Pomoč pogostih vprašanjPomoč pogostih vprašanj   IščiIšči   Seznam članovSeznam članov   Skupine uporabnikovSkupine uporabnikov   Registriraj seRegistriraj se   Tvoj profilTvoj profil   Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil   PrijavaPrijava 

Multimedia HI-FI SHOW Ljubljana 2009
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3 ... 18, 19, 20
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Kazalo po www.audio-kontakt.com forumu -> Dogodki v svetu HI-FI-ja, srečanja
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
JAZZZ



Pridružen/-a: Sre Apr 2008 12:32
Prispevkov: 2770
Kraj: POSAVEC

PrispevekObjavljeno: Ned Nov 01, 2009 00:01    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

nomad je napisal/a:
Sicer pa če vprašaš glasbenike, imajo do instrumentov drugačen odnos, saj jim ne gre samo za zvok. Večina pianistov bi na vprašanjem kakšna je razlika med Steinway in Boesendorfer klavirjem odgovorila, da je različen občutek na tipkah med igranjem ali kaj podobnega in bi se manj osredotočala na zvok.

Oprosti, tole je pa čisti mimohod. Glasbeni primer je Charlemagne Palestine, ki je nehal igrati klavir in začel z elektroniko. Ko pa je "srečal" Boesendorfer in negove glasbene zmožnosti, je spet začel igrati po črnobelih tipkah. Do danes. Ker imaš velikokrat v postih John Cagea, potem Palestino verjetno tudi poznaš. Intervju z njim: http://www.furious.com/perfect/charlemagnepalestine.html
v njem napiše: Since the Bosendorfer has an octave lower - nine tones - than any other piano, I've played these nine tones and it's possible to hear it like an airplane engine, or like some sort of "extreme machines" from an inferno (9, 10)... and so, that's my piano!
Hm, nekaterim res ni vseeno, na kaj igrajo. In verjetno jim ni vseeno, kaj potem poslušalci slišijo na posnetkih. Brez filozofiranja.


nomad je napisal/a:
Zato se ne ukvarjam s tem ali je Steinway res Steinway in ali je en referenčni Steinway ali jih več in tako naprej. Tu je še vprašanje, kdaj Steinway neha biti Steinway, ne vem če bi kdo znal na to pravilno odgovoriti s stališča pozitivne identifikacije.
Mene zanima ali bo sistem (bolje rečeno, cela veriga od interpretacije, posnetka, nosilca, sistema, sobe … skratka od glasbe do ušesa) pokazal razliko med Steinwayem in Boesendorferjem in Faziolijem ali še bolj pomembno, ali bo pokazal razliko med pianisti, med interpretacijami… Na splošno rečeno, ali bo pokazal v čem je enkratnost dogodka v primerjavi z vsemi ostalimi dogodki. Mene ne zanima prepoznavanje, ampak razlikovanje.

Še enkrat oprosti Nomad, ampak ti si napisal Steinway je Steinway. Ti se s tem ukvarjaš-si zato zlatoušnik? Kot sem napisal, meni je vseeno na kateri klavir je igrano, je pa ob dobrem posnetku dobrega klavirja zvok definitivno boljši kot dober posnetek slabšega klavirja. Razlika je že v normalnem in koncertnem klavirju iste znamke(če seveda niso mikrofoni v samem klavirju).
Interpretacija je pa spet čistio drugi štos-o tem ne govorim v temi "Steinway je Steinway".

nomad je napisal/a:
Če bo sistem kakorkoli manipuliral signal, bo to naredil vsem posnetkom. Zato bodo zveneli podobno in tak sistem ne bo pokazal tako velikih razlik med posnetki kot tisti, ki je bolj nevtralen.

Se ne strinjam. Če npr malce dvigne visoke, bodo normalni posnetki malce presvetli, tisti z manjkom visokih pa "kao" boljši. Tudi slučajno ne bo zvenelo vse podobno.
_________________
"There are two kinds of fools. One says-this is old and therefore good. The other says-this is new and therefore better." Bob Katz
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
trancedeejay
Site Admin


Pridružen/-a: Sob Mar 2008 9:01
Prispevkov: 1372
Kraj: Zgornja Besnica

PrispevekObjavljeno: Ned Nov 01, 2009 13:10    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Bi prosil, da se zaključi off topic in se nadaljuje v drugi, bolj primerni temi glede na tematiko postov.
LP
Admin
_________________
MUSIC IS THE KEY
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
nomad



Pridružen/-a: Pet Maj 2009 14:01
Prispevkov: 911
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Ned Nov 01, 2009 13:49    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

JAZZZ je napisal/a:
Hm, nekaterim res ni vseeno, na kaj igrajo. In verjetno jim ni vseeno, kaj potem poslušalci slišijo na posnetkih. Brez filozofiranja.


Glasbeniki imajo pač različen odnos do zvoka instrumenta. Jaz sem to navrgel kot nek primer, jasno je da niso vsi enaki in da ne gledajo na to enako. Poanta je bila v tem, da imamo do zvoka instrumentov različne odnose.
Za glasbenika ni pomemben samo zvok, ker ima s instrumentom drugačen odnos. Nas ki samo poslušamo, pa ne zanima kateri klavir ima bolj mehke tipke in podobne zadeve.


JAZZZ je napisal/a:
Še enkrat oprosti Nomad, ampak ti si napisal Steinway je Steinway. Ti se s tem ukvarjaš-si zato zlatoušnik? Kot sem napisal, meni je vseeno na kateri klavir je igrano, je pa ob dobrem posnetku dobrega klavirja zvok definitivno boljši kot dober posnetek slabšega klavirja. Razlika je že v normalnem in koncertnem klavirju iste znamke(če seveda niso mikrofoni v samem klavirju).
Interpretacija je pa spet čistio drugi štos-o tem ne govorim v temi "Steinway je Steinway".


Mislim, da me tu nisi razumel. Jaz se ne ukvarjam s tem kateri klavir je kateri na posnetkih.

Rekel si:

JAZZZ je napisal/a:
Če mi na posnetku klavir ne zveni kot Steinway, potem to zame ni Steinway.


Jaz pa sem ti hotel dopovedati, da ima Steinway lastno identiteto, ki je neodvisna od tega kaj misliš ti. Če ti na posnetku klavir ne zveni kot Steinway, to še ne pomeni da to ni Steinway. Posnetek ali pa subjektivno doživljanje posnetka ne more biti merilo realnosti. Mogoče bi bilo lažje, če bi za primer vzela človeški glas.
Sicer pa ta debata postaja že res malce čudna in neproduktivna (pa tudi off topic) zato jo dajva na tem mestu zaključiti.
Mogoče se ob priložnosti srečava in nadaljujeva ob kakšnem pivu.

JAZZZ je napisal/a:
nomad je napisal/a:
Če bo sistem kakorkoli manipuliral signal, bo to naredil vsem posnetkom. Zato bodo zveneli podobno in tak sistem ne bo pokazal tako velikih razlik med posnetki kot tisti, ki je bolj nevtralen.

Se ne strinjam. Če npr malce dvigne visoke, bodo normalni posnetki malce presvetli, tisti z manjkom visokih pa "kao" boljši. Tudi slučajno ne bo zvenelo vse podobno.


Ti vseskozi govoriš o posnetkih, jaz pa o sistemih. Snemanje glasbe ima svojo filozofijo in svoje probleme, reprodukcija pa svoje. Tako mešava jabolka in hruške.
Če bi en sistem malce dvigoval visoke, drugi bi bil pa nevtralen, bi prav gotovo ugotovil, da se na drugem sistemu posnetki bolj razlikujejo med sabo, saj bi imel temne, nevtralne in svetle posnetke, na prvem sistemu pa pa samo nevtralne in svetle.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
JAZZZ



Pridružen/-a: Sre Apr 2008 12:32
Prispevkov: 2770
Kraj: POSAVEC

PrispevekObjavljeno: Ned Nov 01, 2009 13:51    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

nomad je napisal/a:
Sicer pa ta debata postaja že res malce čudna in neproduktivna (pa tudi off topic) zato jo dajva na tem mestu zaključiti.
Mogoče se ob priložnosti srečava in nadaljujeva ob kakšnem pivu.

Ok
Prva priložnost je na Vranskem ...
_________________
"There are two kinds of fools. One says-this is old and therefore good. The other says-this is new and therefore better." Bob Katz
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
nomad



Pridružen/-a: Pet Maj 2009 14:01
Prispevkov: 911
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Ned Nov 01, 2009 14:20    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

ProJet je napisal/a:
nomad je napisal/a:
Mene ne zanima prepoznavanje, ampak razlikovanje.


Mene pa zanima samo občutek naravnosti, da doživim glasbene emocije kot na vrhunskem koncertu. Cool


ck je napisal/a:
Meni pa je pomebna glasba sama ne pa razlike med eno ali drugo vrsto violine ali klavirja,...

Seveda se tudi jaz kdaj vprašam kako bi kakšna stvar zvenela npr. na Stradivarki ampak, da bi pa kar naprej iskal neke razlike pač ni moj hobi.

Vprašanje je seveda ali bi vedel da gre za Stradivarko, če mi kdo tega prej ne bi povedal.
Pri glasovih so zadeve lažje. Barve glasov, način interpretacije,..so tako različni, da pevca hitro prepoznamo.


Stradivarke seveda ne bi prepoznal brez daljše izkušnje njenega zvoka, prav gotovo pa bi prepoznal razliko med Stradivarko in Guarnieri. Čeprav ne bi vedel katera je katera, bi vedel da gre za dve različni violini.
Če gre za dober sistem seveda, v slabem sistemu bi že težko ločil med električno in akustično violino.

Razlike ne poslušam, jo pa slišim. To je približno tako, kot pri branju knjige; vsebino berem zato ker vidim razliko med belo in črno in tako prepoznavam črke. Kontrast mi sam po sebi ne pove nič, a je nujno potreben, saj črne črke na beli podlagi vidim, belih črk na beli podlagi pa ne.
Ko poslušamo stereo, nenehno slišimo razliko med obema kanaloma.
Če ni razlike, ni sterea. Nikoli ne rečemo, da levi in desni zvočnik ne igrata enako in tudi ne primerjamo razlike med njima, pa vendar ves čas slišimo to razliko. Recimo da naredimo preprost posnetek flavte in s pan potom nastavimo zvok malce bolj na desno stran. V resnici smo samo spremenili razmerje glasnosti med kanaloma, tako da je desni malce glasnejši. Ko poslušamo, ne bomo slišali dva različno glasna kanala, temveč razliko - informacijo o lokalizaciji flavte oziroma izvora zvoka.
Zvok slišimo prostorsko ravno zato, ker lahko zaznamo razliko med zvokom v enem in drugem ušesu. Pa ne gre samo za glasnost, temveč za koncept dojemanja zvoka nasploh. Dveh tonov, ki se ne razlikujeta, ne ločimo, ju dojemamo kot enega.
Komur ta koncept ni razumljiv in bi rad bolj praktičen prikaz, lahko naredi eksperiment. Visokih frekvenc ne slišimo, lahko pa slišimo razliko med njimi. Recimo, da si damo na glavo slušalke in imamo dva enaka nastavljiva izvora frekvenc (osciloskopa oziroma frekvenčna generatorja ali pa kar računalnik s primernim programom), enega za levo in drugega za desno slušalko. Oba nastavimo na 24kHz. Zelo verjetno ne bomo slišali nič (razen če nimamo med predniki kakšnega vampirja). Če en izvor nastavimo na drugo frekvenco, na primer da na desni slušalki ostane 24kHz, na levi pa povišamo na 27kHz, bomo jasno slišali razliko, ton 3kHz.

Pri konceptu kontrasta gre za ocenjevanje sistema in ne za poslušanje glasbe. Sam sicer ne ocenjujem sistem tako, da poslušam razliko med posameznimi violinami, klavirji ipd. ampak bolj, recimo temu holistično. Sistem, ki pokaže razliko med različnimi posnetki bolj kontrastno, bo iz teh posnetkov izvlekel več informacij. Te informacije pa so samo sredstvo za poslušanja glasbe, pot do emocij, do anlitičnega pristopa itd. Kako pa bom osebno doživljal glasbo, pa je odvisno od glasbe same in od mojega odnos do posamezne, konkretne glasbe. Jazz pač ne bom poslušal enako kot klasiko ali rock. Glasba je lahko emocionalna ali intelektualno hladna in konceptualna itd. Od sistema pričakujem, da mi bo omogočal različne načine poslušanja in podajal individualnost in enkratnost določene glasbe in ne bo vsiljeval svoje interpretacije. Če je glasba emocionalna, recimo kakšen dober jazz, potem pričakujem da bom te emocije lahko na nek način podoživljal, če pa poslušam računalniško generirano elektronsko glasbo, pa takšnih emocij verjetno ne bo.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
nomad



Pridružen/-a: Pet Maj 2009 14:01
Prispevkov: 911
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Ned Nov 01, 2009 14:23    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

JAZZZ je napisal/a:
nomad je napisal/a:
Sicer pa ta debata postaja že res malce čudna in neproduktivna (pa tudi off topic) zato jo dajva na tem mestu zaključiti.
Mogoče se ob priložnosti srečava in nadaljujeva ob kakšnem pivu.

Ok
Prva priložnost je na Vranskem ...


Bom poskušal priti. Prinesel bom par svojih "testnih" plošč. Ker sem slišal, da je bil zadnjič problem s CD playerji, lahko prinesem svojega Resolution Audio. Potem bova lahko svoje teorije še praktično preizkusila.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Kazalo po www.audio-kontakt.com forumu -> Dogodki v svetu HI-FI-ja, srečanja Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3 ... 18, 19, 20
Stran 20 od 20

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Zadnje teme - HI-FI

Zadnje teme - ostalo

VIDEOTEKA
© www.audio-kontakt.com  |  info@audio-kontakt.com  |  Pogoji uporabe