Pomoč pogostih vprašanjPomoč pogostih vprašanj   IščiIšči   Seznam članovSeznam članov   Skupine uporabnikovSkupine uporabnikov   Registriraj seRegistriraj se   Tvoj profilTvoj profil   Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil   PrijavaPrijava 

Pomoč pri postavitvi zvočnikov v dnevni sobi (40 m2)
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3, 4  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Kazalo po www.audio-kontakt.com forumu -> Domači kino
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
LBaudio



Pridružen/-a: Ned Jan 2010 10:25
Prispevkov: 641
Kraj: Ljubljana, SLOVENIJA

PrispevekObjavljeno: Čet Jan 21, 2021 10:10    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

mislim, da je izrazoslovje tako jasno da ne rabi nekih specialnih razlag....je pa to neizvedljivo brez DSP in RTA in ostalih meritev
_________________
For Fast Moving Concerts

Custom Aeroports
Custom car audio installs

2 X WR setter dBDrag street B - 2005
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran Telefon: 041 853615
ambasador



Pridružen/-a: Sre Feb 2011 19:52
Prispevkov: 5580
Kraj: Izola

PrispevekObjavljeno: Čet Jan 21, 2021 10:35    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Jožko1989 je napisal/a:
LBaudio je napisal/a:
frekvencno, fazno, casovno, jakostno usklajen s preostalim glavnim sistemom

Torej LBaudio, si tako prijazen in razložiš razlike med "frekvencno", "fazno", "casovno" usklajenostjo.
lp Jožko

Evo:
Subwoofer za stereo DA\NE?
poišči in oglej si debato v tej temi, je vse obdelano na več načinov.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Jožko1989



Pridružen/-a: Pon Jan 2021 10:32
Prispevkov: 47
Kraj: Vače

PrispevekObjavljeno: Čet Jan 21, 2021 10:59    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

LBaudio je napisal/a:
mislim, da je izrazoslovje tako jasno da ne rabi nekih specialnih razlag....je pa to neizvedljivo brez DSP in RTA in ostalih meritev

Žal mi še ni jasno. Ker nočete odgovoriti (verjetno skrivate znanje Smile), bom poskusil sam:

"Fazno" bi si lahko razložil tako, da mora bas driver istočasno nihati v isti smeri kot ostali zvočniki, torej da istočasno naredi zgoščino zraka in istočasno razredčino zraka (logika kot pri priključevanju + - na zvočnike, kjer moramo paziti, da je na obeh zvočnikih enako). Ampak zakaj bi to moral nastavljati?

"Časovno" bi razumel, če bi bil woofer v bistveno drugačni razdalji od poslušalca kot ostali zvočniki (pri hitrosti zvoka 340m/s bi lahko prišlo do slišnega časovnega (faznega) zamika med visokimi, srednjimi ter nizkimi toni). Ampak zakaj bi to moral v praksi nastavljati?

"Frekvenčno" usklajevanje bi razumel, če bi se woofer hitro premikal glede na poslušalca in bi prišlo do dopplerjevega pojava. Ampak zakaj bi to moral v praksi nastavljati in kako? Smile



https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&ved=2ahUKEwiSz-b91qzuAhXATxUIHcJEBVsQFjACegQIAhAC&url=http%3A%2F%2Fwww.pef.uni-lj.si%2Ffite%2Fpass08%2FM5ad.pdf&usg=AOvVaw31Q4I3bB83fgLZ44l8Q48U

lp
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ambasador



Pridružen/-a: Sre Feb 2011 19:52
Prispevkov: 5580
Kraj: Izola

PrispevekObjavljeno: Čet Jan 21, 2021 12:26    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Jožko1989 je napisal/a:
LBaudio je napisal/a:
mislim, da je izrazoslovje tako jasno da ne rabi nekih specialnih razlag....je pa to neizvedljivo brez DSP in RTA in ostalih meritev

Žal mi še ni jasno. Ker nočete odgovoriti (verjetno skrivate znanje Smile), bom poskusil sam:

"Fazno" bi si lahko razložil tako, da mora bas driver istočasno nihati v isti smeri kot ostali zvočniki, torej da istočasno naredi zgoščino zraka in istočasno razredčino zraka (logika kot pri priključevanju + - na zvočnike, kjer moramo paziti, da je na obeh zvočnikih enako). Ampak zakaj bi to moral nastavljati?

"Časovno" bi razumel, če bi bil woofer v bistveno drugačni razdalji od poslušalca kot ostali zvočniki (pri hitrosti zvoka 340m/s bi lahko prišlo do slišnega časovnega (faznega) zamika med visokimi, srednjimi ter nizkimi toni). Ampak zakaj bi to moral v praksi nastavljati?

"Frekvenčno" usklajevanje bi razumel, če bi se woofer hitro premikal glede na poslušalca in bi prišlo do dopplerjevega pojava. Ampak zakaj bi to moral v praksi nastavljati in kako? Smile


lp

... Sam sem sprobal že nekaj kombinacij, do sedaj najbolje se sliši ravno HS7 + HS8 sub. Poskušal sem z večimi subwoferji + hifi zvočniki, ampak je woofer v sistemu deloval kot tujek - za vsako pesem in glasnost bi ga moral posebej nastaviti.
-------------------------------------------------------------------------------------------
Od tu je začelo. Kadar se dodaja sub obstoječim zvočnikom, mora biti zadoščeno določenim zahtevam - koherenten zvok najprej. Kaj to pomeni? Da ima sub čimbolj podoben zvok/hitrostne karakteristike kot woofer. Zato, kot en primer, REL vztraja da se signal do suba pripelje z istimi zvočniškimi kabli kot so zvočniki priklopljeni, torej raje kot z interkonektom (s tem integrira/vključi variabile kot so koloracije ojačevalca in kablov).
Kot drugi primer: imaš male zvočnike (relativno 'hiter' na basu ki ga zmore) in pariš s subom, ki ima četrt kilogramsko membrano in 300W ojačevalec. Posledično bo bas zanihal počasi in se ne bo ustavil takoj po prenehanju signala, ampak se še nekaj period iznihaval. Rezultat bo zvok, agilen kot osedlana krava. Vse bo hodilo narobe; od posnetka do posnetka bo rezultat nihal. Sub za surround praviloma ni primeren za hifi.

Zato je najbolj uspešno (dokler ne obvladaš suvereno) kupiti vse od iste firme. To je pravilo št.1, ki ti zagotovi tudi akustično simetrijo (enak upad) kjer se srečata sub in zvočnik.

Sub je lahko tik ob zvočniku (neumnost), zvočno veliko bolje mu je poiskati primerno lokacijo, kjer je najmanj lukenj v spektru in predvsem resonanc. Ker pa tudi optimalen plac v sobi ni brez problemov, je dobro imeti več subov, da se čimveč lukenj zamaši in resonanc razprši. S tremi (jasno mono) subi vsak emitira samo 1/3 zvočnega pritiska. Torej so tudi resonance in luknje v skupnem seštevku 3x manjše. Poveča pa se dinamika, zmanjšajo distorzije itd.. Bistveno bolje naložen denar kot v tube trape in druge bas korektorje.

Ker je sub ločen od zvočnikov in ima zaradi procesiranja tudi nekaj zamude, je prihod udarnega vala fazno neusklajen z zvočniki - to se regulira s komando za fazo/s tem sinhroniziraš glavni val. Ne narediš tega, posledica je nekoordiniran prihod in posledično velika luknja na področju prekrivanja zvočnik-sub. Seveda, ker je luknja - povečaš jakost na določenem posnetku. Kar te pa potem jebe na drugem posnetku, ki ima drugačen spekter glasbe in je potem sub preglasen. Lahko pa kar na istem posnetku se nekaj sliši prav, drugo pa premalo - ko tisto premalo pojačaš, je ono prvo preglasno, skratka nikakor priti na kraj.

Frekvenčno prekrivanje se mora narediti točno, akustično simetrično, fazno usklajeno in jakostno tudi. Ob koherentnem zvoku. Neupoštevanje privede do tega, da je sub tujek, stalno neusklajen, slišen kot moteči element, se stalno oglaša tudi ko bi bolje da je tiho in kadar se razprdi je bolje prezračiti prostor in ugasniti vse. Laughing Laughing
-----------------------------------------------------------------------------------
Kakšno točko od tega si že absolviral na svoji koži, ostale čakajo. Je pa to, dobro izpeljano, velika nagrada (grand prix) v zvoku.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
LBaudio



Pridružen/-a: Ned Jan 2010 10:25
Prispevkov: 641
Kraj: Ljubljana, SLOVENIJA

PrispevekObjavljeno: Pet Jan 22, 2021 12:09    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

ambasador je napisal/a:

Ker je sub ločen od zvočnikov in ima zaradi procesiranja tudi nekaj zamude, je prihod udarnega vala fazno neusklajen z zvočniki - to se regulira s komando za fazo/s tem sinhroniziraš glavni val. Ne narediš tega, posledica je nekoordiniran prihod in posledično velika luknja na področju prekrivanja zvočnik-sub. Seveda, ker je luknja - povečaš jakost na določenem posnetku. Kar te pa potem jebe na drugem posnetku, ki ima drugačen spekter glasbe in je potem sub preglasen. Lahko pa kar na istem posnetku se nekaj sliši prav, drugo pa premalo - ko tisto premalo pojačaš, je ono prvo preglasno, skratka nikakor priti na kraj.

Frekvenčno prekrivanje se mora narediti točno, akustično simetrično, fazno usklajeno in jakostno tudi. Ob koherentnem zvoku. Neupoštevanje privede do tega, da je sub tujek, stalno neusklajen, slišen kot moteči element, se stalno oglaša tudi ko bi bolje da je tiho in kadar se razprdi je bolje prezračiti prostor in ugasniti vse. Laughing Laughing
-----------------------------------------------------------------------------------
Kakšno točko od tega si že absolviral na svoji koži, ostale čakajo. Je pa to, dobro izpeljano, velika nagrada (grand prix) v zvoku.



kot je ze Ambasador razlozil....

Dva razlicna driverja v sistemu naj nebi delala skupaj v istem frekvencnem pasu zaradi anomalij (iznicevanje dela spektra, comb,....) ki nastanejo v pasu kjer se prekrivata. Zato je resitev da ju frekvencno locimo s kretnicami - SW s pripeto LPF kretnico in glavni sistem s HPF kretnico. do tu vse OK, ampak kaj ko pride do tezave kjer red kretnice vpliva na fazo in jo podira (vsak red obraca fazo razlicno v zamikih recimo po 90 stopinj - v praxi nekaj manj...HP v eno stran, LP v drugo stran, produkt obeh pa naj bi bil 0/360 stopinj....na vecini kosov opreme pa je moznost obracanja faze samo po 180 stopinj, kar pa definitivno ne zaleze da se stvari porihtajo natancno)....zato moramo to resevati z shiftanjem faze tako da se na koncu SW in glavni sistem maximalno ujameta - tu je potrebno znanje, meritve, praxa in oprema ki omogoca take korekture. Tretja stvar pa je samo casovno kasnenje med razlicnimi driverji /delay) na kar vpliva nekaj stvari od oddaljenosti driverjev med seboj, teze membran tipi ohisij,.....itd....in pa spet caka da delay vpliva tudi na fazo. za to porihtat spet rabis primerno opremo, meritve znanje, praxo..... rezultat tega je vecja dinamika, glasnost, razlocnost po celem spektru,..."hitrost" sistema, stage, imaging, tonska usklajenost ki stoji skupaj ne glede na tip glasbe ki se poslusa....vsi aspekti dobre reprodukcije so odvisni od teh parih faktorjev..... seveda se vecine tega ne da kar tako preprosto resit s prestavljanjem kist po stanovanju...ja do neke mere, ki pa se hitro neha.
_________________
For Fast Moving Concerts

Custom Aeroports
Custom car audio installs

2 X WR setter dBDrag street B - 2005
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran Telefon: 041 853615
Aleksander44



Pridružen/-a: Čet Avg 2020 17:55
Prispevkov: 133
Kraj: Grosuplje

PrispevekObjavljeno: Pet Jan 22, 2021 13:33    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Jožko, da te psevdoznanstveniki ne bod preveč zmešali. Čas je v domačem kinu pomemben zaradi prostorske razporeditve zvočnikov. Npr. med prednjimi in zadnjimi zvočniki imam 6m.
6m deljeno s 342 m/s je 0,017s oziroma 17 milisekund. To je več, kot lahko uho razloči med direktnim in odbitim valom. Reflektiran zvok iz zadnjega zvočnika bi prej prišel do mene kot iz prednjega. Zato v AVR z merilnim mikrofonom izmeriš, ali ročno na 5 cm natančno vpišeš razdalje zvočnikov do slušnega mesta. Kdor ignorira to nastavitev v takem sistemu ima lahko leta časovno neusklajenost. Če je sub na enaki ali podobni razdalji, razlike ne boš slišal. Če bi bilo to pomembno, bi imeli hišni kini možnost nastavljanja faz. Auto check te tudi opozori, če si kakšen zvočnik napačno priklopil.
Večina subov ima preklop v nasprotno fazo, kar je enako zamenjani polariteti. Sube lahko namestiš na prednji ali na zadnji steni. Na zadnji je sub lahko v protifazi glavnih zvočnikov.
Tukaj imaš med drugim track za fazni test od Bunker Analoga https://www.tratore.com.br/um_cd.php?id=25128
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ambasador



Pridružen/-a: Sre Feb 2011 19:52
Prispevkov: 5580
Kraj: Izola

PrispevekObjavljeno: Pet Jan 22, 2021 17:56    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Aleksander44 je napisal/a:
Jožko, da te psevdoznanstveniki ne bod preveč zmešali. Čas je v domačem kinu pomemben zaradi prostorske razporeditve zvočnikov. Npr. med prednjimi in zadnjimi zvočniki imam 6m.
6m deljeno s 342 m/s je 0,017s oziroma 17 milisekund. To je več, kot lahko uho razloči med direktnim in odbitim valom. Reflektiran zvok iz zadnjega zvočnika bi prej prišel do mene kot iz prednjega. Zato v AVR z merilnim mikrofonom izmeriš, ali ročno na 5 cm natančno vpišeš razdalje zvočnikov do slušnega mesta. Kdor ignorira to nastavitev v takem sistemu ima lahko leta časovno neusklajenost. Če je sub na enaki ali podobni razdalji, razlike ne boš slišal. Če bi bilo to pomembno, bi imeli hišni kini možnost nastavljanja faz. Auto check te tudi opozori, če si kakšen zvočnik napačno priklopil.
Večina subov ima preklop v nasprotno fazo, kar je enako zamenjani polariteti. Sube lahko namestiš na prednji ali na zadnji steni. Na zadnji je sub lahko v protifazi glavnih zvočnikov.
Tukaj imaš med drugim track za fazni test od Bunker Analoga https://www.tratore.com.br/um_cd.php?id=25128


Pojasnil sem tole:
...Poskušal sem z večimi subwoferji + hifi zvočniki, ampak je woofer v sistemu deloval kot tujek - za vsako pesem in glasnost bi ga moral posebej nastaviti....
in tole:
....Še zmeraj mi ni jasno, kaj naj bi pomenilo frekvencno, fazno, casovno in razlike med temi pojmi v smislu delovanja subwooferja?
--------------------------
Čemu služi tvoj post, ni jasno. Tema je začela z vprašanjem (@jani) o subu v stereo sistemu (ne surround), vskočil je @jožko (tudi nima surrounda), ki si ni na jasnem zakaj subi zvenijo kot tujki - kot je iz kopiranega stavka razvidno.

Razlaga kot jo ponujaš je lahko dobra za surround, ne vem in se ne bom mešal. Za dober stereo je popolnoma neuporabna.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Jožko1989



Pridružen/-a: Pon Jan 2021 10:32
Prispevkov: 47
Kraj: Vače

PrispevekObjavljeno: Pet Jan 22, 2021 19:29    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Hvala za kar nekaj razlage.

Če na koncertih dobro špila, kjer je večje število kar dobro razmaknjenih zvočnikov, potem to ne more biti kakšen večji problem, a se strinjate?

Tole s faznimi zamiki mi pa še vedno ni čisto jasno. Da bi se faza toka, ki teče skozi driver subwooferja poljubno nastavljala v večkratnikih 90 stopinj, tega si ne predstavljam. Lahko edino razumem, da se obrne - premakne za 180 stopinj, ko se obrne polariteto.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
joztom



Pridružen/-a: Pon Jan 2013 11:07
Prispevkov: 1616
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Pet Jan 22, 2021 20:18    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Na koncertu vsak zvočnik igra svoje področne specialne frekvence kot so bas, solo, vokal, itd., to ni HiFi. Sub s premičnim zamikom faze je namenjen temu, da ga lahko prestavljamo po globini in potem na preklopni frekvenci dva zvočnika igrata v fazi. To je težka snov in se je samo s provokacijami ne da razumeti. Že v osnovi en slabši ojačevalec v frekvenčnem poteku zamakne fazo do 20°, odmisli 3D zvok.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
LightBit



Pridružen/-a: Pon Okt 2017 23:11
Prispevkov: 1634
Kraj: Kranj

PrispevekObjavljeno: Pet Jan 22, 2021 20:41    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Jožko1989 je napisal/a:
Če na koncertih dobro špila, kjer je večje število kar dobro razmaknjenih zvočnikov, potem to ne more biti kakšen večji problem, a se strinjate?

Tisti ki postavljajo ozvočenja poskrbijo za usklajenost (tudi fazno). Tam je v igri ogromno elektronike, drugače bi vse ropotalo po svoje. V domačem okolju ti zakasnitve verjetno res ni potrebno nastavljati, če je oddaljenost približno enaka.

Jožko1989 je napisal/a:
Tole s faznimi zamiki mi pa še vedno ni čisto jasno. Da bi se faza toka, ki teče skozi driver subwooferja poljubno nastavljala v večkratnikih 90 stopinj, tega si ne predstavljam. Lahko edino razumem, da se obrne - premakne za 180 stopinj, ko se obrne polariteto.

Lahko tudi po stopinjo z majhno zakasnitvijo signala. Zakasnitev lahko spremeni tudi fazo. Ne vem pa koliko to omogočajo subwooferji.
Če fazno ni usklajeno se frekvenčno ne sešteje pravilno in nastanejo luknje. Mora biti usklajena tudi faza filtra, kar se doseže tako da je dejanska (ne filtra) strmina enaka.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Jožko1989



Pridružen/-a: Pon Jan 2021 10:32
Prispevkov: 47
Kraj: Vače

PrispevekObjavljeno: Pet Jan 22, 2021 21:33    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

LightBit je napisal/a:
Jožko1989 je napisal/a:
Če na koncertih dobro špila, kjer je večje število kar dobro razmaknjenih zvočnikov, potem to ne more biti kakšen večji problem, a se strinjate?

Tisti ki postavljajo ozvočenja poskrbijo za usklajenost (tudi fazno). Tam je v igri ogromno elektronike, drugače bi vse ropotalo po svoje. V domačem okolju ti zakasnitve verjetno res ni potrebno nastavljati, če je oddaljenost približno enaka.

Jožko1989 je napisal/a:
Tole s faznimi zamiki mi pa še vedno ni čisto jasno. Da bi se faza toka, ki teče skozi driver subwooferja poljubno nastavljala v večkratnikih 90 stopinj, tega si ne predstavljam. Lahko edino razumem, da se obrne - premakne za 180 stopinj, ko se obrne polariteto.

Lahko tudi po stopinjo z majhno zakasnitvijo signala. Zakasnitev lahko spremeni tudi fazo. Ne vem pa koliko to omogočajo subwooferji.
Če fazno ni usklajeno se frekvenčno ne sešteje pravilno in nastanejo luknje. Mora biti usklajena tudi faza filtra, kar se doseže tako da je dejanska (ne filtra) strmina enaka.


Po mojem je problem, ker ne razumemo enako pojmov. Pod fazo si jaz predstavljam zamik signala toka in signala napetosti. Na navadnem uporu sta tok in napetost v fazi (ni zamika). Na kondenzatorju tok prehiteva napetost za 90 stopinj. Na tuljavi pa tok zaostaja za napetostjo za 90 stopinj.

Kaj pa v hi-fi razumete pod fazni zamik? Zamik tokovnega signala zvočnika in tokovnega signala wooferja?

Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
LBaudio



Pridružen/-a: Ned Jan 2010 10:25
Prispevkov: 641
Kraj: Ljubljana, SLOVENIJA

PrispevekObjavljeno: Pet Jan 22, 2021 21:44    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

ce je faza na strani HP in LP 24dB/Oct faze ni treba obracat ce so vsi zvocniki priklopljeni +/+ in -/-. to je ponavadi najbolj simple start. Ce ne drugace si lahko pomagas z RTA in vsaj za silo vidis ali se zadeve sestevajo v ozkem predelu okoli rezne frekvence. V pomoc je lahko tudi to, da ko je sistem v fazi bo vse skupaj sisati v centru kot celota.
Nekateri ojacevalci imajo ze vgrajene phase shifterje, enako tudi DSP processorji - eni po stopinjo, eni po 11 deg, eni samo 0/180...
_________________
For Fast Moving Concerts

Custom Aeroports
Custom car audio installs

2 X WR setter dBDrag street B - 2005
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran Telefon: 041 853615
LightBit



Pridružen/-a: Pon Okt 2017 23:11
Prispevkov: 1634
Kraj: Kranj

PrispevekObjavljeno: Pet Jan 22, 2021 21:53    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

V Hi-Fi je še akustična faza. Z spreminjanjem električne faze lahko spremenimo akustično fazo.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Aleksander44



Pridružen/-a: Čet Avg 2020 17:55
Prispevkov: 133
Kraj: Grosuplje

PrispevekObjavljeno: Pet Jan 22, 2021 21:58    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Če pogledaš prvi prispevek v tej temi in skico, ima tretji sub na drugi strani sobe. Istofazno bosta sub 1,2 membrano porinila ven takrat kot sub 3. Protifazno usklajen sub 3 bo v tistem trenutku membrano potisnil noter. +- 90 stopinj bo membrana prehitevala ali zakasnila za četrt periode.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ck



Pridružen/-a: Pon Feb 2009 19:27
Prispevkov: 1381
Kraj: kamnik

PrispevekObjavljeno: Sob Jan 23, 2021 17:58    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Pa spet odkrivamo toplo vodo.

1. FAZA.

Če zvočnik in sub nista v isti oddaljenosti, potem faza zvoka tistega zvočnika, ki je dlje od naših ušes zaostaja že zaradi tega, ker ima zvok daljšo pot. Gre pravzaprav za časovno neuslajenost zaradi dolžine poti, ki rezultira v zamiku faze vseh frekvec, ki pridejo iz bolj oddaljenega zvočnika.

Fazni zamiki pa nastajajo tudi v samih zvočnikih, saj fazni zamiki nastajajo pri različnih frekvencah celo v istem driverju - malo si poglejte kakšne meritve zvočnikov. Npr. Stereophile jih za nekatere zvočnike ob recenzijah naredi. Fazni zamik v istem driverju pri določeni frekvenci pomeni da tok zaostaja za napetostjo, posledično zvočnik ne dobi največjo moč takrat ko bi jo moral, zato membrana ne zaniha točno takrat s tako močjo pri tej frekvenci kot bi morala ampak kasneje, zato dobimo napako v zvoku - popačenje. Če bi bil zamik enak po celem spektru, potem nebi bilo problema, vendar temu ni tako.

Do faznega zamika prihaja lahko tudi zaradi kretnice.

V primerih zakasnitve (tako zaradi daljše poti zvoka, kot zaradi zamika faze zaradi kretnice ali tuljave), slišimo to ponavadi predvsem kot zakasnitev v povezavi z višjimi harmoniki, ki ponavadi niso fazno zamaknjeni ali pa drugače.

Vse to velja seveda za direkten zvok. Po prihodu prvih odbojev zvoka od sten do ušesa, se pa seveda zadeve samo še poslabšajo.

2. Frekvenčna usklajenost

Pri subu bi pravzaprav lahko govorili o dveh:
Ena je ob rezni frekvenci suba in zvočnikov, kjer se lahko kaj prekriva ali pa kaj manjka, poleg tega pa lahko zaradi raličnih kretnic prihaja do faznih zamikov in posledično frekvenčnih neskladnosti. Tu je zelo pomembno, da sta rezni frekvenci istega reda in da ju je možno natančno nastaviti oz, da je možno zelo natančno nastavljati svaj eno, ki jo lahko prilagodimo drugi.

Druga neusklajenost pa je bolj posledica faznega zamika v driverju, ko posledično pride tudi do frekvenčne neskladnosti kot posledice zakasnitve "prihoda" zvoka določene frekvece iz zvočnika. To popačenje zaznavamo predvsem višje po spektru v povezavi z višjimi harmoniki, ki imajo drugačen fazni zamik ali pa ga sploh nimajo. ponavadi niti ne vemo kaj je narobe, samo zvok ni pravi saj inštrumenti ne zvene tako kot bi morali.

Če kdo ne ve, kako pomembni so višji harmoniki, mora obvezno o tem prebrati kaj in kako

Seveda pa lahko nekateri aktivni subi zaradi lastnega ojačevalca tudi doprinesejo do drugačnih popačenj, kot jih ima naš ojačevalec.

Kar se pa tiče "hitrosti" suba, o čemer se tudi govori, je pa zadeva bolj komplicirana, Saj so v igri tako ojačevalec, ki je v aktivnem subu, kot driver ki je vgrajen, da o primerni sobi, v kateri se basi valijo sem in tja ne govorim.

Največja "sreča" pri celi zgodbi pa je ta, da človeško uho zelo tolerira popačenja pri nizkih frekvencah, ker drugače bi bilo naše audiofilsko poslušanje mnogo mnogo težje.
_________________
LP
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Kazalo po www.audio-kontakt.com forumu -> Domači kino Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3, 4  Naslednja
Stran 2 od 4

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Zadnje teme - HI-FI

Zadnje teme - ostalo

VIDEOTEKA
© www.audio-kontakt.com  |  info@audio-kontakt.com  |  Pogoji uporabe
Izdelava: slo-code.com