Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
ck
Pridružen/-a: Pon Feb 2009 19:27 Prispevkov: 1568 Kraj: kamnik
|
Objavljeno: Tor Mar 28, 2023 13:36 Naslov sporočila: |
|
|
anzec je napisal/a: |
Druga pa je časovna komponenta suba, kjer lahko spremeniš zamik oz. kot. To pomeni, da zamakneš output za do pol nihaja. To je namenjeno temu, da uloviš fazo z glavnim zvočnikom in da pravilno narediš "zadrgo". Če bi ta faza bila ravno 180° zamaknjena, bi se amplituda iz zvočnika in suba odštevale v območju zadrge. Torej na točno vmesni frekvenci, kjer da sub 50% moči in zvočnik 50% bi bila tišina (če ne bi bilo odbojev) |
Zasuk faze SUBa je namenjen da se z njenim sukanjem v povezavi z glavnimi zvočniki spreminja nelinearnost v realnem prostoru s ciljem izboljšanja linearnosti in se s tem omogoči manj premikanja suba po sobi za dosego tega cilja.
Probaj pri enem zvočniku obrniti faze na wuferju, na drugem pa ne in predvajati glasbo pa ti bo morda jasno. Nekatere nizke frekvence se bodo ojačale, nekater pa oslabile.
Tisto s točno vmesno frekvenco pa pojasni, ker si očitno nekaj narobe napisal ali pa razmišljal.
Včasij pa je potrebno narediti še časovno uskladitev suba z zvočniki. Tu pomaga dober DSP z zakasnitvijo ali suba, ali pa glavnih zvočnikov.
Popolna tišina na mestu poslušanja s popolnim -180 stopin z zasukom faze nebi nastopila, če zvočnika nebi bila na istem mestu. In ker fizično ne moreta biti, gre lahko samo za približevanje tišini, pa še to le ob pogoju enakih subov oz. zvočnikov. Tule pomaga če človek razume kaj zvok sploh je, kako se širi in kaj se v nadaljevanju dogaja z oboji zvoka v prostoru.
Mater smo zašli s teme. _________________ LP |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
anzec
Pridružen/-a: Ned Jul 2014 19:10 Prispevkov: 224 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Tor Mar 28, 2023 15:02 Naslov sporočila: |
|
|
ck je napisal/a: | anzec je napisal/a: |
Druga pa je časovna komponenta suba, kjer lahko spremeniš zamik oz. kot. To pomeni, da zamakneš output za do pol nihaja. To je namenjeno temu, da uloviš fazo z glavnim zvočnikom in da pravilno narediš "zadrgo". Če bi ta faza bila ravno 180° zamaknjena, bi se amplituda iz zvočnika in suba odštevale v območju zadrge. Torej na točno vmesni frekvenci, kjer da sub 50% moči in zvočnik 50% bi bila tišina (če ne bi bilo odbojev) |
Zasuk faze SUBa je namenjen da se z njenim sukanjem v povezavi z glavnimi zvočniki spreminja nelinearnost v realnem prostoru s ciljem izboljšanja linearnosti in se s tem omogoči manj premikanja suba po sobi za dosego tega cilja.
Probaj pri enem zvočniku obrniti faze na wuferju, na drugem pa ne in predvajati glasbo pa ti bo morda jasno. Nekatere nizke frekvence se bodo ojačale, nekater pa oslabile.
Tisto s točno vmesno frekvenco pa pojasni, ker si očitno nekaj narobe napisal ali pa razmišljal.
Včasij pa je potrebno narediti še časovno uskladitev suba z zvočniki. Tu pomaga dober DSP z zakasnitvijo ali suba, ali pa glavnih zvočnikov.
Popolna tišina na mestu poslušanja s popolnim -180 stopin z zasukom faze nebi nastopila, če zvočnika nebi bila na istem mestu. In ker fizično ne moreta biti, gre lahko samo za približevanje tišini, pa še to le ob pogoju enakih subov oz. zvočnikov. Tule pomaga če človek razume kaj zvok sploh je, kako se širi in kaj se v nadaljevanju dogaja z oboji zvoka v prostoru.
Mater smo zašli s teme. |
Da bom bolj konkreten. Sub in bass driver od zvočnika. Recimo, rezna frekvenca je 40hz. Zadrga je recimo med 30 in 50hz. Da ujameš fazo, mora biti zadrga narejena tako, da sta fazi pritiska obeh enot usklajeni na mestu poslušanja. To lahko dosežeš z premikanjem suba naprej ali nazaj ob zvočniku, lahko pa preko faznega zamika. Ker je en 40-herčni val dolg cca 8,5m (343 * 1 / 40), to pomeni, daj e pol faze (180°) dobre 4m.
Zdaj pa bistvo. pri 40hz da sub pol moči, zvočniški bass pa tudi pol moči. Pri 30hz je prehod zaključen in da bass 0%, sub pa 100% in obratno na 50hz. Če sta fazi suba in bass driverja zvočnika usklajeni, se to lepo sešteje v recimo linearen odziv na mestu poslušanja. Lahko pa je faza teh dveh enot zamaknjena za 180°, potem bo pri 40hz popolna tišina na mestu poslušanja (če odmislimo vse odboje).
Predstavljal si dva sinusa, se amplitudi seštejeta, pri seštevku kosinusa in sinusa pa je seštevek 0, saj je kosunus ravno 180° zamaknjen napram sinusu.
V prilogi sem dal primer. Zeleno je sub, bass driver je moder. Seštevek v primeru poravnane faze je rdeč, v primeru obrnjene faze pa rjav.
Hočem povedati, da je zamik faze za 180°, ekvivalenten premiku suba napram zvočniku za dobre 4m, če govorimo o frekvenci 40hz. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
anzec
Pridružen/-a: Ned Jul 2014 19:10 Prispevkov: 224 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Tor Mar 28, 2023 15:17 Naslov sporočila: |
|
|
Kot zanimivost naj povem, da je mogoče ujemanje faze izvesti tudi na ušesa. Generator zvoka nastavimo na rezno frekvenco in spreminjamo fazo (bodisi s premikanjem suba, bodisi s faznim zamikom na recimo subu). Faza je usklajena, ko slišimo zadevo najbolj glasno. Lahko si pomagamo z db metrom (telefon).
Seveda to velja v prostoru, ki nima večjih odbojev na tej frekvenci. Seveda je to v normalnih zvokovno netretiranih sobah zelo vprašljivo. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ck
Pridružen/-a: Pon Feb 2009 19:27 Prispevkov: 1568 Kraj: kamnik
|
Objavljeno: Tor Mar 28, 2023 17:11 Naslov sporočila: |
|
|
Anzec
Pod prvo: ni se ti treba truditi razlagati meni kaj in kako, ker sem tole prežvečil ža pred desetletji.
Pod drugo pa daj še enkrat preberi kaj si napisal in si doma naredi to, ampak naj ti bo takoj jasno, da moraš kontrolirati nelinearnost celega spektra ne pa samo ene frekvence v fantomskem prostoru.
Ojačitev ali slabitev basov je možna na dočenih frekvencah že ob obrnjeni fazi na enem od zvočnikov, kot sem že napisal. Lahko mirno sprobaš in seveda izmeriš. Pa na telefon si naloži še kakšnen Sound analyzer, če nimaš kaj boljšega pri roki in boš vsaj približno videl kje so ojačitve in kje slabitve. poženi frekvence od 20 - 200 Hz bo dovolj, ker tu se največ dogaja. _________________ LP |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
anzec
Pridružen/-a: Ned Jul 2014 19:10 Prispevkov: 224 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Tor Mar 28, 2023 21:02 Naslov sporočila: |
|
|
ck je napisal/a: | Anzec
Pod prvo: ni se ti treba truditi razlagati meni kaj in kako, ker sem tole prežvečil ža pred desetletji.
Pod drugo pa daj še enkrat preberi kaj si napisal in si doma naredi to, ampak naj ti bo takoj jasno, da moraš kontrolirati nelinearnost celega spektra ne pa samo ene frekvence v fantomskem prostoru.
Ojačitev ali slabitev basov je možna na dočenih frekvencah že ob obrnjeni fazi na enem od zvočnikov, kot sem že napisal. Lahko mirno sprobaš in seveda izmeriš. Pa na telefon si naloži še kakšnen Sound analyzer, če nimaš kaj boljšega pri roki in boš vsaj približno videl kje so ojačitve in kje slabitve. poženi frekvence od 20 - 200 Hz bo dovolj, ker tu se največ dogaja. |
Nisem hotel kakroli razlagati oz. karkoli, da bi se počutil užaljen. Samo pri prvem postu sem dobil občutek, da govoriš enkrat o faznem zamiku med napetostjo in tokom, enkrat o faznem zamiku zvočniških enot.
V bistvu sem vse to probal, ne na tako nizkih frekvencah, ampak malenkost višjih, kjer sem dobil praktično popolno negiranje. Slišno in izmerjeno s precej natančnimi instrumenti. Daleč od tega, da je to "popolno negiranje" slišno z 0db, ampak je bilo bistveno nižje od definiranega tlaka (-50db). Seveda se tako negiranje lahko zgodi tudi pri popolnoma linearnih zvočnikih na določenih frekvenca glede na sobo in lokacijo poslušanja zaradi odbojev, vendar sem pri teh meritvah upošteval standardni odziv sobe na teh frekvencah.
Neka zanimivost je tudi, da te slabe zadrge (negiranje dveh zvočniških enot, ki si delita frekvenčno območje) ne popravi niti room correction, saj tem frekvencam samo poveča moč.
Moraš pa nekaj vedeti, da dejansko če delaš v gluhi sobi, če daš bas driverja približno skupaj in obrneš faze, ne boš slišal praktično ničesar (-50db od recimo mišljenih 90db). Občutek pa priznam, je čuden, zdi se ti kot da se ti vrti. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
anzec
Pridružen/-a: Ned Jul 2014 19:10 Prispevkov: 224 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Tor Mar 28, 2023 21:18 Naslov sporočila: |
|
|
Pa še eno besedo glede slabšega zaznavanje lokacije izvora bass področja. Moja teorija (prepričan sem,da je že kdo prej to opisal) je, da zaradi ogromne valovne dolžine, enostavno premajhna razlika med pritiskom na levem in desnem ušesu. Torej, pri 50hz je valovna dolžina 8m in če je eno uho par cm dlje od izvora, je to zanemarljiva sprememba pritiska v ušesih. Recimo pri 1000hz je valovna dolžina 35cm, kar pomeni, da smo v skrajnosti, če imamo 10cm narazen ušesa, pomeni, da v skrajnosti slišimo z 1/4 (90°) zamika na enem uhlju, glede na drugega, kar pomeni na enem ušesu lahko polno moč, na drugem pa 0 (v določenem trenutku). Torej eno uho dobiva sin(x), drugo pa (sin(x+-1/4x))
Ta fazni zamik med ušesi, je pomojem eden glavnih parametrov, ki jih možgani upoštevajo pri zaznavi izvora. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|
Zadnje teme - HI-FI |
-
Dogodki v svetu HI-FI-ja, srečanja
HIGH END AUDIO & HIFIDELUXE 2023 MUNCHEN
-
HI-FI
DAC?
-
HI-FI dodatki
Stojala - Z čim jih napolniti?
-
Do-It-Yourself
Duelund, Mills, Mundorf, Jentzen upori
-
Dogodki v svetu HI-FI-ja, srečanja
11. Multipak - Pakrac 2023
-
CD, Vinil, DVD, Blu-ray
Kaj trenutno poslušate?
-
HI-FI dodatki
Audio pohištvo
-
HI-FI
Kasetofoni
-
Dogodki v svetu HI-FI-ja, srečanja
Moji vtisi
-
HI-FI
Rabljen Marantz ali nova Yamaha?
-
HI-FI
Manjši zvočniki na računalniški mizi
-
HI-FI
"Lebdeči gramofon" - MAG-LEV AUDIO
-
CD, Vinil, DVD, Blu-ray
Je MQA prihodnost digitalnih glasbenih formatov?
-
CD, Vinil, DVD, Blu-ray
Je vinil prihodnost fizičnega formata?
-
VINTAGE
Popravilo fronte - prednje plošče
|
|