Pomoè pogostih vprašanjPomoè pogostih vprašanj   IšèiIšèi   Seznam èlanovSeznam èlanov   Skupine uporabnikovSkupine uporabnikov   Registriraj seRegistriraj se   Tvoj profilTvoj profil   Prijava za pregled zasebnih sporoèilPrijava za pregled zasebnih sporoèil   PrijavaPrijava 

Pomoè pri postavitvi zvoènikov v dnevni sobi (40 m2)
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3, 4  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Kazalo po www.audio-kontakt.com forumu -> Domaèi kino
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporoèilo
LBaudio



Pridružen/-a: Ned Jan 2010 10:25
Prispevkov: 829
Kraj: Ljubljana, SLOVENIJA

PrispevekObjavljeno: Èet Jan 21, 2021 10:10    Naslov sporoèila: Odgovori s citatom

mislim, da je izrazoslovje tako jasno da ne rabi nekih specialnih razlag....je pa to neizvedljivo brez DSP in RTA in ostalih meritev
_________________
For Fast Moving Concerts

Custom Aeroports
Custom car audio installs

2 X WR setter dBDrag street B - 2005
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporoèilo Obišèi avtorjevo spletno stran Telefon: 041 853615
ambasador



Pridružen/-a: Sre Feb 2011 19:52
Prispevkov: 5984
Kraj: Izola

PrispevekObjavljeno: Èet Jan 21, 2021 10:35    Naslov sporoèila: Odgovori s citatom

Jožko1989 je napisal/a:
LBaudio je napisal/a:
frekvencno, fazno, casovno, jakostno usklajen s preostalim glavnim sistemom

Torej LBaudio, si tako prijazen in razložiš razlike med "frekvencno", "fazno", "casovno" usklajenostjo.
lp Jožko

Evo:
Subwoofer za stereo DA\NE?
poišèi in oglej si debato v tej temi, je vse obdelano na veè naèinov.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporoèilo
Jožko1989



Pridružen/-a: Pon Jan 2021 10:32
Prispevkov: 68
Kraj: Vaèe

PrispevekObjavljeno: Èet Jan 21, 2021 10:59    Naslov sporoèila: Odgovori s citatom

LBaudio je napisal/a:
mislim, da je izrazoslovje tako jasno da ne rabi nekih specialnih razlag....je pa to neizvedljivo brez DSP in RTA in ostalih meritev

Žal mi še ni jasno. Ker noèete odgovoriti (verjetno skrivate znanje Smile), bom poskusil sam:

"Fazno" bi si lahko razložil tako, da mora bas driver istoèasno nihati v isti smeri kot ostali zvoèniki, torej da istoèasno naredi zgošèino zraka in istoèasno razredèino zraka (logika kot pri prikljuèevanju + - na zvoènike, kjer moramo paziti, da je na obeh zvoènikih enako). Ampak zakaj bi to moral nastavljati?

"Èasovno" bi razumel, èe bi bil woofer v bistveno drugaèni razdalji od poslušalca kot ostali zvoèniki (pri hitrosti zvoka 340m/s bi lahko prišlo do slišnega èasovnega (faznega) zamika med visokimi, srednjimi ter nizkimi toni). Ampak zakaj bi to moral v praksi nastavljati?

"Frekvenèno" usklajevanje bi razumel, èe bi se woofer hitro premikal glede na poslušalca in bi prišlo do dopplerjevega pojava. Ampak zakaj bi to moral v praksi nastavljati in kako? Smile



https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&ved=2ahUKEwiSz-b91qzuAhXATxUIHcJEBVsQFjACegQIAhAC&url=http%3A%2F%2Fwww.pef.uni-lj.si%2Ffite%2Fpass08%2FM5ad.pdf&usg=AOvVaw31Q4I3bB83fgLZ44l8Q48U

lp
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporoèilo
ambasador



Pridružen/-a: Sre Feb 2011 19:52
Prispevkov: 5984
Kraj: Izola

PrispevekObjavljeno: Èet Jan 21, 2021 12:26    Naslov sporoèila: Odgovori s citatom

Jožko1989 je napisal/a:
LBaudio je napisal/a:
mislim, da je izrazoslovje tako jasno da ne rabi nekih specialnih razlag....je pa to neizvedljivo brez DSP in RTA in ostalih meritev

Žal mi še ni jasno. Ker noèete odgovoriti (verjetno skrivate znanje Smile), bom poskusil sam:

"Fazno" bi si lahko razložil tako, da mora bas driver istoèasno nihati v isti smeri kot ostali zvoèniki, torej da istoèasno naredi zgošèino zraka in istoèasno razredèino zraka (logika kot pri prikljuèevanju + - na zvoènike, kjer moramo paziti, da je na obeh zvoènikih enako). Ampak zakaj bi to moral nastavljati?

"Èasovno" bi razumel, èe bi bil woofer v bistveno drugaèni razdalji od poslušalca kot ostali zvoèniki (pri hitrosti zvoka 340m/s bi lahko prišlo do slišnega èasovnega (faznega) zamika med visokimi, srednjimi ter nizkimi toni). Ampak zakaj bi to moral v praksi nastavljati?

"Frekvenèno" usklajevanje bi razumel, èe bi se woofer hitro premikal glede na poslušalca in bi prišlo do dopplerjevega pojava. Ampak zakaj bi to moral v praksi nastavljati in kako? Smile


lp

... Sam sem sprobal že nekaj kombinacij, do sedaj najbolje se sliši ravno HS7 + HS8 sub. Poskušal sem z veèimi subwoferji + hifi zvoèniki, ampak je woofer v sistemu deloval kot tujek - za vsako pesem in glasnost bi ga moral posebej nastaviti.
-------------------------------------------------------------------------------------------
Od tu je zaèelo. Kadar se dodaja sub obstojeèim zvoènikom, mora biti zadošèeno doloèenim zahtevam - koherenten zvok najprej. Kaj to pomeni? Da ima sub èimbolj podoben zvok/hitrostne karakteristike kot woofer. Zato, kot en primer, REL vztraja da se signal do suba pripelje z istimi zvoèniškimi kabli kot so zvoèniki priklopljeni, torej raje kot z interkonektom (s tem integrira/vkljuèi variabile kot so koloracije ojaèevalca in kablov).
Kot drugi primer: imaš male zvoènike (relativno 'hiter' na basu ki ga zmore) in pariš s subom, ki ima èetrt kilogramsko membrano in 300W ojaèevalec. Posledièno bo bas zanihal poèasi in se ne bo ustavil takoj po prenehanju signala, ampak se še nekaj period iznihaval. Rezultat bo zvok, agilen kot osedlana krava. Vse bo hodilo narobe; od posnetka do posnetka bo rezultat nihal. Sub za surround praviloma ni primeren za hifi.

Zato je najbolj uspešno (dokler ne obvladaš suvereno) kupiti vse od iste firme. To je pravilo št.1, ki ti zagotovi tudi akustièno simetrijo (enak upad) kjer se sreèata sub in zvoènik.

Sub je lahko tik ob zvoèniku (neumnost), zvoèno veliko bolje mu je poiskati primerno lokacijo, kjer je najmanj lukenj v spektru in predvsem resonanc. Ker pa tudi optimalen plac v sobi ni brez problemov, je dobro imeti veè subov, da se èimveè lukenj zamaši in resonanc razprši. S tremi (jasno mono) subi vsak emitira samo 1/3 zvoènega pritiska. Torej so tudi resonance in luknje v skupnem seštevku 3x manjše. Poveèa pa se dinamika, zmanjšajo distorzije itd.. Bistveno bolje naložen denar kot v tube trape in druge bas korektorje.

Ker je sub loèen od zvoènikov in ima zaradi procesiranja tudi nekaj zamude, je prihod udarnega vala fazno neusklajen z zvoèniki - to se regulira s komando za fazo/s tem sinhroniziraš glavni val. Ne narediš tega, posledica je nekoordiniran prihod in posledièno velika luknja na podroèju prekrivanja zvoènik-sub. Seveda, ker je luknja - poveèaš jakost na doloèenem posnetku. Kar te pa potem jebe na drugem posnetku, ki ima drugaèen spekter glasbe in je potem sub preglasen. Lahko pa kar na istem posnetku se nekaj sliši prav, drugo pa premalo - ko tisto premalo pojaèaš, je ono prvo preglasno, skratka nikakor priti na kraj.

Frekvenèno prekrivanje se mora narediti toèno, akustièno simetrièno, fazno usklajeno in jakostno tudi. Ob koherentnem zvoku. Neupoštevanje privede do tega, da je sub tujek, stalno neusklajen, slišen kot moteèi element, se stalno oglaša tudi ko bi bolje da je tiho in kadar se razprdi je bolje prezraèiti prostor in ugasniti vse. Laughing Laughing
-----------------------------------------------------------------------------------
Kakšno toèko od tega si že absolviral na svoji koži, ostale èakajo. Je pa to, dobro izpeljano, velika nagrada (grand prix) v zvoku.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporoèilo
LBaudio



Pridružen/-a: Ned Jan 2010 10:25
Prispevkov: 829
Kraj: Ljubljana, SLOVENIJA

PrispevekObjavljeno: Pet Jan 22, 2021 12:09    Naslov sporoèila: Odgovori s citatom

ambasador je napisal/a:

Ker je sub loèen od zvoènikov in ima zaradi procesiranja tudi nekaj zamude, je prihod udarnega vala fazno neusklajen z zvoèniki - to se regulira s komando za fazo/s tem sinhroniziraš glavni val. Ne narediš tega, posledica je nekoordiniran prihod in posledièno velika luknja na podroèju prekrivanja zvoènik-sub. Seveda, ker je luknja - poveèaš jakost na doloèenem posnetku. Kar te pa potem jebe na drugem posnetku, ki ima drugaèen spekter glasbe in je potem sub preglasen. Lahko pa kar na istem posnetku se nekaj sliši prav, drugo pa premalo - ko tisto premalo pojaèaš, je ono prvo preglasno, skratka nikakor priti na kraj.

Frekvenèno prekrivanje se mora narediti toèno, akustièno simetrièno, fazno usklajeno in jakostno tudi. Ob koherentnem zvoku. Neupoštevanje privede do tega, da je sub tujek, stalno neusklajen, slišen kot moteèi element, se stalno oglaša tudi ko bi bolje da je tiho in kadar se razprdi je bolje prezraèiti prostor in ugasniti vse. Laughing Laughing
-----------------------------------------------------------------------------------
Kakšno toèko od tega si že absolviral na svoji koži, ostale èakajo. Je pa to, dobro izpeljano, velika nagrada (grand prix) v zvoku.



kot je ze Ambasador razlozil....

Dva razlicna driverja v sistemu naj nebi delala skupaj v istem frekvencnem pasu zaradi anomalij (iznicevanje dela spektra, comb,....) ki nastanejo v pasu kjer se prekrivata. Zato je resitev da ju frekvencno locimo s kretnicami - SW s pripeto LPF kretnico in glavni sistem s HPF kretnico. do tu vse OK, ampak kaj ko pride do tezave kjer red kretnice vpliva na fazo in jo podira (vsak red obraca fazo razlicno v zamikih recimo po 90 stopinj - v praxi nekaj manj...HP v eno stran, LP v drugo stran, produkt obeh pa naj bi bil 0/360 stopinj....na vecini kosov opreme pa je moznost obracanja faze samo po 180 stopinj, kar pa definitivno ne zaleze da se stvari porihtajo natancno)....zato moramo to resevati z shiftanjem faze tako da se na koncu SW in glavni sistem maximalno ujameta - tu je potrebno znanje, meritve, praxa in oprema ki omogoca take korekture. Tretja stvar pa je samo casovno kasnenje med razlicnimi driverji /delay) na kar vpliva nekaj stvari od oddaljenosti driverjev med seboj, teze membran tipi ohisij,.....itd....in pa spet caka da delay vpliva tudi na fazo. za to porihtat spet rabis primerno opremo, meritve znanje, praxo..... rezultat tega je vecja dinamika, glasnost, razlocnost po celem spektru,..."hitrost" sistema, stage, imaging, tonska usklajenost ki stoji skupaj ne glede na tip glasbe ki se poslusa....vsi aspekti dobre reprodukcije so odvisni od teh parih faktorjev..... seveda se vecine tega ne da kar tako preprosto resit s prestavljanjem kist po stanovanju...ja do neke mere, ki pa se hitro neha.
_________________
For Fast Moving Concerts

Custom Aeroports
Custom car audio installs

2 X WR setter dBDrag street B - 2005
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporoèilo Obišèi avtorjevo spletno stran Telefon: 041 853615
Aleksander44



Pridružen/-a: Èet Avg 2020 17:55
Prispevkov: 286
Kraj: Grosuplje

PrispevekObjavljeno: Pet Jan 22, 2021 13:33    Naslov sporoèila: Odgovori s citatom

Jožko, da te psevdoznanstveniki ne bod preveè zmešali. Èas je v domaèem kinu pomemben zaradi prostorske razporeditve zvoènikov. Npr. med prednjimi in zadnjimi zvoèniki imam 6m.
6m deljeno s 342 m/s je 0,017s oziroma 17 milisekund. To je veè, kot lahko uho razloèi med direktnim in odbitim valom. Reflektiran zvok iz zadnjega zvoènika bi prej prišel do mene kot iz prednjega. Zato v AVR z merilnim mikrofonom izmeriš, ali roèno na 5 cm natanèno vpišeš razdalje zvoènikov do slušnega mesta. Kdor ignorira to nastavitev v takem sistemu ima lahko leta èasovno neusklajenost. Èe je sub na enaki ali podobni razdalji, razlike ne boš slišal. Èe bi bilo to pomembno, bi imeli hišni kini možnost nastavljanja faz. Auto check te tudi opozori, èe si kakšen zvoènik napaèno priklopil.
Veèina subov ima preklop v nasprotno fazo, kar je enako zamenjani polariteti. Sube lahko namestiš na prednji ali na zadnji steni. Na zadnji je sub lahko v protifazi glavnih zvoènikov.
Tukaj imaš med drugim track za fazni test od Bunker Analoga https://www.tratore.com.br/um_cd.php?id=25128
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporoèilo
ambasador



Pridružen/-a: Sre Feb 2011 19:52
Prispevkov: 5984
Kraj: Izola

PrispevekObjavljeno: Pet Jan 22, 2021 17:56    Naslov sporoèila: Odgovori s citatom

Aleksander44 je napisal/a:
Jožko, da te psevdoznanstveniki ne bod preveè zmešali. Èas je v domaèem kinu pomemben zaradi prostorske razporeditve zvoènikov. Npr. med prednjimi in zadnjimi zvoèniki imam 6m.
6m deljeno s 342 m/s je 0,017s oziroma 17 milisekund. To je veè, kot lahko uho razloèi med direktnim in odbitim valom. Reflektiran zvok iz zadnjega zvoènika bi prej prišel do mene kot iz prednjega. Zato v AVR z merilnim mikrofonom izmeriš, ali roèno na 5 cm natanèno vpišeš razdalje zvoènikov do slušnega mesta. Kdor ignorira to nastavitev v takem sistemu ima lahko leta èasovno neusklajenost. Èe je sub na enaki ali podobni razdalji, razlike ne boš slišal. Èe bi bilo to pomembno, bi imeli hišni kini možnost nastavljanja faz. Auto check te tudi opozori, èe si kakšen zvoènik napaèno priklopil.
Veèina subov ima preklop v nasprotno fazo, kar je enako zamenjani polariteti. Sube lahko namestiš na prednji ali na zadnji steni. Na zadnji je sub lahko v protifazi glavnih zvoènikov.
Tukaj imaš med drugim track za fazni test od Bunker Analoga https://www.tratore.com.br/um_cd.php?id=25128


Pojasnil sem tole:
...Poskušal sem z veèimi subwoferji + hifi zvoèniki, ampak je woofer v sistemu deloval kot tujek - za vsako pesem in glasnost bi ga moral posebej nastaviti....
in tole:
....Å e zmeraj mi ni jasno, kaj naj bi pomenilo frekvencno, fazno, casovno in razlike med temi pojmi v smislu delovanja subwooferja?
--------------------------
Èemu služi tvoj post, ni jasno. Tema je zaèela z vprašanjem (@jani) o subu v stereo sistemu (ne surround), vskoèil je @jožko (tudi nima surrounda), ki si ni na jasnem zakaj subi zvenijo kot tujki - kot je iz kopiranega stavka razvidno.

Razlaga kot jo ponujaš je lahko dobra za surround, ne vem in se ne bom mešal. Za dober stereo je popolnoma neuporabna.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporoèilo
Jožko1989



Pridružen/-a: Pon Jan 2021 10:32
Prispevkov: 68
Kraj: Vaèe

PrispevekObjavljeno: Pet Jan 22, 2021 19:29    Naslov sporoèila: Odgovori s citatom

Hvala za kar nekaj razlage.

Èe na koncertih dobro špila, kjer je veèje število kar dobro razmaknjenih zvoènikov, potem to ne more biti kakšen veèji problem, a se strinjate?

Tole s faznimi zamiki mi pa še vedno ni èisto jasno. Da bi se faza toka, ki teèe skozi driver subwooferja poljubno nastavljala v veèkratnikih 90 stopinj, tega si ne predstavljam. Lahko edino razumem, da se obrne - premakne za 180 stopinj, ko se obrne polariteto.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporoèilo
joztom



Pridružen/-a: Pon Jan 2013 11:07
Prispevkov: 1946
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Pet Jan 22, 2021 20:18    Naslov sporoèila: Odgovori s citatom

Na koncertu vsak zvoènik igra svoje podroène specialne frekvence kot so bas, solo, vokal, itd., to ni HiFi. Sub s premiènim zamikom faze je namenjen temu, da ga lahko prestavljamo po globini in potem na preklopni frekvenci dva zvoènika igrata v fazi. To je težka snov in se je samo s provokacijami ne da razumeti. Že v osnovi en slabši ojaèevalec v frekvenènem poteku zamakne fazo do 20°, odmisli 3D zvok.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporoèilo
LightBit



Pridružen/-a: Pon Okt 2017 23:11
Prispevkov: 2365
Kraj: Kranj

PrispevekObjavljeno: Pet Jan 22, 2021 20:41    Naslov sporoèila: Odgovori s citatom

Jožko1989 je napisal/a:
Èe na koncertih dobro špila, kjer je veèje število kar dobro razmaknjenih zvoènikov, potem to ne more biti kakšen veèji problem, a se strinjate?

Tisti ki postavljajo ozvoèenja poskrbijo za usklajenost (tudi fazno). Tam je v igri ogromno elektronike, drugaèe bi vse ropotalo po svoje. V domaèem okolju ti zakasnitve verjetno res ni potrebno nastavljati, èe je oddaljenost približno enaka.

Jožko1989 je napisal/a:
Tole s faznimi zamiki mi pa še vedno ni èisto jasno. Da bi se faza toka, ki teèe skozi driver subwooferja poljubno nastavljala v veèkratnikih 90 stopinj, tega si ne predstavljam. Lahko edino razumem, da se obrne - premakne za 180 stopinj, ko se obrne polariteto.

Lahko tudi po stopinjo z majhno zakasnitvijo signala. Zakasnitev lahko spremeni tudi fazo. Ne vem pa koliko to omogoèajo subwooferji.
Èe fazno ni usklajeno se frekvenèno ne sešteje pravilno in nastanejo luknje. Mora biti usklajena tudi faza filtra, kar se doseže tako da je dejanska (ne filtra) strmina enaka.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporoèilo
Jožko1989



Pridružen/-a: Pon Jan 2021 10:32
Prispevkov: 68
Kraj: Vaèe

PrispevekObjavljeno: Pet Jan 22, 2021 21:33    Naslov sporoèila: Odgovori s citatom

LightBit je napisal/a:
Jožko1989 je napisal/a:
Èe na koncertih dobro špila, kjer je veèje število kar dobro razmaknjenih zvoènikov, potem to ne more biti kakšen veèji problem, a se strinjate?

Tisti ki postavljajo ozvoèenja poskrbijo za usklajenost (tudi fazno). Tam je v igri ogromno elektronike, drugaèe bi vse ropotalo po svoje. V domaèem okolju ti zakasnitve verjetno res ni potrebno nastavljati, èe je oddaljenost približno enaka.

Jožko1989 je napisal/a:
Tole s faznimi zamiki mi pa še vedno ni èisto jasno. Da bi se faza toka, ki teèe skozi driver subwooferja poljubno nastavljala v veèkratnikih 90 stopinj, tega si ne predstavljam. Lahko edino razumem, da se obrne - premakne za 180 stopinj, ko se obrne polariteto.

Lahko tudi po stopinjo z majhno zakasnitvijo signala. Zakasnitev lahko spremeni tudi fazo. Ne vem pa koliko to omogoèajo subwooferji.
Èe fazno ni usklajeno se frekvenèno ne sešteje pravilno in nastanejo luknje. Mora biti usklajena tudi faza filtra, kar se doseže tako da je dejanska (ne filtra) strmina enaka.


Po mojem je problem, ker ne razumemo enako pojmov. Pod fazo si jaz predstavljam zamik signala toka in signala napetosti. Na navadnem uporu sta tok in napetost v fazi (ni zamika). Na kondenzatorju tok prehiteva napetost za 90 stopinj. Na tuljavi pa tok zaostaja za napetostjo za 90 stopinj.

Kaj pa v hi-fi razumete pod fazni zamik? Zamik tokovnega signala zvoènika in tokovnega signala wooferja?

Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporoèilo
LBaudio



Pridružen/-a: Ned Jan 2010 10:25
Prispevkov: 829
Kraj: Ljubljana, SLOVENIJA

PrispevekObjavljeno: Pet Jan 22, 2021 21:44    Naslov sporoèila: Odgovori s citatom

ce je faza na strani HP in LP 24dB/Oct faze ni treba obracat ce so vsi zvocniki priklopljeni +/+ in -/-. to je ponavadi najbolj simple start. Ce ne drugace si lahko pomagas z RTA in vsaj za silo vidis ali se zadeve sestevajo v ozkem predelu okoli rezne frekvence. V pomoc je lahko tudi to, da ko je sistem v fazi bo vse skupaj sisati v centru kot celota.
Nekateri ojacevalci imajo ze vgrajene phase shifterje, enako tudi DSP processorji - eni po stopinjo, eni po 11 deg, eni samo 0/180...
_________________
For Fast Moving Concerts

Custom Aeroports
Custom car audio installs

2 X WR setter dBDrag street B - 2005
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporoèilo Obišèi avtorjevo spletno stran Telefon: 041 853615
LightBit



Pridružen/-a: Pon Okt 2017 23:11
Prispevkov: 2365
Kraj: Kranj

PrispevekObjavljeno: Pet Jan 22, 2021 21:53    Naslov sporoèila: Odgovori s citatom

V Hi-Fi je še akustièna faza. Z spreminjanjem elektriène faze lahko spremenimo akustièno fazo.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporoèilo
Aleksander44



Pridružen/-a: Èet Avg 2020 17:55
Prispevkov: 286
Kraj: Grosuplje

PrispevekObjavljeno: Pet Jan 22, 2021 21:58    Naslov sporoèila: Odgovori s citatom

Èe pogledaš prvi prispevek v tej temi in skico, ima tretji sub na drugi strani sobe. Istofazno bosta sub 1,2 membrano porinila ven takrat kot sub 3. Protifazno usklajen sub 3 bo v tistem trenutku membrano potisnil noter. +- 90 stopinj bo membrana prehitevala ali zakasnila za èetrt periode.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporoèilo
ck



Pridružen/-a: Pon Feb 2009 19:27
Prispevkov: 1605
Kraj: kamnik

PrispevekObjavljeno: Sob Jan 23, 2021 17:58    Naslov sporoèila: Odgovori s citatom

Pa spet odkrivamo toplo vodo.

1. FAZA.

Èe zvoènik in sub nista v isti oddaljenosti, potem faza zvoka tistega zvoènika, ki je dlje od naših ušes zaostaja že zaradi tega, ker ima zvok daljšo pot. Gre pravzaprav za èasovno neuslajenost zaradi dolžine poti, ki rezultira v zamiku faze vseh frekvec, ki pridejo iz bolj oddaljenega zvoènika.

Fazni zamiki pa nastajajo tudi v samih zvoènikih, saj fazni zamiki nastajajo pri razliènih frekvencah celo v istem driverju - malo si poglejte kakšne meritve zvoènikov. Npr. Stereophile jih za nekatere zvoènike ob recenzijah naredi. Fazni zamik v istem driverju pri doloèeni frekvenci pomeni da tok zaostaja za napetostjo, posledièno zvoènik ne dobi najveèjo moè takrat ko bi jo moral, zato membrana ne zaniha toèno takrat s tako moèjo pri tej frekvenci kot bi morala ampak kasneje, zato dobimo napako v zvoku - popaèenje. Èe bi bil zamik enak po celem spektru, potem nebi bilo problema, vendar temu ni tako.

Do faznega zamika prihaja lahko tudi zaradi kretnice.

V primerih zakasnitve (tako zaradi daljše poti zvoka, kot zaradi zamika faze zaradi kretnice ali tuljave), slišimo to ponavadi predvsem kot zakasnitev v povezavi z višjimi harmoniki, ki ponavadi niso fazno zamaknjeni ali pa drugaèe.

Vse to velja seveda za direkten zvok. Po prihodu prvih odbojev zvoka od sten do ušesa, se pa seveda zadeve samo še poslabšajo.

2. Frekvenèna usklajenost

Pri subu bi pravzaprav lahko govorili o dveh:
Ena je ob rezni frekvenci suba in zvoènikov, kjer se lahko kaj prekriva ali pa kaj manjka, poleg tega pa lahko zaradi raliènih kretnic prihaja do faznih zamikov in posledièno frekvenènih neskladnosti. Tu je zelo pomembno, da sta rezni frekvenci istega reda in da ju je možno natanèno nastaviti oz, da je možno zelo natanèno nastavljati svaj eno, ki jo lahko prilagodimo drugi.

Druga neusklajenost pa je bolj posledica faznega zamika v driverju, ko posledièno pride tudi do frekvenène neskladnosti kot posledice zakasnitve "prihoda" zvoka doloèene frekvece iz zvoènika. To popaèenje zaznavamo predvsem višje po spektru v povezavi z višjimi harmoniki, ki imajo drugaèen fazni zamik ali pa ga sploh nimajo. ponavadi niti ne vemo kaj je narobe, samo zvok ni pravi saj inštrumenti ne zvene tako kot bi morali.

Èe kdo ne ve, kako pomembni so višji harmoniki, mora obvezno o tem prebrati kaj in kako

Seveda pa lahko nekateri aktivni subi zaradi lastnega ojaèevalca tudi doprinesejo do drugaènih popaèenj, kot jih ima naš ojaèevalec.

Kar se pa tièe "hitrosti" suba, o èemer se tudi govori, je pa zadeva bolj komplicirana, Saj so v igri tako ojaèevalec, ki je v aktivnem subu, kot driver ki je vgrajen, da o primerni sobi, v kateri se basi valijo sem in tja ne govorim.

Najveèja "sreèa" pri celi zgodbi pa je ta, da èloveško uho zelo tolerira popaèenja pri nizkih frekvencah, ker drugaèe bi bilo naše audiofilsko poslušanje mnogo mnogo težje.
_________________
LP
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporoèilo
Pokaži sporoèila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Kazalo po www.audio-kontakt.com forumu -> Domaèi kino Èasovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni èas
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3, 4  Naslednja
Stran 2 od 4

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Zadnje teme - HI-FI

Zadnje teme - ostalo

VIDEOTEKA
© www.audio-kontakt.com  |  info@audio-kontakt.com  |  Pogoji uporabe