Pomoč pogostih vprašanjPomoč pogostih vprašanj   IščiIšči   Seznam članovSeznam članov   Skupine uporabnikovSkupine uporabnikov   Registriraj seRegistriraj se   Tvoj profilTvoj profil   Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil   PrijavaPrijava 

Pass Labs INT-150
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Kazalo po www.audio-kontakt.com forumu -> HIGH-END AUDIO
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
benma



Pridružen/-a: Ned Jan 2011 17:12
Prispevkov: 615
Kraj: Kamnica

PrispevekObjavljeno: Sre Okt 23, 2019 21:36    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Spodnje se sicer ne nanaša neposredno na to temo, vendar se mi zdi zanimivo in poučno razmišljanje Nelsona Passa glede vpliva izmerjenih popačenj ojačevalnikov na samo reprodukcijo zvoka (nekateri soforumaši so imeli resne pomisleke glede razmeroma visokega THD tega ampa):

"Nelson Pass is that rare type of audio-engineering maverick who measures and listens with equal facility. He's not wasting his time and your money trying to cram a thousand crap watts into a marketing department's bling box. He does not believe that all measurable "distortions" are, willy-nilly, enemies of high-fidelity sound. Instead, he focuses his considerable intelligence and resources not only on reducing various types of distortion, but also on studying the essential natures of those distortions. He uses blind listening and ABX testing to understand how experienced listeners perceive distortion, and the role that distortion might play in helping our brains reconstruct the original musical event. In the SIT-3, Pass has allowed a carefully prescribed dose of negative-phase second-harmonic distortion to appear at low levels, with a tiny touch of third-harmonic distortion at higher powers. The second harmonic, he says, "fosters an illusion of expanded space and image specificity; the third appears to improve dynamics."
Read more at https://www.stereophile.com/content/first-watt-sit-3-power-amplifier-page-2#fQd8cHjChRFWqPmJ.99
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
LightBit



Pridružen/-a: Pon Okt 2017 23:11
Prispevkov: 847
Kraj: Kranj

PrispevekObjavljeno: Čet Okt 24, 2019 08:08    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Citiram:
negative-phase second-harmonic distortion to appear at low levels

Sem pomislil, ker zvočniki naredijo kar nekaj drugega harmonika (več kot večina ojačevalcev).
Mar ne bi to pomenilo, da se drugi harmonik odšteje (če je pozitiven)?
Torej je skupni drugi harmonik lahko nižji?

Saj povratna zanka deluje na tem pricipu, le da se povratna zanka sproti prilagodi.

Morda je treba razmišljati tudi o seštevanju in odštevanju popačenja.
Recimo če ojačevalec naredi drugi harmonik, bo na zvočnikih iz tega nastal četrti harmonik (drugi harmonik drugega harmonika).

Malo za razmislek. Nekateri dajejo tudi na zvočnike povratno zanko (senzor gibanja).
_________________
SpeakerSim
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ambasador



Pridružen/-a: Sre Feb 2011 19:52
Prispevkov: 4923
Kraj: izola

PrispevekObjavljeno: Čet Okt 24, 2019 09:16    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Splošno znano je, da se lepo sliši kadar ima ojačevalec zvezno padajočo strukturo popačenj. Pomeni najvišja je druga harmonska, sledi tretja, pa četrta in tako naprej - vsaka naslednja naj je nižja od predhodne.

Mislim da se to dogaja: kadar sestavljamo hifi sistem se vsa popačenja seštevajo. Pri poslušanju imamo torej seštevek vsake harmonske komponente vseh naprav. Ta seštevek - če je lepo padajoč od druge harmonske naprej - daje kredibilno celoto. To pojasni zakaj se določene kombinacije naprav blazno lepo slišijo, čeprav vsaka za sebe ni neki presežek. velja tudi nasprotno - to vedo tisti, ko so iz odličnih a slabo kombiniranih naprav dobili nezadovoljiv rezultat.

Tako je skoraj praviloma dober rezultat z predojačevalnikom na triodne elektronke brez feedbacka (močne parne komponente) v kombinaciji z tranzistorskim močnostnim ojačevalnikom, kjer so parne (druga, četrta, šesta) harmonske skoraj eliminirane s feedbackom, zato pa izstopajo neparne (tretja, peta, sedma) komponente (običajno so zaradi feedbacka na zelo nizkem nivoju).

V tej enačbi igra vlogo tudi izvor zvoka (struktura popačenj bodisi odjemne doze+phono stage / kot digitalnega playerja).
Tudi v posnetku vgrajena popačenja ki so rezultat snemalne opreme igrajo svojo vlogo. Tako so cenjene LP plošče iz obdobja all valve snemalnih naprav. Tiste ki je takoj sledila tranzistorske (ma je bila ta tehnika takrat še v povojih) studijskih naprav pa delujejo po zvoku tanjše, manjše, hladneje, bolj oddaljeno.
Danes se najde kar nekaj studijev, ki koristijo analogno opremo - studijski tračni magnetofon, ki ima zvočno dobro harmonsko strukturo, da bi potem končni rezultat samo še digitalizirali za potrebe digi formatov.

Znana je zgodba Blumenhoferjevih CD-jev ki so narejeni celo tako, da so iz gramofona preko phono stage-a naredili digitalni master. Studiji so se najprej uprli tej ideji češ da je totalni nonsens a v praksi se je izkazalo da so ti posnetki sedaj referenčni za marsikaterega ocenjevalca.
Mislim da je mehanizem v ozadju točno ta harmonska struktura, ki jo digitalna tehnika natančno povzame če je le prisotna. In to se debelo sliši.
Zato ni tako heretično za predvajanje iz digi formatov kristiti 'bogatenje' harmonske strukture z uporabo lampaške elektronike. Pa tudi pojasni zakaj so še vedno lampe tako popularne. Naprimer AudioResearch ni imel CD playerja v Reference seriji dokler ni izdelal modela z lampaškim audio izhodom.
_________________
Carpe Diem

/pozor.:zapisano je moje stališče, pravica do sprememb pridržana/
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Telefon: 030389877
LightBit



Pridružen/-a: Pon Okt 2017 23:11
Prispevkov: 847
Kraj: Kranj

PrispevekObjavljeno: Čet Okt 24, 2019 09:50    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Ponavadi prevladujeta drugi in tretji harmonik. Vsaj kar sem jaz meril z mikrofonom.
Ostali se pojavijo (narastejo nad šum) samo, če je res nekaj narobe (slabo pritrjen driver).
_________________
SpeakerSim
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
LightBit



Pridružen/-a: Pon Okt 2017 23:11
Prispevkov: 847
Kraj: Kranj

PrispevekObjavljeno: Čet Okt 24, 2019 09:59    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

ambasador je napisal/a:
Zato ni tako heretično za predvajanje iz digi formatov kristiti 'bogatenje' harmonske strukture z uporabo lampaške elektronike.

Heretično ali ne, spomnimo se na Stradivari violino:
ambasador je napisal/a:
Se jih hitro prepozna, čeprav se ne spustijo tako daleč kot je naslednji primer, za katerega potrebuješ še dodatne kvalitete in popoln ego: tip je pisal na revijo - da je šel na koncert Uta Ughija samo zato, da bo slišal Stradivari violino (ma samo zato, ker je najboljša na svetu, da bo ja primerjava z zvokom na domu merodajna) in je bil zgrožen nad tem kar je slišal: ta stradivarka ni nič proti njegovemu hifi-ju na domu. Doma sliši posnetek stradivarke svileno, mehko, nežno - medtem ko v živo je to bilo na momente rezko, ostro Laughing
Pa so ga v odgovoru podučili, da je dobro iti najprej na koncerte in potem ustvarjati doma. Če mu gre za zvok podoben popolnemu. No, po moje mu predvsem ne gre za glasbo, so igralci (aparature) pomembnejši od igre (zvoka), hehe.

_________________
SpeakerSim
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ambasador



Pridružen/-a: Sre Feb 2011 19:52
Prispevkov: 4923
Kraj: izola

PrispevekObjavljeno: Čet Okt 24, 2019 10:12    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

LightBit je napisal/a:
ambasador je napisal/a:
Zato ni tako heretično za predvajanje iz digi formatov kristiti 'bogatenje' harmonske strukture z uporabo lampaške elektronike.

Heretično ali ne, spomnimo se na Stradivari violino:
ambasador je napisal/a:
Se jih hitro prepozna, čeprav se ne spustijo tako daleč kot je naslednji primer, za katerega potrebuješ še dodatne kvalitete in popoln ego: tip je pisal na revijo - da je šel na koncert Uta Ughija samo zato, da bo slišal Stradivari violino (ma samo zato, ker je najboljša na svetu, da bo ja primerjava z zvokom na domu merodajna) in je bil zgrožen nad tem kar je slišal: ta stradivarka ni nič proti njegovemu hifi-ju na domu. Doma sliši posnetek stradivarke svileno, mehko, nežno - medtem ko v živo je to bilo na momente rezko, ostro Laughing
Pa so ga v odgovoru podučili, da je dobro iti najprej na koncerte in potem ustvarjati doma. Če mu gre za zvok podoben popolnemu. No, po moje mu predvsem ne gre za glasbo, so igralci (aparature) pomembnejši od igre (zvoka), hehe.

To kar smo krstili kot bogatenje ne gre v to smer, da ti iz ostrine naredi svilnato. Prej obratno, pridobi na kredibilnosti. Doma imam res dobro narejen lampaški pre (od lampaškega usmerjanja do stabilizacij napetosti) in je zelo poučno vklopiti ga v sistem, ki sicer ne potrebuje njegove usluge - v smislu da ima že vse sam - od volume kontrole do ojačanja) in poslušati kaj se zgodi. Hladno je še bolj hladno in toplo bolj toplo popolnoma odvisno od zvokov. Kljub temu da se vrine dodatna komponenta z dodatnim interkonektom libido poslušanja močno zraste - vse postane večje, prostorska slika se bistveno poveča, ambienca, odmevi - kar je presenetljivo. Pa ne gre za gigantizem, ampak brez njega je vse tanjše, manjše. Po vklopu pa bolj realno zveneče. In hodim na 'unplugged' koncerte, imam možnost dosti od blizu poslušati klavir in ostale soliste v miceni dvoranici.
_________________
Carpe Diem

/pozor.:zapisano je moje stališče, pravica do sprememb pridržana/
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Telefon: 030389877
LightBit



Pridružen/-a: Pon Okt 2017 23:11
Prispevkov: 847
Kraj: Kranj

PrispevekObjavljeno: Čet Okt 24, 2019 10:42    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

ambasador je napisal/a:
Kljub temu da se vrine dodatna komponenta z dodatnim interkonektom libido poslušanja močno zraste - vse postane večje, prostorska slika se bistveno poveča, ambienca, odmevi - kar je presenetljivo. Pa ne gre za gigantizem, ampak brez njega je vse tanjše, manjše. Po vklopu pa bolj realno zveneče. In hodim na 'unplugged' koncerte, imam možnost dosti od blizu poslušati klavir in ostale soliste v miceni dvoranici.

Zveni kot bi opisoval kompresijo dinamike.
Pa menda ne boš rekel, da ne moreš doseči prave glasnosti 'unplugged' koncerta?
Bolj realno od realnega morda? Nadrealizem.
_________________
SpeakerSim
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
simon740



Pridružen/-a: Sob Sep 2012 15:59
Prispevkov: 796
Kraj: MARIBOR

PrispevekObjavljeno: Čet Okt 24, 2019 11:09    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Vidita vidva naslov teme?? Confused Rolling Eyes
_________________
Sound quality has very little to do with file size
Some people may think that loud sound is = good sound, but the fact is that it is loud and compressed and all dynamics have been sucked out.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
benma



Pridružen/-a: Ned Jan 2011 17:12
Prispevkov: 615
Kraj: Kamnica

PrispevekObjavljeno: Čet Okt 24, 2019 12:07    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Sicer ne razumem veliko glede teh harmonikov, zanimiva se mi zdi teza, da lahko visok THD ob določenih predpostavkah naredi zvok bolj poslušljiv. Pass pravi, da so merilne naprave zato, da merijo, ušesa pa zato, da slišijo.
Takšen mojster kot je Pass, bi že znal narediti amp z ekstremno nizkim THD, vendar tega ne želi, ker zna z drugimi prijemi narediti boljši zvok.
Pouk za nas: samo podatek o THD pove premalo za objektivno končno oceno nekega ampa.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
simon740



Pridružen/-a: Sob Sep 2012 15:59
Prispevkov: 796
Kraj: MARIBOR

PrispevekObjavljeno: Čet Okt 24, 2019 12:11    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

benma je napisal/a:
Sicer ne razumem veliko glede teh harmonikov, zanimiva se mi zdi teza, da lahko visok THD ob določenih predpostavkah naredi zvok bolj poslušljiv. Pass pravi, da so merilne naprave zato, da merijo, ušesa pa zato, da slišijo.
Takšen mojster kot je Pass, bi že znal narediti amp z ekstremno nizkim THD, vendar tega ne želi, ker zna z drugimi prijemi narediti boljši zvok.
Pouk za nas: samo podatek o THD pove premalo za objektivno končno oceno nekega ampa.


Točno tako!
_________________
Sound quality has very little to do with file size
Some people may think that loud sound is = good sound, but the fact is that it is loud and compressed and all dynamics have been sucked out.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
LightBit



Pridružen/-a: Pon Okt 2017 23:11
Prispevkov: 847
Kraj: Kranj

PrispevekObjavljeno: Čet Okt 24, 2019 13:09    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Nelson Pass kljub temu, da posluša z ušesi tudi meri z mernilnimi napravami.

Tisti THD podatek ki ga napiše večina proizvajalcev je brezvezen.
Recimo: 0,0001% (pri 1W na 1kHz)
Pač izberejo pogoje pri katerih je najmanj.
THD podatek moral biti napisan za različne moči in vse frekvence, bi kar naenkrat vsi imeli "visok" THD.

Sem pa prej razmišljal, da je verjetno bolj smiselno ocenjevati popačenje celotnega sistema, ker je seštevanje/odštevanje popačenja (zaradi faze) nepredvidljivo.
_________________
SpeakerSim
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
NCC2000



Pridružen/-a: Čet Sep 2012 12:28
Prispevkov: 503
Kraj: Slovenia

PrispevekObjavljeno: Pet Okt 25, 2019 13:23    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

LightBit je napisal/a:


Sem pa prej razmišljal, da je verjetno bolj smiselno ocenjevati popačenje celotnega sistema, ker je seštevanje/odštevanje popačenja (zaradi faze) nepredvidljivo.


Edino merodajno merilo. Zvok vedno prihaja iz sistema, zvočniki, ojačevalci, izvori zase so le kilogrami navlake v luči proizvodnje zvoka.
Različna impedančna bremena rojevajo različne odzive izvorov.
A z realizacijo tega se ubije mik audiofilizma in s tem podrejene audio industrije..
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ambasador



Pridružen/-a: Sre Feb 2011 19:52
Prispevkov: 4923
Kraj: izola

PrispevekObjavljeno: Ned Okt 27, 2019 08:38    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

@lightbit;
naj te spomnim - popačenje se odšteva samo pri uporabljenem feedbacku.
Drugače pa se popačenja seštevajo, žal. Tako da - brez iluzij da se dogaja odštevanje.
Nekateri proizvajalci so koristili 3 žice za povezavo z zvočnikom in ga vklopili v feedback loop, to da. Pa Motional Feedback (MFB) za wooferje obstaja. Tega koristijo nekateri subwooferji, prvič sem zanj slišal pri MFB seriji Philips aktivnih zvočnikov. Uporabljal ga je tudi Infinity, mislim da za ServoStatik, njihov prvi izdelek. Lahko pa se motim.
_________________
Carpe Diem

/pozor.:zapisano je moje stališče, pravica do sprememb pridržana/
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Telefon: 030389877
joztom



Pridružen/-a: Pon Jan 2013 11:07
Prispevkov: 1214
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Ned Okt 27, 2019 09:37    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Resen ojačevalec, ki je hiter in ne vrti faze v frekvenčnem poteku, s tako trimetrsko povratno zaoscilira. Tukaj se ni za igrati. Prednost Passa je grozovit mirovni tok, ki izvaja znatno gretje sobe. Zvok je zaradi tega soliden, ne pa tolikokrat boljši. Običajno tečejo Pass-i tudi na relativno nizki napajalni napetosti. Zadeva je poleti kar mejna. Kable pa približno, kolikor dolžina v m, toliko cca presek v mm2. Pomembno je solidno ožičenje brez čarovnij. Uporaba Pass-ovih teorij na drugih končnih stopnjah vodi v znatne težave, od tod tudi mnogo bedarij na FO-jih, ko so jih nažigali na 2A in ali to vrhunsko hitro vezje nekorektno preklapljali v živo. Exiconi imajo med 150-200mA polno kapo biasa, ostalo je milijoninka izboljšanja in utrujanje. Poslušajte glasbo in ne elektriko.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
LightBit



Pridružen/-a: Pon Okt 2017 23:11
Prispevkov: 847
Kraj: Kranj

PrispevekObjavljeno: Ned Okt 27, 2019 09:40    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

ambasador je napisal/a:
@lightbit;
naj te spomnim - popačenje se odšteva samo pri uporabljenem feedbacku.
Drugače pa se popačenja seštevajo, žal. Tako da - brez iluzij da se dogaja odštevanje.

Če je faza obrnjena za 180 stopinj se mora odšteti. Ker bi to popravilo premik zvočnika. Verjetnost, da se to zgodi je pa zelo zelo majhna. Tako da je ta bolj teoretična možnost, ki je v praksi ne srečamo.

Sem želel gledati na ojačevalce z slabo povratno zanko bolj optimistično. Trudim se razumeti high end. Ampak kot sam vidiš je to težko.
_________________
SpeakerSim
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Kazalo po www.audio-kontakt.com forumu -> HIGH-END AUDIO Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3  Naslednja
Stran 2 od 3

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Zadnje teme - HI-FI

Zadnje teme - ostalo

VIDEOTEKA
© www.audio-kontakt.com  |  info@audio-kontakt.com  |  Pogoji uporabe
Izdelava: slo-code.com