Pomoč pogostih vprašanjPomoč pogostih vprašanj   IščiIšči   Seznam članovSeznam članov   Skupine uporabnikovSkupine uporabnikov   Registriraj seRegistriraj se   Tvoj profilTvoj profil   Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil   PrijavaPrijava 

Izdelava subwooferja
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3, 4, 5
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Kazalo po www.audio-kontakt.com forumu -> Do-It-Yourself
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
LightBit



Pridružen/-a: Pon Okt 2017 23:11
Prispevkov: 2368
Kraj: Kranj

PrispevekObjavljeno: Tor Maj 28, 2024 10:47    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

ambasador je napisal/a:
https://www.ejjordan.co.uk/ikigai/
evo ga, Jordan fullrange v TL skatli. Slednja narejena iz zlepljenih plasti. Bolj minimalen high end kot tako..

Ja, Jordan, Fostex, Lowther, Markaudio, Tang Band so popularni.

Nekateri celo v horne dajejo:


Horni imajo se vecji problem z nezeljenimi resonancami, pa se dusenje je kontraproduktivno. Meni to res ne gre skupaj z full-range.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ambasador



Pridružen/-a: Sre Feb 2011 19:52
Prispevkov: 6003
Kraj: Izola

PrispevekObjavljeno: Sre Maj 29, 2024 09:16    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Upasovanje suba - v ta namen sem za zacetek dodal 4x100uF v serijo z zvocnikom. Ker je moj Apogee popolnoma rezistiven v podrocju reza s 3,2 Ohma, je rez na 124Hz dosti predvidljiv. Minus 3dB torej na tocki rezanja, oktavo nizje na 62Hz se temu doda 6dB, skupaj 9dB in se oktavo nizje na 31Hz imam minus 15dB.
Tako stereo ni okrnjen in z dodajanjem glasnosti subu pazim na spoj.
Malo sem ulaufaval s CD Angeli in demoni, pa Paul Schwartzom in takoj opazil bistveno povecano jasnost in obcutek prostora napram kombinaciji brez filtra.
Sledil je prehod na gramofon z live jazzom Dave Brubeck-a in fino uglasevanje na kontrabas ki je izmenicno odigran enkrat z lokom, drugic s prsti.

Polozaj suba je v kotu desno na steni za menoj a niti za hip se ne slisi odkod se oglasa. Postavil sem ga odzadaj, ker DSP procesiranje kasni signal za 90cm. Ceprav imam zaradi tega tocno deset metrov kabla od ojacevalca do suba. Tu bom kaj postoril v prihodnje.
------------------
Tri dni kasneje..
Zanimivo je preklapljanje nazaj. Prehod naredim v 15 sekundah - izklopim ojacevalec suba in pretaknem prikljucke da premostim kondenzatorje pri zvocnikih.
Kaj se zgodi - skrci se stereo scena in razredci bas.
Skratka, vse je kao isto, samo zleze skupaj in postane bolj nejasno.
Iskal sem vsaj parcialne pozitivne strani prvotnega stanja, torej brez suba. Pa nic.
-----------------
2.6.
Zgoraj opisano je z vezavo 400uF v serijo s celotnim zvocnikom /pomeni kondenzator iz plus kabla na mosticene biwiring prikljucke.
Potem me je mucilo vprasanje - kaj pa ce vezem zunanji kondenzator v serijo samo z bas sekcijo, tweeter sekcija pa ne gre preko tega dodatnega kondenzatorja.

Eeee... tu pa je razlika v zvoku in se kaksna.
Prej je kondenzator zasukal fazo celotnemu zvocniku in se razmere na crossover tocki med bas in visokimi niso spremenile. Zvok tudi ne.
Sedaj pa kondenzator zasuka samo bas sekcijo, visokotonski trak pa je direkt na ojacevalcu.
Ne bom se spuscal v zvocne razlike, lahko samo recem da je poprej zvenelo mirno uglajeno - po novem pa analiticno in polno kontrastov.
Naj cajt pove svoje. Je pa vrazje zanimivo, se zvok predstavi v cisto drugi luci.

https://www.stereophile.com/content/kef-ls50-meta-loudspeaker-measurements
Je stvar kompromisa - lep primer je v zgornjem linku - grafa fig.8 in fig.9
prikazujeta impulz KEF LS50 - enkrat z novo verzijo kretnice (Meta), drugic pa tisto prvotno, original verzijo.

Apogee Stage ima ta impulz v stilu original LS50 - in po mojem videnju se to spremeni s tako vezavo. Ne pride na opcijo Meta (obe sekciji v fazi) ampak na polovico nekje vmes. Interesantno pa je, kako zveni podrocje prehoda (kretnica na 600Hz) pred in po tej frekvenci. Kaj vse je skrito usesom v izbranem kompromisu.
_________________
Carpe Diem
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ambasador



Pridružen/-a: Sre Feb 2011 19:52
Prispevkov: 6003
Kraj: Izola

PrispevekObjavljeno: Čet Jun 06, 2024 10:27    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Vceraj opravil meritve.
Apogee sem rezal s kretnico prvega reda (6dB) na 124Hz. Ker gre za dipol, sem urihtal tako, da sem ga pomaknil nazaj na ca 110cm od zida. Refleksije delajo svoje - na frekvenci reza sem izgubil ca 1dB, na terci 100Hz je ostala ista glasnost, potem stopnica-padec za 6dB na terci 80Hz. Vedno gre za kombinacijo elektricnega in akusticnega vpliva.

Sub v kotu je skoraj idealizirano bil ekvaliziran in unicil sobne resonance z DSPeakerjem.
Sestavljeno - zvocniki + sub - vse skupaj gre v pasu +/- 2dB od 40 do 600Hz.
Samo na terci 125Hz je -3 dB torej izven tega pasu.
Gre za meritve po tercah oktav-njihovo povprecje. Znotraj terce so lahko (in tudi so) odstopanja posameznih frekvenc. A mi slisimo to povprecje - je ta meritev merodajna za zvocni vtis.

Ocitno sem imel vec srece kot pameti, hehe, ker od suba do levega zvocnika je 4metre, do desnega je 2,5metra. Sub emitira tako pod stropom kot pri tleh. Igra zvocnih valov, faz, intenzitet je dosti nepredvidljiva in bi mi lahko skalila veselje na stiku.
Za izpod 80Hz pa sem vedel da bo prevladal idealizirano ekvaliziran sub.

Ce bi ne slo kot je, bi sledil plan B, poskus reza nizje,na 100Hz. Naslednji plan C pa 80Hz.
--------------------------------
Zakaj sem zelel visok rez
najprej zato, da razbremenim Apogeeja in s tem dosezem visjo glasnost in cimbolj jasne, resolutivne srednje tone. Sami basi - ok, sami srednji - ok, basi+srednji no-go, obtezi sceno.
V drugi vrsti pa da izkoristim DSPeaker ki pocisti sobne resonance in da mi linearizira bas podrocje vse gor do 100Hz.
Ostala je samo neznanka - zvok iz transmission line - ali bo skladen z Apogee. Kar se je tudi v dobri meri uresnicilo. Ni prav 100procent a ni motece. Imam obcutek da je del odgovora v preslabem drivu suba, ima 10metrov zvocniskega kabla. Ker na drugi strani so glavni zvocniki drajvani s Spectronom. Prekleto dobro vem koliko bolj transparentno je zvenelo, ko je Spectron zamenjal kaj drugega. Bom resil tudi to.

Eno z drugim, sirok nasmeh.
_________________
Carpe Diem
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
LBaudio



Pridružen/-a: Ned Jan 2010 10:25
Prispevkov: 832
Kraj: Ljubljana, SLOVENIJA

PrispevekObjavljeno: Pon Jun 10, 2024 09:21    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Ali lahko objavis kaksne fazne meritve sistema s subom, brez suba in s 6 db/oct filtrom samo sistema brez suba?.... po opisu imam obcutek da fazno stvari niso cisto porihtane....
_________________
For Fast Moving Concerts

Custom Aeroports
Custom car audio installs

2 X WR setter dBDrag street B - 2005
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran Telefon: 041 853615
ambasador



Pridružen/-a: Sre Feb 2011 19:52
Prispevkov: 6003
Kraj: Izola

PrispevekObjavljeno: Pon Jun 10, 2024 11:42    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

LBaudio je napisal/a:
Ali lahko objavis kaksne fazne meritve sistema s subom, brez suba in s 6 db/oct filtrom samo sistema brez suba?.... po opisu imam obcutek da fazno stvari niso cisto porihtane....

Akusticne faze ne morem meriti, nisem opremljen za kaj takega.
Menim da faze elektricno niso porihtane. Mislim da se to ne da ob dejstvu, da je sub 4metre od levega in 2,5m od desnega zvocnika in pa razliki v slope, upadu kretnic.

Kar pa je porihtano, je zvocno neopazen prehod s subom, seveda v tocki poslusanja - s spreminjanjem tocke poslusanja v prostoru se spreminja frekvencni odziv, ker je vezan na odboje prostora. Ce imas sub ali pa ne. Mislim da gre za splet akusticnih okoliscin, rezultanto plusov in minusov. Zato pravim da sem imel vec srece kot pameti.

Bi pa na tem mestu spomnil, da vsaka sobna resonanca, vsak odboj basa od zidu vnasa fazne napake vsepovsod po basih, na vseh frekvencah. Cim basi odpotujejo od zvocnikov in se odbijejo od zidov, nastane ena kakofonija frekvenc ki prihajajo in odhajajo in pljuskajo vse okoli.
-------------------------------------------
Tako da sem zadovoljen, ker ce je prehod med zvocniki in subom akusticno zvezen, je to najvec kar lahko naredim.

Tudi preizkus pokaze da je temu tako. Sploh v mojem primeru, ko zvocnik prakticno ne potrebuje suba, ker ga je lepo slisat do 32Hz - pa ko primerjam zvok z in brez suba, ni opaziti nekih anomalij ki bi jih pripisal vnosu suba. Vsaj v zadnjih nekaj tednih nisem opazil nekih pomanjkljivosti. Isto kot prej, samo mogocnejse in bolj definirano, se slisi recimo timpane ali veliki boben tam dalec odzadaj v orkestru.
Kar sem opazil, pa sem tudi navedel - mala razlika v transparenci in pa slabotnejsi drive.
To slednje sem preveril tako, da sem SA300 zamenjal s Krell xi400. Ohoho, bas postal impozanten in bolj poskocen. Zdaj se grandioznost slisi tudi ob nizji glasnosti, ga ni potrebno prositi Laughing pa sem za test znizal glasnost suba, ma je prebilo skozi. Se nekaj sem opazil ob tej menjavi - se je spremenila tudi timbrika, je bolj pojoce in resonantno se dlje izzveneva. Si nisem mislil da bo ta zvocna karakteristika Krella udarila ven na subu. Ajd cau.

Zdaj samo se manjka nekaj transparence. Bom moral nabaviti nekaj kar je zvocno blizje Spectronu, hebat ga. Pa se glavni zvocniki so poganjani preko 17mm2 VDH Revelation, sub pa preko 2,5mm2 in 10 metrov kabla.
_________________
Carpe Diem
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
LBaudio



Pridružen/-a: Ned Jan 2010 10:25
Prispevkov: 832
Kraj: Ljubljana, SLOVENIJA

PrispevekObjavljeno: Tor Jun 11, 2024 09:35    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

osebno bi sel na enak slope kretnice na obeh straneh in pa strmejse - bolj ostre reze.... s tem bi zmanjsal prekrivanje med SW in sistemom in s tem pridobil na transparenci v tem delu. S 6dB/Oct strmino reza imas dobre tranziente ampak to tudi ni vse. Casovno lovit sub je prakticno mission impossible pri valovnih dolzinah 10m+. Kabel za sub pa tudi debelejsi vsaj 8-10mm2 da vsaj kksen ampercek pride do driverja Very Happy FAze bi lahko pomeril z REW ali Smaart softwerom, vendar ce ni zadaj primernega processinga bos lahko bolj malo postoril... morda kaksen mini DSP z licenco Dirac... fazno usklajenost lahko gledas (kot si) kako se sestevata outputa med SW in sistemom - visji kot je sestevek bolj sta fazno usklajena (eni delajo tako da stvari pripeljejo max iz faze in potem obrnejo fazo SW....
_________________
For Fast Moving Concerts

Custom Aeroports
Custom car audio installs

2 X WR setter dBDrag street B - 2005
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran Telefon: 041 853615
ambasador



Pridružen/-a: Sre Feb 2011 19:52
Prispevkov: 6003
Kraj: Izola

PrispevekObjavljeno: Tor Jun 11, 2024 10:39    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Se strinjam.
Tudi moj plan je predvideval 12dB rez. Ta rez sem nameraval opraviti pasivno, med predojacevalcem in mocnostnim ojacevalcem.
------------
Za diy zacetnike (ma tudi za puriste, ki ne marajo dodatnih naprav na poti signala) - obstaja krasna resitev, edini pogoj je izhodna impedanca pre-ja 100x nizja od vhodne impedance ojacevalca. Naprimer na 47kOhm vhoda ojacevalca gre pre s 470 ali manj Ohmi na izhodu.
Filter se naredi v kaskadi, dveh stopnjah - kondezator se izbere na osnovi preracuna za zeljeno rezno frekvenco na upornosti 4k7 Ohm, drugi kondenzator pa isto, samo za 47kOhm. Potem se veze v serijo s signalom prvi kondenzator, sledi v paraleli 4k7 upor na maso in zatem se drugi kondenzator v seriji - pa od njega gre na koncno stopnjo. Tako imas dva 6dB filtra zaporedno, kar daje 12dB rez.
...............
Plane mi je zacasno podrla nabava balansiranega predojacevalca, ki sicer ima vse potrebno, tudi RCA izhod z ultra nizkimi 20 Ohmi izhoda. A kaj, ko mi je balansirani izhod tako vsec in za izdelavo filtra bi moral vse podvojiti in upariti kondenzatorje.

Je bilo lazje zvezati bipolarne kondenzatorje na zvocnike. Dodatno, ker sem jih nabavil vecje stevilo, z lahkoto nizam rezno frekvenco z dodajanjem kondijev. So po 100uF in jih lepo zvezem v snop. Tako tudi hitro preverim kako vplivajo razlicni rezi.
-------------
Saj, ko se navelicam igrati s tem, bom zakljucil kot je planirano. Laughing
_________________
Carpe Diem


Nazadnje urejal/a ambasador Tor Jun 11, 2024 11:29; skupaj popravljeno 1 krat
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ambasador



Pridružen/-a: Sre Feb 2011 19:52
Prispevkov: 6003
Kraj: Izola

PrispevekObjavljeno: Tor Jun 11, 2024 10:57    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Preprostost in ucinkovitost izbrane resitve se mi zdi zelo primerna za diy in tanjse denarnice.
Pa, po mojem, transmission line zvocno prav nic ne zaostaja za dragimi subi, ravno nasprotno. Se ga komot pari tudi z zahtevnimi planarnimi zvocniki in na visokem rezu 100Hz, kjer mora biti glas presneto dober.
------------
Veliko teoretikov zagovarja 100Hz rez za subwoofer kot optimalno resitev. Sploh za manjse zvocnike. Itak so posnetki izpod te frekvence praviloma sklenjeni v mono in ne izgubis nicesar.

Se nekaj sem opazil - s tako visokim rezom se lepo vpliva na tonalni balans. Vsi poznamo kako imajo dolocene plosce vec basa, dolocene manj. Vcasih se je uporabilo gumb za base. V tej resitvi se elegantno z daljincem zvisa ali zniza glasnost suba kar iz fotelja. Ker imam volume z digitalnim displayem, lahko natancno doziram. Pa tudi lahko povem, da so razlike ranga najvec 2dB plus minus.

Nadalje, za ljubitelje kako se slisijo leseni trup-i violoncel in kontrabasov. Z doziranjem suba v zivo zadanes tezo in velikost teh instrumentov. Posnetki tudi tu odstopajo nekoliko v plus ali minus.
In potem meni je tako lepo slisati zvoke lesenih trupov teh instrumentov. In tako redko so uzivasko dobro predvajani.
_________________
Carpe Diem
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
LBaudio



Pridružen/-a: Ned Jan 2010 10:25
Prispevkov: 832
Kraj: Ljubljana, SLOVENIJA

PrispevekObjavljeno: Sre Jun 12, 2024 10:08    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Osebno sem bolj pristas visjih redov...24dB/Oct in nizjih rezov v primeru inplementacije SW....nad 80Hz ponavadi ne grem, v avtu pa nic nad 50Hz -
24 dB/Oct je v bistvu najboljsa zascita za driverje, oba hi-pass in low pass sta v fazi (ni potrebno obracat fazo enemu od driverjev kot pri 12dB/Oct slopu filtra), je pa res da je treba v primeru pasivnega filtra pocetverit kaskadno 6dB/Oct filter, kar pa verjamem da je precej drago, zato pa so tudi DSP tako priljubljeni, saj lahko reze sperminjas po mili volji in uporabljas se kup drugig bonbon?kov pri nastavljanju (EQ, Delay, rotacija faze, hi?ne krivulje....). tudi spreminjanje jakosti SW je simple,...imas skos aktiven gain za izhod tako da lahko prilagajas sub level brez kompliakcij.....po mojem vredno poskusa, ce ne drugega je dobra izkusnja
_________________
For Fast Moving Concerts

Custom Aeroports
Custom car audio installs

2 X WR setter dBDrag street B - 2005
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran Telefon: 041 853615
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Kazalo po www.audio-kontakt.com forumu -> Do-It-Yourself Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3, 4, 5
Stran 5 od 5

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Zadnje teme - HI-FI

Zadnje teme - ostalo

VIDEOTEKA
© www.audio-kontakt.com  |  info@audio-kontakt.com  |  Pogoji uporabe