Pomoč pogostih vprašanjPomoč pogostih vprašanj   IščiIšči   Seznam članovSeznam članov   Skupine uporabnikovSkupine uporabnikov   Registriraj seRegistriraj se   Tvoj profilTvoj profil   Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil   PrijavaPrijava 

Elektrostatski vs Magneplanarni
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Kazalo po www.audio-kontakt.com forumu -> HI-FI
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
LightBit



Pridružen/-a: Pon Okt 2017 23:11
Prispevkov: 2365
Kraj: Kranj

PrispevekObjavljeno: Sre Jul 03, 2019 20:03    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

berni je napisal/a:
LightBit je napisal/a:
Kaj pa single-ended vs push-pull?
Magnepan-i so izgleda single-ended.


20.1 naprej so push pull

Torej vsi novi so push-pull?
Nikjer ne najdem podatka, samo za 20.1 sem našel.
Njihove oznake mi pa sploh niso jasne.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
berni



Pridružen/-a: Pon Jan 2010 11:49
Prispevkov: 1407
Kraj: maribor

PrispevekObjavljeno: Sre Jul 03, 2019 21:15    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

LightBit je napisal/a:
berni je napisal/a:
LightBit je napisal/a:
Kaj pa single-ended vs push-pull?
Magnepan-i so izgleda single-ended.


20.1 naprej so push pull

Torej vsi novi so push-pull?
Nikjer ne najdem podatka, samo za 20.1 sem našel.
Njihove oznake mi pa sploh niso jasne.


od modela 20.1 naprej višje po klasi sem mislil.
imaš serijo 0, serijo 1, serijo 2, serijo 3, serijo 20 in sedaj celo 30, to je po klasah navzgor. .x pove verzijo, večja kot je cifra novejša je. Pri nekaterih je samo nekaj izvedb. Recimo serija 2 in 3 ima polno verzij, serija 20 ima samo 20.0, 20.1 in sedaj 20.7, pri 30 je samo 30.7.
_________________
Lp
Bernard
--------------
Live and let live.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
berni



Pridružen/-a: Pon Jan 2010 11:49
Prispevkov: 1407
Kraj: maribor

PrispevekObjavljeno: Sre Jul 03, 2019 21:18    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

ambasador je napisal/a:
berni je napisal/a:
LightBit je napisal/a:
Kaj pa single-ended vs push-pull?
Magnepan-i so izgleda single-ended.


20.1 naprej so push pull

Tega pa nisem vedel.

Pa saj ste pri Borisu večkrat poslušali Wink
20.0 še ni bil , 20.1 pa je že, zato se lahko na zvočnik naslanjaš z obeh strani, brez da bi kaj poškodoval Wink .
https://www.theabsolutesound.com/articles/magnepan-mg-201-loudspeaker/
_________________
Lp
Bernard
--------------
Live and let live.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ambasador



Pridružen/-a: Sre Feb 2011 19:52
Prispevkov: 5982
Kraj: Izola

PrispevekObjavljeno: Čet Jul 04, 2019 09:46    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Hebiga, poslušal že. Vzameš kot višji model, ma če ne prideš do podatka, ne veš.
Praktično samo to opisuje:
...Unlike previous versions of the MG 20, the midrange panels of the 20.1 incorporate a true push-pull magnet structure. The improvement in midrange clarity and definition is the most salient difference between current and prior versions of the speaker..

Bass panel je ostal po starem, kar mi potrjuje tezo da so s tem ohranili polnost midbasa.

Kakorkoli, se spomnim, ko so pri reprodukciji LP iz gramofona vokali v Scarlattijevem oratoriju Giuditta in kantati Bella Madre izvabili vzklik enega od udeležencev (na prvo poslušanje k Borisu smo prišli v čredi Laughing ):: -- - pa to je kot v živo, kot da si tam! Jih prav vidiš na odru!.. Ja - je odmevalo v zboru.

Pa še vedno ne vem ali smo poslušali 20 ali 20.1. Glede na zgornji dogodek je zelo verjetno to slednje. Predvsem zaradi žlahtnosti atmosfere, ki je vladala, ni bilo presušeno, nego sočno, realno.
_________________
Carpe Diem
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ambasador



Pridružen/-a: Sre Feb 2011 19:52
Prispevkov: 5982
Kraj: Izola

PrispevekObjavljeno: Čet Jul 04, 2019 11:17    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

[quote="LightBit"]
ambasador je napisal/a:
Podobno kot pri ojačevalcih, znižaš druga harmonska popačenja oziroma povečas linearnost in dinamiko s push-pull-om.

Teorijo vem, ampak vseeno vprašam, ker jaz ne razlikujem harmonskega popačenja od harmonskega bogatenja. Laughing

------------------------------------------------------------
Naj spomnim, da ojačevalec deluje po celem spektru, push pull na zvočnikih pa je omejen po spektru po posameznih enotah in optimiran zanje. Kako je pri fullrange elektrostatih pa podrobnosti ne poznam dovolj. Velikokrat pri poslušanju elektrostatov slišim razne artefakte in res ne vem čemu to pripisat - ali pride noter 'garbage' ali ga push pull sam ustvari.
-----------------------------------------------------------

Harmonsko bogatenje, kot rečeš, jaz pojmujem z ojačevalci, ki imajo močna popačenja - toda z zvezno padajočo strukturo. Tudi v resnici akustični inštrumenti kažejo zelo podobno strukturo harmonikov. To pride zelo prav z bolj informacijsko revnimi digitalnimi izvori zvoka (CD format) in naredi vso reprodukcijo realnejšo, bogato z informacijami. Osebno je to moja preferenca za predvajanje CD-jev ali podobih formatov. SACD tega ne rabi več.

Tisti ojačevalci ko (zaradi feedback korekcije) kažejo nizko vsebnost druge in tretje, morda še četrte harmonske komponente, zato pa imajo od pete naprej umetno narejene harmonike pa ne bogatijo več - prikažejo dosti realno kakšen je zvok (reven) s tem, da ga okužijo z višjimi harmoniki kar naredi zvok tanek, pločevinast, zabluran (moten) na nizkih informacijah in zaradi tega monoton ali dražeč kot to opisuje tudi Nelson Pass.

_________________
Carpe Diem
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
berni



Pridružen/-a: Pon Jan 2010 11:49
Prispevkov: 1407
Kraj: maribor

PrispevekObjavljeno: Čet Jul 04, 2019 11:43    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

ambasador je napisal/a:
Hebiga, poslušal že. Vzameš kot višji model, ma če ne prideš do podatka, ne veš.
Praktično samo to opisuje:
...Unlike previous versions of the MG 20, the midrange panels of the 20.1 incorporate a true push-pull magnet structure. The improvement in midrange clarity and definition is the most salient difference between current and prior versions of the speaker..

Bass panel je ostal po starem, kar mi potrjuje tezo da so s tem ohranili polnost midbasa.

Kakorkoli, se spomnim, ko so pri reprodukciji LP iz gramofona vokali v Scarlattijevem oratoriju Giuditta in kantati Bella Madre izvabili vzklik enega od udeležencev (na prvo poslušanje k Borisu smo prišli v čredi Laughing ):: -- - pa to je kot v živo, kot da si tam! Jih prav vidiš na odru!.. Ja - je odmevalo v zboru.

Pa še vedno ne vem ali smo poslušali 20 ali 20.1. Glede na zgornji dogodek je zelo verjetno to slednje. Predvsem zaradi žlahtnosti atmosfere, ki je vladala, ni bilo presušeno, nego sočno, realno.

Zadnji MAGNEPAN od Borisa so bili 20.1.
Od 20.1 je midrage tudi push pull, medtem ko je bil bass že pri 20.0. Perforirane plošče so z obeh straneh po celotni površini, verjetno z magneti po vsej površini, ker drugače bi plošča samo omejevala magnetno polje.
_________________
Lp
Bernard
--------------
Live and let live.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ambasador



Pridružen/-a: Sre Feb 2011 19:52
Prispevkov: 5982
Kraj: Izola

PrispevekObjavljeno: Čet Jul 04, 2019 12:34    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Še malo offtopica (zato droben tisk, čeprav bolj sodi not ko pa ne), da se prikaže nekaj rešitev/omilitev problemov pogonov zvočnikov z večjo resolucijo, kot so planarci obeh vrst, pa tudi dinamičnih s povečano resolucijo:

AudioResearch ni imel CD playerja v reference seriji dokler ni naredil player z lampami na izhodu. Do danes tranzistorski ni prišel v reference serijo. Kjer koli v verigi narediš 'bogatenje' je praktično vseeno. Obstaja tudi bogatenje s fet tranzistorji (takozvani fet harmonizerji), samo da tega ne obešajo na veliki zvon, ker je to komercialno neprebavljivo (za pravoverne, hehe).
V pogovoru na sejmu s Ken Ishiwato (Marantz) je tudi on predlagal kot dobro rešitev lampaški pre+tranzistor izhodna stopnja kadar gre za CD reprodukcijo. Danes je na voljo veliko integriranih ojačevalcev, ki imajo kombinacijo lampa+tranzistor že vključeno (Unison je odličen primer, tudi zvočno).
---------------------------------
Biamping je tudi dobra rešitev, sploh v kombinaciji s tistim zgoraj. Pa tudi nasplošno za nevtraliziranje feedback problemov. Ker ojačevalec ki predvaja base, ne vnaša svojih harmonskih produktov v višji spekter (ker je priključen samo na wooferje, ki tega ne morejo prikazati). Tudi zato je ta rešitev slišno boljša. Posledično ojačevalec na srednje visokih ima manj stranskih produktov in predvsem je intermodulacija veliko manjša - poveča resolucijo, jasnost. Poleg drugih močnih učinkov s povečano dinamiko v prvi vrsti (dinamika je itak razmerje tiho-glasno. Če tisto tiho ni dovolj tiho, oziroma spodaj ni informacij (blurr zaradi intermodulacije), adijo dinamika).
Seveda, če se gre z elektronskim krosoverjem noter, se vse to še dodatno počisti, ker niti v ojačevalec ne pride cel spekter. To naš @joztom stalo izpostavlja. To je tudi bilo na MG-jih in je še danes v funkciji na SoulSonic-u pri @zvočniku.
Tukaj bi dodal vmesno rešitev, ko se na ojačevalec za višji del spektra na vhodu izdela preprost pasivni filter v obliki kondenzatorčka, ki omili vstop nizkih frekvenc. Za preračun in izdelavo je potrebno neko minimalno znanje okoli tega. Kretnica v zvočniku mora ostati in filtriranje ojačevalca naj ne pade v njeno področje.

Kot je iz prejšnjih postov razvidno, smo te prijeme na veliko zadovoljstvo uporabili na Magneplanarjih. Preskušeno je bilo marsikaj, to se je obneslo.
_________________
Carpe Diem
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
LightBit



Pridružen/-a: Pon Okt 2017 23:11
Prispevkov: 2365
Kraj: Kranj

PrispevekObjavljeno: Čet Jul 04, 2019 14:22    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

ambasador je napisal/a:
Tisti ojačevalci ko (zaradi feedback korekcije) kažejo nizko vsebnost druge in tretje, morda še četrte harmonske komponente, zato pa imajo od pete naprej umetno narejene harmonike pa ne bogatijo več - prikažejo dosti realno kakšen je zvok (reven) s tem, da ga okužijo z višjimi harmoniki kar naredi zvok tanek, pločevinast, zabluran (moten) na nizkih informacijah in zaradi tega monoton ali dražeč kot to opisuje tudi Nelson Pass.

Raje imam 0,01% šestega harmonika kot 1% drugega harmonika.

ambasador je napisal/a:
Še malo offtopica (zato droben tisk, čeprav bolj sodi not ko pa ne), da se prikaže nekaj rešitev/omilitev problemov pogonov zvočnikov z večjo resolucijo, kot so planarci obeh vrst, pa tudi dinamičnih s povečano resolucijo:

AudioResearch ni imel CD playerja v reference seriji dokler ni naredil player z lampami na izhodu. Do danes tranzistorski ni prišel v reference serijo. Kjer koli v verigi narediš 'bogatenje' je praktično vseeno. Obstaja tudi bogatenje s fet tranzistorji (takozvani fet harmonizerji), samo da tega ne obešajo na veliki zvon, ker je to komercialno neprebavljivo (za pravoverne, hehe).
V pogovoru na sejmu s Ken Ishiwato (Marantz) je tudi on predlagal kot dobro rešitev lampaški pre+tranzistor izhodna stopnja kadar gre za CD reprodukcijo. Danes je na voljo veliko integriranih ojačevalcev, ki imajo kombinacijo lampa+tranzistor že vključeno (Unison je odličen primer, tudi zvočno).

Tega jaz ne rabim. Saj so že posnetki preveč popačeni.
Dvomim tudi, da bi to hotel, če bi imel tako resolutivne zvočnike. Če te preveč resolucije moti pač nimaš takih zvočnikov.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ambasador



Pridružen/-a: Sre Feb 2011 19:52
Prispevkov: 5982
Kraj: Izola

PrispevekObjavljeno: Čet Jul 04, 2019 19:28    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

@ligtbit: ..Raje imam 0,01% šestega harmonika kot 1% drugega harmonika.
-------------------------------------------------------------------------------------
Uživaj, nobeden ti ne brani. Laughing Laughing

https://www.youtube.com/watch?v=2V6YN-mshmY
--------------------------------------------------------------------------------------
Lepo zapisal, da 'bogatenja' SACD ne potrebuje (in višji formati od CD-ja ali FLAC-a), kot niti gramofon ne. Lahko pa se uporabi elektroniko kjer v strukturi popačenj dominira druga harmonska zato, da se naredi reprodukcija bolj polna z recimo elektrostati. Drugo harmonsko ranga 1% pa niti 3% pri max moči ne boš zaznal kot popačenje v nobenem slučaju. Z vsakim višjim harmonikom se občutljivost ušesa poveča in od petega naprej se dobi kovinske prizvoke že v neznatnih količinah. Če je to tebi všeč, izvoli.

Kadar sprašuješ o elektrostatih vs magnetostatih se podrazumeva da te zanima višji nivo reprodukcije in ta nivo prikaže tudi defekte nedoraslih ojačevalcev in revnost formatov ravno zato, ker ima višje sposobnosti. Ergo mora zrasti nivo vseh sestavin sistema zvočne reprodukcije, sicer gredo elektrostati od hiše. Valjda pa lahko ostaneš kjer si z imaginarnimi številkami v glavi kot nadomestilo dobrega zvoka in menjavaš zvočnike v iskanju prijetno zvenečih distorzij in koloracij. Brez iluzij -vedeti je treba, da tudi zvočniki distorzirajo in kolorirajo - elektrostati so vsaj za razred boljši od dinamičnih zvočnikov kar se tega tiče. Tudi z vneseno drugo harmonsko bo elektrostat posekal dinamičnega.
_________________
Carpe Diem
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
LightBit



Pridružen/-a: Pon Okt 2017 23:11
Prispevkov: 2365
Kraj: Kranj

PrispevekObjavljeno: Pet Jul 05, 2019 16:38    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Ta video sem že videl. Res je treba specifikacije brati zelo previdno. Tudi sicer jih jemljem z rezervo.

Res ne vidim smisla zakaj bi kvaril čistost zvoka elektrostatov z popačenjem. Da ne bi bilo slučajno predobro?
Če kupiš slabše zvočnike dosežeš to precej ceneje ali pa Behringerjev DAC namesto elektronk Laughing. Seveda sem pa že večkrat rekel, da je popačenje zvočnikov precej večje kot ojačevalcev, zato se tudi ne ukvarjam toliko z ojačevalci.

Kaj skriješ na CD-jih z dodanim popačenjem ne vem, ampak mene pri večini starih posnetkov moti ravno popačenje.

Nazadnje ko sem meril popačenje svojega sistema sem nameril največ 1% popačenja (večinoma 2 in 3 harmonik), razen na nizkih frekvencah je šlo do 100% (to bi sedaj rad izboljšal, basovec je slab). Kolikor se spomnim na pamet. Ne spomnim se, da bi izstopal kakšen višji harmonik. Niti se ne spomnim na katerem ojačevalcu sem meril.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
LightBit



Pridružen/-a: Pon Okt 2017 23:11
Prispevkov: 2365
Kraj: Kranj

PrispevekObjavljeno: Pon Jul 08, 2019 15:32    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Hvala za zanimive "štorije", ambasador.

Sprašujem, zato ker me je tale z svojimi videi navdušil, da bi probal narediti kake visokotonce: https://youtu.be/tfVN1Vb9DAo

Magneplanarni mi izgledajo bolj praktični, ker ni transformatorjev in visoke napetosti. Zvokovno se mi zdi, da bi vsaj v teoriji morali biti elektrostatski boljši. Ampak bom verjetno probal tisto kar je lažje, kar moram tudi še ugotoviti. Zaenkrat se bolj nagibam v smer magneplanarnih.

Kako se pa kaj razlikujejo elektrostati zvokovno z ribboni, quasi-ribboni, ali Air Motion Transformerji?
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Kazalo po www.audio-kontakt.com forumu -> HI-FI Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2
Stran 2 od 2

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Zadnje teme - HI-FI

Zadnje teme - ostalo

VIDEOTEKA
© www.audio-kontakt.com  |  info@audio-kontakt.com  |  Pogoji uporabe