 Kraj: LJUBLJANA
|
Objavljeno: Sre Maj 26, 2010 20:02 Naslov sporočila: |
|
|
Ajka je dobro poantiral.
In tudi Alena popolnoma razumem, da je tako zatripal na B&O.
Ti zvočniki v vsakdanjem prostoru res nimajo kakih velikih problemov z akustiko. So zelo neobčutljivi na prostor.
Brez težav in brez "okoljskoh frustracij prostora" razvijejo poln zvok, za kakršnega so načrtovani. Yhat you pay , that you got.....And it s playing!!!
Tudi Sahinianni (Diapason, Hawk Arc, Compass) so te baže, sobo s par posehi zelo enostavno vržeš čez ramo, in udri brigu na veselje....... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
nomad
Pridružen/-a: Pet Maj 2009 14:01 Prispevkov: 911 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Sre Maj 26, 2010 20:35 Naslov sporočila: |
|
|
vojko je napisal/a: |
Ti zvočniki v vsakdanjem prostoru res nimajo kakih velikih problemov z akustiko. So zelo neobčutljivi na prostor.
Brez težav in brez "okoljskoh frustracij prostora" razvijejo poln zvok, za kakršnega so načrtovani. Yhat you pay , that you got.....And it s playing!!!
Tudi Sahinianni (Diapason, Hawk Arc, Compass) so te baže, sobo s par posehi zelo enostavno vržeš čez ramo, in udri brigu na veselje....... |
Ti zvočniki so "manj občutljivi na prostor" zato ker v sobo pošiljajo identičen zvok kot na osi direktno v poslušalca. Dipoli pridejo tu na pol poti, vendar v praksi delujejo podobno. Zaprte škatle pa proizvajajo veliko več nizkotonske energije, ki jo potem treba dušiti s tube trapi.
Saj to v bistvu vseskozi ponavljam - akustične probleme proizvajajo zvočniki in ne sobe. To sicer ne pomeni, da soba ni pomembna, vendar so zvočniki in njihova postavitev v prostoru veliko bolj.
Pri poliradialnih in dipolnih zvočnikih bo odbiti zvok podoben direktnemu, pri "navadnih" pa ne in bo to treba popravljati z raznimi akustičnimi pripomočki. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
kraljmatjaz

Pridružen/-a: Čet Maj 2008 21:27 Prispevkov: 1026 Kraj: Gorica
|
Objavljeno: Sre Maj 26, 2010 21:42 Naslov sporočila: |
|
|
Ker se komu zdi smesno govoriti o fine-tuningu poslusalnice , bi bilo zanimivo primerjati neskoncne razprave o kablih , in vseh mogocih ostalih pripomockih, o katerih se tako na siroko govori tudi na tem forumu s tole razpravo o avdio sobi.
Ali menite da imajo kabli ipd vecji ali manjsi vpliv na zvok od sobe in pripadajocih pripomockih?
Pa se eno vprasanje, da se do konca nasmejemo: na voljo imate 10K evrov ...jih date v sobo ali v kable (aut-aut)?
Verski fanatik, Miran
PS: o kvadru pa ne duha ne sluha...  _________________ Chi suona, stona. Chi non suona, critica! (R.Muti) |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
orc.perc
Pridružen/-a: Sre Nov 2009 22:05 Prispevkov: 527 Kraj: Posr.Park
|
Objavljeno: Sre Maj 26, 2010 22:48 Naslov sporočila: |
|
|
cit:
"Audiofili, ki dajejo v sobe razne resonatorje za popravljanje zvoka, se ne zavedajo da uničujejo temporalno homogenost zvoka, kajti resonace vedno “zaostajajo”. Resonanca je v času “zamrznjen” zvok. "
end:
Ej, te zadeve, resonatorji, na kratek rok ojačajo nek modus sobe, a hkrati poskrbijo da prej izzveni. Če jih ni, je resonanca "ujeta v času".
Analogija; vibrafon; odprta loputa, dosti atake in krajši sustain" -zaprta loputa; malo volumna, legatissimissimo..
Najbrž je zato sound "clear, clean, rich, and extended."  _________________ -1/3oct.REar |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ajka
Pridružen/-a: Tor Maj 2008 10:00 Prispevkov: 3191 Kraj: Sežana
|
Objavljeno: Sre Maj 26, 2010 23:23 Naslov sporočila: |
|
|
vojko je napisal/a: | Ajka je dobro poantiral.
In tudi Alena popolnoma razumem, da je tako zatripal na B&O.
Ti zvočniki v vsakdanjem prostoru res nimajo kakih velikih problemov z akustiko. So zelo neobčutljivi na prostor.
Brez težav in brez "okoljskoh frustracij prostora" razvijejo poln zvok, za kakršnega so načrtovani. Yhat you pay , that you got.....And it s playing!!!
Tudi Sahinianni (Diapason, Hawk Arc, Compass) so te baže, sobo s par posehi zelo enostavno vržeš čez ramo, in udri brigu na veselje....... |
LP
Da ne bi kdo misli,da imam kaj proti tem zvočnikom ... Tudi po mojem okusu so bolj zvočniki ,ki sevajo v "različne smeri"(tako kot instrumenti) kot tisti,ki imajo samo "lasersko" linijo.
Podal sem pa ta zvočnik za primer,da bi tudi Alen razumel,da veljajo v bistvu enaki principi tako za "zvočnik" kot za "aplikato" ali za "prostor sam" ...
Tudi "verski fanatik" nisem ali, da bi zgolj verjel "avtoritetam" ... To smo že zdavnaj prerasli, tako da so vse "čitabe" samo informacija za "lastni firbec" ... Kar sem že velikokrat pisal na ostalih temah foruma,da bi tudi pri ostalih audiofilih rad zbudil to iskrico po raziskovanju in ne samo teoretiziranju ... Tako velja tudi za akustiko prostora ... Probajte, spreminjajte, ugotavlajte zberite vtise in kaj napišite na to temo(Do sedaj je pisal na to temo po svojih izkušnjah samo "ck" in NLP, ki se že tako in tako "pro" ukvarja s tem) ...
Če sočasno experimentiraš s sistemom in prostorom potem kmalu ugotoviš ,da to niso ločene postavke ampak ,da morajo biti v sinergiji ... Seveda tako kot ni "popolnoma nevtralnega " sistema tudi ni " nevtralnega " prostora ...
Že brez glasbe nam nek prostor ni(je) prijeten s stališča estetike,geometrije,vonja,svetlobe ali akustike ... Je pa res da nam akustika ni blizu, ker jo direkt ne vidimo tudi slišimo ne,če stalno živimo v istem prostoru in jo zato ne zaznamo ... Vendar ima akustika zelo velik vpliv na naše psihofizično stanje ... Bolnik v bolnici se bolje počuti in prej okreva v akustično boljši sobi. Profesorji telovadbe imajo pogosteje težave s sluhom, ravnotežjem in koncentracijo posledično tudi s stresom kot profesorji v predavalnicah , da ne govorimo o neprimernih delavnicah in drugih delovnih mestih s "šundrom".Pa sploh ni nujno,da je to "ropot" v pravem pomenu besede . Lahko je samo malo povečana glasnost govorjenja, samo nekaj ljudi (3-4 je že dovolj) in že imamo zvočni "kaos" ...Lahko pa v "akustično urejeni" delavnici z ropotom preživimo veliko dlje ne da bi nas "obremenilo"
Sedaj pa bi rad audiofil spravil v "poslušalnico" cel orkester z 200 članskim zborom vred ... Torej že logika pove naš običajni življenski prostor tak kot je ne bo primeren ... Seveda pa treba ločit akustično specifične prostore ...
Ne smemo inačit "gluhe" sobe ali "snemalnega studia" ... Če se nam zdi "snemalni studio" akustično urejen prostor za poslušanje glasbe temu ni čisto tako...Snemalni studio je specifičen delovni prostor,kjer mora imeti "mojster" 110% jasen vpogled v "nastajanje ali že nastali" posnetek ...
To vpogled je specifičen in kot tak ni primeren za poslušanje glasbe ...
V veliki meri velja očitek,da se glasba preveč secira in nima "vonja in okusa" bolj za "snemalnice",ker tega ne potrebujejo (Se pa tudi to v dobro spreminja)... Domača poslušalnica naj bi ravno ta okus glasbe ohranila obenem pa naj nebi imela "akustičnih popačenj",ki bi "meglila" glasbo ...
Zato so tudi poglobljene raziskave o zvočnosti materialov,ki se uporabljajo za korekcijo ... Tukaj ni golih izračunov ... Zato se ti materiali obnašajo bolj nevtralno kot večina naših vsakdanjih predmetov,ki jih imamo v prostoru preveč ... Sem imel pred časom tak navidez nerešljiv problem,ko se je audio sistem obnašal "zelo zelo čudno" ....Potem pa smo odkrili "krivca",ki se skrival za lahkimi harmonika vrati,kjer je bil "skladiščni prostor " več 100kg starega časopisa in starih knjig,ki so tako dušile in barvale zvok,da je bil "neposlušjiv" ... Podobni efekt lahko doživite pri prevelikem vnosu volne,lesenih oblog ali drugih sinetičnih oblog ... Tako tudi ideja s stropa obešenih nitk sicer v osnovi ni slaba,bi bilo pa potrebno vnest veliko različnih materialov(svila,lan, bombaž,konoplja ,volna ter kakšni trši ali poltrdi materiali in morda še kaj)...),da ne bi z svojo specifično dušilno frekvenco naredili frekvenčno luknjo in s svojo zvočnostjo barvali zvok ...Koliko česa je pa "čarobna formula",ki jo je potrebno "pogruntat" ...
Veselo poslušanje pa ne spet kakšnih teoretičnih razprav, prosim . _________________ ~ ** ~ |
|
Nazaj na vrh |
Telefon: - |
|
 |
NLP
Pridružen/-a: Tor Nov 2009 10:01 Prispevkov: 1035 Kraj: Drugje
|
Objavljeno: Čet Maj 27, 2010 01:25 Naslov sporočila: |
|
|
Hvala Ajka.
Nekaj sem že povedal o akustiki podal nekaj mislim da dokaj koristnih linkov itd.
Akustika res da ni morda povsem lahka za razumet, sploh brez nekih trdnih osnov ipd. ampak tudi ni bav bav, vsaj v zadnjih desetletjih se tako kaže - vse več novih spoznanj je in znanje je dosegljivo preko vse več strokovnih knjig in namenskih forumih ipd.
... marsikaj je na dlani, včasin tega ni bilo, akustika je bila kot sem enkrat omenil bolj "črna magija"...
S tem se ukvarjam menda že okoli 15 let in ni nekih čudežev, je pa kar!!! nekaj informacij, ki jih je treba uskladit:(
... in tudi kombinirati glede na specifične prostore...
Premnogokrat pa rado ljudi zavede neka kvazi izjava, "raziskava", ki pa ni ravno merodajna... internet omogoča tudi dezinformacije ker nekomu pač je to za počet tudi če izgleda da je merodajen oz. ima dovolj denarja za samopromocijo v različnih digitalnih in tiskanih medijih (ne ciljam prav na nobeno!!! do sedaj omenjeno referenčno sobo, ker če ne veš vsega o nekem projektu je to "trla baba lan da ji prođe dan"), tudi različni akustični dizajnerji se poslužujejo trikov in svojih šablonskih dizajnov... poglavje spet zase... marketing pač...
Brez zamere in ne bom se vpletal v te vrste debat, samo dajem v razmislek:
... glede eksotičnih materijalov, ki se lahko uporabljajo v akustiki je nekako podobno tej temi http://www.audio-kontakt.com/forum/viewtopic.php?t=899
... so neke zadeve, kako in kaj, ampak so ti povsem običajni materijali dosegljivi za povsem razumno ceno tudi v Slo.
... tudi ne v sobi z mahagonijem ipd. ne boste pridobili nič posebnega.
Kakšne nitke neki in podobne ezoterije, to so lahko prodajali kdaj nazaj... ne da ni učinkovito ampak kupiš primeren običajen izolacijski materijal in je to to...
... enako je s kabli in vsem ostalim.
Miti!!!
Tudi z zvočniki, ki jih "enstavno postavijo na glavo" in dajo pred driverjem akustično lečo.
Kaj pa so naredili?!
Halo!
Nič, prav nič!
Frekvence se širijo iz kabineta po normalnih/običajnih fizikalnih načelih, le nekatere srednje in visoke so preusmerili, te pa je najlažje nadzorovat, nizke frekvence so problematične!!! Tam so največji problemi!!! Z njimi niso naredili kaj prida!
Samo so še zapletli zadeve glede razumevanja.
Spet marketing.
Zakonov fizike niso prav nič s tem spremenili ali podredili, so pa vas psihoakustično preslepili...
Še zmeraj ti zvočniki podlegajo običajnim zakonom fizike!
Če bi bili čudežni, verjemite da bi presegli uporabo/prodajo tudi v strokovnih vodah.
Hitro bi nastal nov "standard".
Idealnih poslušalnic ali idealnih prostorov in razmerij NI!!! (glej linke in raziskave, golden ratio je že uhhh kje nazaj, pa vseeno je lahko povsem uporaben seveda ampak se razmerja stranic prostora prilagajajo glede na volumen prostora, vse je v omenjenih linkih...)
Vsak prostor je lahko še boljši, seveda s pomočjo akustičnega tretmana, ki je uparjen z zvočniškim sistemom.
(niti ni nujno da vam bo vaš sistem potem všeč, sem že omenil da marsikaj prodajo pod audiofilsko in profesionalno!)
To seveda vse stane oz. kako daleč želite iti da vam sistem omogoči vpogled v čim boljšo zvočno sliko.
... tudi difuzorji se ne dajo primerjat z nobenimi kvazi difuzorji/policami s knjigami/ploščami ipd.
Nisem sistematično odgovarjal ali komentiral kaj vse ste se pogovarjali ampak miti kvarijo prav vsako zadevo na svetu!!!
Ampak spet, nekaj za v močan razmislek!!!:
če se ne ozirate za koliko se da verno reprodukcijo zvoka v danem okolju na danem sistemu ampak samo da se lepo sliši, potem ta debata odpade!
Privlečite si par stotisoč evrov vredne sisteme v svojo rumpl kamro, primerjajte jih in poslušajte kateri vam osebno najbolj odgovarja.
Nato se odločite.
(... in spet: če si boste tudi nato privoščili akustični tretman verjemite da vam bo nadalje odprlo oči pardon ušesa, ni pa nujno da vam bo to tudi všeč... kot sem omenil prodaja se marsikaj za marsikakšen denar!... izkušnja je običajna da je veliki večini bolj všeč, zato pa obstaja ta fizikalna disciplina).
Brez zamer. Predlagam mnogo čitanja in razmišljanja in ne podleganju raznoraznim mitom (ker psihoakustika hitro poklekne:()!!! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|
|